Allmänt > Fria diskussioner

Dagens filosofiska funderingar

<< < (54/118) > >>

pelle:
Angiveri används redan i stor omfattning av t ex Försäkringskassan och Skatteverket. Det är mycket verksamt att anmäla nån man tycker illa om för att han svartjobbar eller slår sina barn eller är knarkhandlare. Att det inte är sant är ju en naturlig del i angiveriet och myndigheterna bryr sig inte om såna petitesser.
Sverige har blivit ett sk-tland!

Reggis:
Jag såg i dagens Expressen att MC Donalds har börjat visa porrfilm på sina hamburgerrestauranger. Jag säger bara äntligen några som gör något för att motverka den här nymoralismen som spridit sig i Sverige de senaste åren. Blev lite överraskad över att det var MC Donalds som tog fajten. Nu får vi bara hoppas på att denna nyvaknade porrighet hos MC Donalds även påverkar deras produkter. Kan man tänka sig en liten sexleksak i Happy mealpåsen?

Även själva formen och utseendet på till exempel pajen skulle kunna förbättras. Pajen skulle kunna formas som ett manligt könsorgan. Det vore väl något att bita i till kaffet eller hur?

I kväll kommer i alla fall jag att sitta som klistrad vid TV-apparaten. Då skall Maud Olofsson vara med i TV-studion och prata om OS. Jag säger bara, ”äntligen kan vi få kommentarer från någon kunnig person i ämnet och inte bara prat”. Maud är jämte Calle Bildt den mest insatta personen i världen i absolut allt. Säg något och Maud kan det. Hon är till och med insatt i det här med svampodling vilket kan vara bra att känna till i svamptider. Men på den punkten är inte Calle mycket sämre han. ”Ända sen jag var liten teling har jag haft fotsvamp så jag är mer eller mindre uppvuxen med svampar”, låter Calle hälsa från ett regeringssammanträde.

Samtidigt passar Calle på att tala om att det är inte bara är i Kaukasus som det uppstått en ny spänningszon i Europa utan att det även uppstått spänningar i regeringskansliet. ”Ja jag tog på mig ett par nya brallor i morse och tydligen har jag gått upp i vikt”, låter Calle hälsa. ”Brallorna spänner obehagligt över min mage ”, fortsätter han.

pelle:
And now osv: Såg i bladen alls icke till min förvåning att Georgiens krigspropaganda sköts av en PR-firma som i vanliga fall kränger tvättmedel och andra nyttigheter. Har en svag aning om att Calle Pic var i Tiflis nyssens, han flänger ju runt på världens krutdurkar som en rykande tändsticka. Undrar om han i alla sina hyllningstal till Banditashvili drog sig till minnes att Georgiens enda märkbara bidrag till världens kulturarv var skomakarns Josef som sedermera tog sig namnet Stalin? Borde mana till en viss eftertanke även hos en flaxig utrikesminister från Evropas norra utposter.

Reggis:
Ja plötsligt så stod hon på huvudet, vårt medaljhopp, inget att säga om det. Linus T hade otur med mattan kan det ha varit Aras fel? Han slängde ju en medaljen på mattan, kan det ha stört Linus? Kanotisterna orkade bara paddla i 100 meter sen la de av och en simmare som heter Marcus föredrog att dricka bira framför att simma.  Det är inga vidare insatser av de Svenska olympierna än så länge.

Fast värst känns det att vi inte fick någon medalj i dubbeltrapp. Det hade i alla fall jag räknat med efter Herr Dahlbys uttalanden. Det var ju i princip bara att hämta medaljen om man fick tro denna Dahlby. I stället för fler medaljer så har det blivit färre de sista dagarna. Sverige har faktiskt lyckats med att minska antalet medaljer vilket är något vi är ensamma om.

Nästa OS kanske vi skall sätta ribban till minus 5 medaljer. Det tror jag är en mer realistisk målsättning. Nu väntar vi bara på att Stefan Holm skall hoppa upp på läktaren i stället för över ribban. 

Reggis:
Det finns miljögifter i Björn Borgs kalsonger basunerar Expressen ut. Precis som vi inte redan skulle ha anat det. En person som tagit på sig Björn Borgs kalsonger drabbades av ilande bölder och fick åka in till sjukhus. Hur personen kommit över kalsongen framgår inte av texten men vi får väl hoppas att Björn Borg fortsättningsvis förser sina kalsonger med varningstext och ser till att ingen får tag på dem. Det finns miljöstationer där han kan lämna in sina förbrukade kalsonger. Kalsongbäraren kom från Nödinge vilket kanske kan vara en förklaring till det inträffade.

När Ryssarna avväpnar misstänkta terrorister i Georgien så kallar Svensk press det för plundring. Ryssarna tar ju vapnen från de stackars terroristerna. Rätt märkligt måste jag säga. När NATO och USA stödjer Kosovos utbrytning från Serbien så är det demokrati för folkflertalet där är ett annat folkslag och vill inte tillhöra Serbien. När Sydossetien och Abchazien kräver precis samma sak och Georgien anfaller dem med stridsvagnar och bombar städerna sönder och samman då är det demokrati. Hur enögd får man vara?

Såg också att ryssarna skall kärnvapenbestycka sina fartyg i Östersjön. Jag säger bara äntligen. Kan dom inte skicka en bomb på den där Calle Bildt så att man slipper höra honom. Den mannen är enligt min uppfattning senil och man borde fettsuga hjärnan på honom. Jag hörde att bland EU:s utrikesministrar kallas han för the Pez. Anledningen är han alltid vill bli klappad på huvudet av Bush.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion