Allmänt > Fria diskussioner

Dagens filosofiska funderingar

<< < (32/118) > >>

Reggis:
Det har funnits länge.

Fast det där med att grilla avlidna inför den sista vilan är något jag tycker verkar bättre och bättre ju mer jag tänker på det. Tänker nog instruera att min begravning det skall bli en grillfest. Kan tänka mig följande:

Efter en minnesstund så samlas vi hemma hos liket som har styckats inför grillning på lägenhetens balkong. Önskemål om vilken del av liket som önskas förtäras skickas via mail till ”grillmastern”.  Ni kan välja mellan ett fyndpaket bestående av ett par tår och fingrar samt en del av en arm och ben, ett kilo rumpstek, några revben. Till köttet serveras klyftpotatis och rött vin som dryck. Det hela avslutas med allmän puffning, päronkonjak och maränger.

Domino:
Det där med att ha kremeringen som grillfest tycker jag verkar vara en bra idé  ;), men det kan ju bli lite segt och tråkigt om man inte hängt liket tillräckligt länge... ju längre desto mörare.. kan vara extra viktigt om personen är lite till åren, kanske man bör tänka på det redan vid 25+, problemet är ju bara var man ska hänga, det krävs ju lite svalare temperaturer och det kan ju gå bra vintertid, men till sommaren kan det nog uppstå en hel del problem!
Tål att tänkas på, kanske man redan nu ska införskaffa sig en rejält stor kyl med hängutrymme för att bespara släktingarna och vännerna det problemet?  :D
Annars kan man ju börja att hänga redan nu!
När man har chansen tar man och hänger lite, strunta i jobb och slit, häng istället! Kan ju bli lite problematiskt när arbetskamraterna tycker att man hänger för mycket... men lite information om varför man hänger lite extra ska väl få dem att förstå (hoppas jag)!

Reggis:
Det kan bli riktigt festligt. Kyrkan ställer grill till förfogande och sedan blir det:

Idag kan ni hugga tänderna i liket efter Emma som avled i hjärtattack den 18 mars 2008. Emma har sedan dess hängt i bårhuset och är nu välhängd och mörad. Emma kommer att serveras med chilisås.

Har vi lite tur kommer även liket efter Sven att vara tillgängligt för grillning. Vid denna annons utformning levde Sven fortfarande men läkarna har gett honom högst en dag kvar så det verkar hoppfullt. Som ni vet var Sven in i det sista kraftigt överviktig så det ger möjligheter till ett ordentligt köttstycke. Medtag egen grillolja.

Kan det här vara lösningen på kyrkans sviktande besöksantal att locka med gratis grillning?

Äntligen går sjuksyrrorna ut i strejk igen. Ni som tycker det verkar drastiskt tänk på att de gör det för vår skull. Alternativet är att de byter yrke eller emigrerar till Norge. Skall vi ha kvar kvalificerade sjuksyrror i det här landet måste lönerna upp. Det är inte ”underbetalda” direktörer med måttlig bonus som flyttat utomlands som man kan tro utan det är just sjuksyrror.

Jag har alltid tyckt att Holland är ett föregångsland. Nu kommer det att vara förbjudet att röka tobak på allmän plats samt i lokaler som allmänheten har tillträde till som restauranter mm. Det kommer att vara tillåtet att puffa för det är mindre farligt. Skönt att det finns länder som tänker på sin befolkning.

Såg att det kommit nya metoder för att ta bort oönskad hårväxt. Har hört att Maud Olofsson har testat och är nöjd.

”Vad var det för oönskad hårväxt du ville ta bort Maud”, frågar jag?

”Jo min tunga är så förbaskat hårig, vet inte hur det kommer sig. Min tunga har alltid varit det. Det är därför jag måste prata oavbrutet hela tiden för annars växer käften igen på mig”, svarade Maud.

”Jaha så du har använt det här medlet på tungan, var det inte obehagligt”, frågade jag?

”Nej det var underbart, helt underbart när den unge mannen, som skötte min behandling, smörjde in sin tunga med medlet och stack in den i min mun”, svarade Maud och fortsätter: ”Jag bad honom om en extrabehandling jag har även ett lite väl hårigt kön. När han skulle smörja in så bad jag honom att göra det med tungan, åhh, det gjorde han. Nu kommer han till mig varje morgon i kanslihuset och bearbetar min hårväxt med tungan. Men bäst av allt är att jag kan dra av det här i deklarationen för det är hushållsnära.

Anja:
Reggis, nu har Du kopierat och klistrat in för mycket! Tänk på när Du "skriver": VILKET forum är jag i?

Reggis:
Säger du det Anja, jag håller med dig är jag rädd för. Tack för påpekandet jag har tagit det till mig.

Fast nu tänkte jag vara lite seriös för en gångs skull, faan tro det. Aftonsnabeln tar upp Björklund och hans betyg idag. Frågan är, vad är viktigast att ha höga betyg eller kunskaper? Är det viktiga att få möjlighet att sortera människor eller att tillföra samhället olika typer av resurser som kan vara med och utveckla och berika samhället?

Med fler betygssteg får vi en bättre termometer är Björklunds budskap. Helst skall alla människor gå med en termometer i arslet hela dagarna så att skola, arbetsgivare och myndigheter kan läsa av tempen när de så behagar. Inte bara i skolan utan även på en arbetsplats vill ju arbetsgivarna kunna luta sig ner, titta under kjolen och läsa av tempen. ”Humm här var det ingen vidare temp, här måste till lite korrektionsåtgärder.”

Den fråga man ställer sig är varför inte införa en 100 gradig betygsskala. Då kan varje förbättring genast visa sig i ett högre betyg. Det blir det finkalibrerade system vi alla vill ha. Varför stanna vid 100 ta 1.000 gradig på en gång, så att det blir absolut rättvist..

”Sen finns ju alltid problemet hur vi skall göra med lärarna.” Lär de ut rätt saker”, undrar Björklund och fortsätter:  ”Det är nog bäst att stoppa in en termometer i arslet på lärarna också. Sen skall alla klassrum i Sverige utrustas med en mentometer. Detta för att få det mekaniska inslag i undervisningen som vi eftersträvar. Alla lärare skall tala i samma takt. Det lärde jag mig under min militära karriär att takt är viktigt liksom gradbeteckningar.”

Nu är Björklund riktigt uppe i gasen när han står på tåspetsarna och pratar om sitt favoritämne, gradbeteckningar och han går på: ”I skolan skall vi införa ett system med gradbeteckningar som har det militära som förebild. Egentligen är det bara att hänga på de militära graderna. Det blir Småskolefurir, Högstadiekorpral,  Universitetskommendör och själv blir jag Utbildningsbefälhavare. Skall genast prata med Fredrik om att ändra min titel från Utbildningsminister till Utbildningsbefälhavare. Det är faktiskt en titel som mer säger vad jag gör. Vi är i krig, ja i ett riktigt krig mot flummskolan och alla förbaskade humanister och jag är befälhavare i detta heliga krig. Känner mig utsedd av Gud till att leda detta krig.”

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion