Allmänt > Fria diskussioner
Dagens filosofiska funderingar
änglautanskor:
Så sant Reggis, jag håller med utan en enda suck! Eller jag suckar och tycker detsamma! Välj själv......samtidigt så måste jag ställa mig lite undrande .hur ska denna spaning fungera............måste finnas massor med jobb att söka i en snar framtid!
För min egen del så kan jag tänka mig att tipsa om en hel del i min egen bransch, Huldas kateter läcker! Stomipåsarna behövas hämtas på apoteket! Ring Dos-apoteket! Kontakta HSV angående APO-doser mm.
Alla yrkesområden har sitt vardagsspråk som användes, som säkerligen kan misstolkas av andra.............mitt inom äldreomsorgen.
kikarbara:
--- Citat från: Reggis skrivet mån 16 jun 2008 11:56:57 ---Hur är det med uppgifter som i och för sig inte handlar om brott men kan vara generande för personen i fråga. Kan FRA använda dessa för utpressning? Det är allmänt känt att känsliga uppgifter man fått tag på via avlyssning och annat har använts i utpressningssyfte tidigare både utomlands men även i Sverige.
Hur är det med åsiktsregistrering och kartläggning av medborgare. Redan nu har det visat sig att FRA ägnat sig åt detta utan tillstånd så beslutet är nog bara en formsak, man kör säkert redan för fullt.
Det är bara att gratulera krypteringsprogrammakarna för deras lysande framtid. För det är precis vad som kommer att hända, allt kommer att krypteras. De terrorister man tänkt sig upptäcka kommer att vara de första att kryptera.
Hur dum i huvudet får en politiker vara, tydligen hur jävla dum som helst. Det är skrämmande att upptäcka att vi i Sverige styrs av kompletta idioter. Det skrämmande är inte det man åstadkommer utan det man vill åstadkomma för några terrorister kommer man inte att få tag på.
--- Slut citat ---
Jag kan bara sucka och hålla med. Jag förstår inte att det massiva uppbådet mot dessa olika övervakningssystem helt lyser med sin frånvaro. Men är vi förvånade? Storebror låter sitt ansikte lysa över oss och med detta känner vi oss nådiga, vi rättskaffens apostlar.... Ära vare makten i höjden. Vår nya uppgift uppenbarar sig, gån ut och frälse folket och ge dem insikten om att frälsningen finns i och med att storebrodern ser dem, och belöna dem wo rättrogna äro. *ho-ho-ho-ho*
Reggis:
Eftersom FRA redan idag tydligen samlat på sig information om personer och deras förehavanden så infinner sig genast misstanken att de redan har samlat på sig uppgifter om dagens politiker som de kan läcka. Är det därför våra politiker beter sig som knähundar inför FRA? Vilka snaskigheter har FRA samlat på sig? Tycker det här börjar likna Hoover. Han hade samlat på sig snaskigheter om så gott som alla politiker i USA som han sen använde i utpressningssyfte för att driva igenom sin vilja.
Det här kan låta som ett skämt men jag är övertygad om att det är så det hänger ihop. Sen finns de här 6-7 politikerna som man inte har kunnat hitta något på och det är dom som måste övertygas.
Rätt intressant det här. Tipping togs fram för att skydda företagens information och genast så skall ett gäng med grabbar på FRA använda hela Svenska folket som labbråttor för sin paranoia. Är det inte billigare att skapa en Virtuell värld åt våra politiker och FRA där dom leka elektroniska Cowboys och Indianer. De kan hålla på och elektroniskt spåra varandra och samla på sig â€Utpressningskortâ€, â€Pinsamhetskort†och andra spelattribut. Det är bara att konstatera att de flesta män blir aldrig vuxna.
Sen står det för en gång skull något vettigt i Aftonbladet. Det är inte Zlatans förtjänst att han just nu spelar så bra det är Helena Segers förtjänst. Jag kan inte annat än hålla med. Enligt förbundskaptenen har han träffat en smart och utåtriktad kvinna och det har smittat av sig på Zlatan. Så rätt, så rätt alla män är i grund och botten oduglingar men med rätt impulser från en kvinna kan till och med dessa oduglingar till män bli till nyttigheter.
Reggis:
Jaha, det gick som jag sa, Fotbolls-EM blev rena förnedringen. Det var pinsamt att se de svenska gubbarna bli ifrånsprungna utav pigga rappa killar från Ryssland. Det var egentligen bara kryckorna som fattades fast det behövdes ju inte eftersom hela det Svenska spelet var kryckigt. Tyvärr så undrar man vad det här ger för intryck av Sverige som nation. Jag tror att detta har skadat Sveriges rykte ute i hela världen. Vi upplevs som en samling föredettingar. Synd att vi har ett fotbollslandslag som drar skam över nationen. Jag tycker hela fotbollslandslaget och framför allt dess förbundskapten skall skämmas. När landslaget kommer hem borde de visas upp i Rålamshovsparken där tillfälle ges att kasta ägg på dem. Ett stort ägg i skallen det är vad dessa, jag tvekar inte att säga det, landsförrädare har förtjänat, tvii.
Ja sen har inkompetensen vunnit en stor triumf i Sverige genom den nya STASI-lagen. Det som FRA kommer att kunna kontrollera och avlyssna är det vanligt folk skickar. Allt annat kommer naturligtvis att krypteras. Våra större företag har förberett sig på lagen och börjat nu skicka all mail â€tunnlad†till ett demokratiskt land med yttrandefrihet. Därifrån skickas sen mailen vidare runt världen. Det här innebär att i stället för att avlyssna mail mellan Sverige och utlandet blir det till sist bara inhemsk trafik som kommer att avlyssnas.
Det får mig att ställa frågan: Är våra politiker helt inkompetenta eftersom man röstat igenom en lag som ger konsekvenser som är totalt motsatt mot vad man säger eller ligger det något annat bakom.
Jag drar nog slutsatsen att det finns en dold agenda som man inte talar om. Kan det vara så att Alliansen tänker klamra sig fast vid makten genom att använda FRA för att spionera på sina politiska motståndare? I senaste valet så visade ju Folkpartiet på tendenser till detta har detta gett blodad tand. Genom att gräva fram pinsamheter och pikanterier som kan spridas i pressen och på nätet kan ett maktskifte förhindras. Har vi fått en Alliansdiktatur i Sverige?
Sen vill jag bara utfärda en sista varning om ni skulle drista er till att bada i helgen. Akta er för att göra det med Adidas skor på. I Canada har nu sju fötter i Adidasskor spolats upp på en strand. Vetenskapen står frågande inför denna gåta. Varför lossnar fötter på människor när de badar i Adidasskor? Dessutom undrar man ju varför de som blir av med sina fötter inte saknar dem? Jag skulle i alla fall sakna min fot om den ramlade av när jag badar.
nisse 8:
--- Citat från: Reggis skrivet tor 19 jun 2008 12:17:14 ---
Är våra politiker helt inkompetenta
--- Slut citat ---
JA
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion