Allmänt > Fria diskussioner
Dagens filosofiska funderingar
Reggis:
Super-JAS, visst låter det härligt. Som hämtat från en actionserietidning av något slag. Jag vet att när jag var nästan bäbis så var det ett program på TV om en tecknad figur som hette Super Ted. Det var en teddybjörn som kunde flyga och gjorde stordåd genom att rädda folk.
Nu skall det läggas ner några milliarder på en ny leksak till militärerna så de har något att leka med. Kan de inte få varsin teddybjörn i stället för de här väsnande dyra plåtspektaklen?
Nu har man sparat på A-kassa, skurit ner i sjukvården, jagar bidragsfuskande småbarnsföräldrar som knappt finns allt under förevändning att skatten skall sänkas så att det lönar sig att arbeta.
Men vad går då pengarna till, jo leksaker till vuxna karlar. Flera milliarder till leksaker man häpnar. Vore det barn så skulle jag inte säga något men de här är överåriga barn, så kallade militärer. Militärer nöjer sig inte med nallar inte det skall vara överljudsplan i full skala minsann när militärer pangar på varandra och leker krig.
Nu har man dessutom hittat en lekkamrat nämligen Norge. Men Norge kräver att Sverige skall leka med samma leksaker som dom gör annars vill dom inte leka med oss. Nä låt oss i stället bygga en stor sandlåda utrustad med ett gäng Super Tednallar där dessa militärer kan leka med varandra. Det blir betydligt billigare.
Ryktena säger att det är Calle Bildt som kommit på det här. Känner mig tvungen att ringa Calle och fråga.
â€Visst är det jagâ€, säger Calle och fortsätter. â€Fick idén från blondinbellans blogg. Allt hon pratar om är super som till exempel där hennes mamma bor â€Skälby är hur som helst supermysigtâ€. Jag blev lite avsis och tänkte nu jäklar skall jag överträffa blondinbellan Isabella det måste till ett Super-JAS det är mer super än Skälby.â€
â€Så du menar att det är en intern moderattävling mellan dig och Isabella blondinbella och du vem som är mest superâ€, frågar jag?
â€Ja det kan man säga. Hon är så poppis inom partiet att man pratat om att göra henne till utrikesminister så något måste jag hitta på. Alla kvinnor i partiet går omkring och har samma poser som blondinbellan titta bara på Filippa, hon tror att hon är Isabella. Tidigare ville alla vara som mig med ett långt rrrrrrrrrrr när de pratar, inte så längre. Fast nu blir det ändring på det när jag får mitt Super-JAS.â€
Anja:
--- Citat från: Reggis skrivet sön 27 apr 2008 20:12:33 ---Super-JAS, visst låter det härligt.
Nu skall det läggas ner några milliarder på en ny leksak till militärerna så de har något att leka med.
Nu har man sparat på A-kassa, skurit ner i sjukvården, jagar bidragsfuskande småbarnsföräldrar som knappt finns allt under förevändning att skatten skall sänkas så att det lönar sig att arbeta.
Ryktena säger att det är Calle Bildt som kommit på det här.
--- Slut citat ---
Jag har tagit bort en del av Reggis text. Men varför reagerar ingen på ursprungstexten??
Jag tycker det är för djävligt.
Reggis:
Ja man kan inte annat än att hålla med Stig Hadenius att psalmtoppen är ett hån mot tittarna. Den förre journalistprofessorn är mest kritisk till att det är en kvinna som leder programmet, vilken skymf. Hon har enligt Stig Hedenius gjort Bolibompa av det heligaste vi har. De som hittat på programmet och det här Grynet skall omedelbart ha avsked tycker Hedenius i tidningen Dagen.
Därefter borde de ställas inför rätta och bara ett straff kan komma i fråga nämligen korsfästelse, fortsätter han. Tänk att få nöjet att slå in spikar i denna billibompande Grynet jag dräglar både här och där när jag tänker på det. Fast mest dräglar jag där. Tänk att äntligen få nytta av min stora hammare som jag fick av min fru på fars dag. Hon hade hoppats att jag skulle slå den i huvudet på henne så hon dog och slapp mig men så lindrigt skall hon inte komma undan. Ja vi lämnar denna fina förebild för den kristna kyrkan.
I samma tidning kan man läsa om att ballongprästen i Brasilien nog får antas ha nått sitt mål. För dryga veckan sen steg an upp mot sin faders boning med hjälp av 1.000 heliumballonger. Man har sökt efter honom man han har ej stått att återfinna. Undrar om man sökt i himmelen? Kan Livets ord i Uppsala ha något med försvinnandet att göra.
Sen har Kronprinsessan besökt Lund. Vad hon gjorde där, jo hon tittade på spex. Det var vår utbildningsminister Jan Björklund som var huvudattraktionen. Han trodde nämligen att han var inbjuden för att hålla ett tal om kunskapsskolan men egentligen så var det ett invigningstal till en karneval han höll inför eleverna vid Lunds universitet. Snacka om blåsning. Han gjorde braksuccé då alla trodde att hela hans tal var ett stort skämt.
Jag det är skönt med fäder som tar sitt ansvar. Mannan som höll sin dotter fängslad i 24 år och våldtog henne ville bara hennes bästa. â€Jag ville rädda henne från knarkträsket säger han.†Det bara visar hur långt de här antidrogfanatikerna är beredda att gå. Vissa män skyr inga medel för att rädda sina barn från yttervärldens fasor och frestelser. Tycker de här sekterna som â€Ett narkotikafritt Sverige†och liknande har en stor del i skulden för det inträffade.
Reggis:
Nu har vi fått en kvinnlig Jesus. Elisabeth heter hon. Jesus fick bära sitt kors men Elisabeth Fritzl fick bygga sitt eget fängelse. Det är en modernare variant på det här att bära världens synder på sina axlar.
Nu förfasar sig omvärlden över hur man har kunnat hålla en kvinna fången på det här sättet och drabbas av förvåning. Hur är detta möjligt frågar man sig. Jag konstaterar bara att än idag lever det patriarkariska samhället vidare där män betraktar kvinnor som ägodelar. Det är med detta som utgångspunkt man skall tolka det som skett.
Mannen kan inte vara riktigt frisk säger någon. Tyvärr så är jag övertygad om att han är det. Han är bara ett extremt exempel på det kvinnoförtryck vi har i världen.
I tidningen Dagen kan vi läsa om mångfald. Det är historiskt lyder rubriken, att 12.000 kristna samlas på samma plats, Halleluja. Ja det var kristna, kristna och ändå fler kristna i en salig mångfald bestående av kristna. Det är bara att konstatera att för tidningen Dagen så måste ett sillstim vara den ultimata exemplet på mångfald.
Sen är den äntligen på gång, filmen om Knutby. Den har vi väntat på. Man lovar, det skall bli action kryddad med sex och våld, svek och brustna hjärtan. Produktionsbolaget har också fler idéer runt detta och man funderar på att göra en form av actionsåpa på temat â€Sveriges bästa predikatâ€. Det kommer att bli en tävling i någon av våra TV-kanaler och heta â€Predikanttoppenâ€. Sen kommer tittarna att få rösta fram sin favoritpredikant. Det är, enligt vad jag hört, redan klart att Ã…sa Waldau, Runar Sögaard, Ulf Ekman och Ã…ke Green vill delta. Även Carola skall, enligt vad som kommit till min kännedom, vara intresserad.
Carola skall ha sagt: â€Ja för sjutton nu när jag inte får sjunga i Eurovision Contest så kan jag väl få predika lite på TV. Jag har tränat in en predikan som handlar om vikten av att vara rik och välbärgad och att se ner de som inte är kallade av Gud som jag är. Tycker fler personer borde välja min livsstil och bli artist och rik. Mottot i min predikan kommer att bli: â€Jag älskar mig själv för jag är en förträfflig person.â€
kikarbara:
Det här kan väl vara något att filosofera över...
Värmebölja till helgen
Sverige 05 maj 18:28
Rota fram solglasögonen och solstolen. En riktig värmebölja väntas svepa in över landet lagom till helgen.
Frånsett i morgon tisdag väntas det vara soligt i hela landet under resten av veckan. Och till helgen stiger temperaturen ytterligare.
- Det är ett högtryck som börjat etablera sig och som fäster till helgen. För Götaland och Svealand innebär det temperaturer på mellan 20 och 25 grader och i Norrland 15-20 grader, säger Anna Österman, meteorolog vid SMHI till DN.se.
Värmeböljan innebär att en stor del av Sverige om en vecka kommer ha sommar, enligt den meteorologiska definitionen..............."
"
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion