Allmänt > Fria diskussioner
Dagens filosofiska funderingar
Reggis:
Ja nu sätter EM-studion igång. Oj, oj, vi är en nation i kris, Zlatan har lagt av en fis. Nu är Ljungbergs revben inte på plats igen, går det inte att limma dit dem permanent så att det håller. Tobias har fått en finne i arslet så han kan inte sitta ner fast det är inget bekymmer bara han kan stå och sparka.
Ã…hh Henke, du är min ögonsten,
du har så jävla läckra ben.
När du med benen kickar
styr våra blickar
mot din läckra häck.
Ja visst är det spännande, det måste bli EM-guuuld i år för vi är bäst.
Zlatan hela dagen oaooo
Zlatan hela dagen på toaoo
Det svenska landslaget kommer att anlända med ambulanstransport och bäras ut på planen på bår så jäkla skadade som dom är. Sist kommer Henke, den gamle mannen in på plan stödd på en krycka.
Allvarligt talat, vad har det här laget med Sverige att göra. För det första så representerar dom en minoritet av Sveriges befolkning, det är bara gubbar och inga kvinnor. Dessutom har de flesta passerat â€bäst före datum†eller är defekta. Det blir storstryk och noll poäng det är uppenbart.
Domino:
Ha ha ha... det var det roligaste jag läst på länge Reggis och precis så känner jag för den här cirkusen som kallas fotbolls-VM (eller EM eller vad det nu är). Finns det något mer ointressant eller? ;D
Reggis:
Är det någon som på allvar tror att Sverige vinner någon match i Fotbolls-VM? Jag tycker det är komiskt rent ut sagt. Senaste nytt är att laget lyfte mot Lugano 11:19 och vi följer med spänning har flygresan går. Enligt uppgift så har både Zlatan och Henke redan besökt toaletten och Tobias har fått värk i en sena på det vänstra låret. Ljungberg som enligt uppgift lider av inverterad erektil dysfunktion är den minst skadekänsliga av våra spelare. Han kan till och med amputera bort ett ben och han står fortfarande upp. Han är mycket användbar i flera olika sammanhang. Sista nytt från planet är att Lagerbäck även han nu varit på toaletten. Vi följer med spänning vad som händer på planet.
Mer från idrottsvärlden. Gunilla Lindberg generalsekreterare i Sveriges Olympiska kommitté säger att hon lever för idrotten. Jag är övertygad om att hon även lever på idrotten i någon form av parasitiskt förhållande. Man skulle nästan kunna säga att de lever på varandra Gunilla och Idrotten, som ett par i en sorts Sado- masochistiskt förhållande. Jag skulle nog vilja klassa Gunilla som sadisten, som likt en vampyr suger ut Idrottsrörelsen. Att hon är en hejare på att suga kan man inte ta miste på. Hon har aldrig idrottat själv, säger hon utan bara varit publik. â€Jag har suttit i soffan hemma iklädd en gul tröja och en blå keps med en påse chips och en bärs och sugit framför TV:nâ€, säger Gunilla.
Dagens gåta är: Vem är den kände musikern som har något ihop med den kände TV-programledaren som snortat kox på muggen hemma hos en 43-årig Stureplansprofil känd inom Finansvärlden tillsammans med en uppmärksammad designer i kretsen kring Bert Karlsson. Det är vad hela Svenska folket undrar. Nu är man så nyfiken så att det gäller att lusläsa Expressen för spår om vem det kan vara.
kikarbara:
--- Citat från: Reggis skrivet ons 4 jun 2008 12:54:56 ---Är det någon som på allvar tror att Sverige vinner någon match i Fotbolls-VM?
--- Slut citat ---
Hm jag vet inte om Sverige vinner någon match; men om de INTE gör det så tror jag att vi får förklaringen till varför de inte gjorde det i efterhand av media... Sverige gillar att ta ut segrar i förväg och att förklara förluster i efterhand, och det beror väldigt sällan på att det andra laget är bättre...
Reggis:
Ja så har Fotbolls-EM starta och nu vet jag hur Sverige skall vinna. En av TV4:as sponsorer är Carlsberg, ni vet, troligen den bästa ölen i världen. Jag visste inte att öl och fotboll hörde ihop. Det är bara att hälla i sig några bärs så skall ni se att Zlatan, Tobias och Elmander blir av med sina krämpor. Äter de dessutom mat från en annan av huvudsponsorerna, MC Donald, så kommer alla spelarna att vara i finfin kondition. Sen får vi hoppas att de ringer med hjälp Hip Bop eller vad det heter, för noll öre i minuten, så är succén given. Suck, hur kan någon tro att Sverige skulle ha en chans i EM, det är ett gäng med första klassens losers.
Nej skall det vara idrott då skall det vara Klyftan, det är en â€fighter och vinnerâ€. Jag säger bara Svenskt rekord i första riktiga tävlingen i tresteg. Är hon inte bara bäst? Synd att hon inte spelar fotboll. Då skulle Sverige ha haft en chans med Klyftan på topp.
Apropå topp så får det mig odelat att tänka på att i morgon så är det ett sjukt bra program på P3 radio klockan 10:00. Då kan ni lyssna på vår Blondinbella i en hel timma. Bellan har förberett sig sjukt länge och är sjukt taggad och sjukt på topp. Fast just nu snaskar hon på knäckemackor som hon tycker är sjukt goda. Det skall bli sjukt kul att lyssna på Bellan. Tycker det är sjukt viktigt att det bereds utrymme i vår statsradio för personer som tycker att allt är toppen. Låt oss alla stämma in i en lovsång till vårt fosterland så här postumt nu när Nationaldagen har passerat. Får man vara så vågat att man föreslår kungssången, det känns som den är i tiden och passar sjukt bra i detta sammanhang. Kungen är ju så duktig, framgångsrik och förmögen och en god symbol för vårt land. Må alla födas lika framgångsrika.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion