Allmänt > Fria diskussioner

Dagens filosofiska funderingar

<< < (36/118) > >>

Reseda:
Om de som ger kvinnor "på pälsen" är kvinnor och därtill frikyrkliga upphör alla gränser. Frikyrkliga kvinnliga pastorer är det mest inkrökta jag någonsin stött på. Därvidlag kommer alla syföreningar m m till korta, då det gäller att göra en höna av en fjäder.

Det mest upprörande uttalande som en av dessa frimicklare någonsin hört är: Din dotter är så vacker, så du får ladda hagelbössan med salt och skjuta friare i rumpan, då hon blir äldre.

Vilken värld lever dessa människor i? Hur är de funtade? Törs de överhuvudtaget SE på TV?(med ljudet avstängt förstås i så fall)

Reggis:
Blondinbellan, Isabella är superglad idag. Hon skall nämligen bli intervjuad av TV-5, åhh va spännande, jag bara dör när jag hör det. Isabella är tvungen att svepa en latte för att hålla nerverna i styr. Tänk att bli intervjuad av någon fantastisk, rik och vacker programledare som är såå framgångsrik, åhhh.

”Jag hoppas att han som intervjuar mig har en snygg nacke”, säger Isabella i förtroende.  ”Det finns ingenting som är så sexigt som en snygg och välrakad nacke som man kan slicka på med sin tunga. Jag känner hur jag blir alldeles varm när jag tänker på det. I bästa fall så får jag slicka honom under fötterna också. Kanske bäst att jag tar med mig lite Yes, ni vet den dryga underbara Yes som är såå skonsam mot händerna. Den är skonsam mot fötterna också. Då kan han tvätta fötterna innan jag börjar slicka på dom. När ändå min tunga är i farten så kan jag passa på att köra in den i hans öra också. Så jag tar nog med mig några tops också samt den senaste Godibagen med allt som behövs för att bli en levande hund. Jag har just lärt mig sitta vackert och säga ”Ja” och ”OhhJa” med en sexig latteröst.”

Nu lämnar vi vår kära Blondinbella i sina viktiga bestyr där hon sitter och väljer färg på sina trosor. ”Skall jag ta rosa eller röda, det är frågan? Det är sexigare med röda men rosa stämmer mer med min framtoning. Har för mig jag har ett par som ser ut som polkagrisar också, kan det vara rätt?”

Reggis:
Intressant att jag blev censurerad här för att jag talade om pungimplantat. Det var en drift med de här bröstförstoringarna och annat som kvinnor har känt sig tvingade att genomgå för att duga. Rätt intressant det här att skulle det ha handlat om kvinnor och bröst så hade det säkert varit helt OK. Man slutar aldrig att förvånas över hur känsligt den här typen av diskussioner blir när det handlar om dessa stackars män.

ada:
Det lät inte som nåt jämlikhets-statement utan mest bara smaklöst.

Reggis:
Ja det är bra att du som företrädare för den goda smaken håller siten ren från dylika smaklösheter. Det var samma argument som tyskarna använde när man brände böcker. De ansåg sig också som företrädare för den goda smaken. Skämt åt sido. Jag tycker själv, när jag kollade på det jag skrivit att det var rätt bra och kan inte finna någon smaklöshet i det. Jag spann vidare på ett feministiskt tema i den andan som finns i dagens Aftonblad och tycker faktiskt att det jag skrev var rätt kul. Men som sagt var, när det handlar om män så får man vara försiktig, de tål inte så mycket. Det är skönt att du skyddar de stackarna från sådana här smaklösheter.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion