Allmänt > Fria diskussioner
Dagens filosofiska funderingar
Reseda:
Lukten av tändvätska när grillen är nytänd och röken bolmar är vämjelig, tycker jag. Men det är ju bara en kort stund som den lukten känns.
Jemmifer:
Att grilla på gården på därför avsedd plats är helt ok även om det ibland verkar vara mera VM i pyromani än middagsförberedelser. Det som stör är de puckon som tokgrillar på balkongen och det är väl det som har fått grannar att rasa.
kikarbara:
--- Citat från: Jemmifer skrivet sön 20 apr 2008 22:53:33 ---Att grilla på gården på därför avsedd plats är helt ok även om det ibland verkar vara mera VM i pyromani än middagsförberedelser. Det som stör är de puckon som tokgrillar på balkongen och det är väl det som har fått grannar att rasa.
--- Slut citat ---
Men det är väl självklart att man grillar på balkongen?????????????????? Enda plätten de som bor i lägenhet har på utsidan; dvs om man inte bor på bottenvåning med ett par milimeter gräsplätt.
Det är just sådant som får mig att baxna fullständigt och tappa hakan ända ner till tårna ungefär...
På mammas område så är det här en självklarhet liksom det var på området där vi bodde när vi bodde i stan i kedjehus, klart som korvspad att de som har balkong grillar där och på vårt område; att de som har gräsplätt grillar där...
Hörde talas om på radion för något år sedan att detta var ett vanligt område för klagomål, grannosämja och gräl och jag fattar a.b.s.o.l.u.t ingenting?
Reggis:
Skulle någon bränna likdelar på balkongen i tätbebyggt område, aldrig. Det är absolut inte tillåtet och det är bra. Det finns ofta speciella platser för den här udda företeelsen att bränna likdelar från djur. Är det något religiöst tror ni?
kikarbara:
--- Citat från: Reggis skrivet sön 20 apr 2008 23:29:35 ---Skulle någon bränna likdelar på balkongen i tätbebyggt område, aldrig. Det är absolut inte tillåtet och det är bra. Det finns ofta speciella platser för den här udda företeelsen att bränna likdelar från djur. Är det något religiöst tror ni?
--- Slut citat ---
;D
Det verkar vara stora skillnader på att bo i den kungliga och på andra orter, därav mitt oförstånd.
Efter alla år som jag har bott med grannar som har tänt grillen på balkongen när det har behagat dem, och vi inte ens har rynkat på näsan åt det, än mindre höjt ögonbrynen; och bemötts på samma sätt; så är jag helt oförstående till att man ens noterar att någon grillar måste jag säga... Oavsett om det är likdelar eller squash som ligger på gallret.
Att inte reagera på grillen är ungefär lika självklart som att bastun skall värmas upp på lördagskvällen ungefär. Inget att snacka om altså...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion