Allmänt > Fria diskussioner
Dagens filosofiska funderingar
Reggis:
I Kina har jordbävningen gjort över 500.000 byggnader rasat samman och människor är hemlösa och saknar mat och kläder i de drabbade områdena. Detta kan man läsa om i Aftonbladet. Men i artikeln under denna artikel kommer Aftonbladet med en lösning på deras problem. Vinn Sofis festgarderob. Vilken tur de har i Kina som kan vara med och tävla om denna garderob i Sofis Mode. Vad bra att Aftonbladet har denna tävling just nu när den som bäst behövs.
Kris, det är kris för Svensk idrott. Jag har hört att Christian Ohlsson har fått en sticka i fingret och just nu ligger inne för att få en blodtransfusion på grund av blodförlusten. Fast enligt uppgift så kan han gå upprätt men han har en liten blånad bakom örat som sju läkare följer kontinuerligt via uppkopplade kameror dygnet runt. Jag hoppas vi får kontinuerliga rapporter hur det är med Christian så att vi kan följa denna världsnyhet kontinuerligt. När det gäller Zlatans knä så är situationen oförändrad och det nageltrång han tidigare hade är numera åtgärdat.
Vår ledstjärna Blondinbellan Isabella kommer idag med en hel räcka tips hur du blir framgångsrik, lycklig, vacker och rik. Fast egentligen räcker det med rik för allt annat får du på köpet. Hennes hetaste tips är: â€Var fokuserad och lämna inget åt slumpen, inget är för smått för att tänka på.†Hon fortsätter:
â€Jag till exempel lägger ner mycket tid på att prova vilken nyans jag skall ha på mitt nagellack på tånaglarna. Inte för att folk i allmänhet ser det när jag har skor på mig men tänk om det kommer någon vacker, rik och framgångsrik man som vill kyssa mina fötter, då minsann är man glad att man ägnat lite tid åt detta. Det har ännu inte inträffat men någon gång måste det ske så var beredd på alltâ€
En annan sak jag arbetar mycket med är hur jag håller tungan i munnen när jag har munnen stängd. Kan verka vara en onödig detalj men man kan aldrig veta. Tänk om jag öppnar munnen och skall säga något klyftigt, hi, hi, hi, kanske ja till någon inbjudan till något glamoröst och fantastiskt party med lyxsnittar, skumpa och godibages, då syns minsann tungan. Tänk om det kommer fram en underbar, snygg och rik man och vill titta i min mun. Ja då är jag beredd.â€
I expressen kan man läsa om Madonnas uppträdande i radio. Enligt detta reportage skall radiolyssnare ha tyckt att det var en skandal för hennes bröst höll på att hoppa ur korsetten. Hur det lät i radion när brösten tänkte hoppa ur korsetten står det inget om men vi kan väl gissa på att de sa: â€Hjälp radiolyssnare hjälp, vi är instängda i en trång korsett kan ni hjälpa oss ut i det fria för vi vill gunga fritt i takt med musikenâ€. Hon skall också ha sagt †Åt helvete med nuet, lev i det förgångna!†med tillägget â€som ni alltid gjort här i Englandâ€.
Reggis:
Centerpartiet, detta parti i mittens rike har nu utmärkt sig igen för diskriminering. Mats Hallsten var föreslagen att bli ny ordförande i Färgelandas kommunfullmäktige. Men sedan det kom fram att han extraknäckade som strippa. i Nättjebacka gosskör blev det stopp på hans politiska karriär. Usch och tvii skrek alla Centerpartister i kör, karlen har ju stått och sjungit i bara kalsongerna en sådan ordförande kan vi inte ha. Nu undrar man om det är tillåtet för aktiva Centerpolitiker att bada i badbyxor, sova naken och tvi vale sitta med brallorna neddragna på toaletten.
Har med stor förundran följt debatten om tvångsvård av våldtäktsbenägna män. Hur personer har gått till dessa stackars personers försvar att de skall minsann inte tvångsvårdas utan allt skall baseras på frivillighet och visst skall de få recept på potensmedel så att de inte misslyckas med våldtäkten på grund av potensproblem. Det kan ju ge dem mindervärdeskänslor de stackarna.
För min del är saken solklar vad man gör. Första gången är det frivilligt men de som vägrar att låta sig vårdas blir kastrerade direkt om de återfaller. Har de genomgått vård så får dom en chans till med vård innan kastrering. Skulle mot förmodan kastrering inte hjälpa, det finns ett fåtal sådana män, är det dags för stjärtterapi. Det innebär att de hålls fast och ett kvastskaft körs upp i ändan på dem 3 gånger om dagen. Den behandlingen pågår tills de anses som friska och kan släppas ut. Just stjärtterapi har visat sig vara mycket effektiv.
Vår utrikesminister Calle Bildt har varit i Paris och ätit middag. De i middagen deltagande utrikesministrarna blev helt överens om att de inte var överens. Efter detta koncensus så ville Calle käka middag i Lima så han fick kasta sig iväg för att hinna dit i tid. Det tar ju 16 timmar att flyga dit från Paris. Flygtiden får Calle att göra en sådan där analys som han är mästare på. Han säger: â€Det är långt till Limaâ€.
â€Jag har hört att de har den allra läckraste sparrisen där och den är nu nyskördad, det är värt 16 timmars resa att få stoppa i sigâ€, säger Calle och fortsätter: â€Det ser inte ut att bli mycket semester i år om man skall hinna med alla underbara gratismiddagar. Det gäller att vara global även på denna punkt. Skulle sitta fint med en Pekinganka efter sparrisen men de snåla Kineserna har minsann inte bjudit in mig till årets andjakt. Jag får väl be Anna Maria att ta en promenad till Djurgården och knäppa en anka. Kungen har säkert inget emot det.â€
Reggis:
Börjar med ett citat från Blondinbellans blogg idag: â€Gör mig frisk!†är vad hon skriver.
â€Jag orkar ingenting.†säger vår stackars, stackars Isabella på ett annat ställe och †dock stupar jag snart av orklöshet.†fortsätter hon. Hur skall hon klara av att gå på den lilla tillställningen på den mycket fina restauranten Gondolen klockan 17:30, man blir bekymrad när man läser detta.
Vi får väl hoppas på att någon populär, vacker och rik läkare, känd från media, med hjälp av mystiska dyra och fantastiska medikament dyker upp och hjälper vår stackars Blondinbella så hon klarar av sina viktiga åtaganden för dagen. Framför allt det viktiga mötet med den stora kedjan klockan 11:00 på deras kontor på Kungsgatan. Ryktet säger att det är Fonus som vår Bella skall träffa inför diskussioner om ett samarbete. Isabella säger: â€Genom att läsa min logg så blir ju läsaren mer eller mindre hjärndöd har Fonus kommit på. Fonus vill nu undersöka möjligheten att kunna erbjuda en begravning av den döda hjärnan. Det kan bli ett spännande samarbete tycker jag.â€
Sen har vi fått ett nytt Svenskt rekord enligt Aftonbladet. En Varbergsbo har kört en bil med 3,36 i promillehalt. Det tidigare rekordet på 2,94 promille är därmed historia. Vilken höjning det blev med hela 0,42 promille. I dag är man stolt över att vara Svensk för denna notering är i en internationell klass. Det kan till och med röra sig om ett världsrekord när det gäller rattfylleri.
Härligt, härligt nu har den kommit. Världens största sedel när det gäller belopp. Det är en halvmilliardssedel och finns i Zimbabwe. Vi får samtidigt gratulera Zimbabwes regering för deras effektiva komp mot fattigdomen i landet som numera upphört. Alla som bor i landet är numera milliardärer.
Reggis:
Det måste till mer konflikter det är inte sunt att vi alla är så överens i alla frågor. Nu ställer jag hoppet till ÖB som har lyckats reta upp politikerna ordentligt. Han håller fast vid att Ryssland är det största hotet mot Sverige mens politikerna vill ha internationella insatser. Personligen förstår jag inte hur han och politikerna kan komma till en sådan slutsats. Det är Dansken som är Sveriges naturliga fiende. Vad ÖB borde föreslå är en upprustning av de värn som finns på Skånes stränder samt att utrusta dessa med små strategiska stridsspetsar bestående av sockerbetor som vi kan bombardera Köpenhamn med.
Även en restauration av Citadellet i Landskrona och flyttning av Försvarsstaben dit skulle vara en förstärkning. Då kan ÖB själv hålla ett öga på Dansken genom att spana över sundet vilket skulle öka vår trygghet. Tycker att vi även kan bygga lite nya värn så att Dansken inte kan överraska oss. Det danska hotet skall inte nonchaleras.
Just nu förlamas Sverige av militärens konservatism och rysslandsskräck och politikernas önskemål att få tillträde till de fina salongerna. Där vill Calle Bildt, Tolgfors och Fredrik kunna erbjuda kanonmat i Amerikanernas tjänst för att trycka ner Coca Cola i halsen på trilskande konsumenter i Afghanistan, Irak och på andra underutvecklade marknader. Dessa marknader, som befolkas av terrorister, det vill säga personer som inte uppfyller de Amerikanska kraven på vördnad inför stjärnbaneret och Amerikansk kultur. De gillar helt enkelt inte klassiska Amerikansk kulturella filmer som Motorsågsmasakern, â€En stör i baken†och â€En kula i huvudetâ€.
Nu har Bellornas krig brutit ut på nätet. Blondinbellan har följts av Proletärbellan. Själv funderar jag på att starta Rectalbellan, Bellan som ger de som läser en kick där bak. Har hört att egentligen så är det Calle Bildt som bloggar på Blondinbellan, Isabella är bara en så kallad målvakt. På samma sätt så är det Lars Ohly som är Proletärbellan. Men en sak kan jag garantera Rectalbellan det är jag så när ni får en kick i baken kan jag garantera att den är från mig.
Anja:
es, vad tycker du? Vill du inte vara med?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion