Författare Ämne: Dagens filosofiska funderingar  (läst 277787 gånger)

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #270 skrivet: tis 19 aug 2008 17:27:00 »
"Det finns miljögifter i Björn Borgs kalsonger basunerar Expressen ut."

Nu är min undran: Hur i h.....e har Expressen fått tag i BB:s kalsonger?
Har de rotat i hans soptunna? Har annan person varit behjälplig?

Förresten är det väl inte bara BB som har lite "miljöförstöring" i sina kalsingar?

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #271 skrivet: tis 19 aug 2008 20:25:52 »
 Och jag som trodde att miljön odlades i kalsongerna. Att förstöra något så fint som miljön i ett par kalsonger är ju rena vanvettet. När man blir tillräckligt haj på att odla  sin miljö så är det inte fel med en bonsai, fast det fodrar sin man.
 Ett knep för att inte rötterna skall dra sig till "vattnet" i för hög grad är att stadigt förankra dom i en för ändamålet odlad hårpiska.
  I avdelning nr. två kommer jag att yppa hur damer med sin extra  "blomkruka" på bästa sätt kan kombinera med en fett blads växt.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #272 skrivet: tis 19 aug 2008 20:49:12 »
Kanon har som vanligt huvudet på skaft. Man har i TV kunnat ta del av det nya badmodet för karlar (nej för tusan) det var bara småglin av hankön. De pläga numera bada med kalsonger under badbyxorna, så klorhalten i bassängerna på Skara Sommarland fått höjas rejält. DÃ… snackar vi miljöförstöring.

OM nu BB tvättar sina kalsingar lite oftare, så borde problemet för hans del vara ur världen.



Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #273 skrivet: tis 19 aug 2008 21:03:31 »
 Förr i tiden var det "raka" rör, har någon bild som belyser.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #274 skrivet: tis 19 aug 2008 23:25:04 »
Läste på A-P Allmänt under  "OS slåvad" skrivet av sign fisförnämt fryntlig  "i kväll 21.00 ses konkurrenterna i brunögat!"

Förmodar att det är sign fisförnämt fryntlig som avbildas på Kanons bild.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #275 skrivet: tis 19 aug 2008 23:30:25 »
Jaha, det är en gren i OS! Nu hänger jag med :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #276 skrivet: ons 20 aug 2008 08:56:59 »
Här säger man, ”gör det bättre själv”. Jag skulle kunna åstadkomma det Susanna Kallur lyckades med i högklackade skor med en bindel för ögonen. Hon ramlade ju för sjutton på första häcken. Fast vad jag förstår så är vissa nöjda bara de kommer ur startblocken utan att somna.

Det Svenska OS-fiaskot är ett faktum, det är genant. Tycker att Sveriges olympiska kommitté skall ta sitt ansvar och ställa sina platser till förfogande. Kan samtidigt meddela att jag efter moget övervägande kan tänka mig att hjälpa till. Jag har de egenskaperna som behövs för att få den havererade OS-skutan på rätt kurs igen. Dessutom ser jag fram emot att få frottera mig med andra delegater på flotta middagar och träffa unga manliga idrottsmän. Ja som sagt var, mitt erbjudande är det är svårt att tacka nej till.

I Norge hånas vi, i Expressen och Aftonbladet där har man pekat ut Kungen som en av orsakerna till fiaskot. Man har konstaterat att efter att Kungen anlände till OS så har det inte blivit några positiva insatser. Det började med finalen i tennisen som naturligtvis blev förlust. Vad kan man förvänta sig med Kungen på läktaren? Min första insats som Fürer för Sveriges Olympiska kommitté skulle vara att utfärda ett förbud för Kungen att vistas på anläggningar under tiden Svenska deltagare finns där. Nu krävs det krafttag och jag har den initiativförmåga som just nu behövs.

Jag är inte främmande för att införa spöstraff för de Svenska deltagare som underpresterar. Vid min sida skulle jag välja att ha Jan Björklund. Det är en man med just de egenskaper som behövs för att öka prestationsförmågan. Enligt vad jag har hört så har vi dessutom ett gemensamt intresse. Vi är båda samlare av piskor.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #277 skrivet: tor 21 aug 2008 09:38:40 »
Såg just i Aftonsnabeln att jag är trendig och högsta mode. Det skall vara långa ben i år och yippie, det har jag. Känns alltid kul att ligga rätt i tiden. Inte nog med det utan nu har modern forskning visat det jag vetat länge, shopping är den bästa träningsmetoden. En timmes shopping är lika nyttigt som en halvtimmes aerobics eller ett cykelpass på en timme. Jag har alltid vetat om det här att shopping är nyttigt för hälsan.

Det här ger ju nya perspektiv på det hälsoarbete som utförs på många arbetsplatser. Istället för frikort till gym, lunchpromenader och liknande bör arbetsgivarna som är måna om sin personals hälsa subventionera shoppingturer. Man skickar helt enkelt ut de anställda på dagens shopping och när de anställda kommer tillbaka så redovisar de sina inköp via kvitton och arbetsgivaren ersätter den anställde för utläggen.

Jag ställer mig också frågan: Varför subventionera hushållsnära tjänster? Varför inte skattesubventionera shopping i stället? Att denna friskvårdsaktivitet är skattebelagd med moms är upprörande. Bort med moms på shopping.


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #278 skrivet: fre 22 aug 2008 09:30:15 »
Underbart , härligt, mitt favoritmärke, YES, är Svenskarnas mest älskade varumärke enligt Dagens Industri. Äntligen har dryga YES, som både är effektivt samtidigt som det är skonsamt, fått den utmärkelse som det förtjänar. 

Visste ni att dryga YES kan ersätta dyr mögeltvätt och är minst lika bra som dessa och dessutom miljövänligt? Visste ni att YES är det effektivaste sättet att ta kol på mördarsniglar?  Häll lite YES i en plastburk, till exempel en förbrukad förpackning, slå vatten i förpackningen. Sedan stoppar du bara ner de plockade sniglarna i burken och de dör snabbt som sjutton. Inget klippande, stoppande i frys och allt vad jag hört experter föreslå. Nej, dryga underbara YES fixar detta lika enkelt som att disken blir skinande blank med YES.

Ibland gömmer sig sniglarna under en trappa eller liknande. Koka upp en kastrull med vatten. Slå underbara YES däri samt häll ut på snigelgömman. Fantastiska YES tar snabbt livet av sniglarna på ett miljövänligt sätt utan att skada växter.

YES är bara för bra till det mesta. Du kan rengöra oljemålningar med YES. Ta en Wettexduk, fyll upp den med ljummet vatten, ta några droppar av vårt underverk, YES, på duken. Torka sedan försiktigt av. Skölj ut YES ur duken och eftertorka med bara vatten i duken. YES är så skonsamt att det inte skadar målningen. Tål målningen vatten så tål den dryga YES. Notera att grön och vit färg kan vara vattenlöslig. Kolla så att den inte är det om du har dessa färger i målningen.

Själv har jag aldrig köpt någon diskmaskin för jag vill inte bli av med nöjet att diska. Det är ett sant nöje att diska med underbara skonsamma YES. Säg yes till YES och dina naglar blir rena och fina på köpet. När mina bekanta tycker jag är knäpp som handdiskar så visar jag dem bara mina naglar och ber att dom jämför. Då säger dom: ”Jag visste inte att naglar kunde bli så rena och skinande blanka.” Då ler jag bara och säger: ”Med dryga skonsamma, effektiva YES så är allt möjligt.”

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #279 skrivet: fre 22 aug 2008 12:09:37 »
Dessutom så brukar professionella fönsterputsare använda YES istället för de dyra fönsterputsmedel som finns att köpa. Och kanske är namnet en aning indoktrinerande dessutom...

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #280 skrivet: mån 25 aug 2008 09:11:45 »
ONOFF, denna giriga servicebefriade elektronikkedjan har utmärkt sig igen. ONOFF har hyrt ut en tjock-TV till en pensionär sedan 1994 och på det fått in 34.000 kr. I hyresavtalet står det att hon skall få en ny TV om den går sönder. Nu när TV har gått sönder och hon för första gången har lite nytta av detta dyra avtal så säger ONOFF upp avtalet utan att beakta den i avtal överenskomna uppsägningstiden. Hur girigt får ett företag bli? Efter påtryckningar erbjuder de henne 3.000 kr i rabatt på en ny TV som kompensation.  Vissa företag är bara för mycket. Hon skall naturligtvis ha en TV gratis eftersom det ingår i hennes avtal.

Har ni föresten märkt att ONOFF i stort sett bara säljer modeller som är eller är på väg att bli utgångna? Råkade läsa i ett av deras reklamblad och trodde jag fått tag på något gammalt som legat och skräpa. Men det var precis nyutkommet.

Det går utför för USA. Såg att större olagliga affärer som av tradition tidigare gjorts upp i dollar numera görs upp i Euro. Den internationella organiserade brottsligheten har inget förtroende för dollarn längre.

Alliansen kallas numera Rolliansen, inte för att de sätter fart på ruljansen, utan det syftar på rollatorer. Enligt färska undersökningar om partisympatier har det visat sig att det är under 30 % av personer under 25 år som stöder dagens Alliansregering. Därför talas det om extra insatser speciellt riktade mot personer över 80 år där Alliansen har sina kärnväljare.

Framför allt gäller det att styra över våra sjukvårdsresurser dit så att det går att hålla liv i Alliansens kärnväljare till nästa val. Annars kan det ju bli så att deras väljarunderlag helt enkelt avlider. Det är även detta som ligger bakom det förslag som, enligt uppgift, Göran Hägglund håller på att arbeta fram nämligen att även avlidna skall ha rösträtt i nästa val. De skall kunna testamentera sin röst till olika partier.


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #281 skrivet: tis 26 aug 2008 09:13:10 »

Mini Andén, Sveriges bäst klädda kvinna, finns med på bild i Metro. Ja vad är det med det undrar ni naturligtvis. Jo det är bara det att på bilden ser det ut som hennes undre kroppshalva är kissnödig och hennes övre ägnar sig åt sex samtidigt som hon håller på att tappa brallorna. Texten under är: ”Hon ser fantastisk ut.” Så nu vet ni. Det är bara att hålla sig, luta huvudet bakåt med öppen mun, se till att du har lite våtstripigt halvlångt hår samt ha ett par uppknäppta brallor som är tre storlekar för stora på dig så är du fantastisk och mycket välklädd. Man undrar hur det står till i huvudet på vissa män, finns det något där?

Sen kan jag meddela att Blondinbellan har haft mardrömmar i natt och vaknat kallsvettig. Hon drömde att hon missade ett tandläkarbesök, stackars Bellan. Man kan inte annat än känna hur svårt hon haft det inatt. Hon berättar om den panik och ångest denna dröm om det missade tandläkarbesöket skapat. Bellan lovar emellertid att efter klockan 10 så skall hon berätta om sitt tandläkarbesök, Gud vad jag längtar, tiden går så sakta när det är något spännande på gång.

Och Calle Bildt, vår röst i världen, har det hektiskt. Det är givande diskussioner med den samlade kretsen av chefer för våra utlandsmyndigheter som enligt Calle sänder politiska stötvågor genom betydande delar av Europa. När Calle och hans chefer möts då lyssnar världen och även Ingvar Ã…kesson på FRA.

Att Ryssland tänker erkänna Sydossetien och Abchazien ser han som ytterst problematiskt. Konstigt att han inte såg samma problem med Kosovo. Men Calle han kan förklara skillnaden. Kosovo är ju USA-vänligt, säger han och inte kan väl Sverige ha en egen åsikt i den här frågan. Nej vi måste tycka som USA. Dessutom sitter det här fint som argument för att avlyssna alla Svenska medborgare samt mer pengar till försvaret.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #282 skrivet: ons 27 aug 2008 12:21:17 »
”Välkommen ombord”, vet ni vad det är, jo det är Gävles nya slogan som politikerna betalde 221.000 kr för att få fram. Men det är inte slut med det, ”Detta är bara toppen på isberget”, säger Anna Östman inforationschef i Gävle kommun och fortsätter för ”Gävle är en kvinna.”  Vad kvinnor, Gävle och isberg har för gemensam nämnare förstår inte jag. Låt oss i alla fall konstatera att det är i alla fall ett steg framåt för idag tänker jag på en bock när jag hör Gävle.

Stormen mot Ryssland för dess erkännande av Sydossetien och Abchazien fortsätter och tar sig allt underligare former. I Expressen tycker man i ledaren att Ryssland är oärliga som levererar detta erkännande när man var så starkt emot Kosovos självständighet. Vänder man på det hela så kan man säga samma sak om USA och EU. Hur kan man vara så emot det här erkännandet när man var för erkännandet av Kosovo. Förhållandena är identiska. Både i fallet Kosovo som när det gäller Sydossetien och Abchazien så har provinserna i praktiken varit självständiga under lång tid.

Kan meddela att Blondinbellan sitter just och belönar sig själv med en ansiktsmask. Frågan är vem som blir belönad bara? För övrigt, till min besvikelse, berättar hon inget om sitt spännande tandläkarbesök igår.

Calle Bildt han lyssnar på radio han och konstaterar att Ryssland är irriterat på den Svenska utrikespolitiken vilket Calle tycker är bra. ”En Svensk utrikesministers främsta uppgift är att vara en böld i arslet på Ryssland och en tunga på samma ställe hos USA”, säger Calle.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #283 skrivet: tor 28 aug 2008 12:46:52 »
Enligt Expressen kommer det en video med den kända fotomodellen Kate Mosse där hon har sex med en kanin. Nu är det inte en riktig kanin utan en man utklädd till kanin. Det har inte varit svårt att hitta en person som vill vara kanin utan som en av de intresserade säger, ”detta är var mans dröm”.

Från dessa manliga drömmar till Carl Bildt. Måste erkänna att jag har inte speciellt svårt att föreställa mig honom utklädd till kanin. Kan tänka mig honom komma skuttande in till Anna Maria klädd i en kanindräkt. Men nu är det ju inte så att Calle har tid med sådant. Hans hela fokus ligger just nu på den operation av tungan som han, enligt uppgift, skall genomgå. ”Ja”, säger Calle, ”min tunga den bara sladdrar och sladdrar så nu har jag bestämt mig för att operera den så att den slutar med sitt struntprat”.

Såg att Henke var till salu. För 10 år sedan hade jag kunnat vara intresserad men inte nu, för gammal helt enkelt. Han är ju för sjutton snart 40 år. När dom säger att Petter Andersson är till salu då kan jag tänka mig att öppna plånboken.

 

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #284 skrivet: fre 29 aug 2008 09:08:50 »
I dagens Aftonsnabel berättar Kate Moss varför hon är så smal. Ingen ger mig mat säger hon. Ja man kan inte annat än tycka synd om Kate att hon svälter för att ingen ger henne mat.  Men å andra sidan så kommer hon snart att bli uppvaktad av en kanin i samband med inspelning av en video. Men det är inte slut med det. I Aftonsnabeln kan man också läsa om att man gjort en skulptur i guld av Kate som skall ställas ut på British Museum. Det är klart att skall man ha en skulptur i guld av sig så gäller det att hålla ner vikten annars blir den för dyr. Nu gick den bara på 18 millioner. Man undrar vad en skulptur av Roseanne Barr skulle kosta? Det här är ett tungt argument för att hålla vikten under kontroll så att det inte blir så dyrt att göra skulpturer i guld av dig. Tänk på det nästa gång du sitter där och slafsar i dig en bakelse till kaffet.

I Metro stod det något om Bondbrudar och att Anna Hathaway visst kunde tänka sig den rollen.  Jag undrade länge vad en Bondbrud var men nu vet jag. Det är en kvinnlig skådespelerska som varit med i en av dessa agentfilmer för pojkar. Jag har till och med tittat på nästan en halv så kallad Bondfilm och jag måste säga att något barnsligare än den har jag aldrig sett. För mig är det fullkomligt obegripligt hur vuxna människor sitter och tittar på dessa fantasier om supermannen i vars närhet allt exploderar. Fast världen är full av hönshjärnor så det kanske inte är så underligt i alla fall.

På tal om hönshjärnor så undrar man hur de här tre moderata nämndemännen i Arbogarättegången fungerar. Hur kan dom överhuvud ta sig till och prata med pressen? Har de så förbaskat svårt för att inte babbla så är dom inte lämpade för detta uppdrag. Den frågeställning som genast infinner sig är: ”Fick de betalt av tidningarna för att babbla?” En rättsskandal är vad det är och ansvaret faller tungt på den moderata justitieministern Beatrice Ask vars tre partikamrater det handlar om. Samtliga jävsmisstänkta är nämligen nominerade av Moderaterna. Kan Beatrice Ask sitta kvar efter det här?