Allmänt > Fria diskussioner

Dagens filosofiska funderingar

<< < (42/118) > >>

ada:
jag ser ut som sjutton..

jag kan nog erkänna att jag är tant, innan flytten slog en granne från en bit bort följe, en som jag tidigare avvisat på bara ordvalen: vad säger ni om att få förslag att komma hem till någon och "spisa plattor"?  (jag menar att det är en klar åldersskillnad åt fel håll att uttrycka sig så) Nu hade vi sällskap ända upp i hissen, och då han var på väg till en av mina närmaste grannar med reservdel till spisen sa jag att nu när jag flyttar var det synd att det även där var nya vitvaror, men jag lovade att göra sönder något så han kunde komma och hälsa på :) (fast egentligen var jag inte mer intresserad nu, det var  bara en artighetsflört)

Anja:

--- Citat från: Reggis skrivet mån  2 jun 2008 19:26:22 ---Jag måste erkänna att jag ibland på lunchen sticker till något bygge där man jobbar utomhus och sitter och tittar. Jag gillar både att se på när andra arbetar och är det lättklädda yngre män som jobbar så är det dubbelt upp.

--- Slut citat ---

Det är klart att du är tant!!!!

Reseda:
"Jag har ofta undrat vad människor tänker på när de inte tänker på sex?"

Jag tänker på de svenskodlade jordgubbarna som vi har ätit i flera dagar nu. Har det någonsin funnits svenska jordgubbar i maj?

Jag har vet många som tänker på när deras trädgårdsmaskiner ska bli reparerade.

En granne tänker på sin hund som ligger inlagd på Strömsholm.

Dottern tänker på att hästarna inte har skugga i sin hage och därför tas in under de hetaste timmarna.

Mågen tänker på att han måste bygga solskydd i hagen.

Alla vi i syföreningen tänker idag på medlemmen som dog igår, alldeles för ung.

Ja, det var lite tips om vad man kanske tänker på förutom sex!

Reggis:
Anja då är jag rädd för att jag är född tant. Redan som tonåring gillade jag att sitta och titta på kroppsarbetande män och vi var flera. Vi var ett helt gäng av tjejer som efter skoldagens slut drog upp till ett bygge och spanade.

Artighetsflört Ada, kul uttryck, är det en sorts blindgångare?

Tack för dina alternativ Reseda, skall försöka tänka på jordgubbar idag för att få lite omväxling.

kikarbara:

--- Citat från: Reggis skrivet mån  2 jun 2008 21:20:16 ---Jag ser ut att vara 20 år, är 33 och beter mig som 17 är jag tant ändå Kikarbara?

--- Slut citat ---

Tanten är ett utdöende släkte sägs det; det tror inte jag, jag tror bara att hon har bytt skepnad!
Idag finns det ett ungdomsideal som medelålders "tjejjer" klamrar sig fast vid, rollerna är ombytta; idag är det DE/VI som stjäl kläderna ur våra döttrars garderober, springer med piercade navlar och jagar rynkor ur varenda vrå vi kan uppbringa dem. Helst vill vi tas för jämnåriga med döttrarna och deras väninnor och tar det som en komplimang fallen som manna från himlen om någon råkar säga något "fördelaktigt" om vår ålder, dvs uppskatta den som betydligt yngre än vad den är.

Jag vill slå ett slag för tanten, även om vi klär ut oss till tonåringar så är vi fortfarande tanter så fort den gyllende medelåldern infinner oss, och det bör väl vara kring tretti-trettifemårstrecket någon gång. Så frågar du mig så är vi alla över 25 tanter, mer eller mindre, oavsett outfit! Och när lammkött får savlet att rinna, tja, då är det definitivt avgjort!

;D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion