Allmänt > Fria diskussioner

Dagens filosofiska funderingar

<< < (57/118) > >>

Reggis:
ONOFF, denna giriga servicebefriade elektronikkedjan har utmärkt sig igen. ONOFF har hyrt ut en tjock-TV till en pensionär sedan 1994 och på det fått in 34.000 kr. I hyresavtalet står det att hon skall få en ny TV om den går sönder. Nu när TV har gått sönder och hon för första gången har lite nytta av detta dyra avtal så säger ONOFF upp avtalet utan att beakta den i avtal överenskomna uppsägningstiden. Hur girigt får ett företag bli? Efter påtryckningar erbjuder de henne 3.000 kr i rabatt på en ny TV som kompensation.  Vissa företag är bara för mycket. Hon skall naturligtvis ha en TV gratis eftersom det ingår i hennes avtal.

Har ni föresten märkt att ONOFF i stort sett bara säljer modeller som är eller är på väg att bli utgångna? Råkade läsa i ett av deras reklamblad och trodde jag fått tag på något gammalt som legat och skräpa. Men det var precis nyutkommet.

Det går utför för USA. Såg att större olagliga affärer som av tradition tidigare gjorts upp i dollar numera görs upp i Euro. Den internationella organiserade brottsligheten har inget förtroende för dollarn längre.

Alliansen kallas numera Rolliansen, inte för att de sätter fart på ruljansen, utan det syftar på rollatorer. Enligt färska undersökningar om partisympatier har det visat sig att det är under 30 % av personer under 25 år som stöder dagens Alliansregering. Därför talas det om extra insatser speciellt riktade mot personer över 80 år där Alliansen har sina kärnväljare.

Framför allt gäller det att styra över våra sjukvårdsresurser dit så att det går att hålla liv i Alliansens kärnväljare till nästa val. Annars kan det ju bli så att deras väljarunderlag helt enkelt avlider. Det är även detta som ligger bakom det förslag som, enligt uppgift, Göran Hägglund håller på att arbeta fram nämligen att även avlidna skall ha rösträtt i nästa val. De skall kunna testamentera sin röst till olika partier.

Reggis:

Mini Andén, Sveriges bäst klädda kvinna, finns med på bild i Metro. Ja vad är det med det undrar ni naturligtvis. Jo det är bara det att på bilden ser det ut som hennes undre kroppshalva är kissnödig och hennes övre ägnar sig åt sex samtidigt som hon håller på att tappa brallorna. Texten under är: ”Hon ser fantastisk ut.” Så nu vet ni. Det är bara att hålla sig, luta huvudet bakåt med öppen mun, se till att du har lite våtstripigt halvlångt hår samt ha ett par uppknäppta brallor som är tre storlekar för stora på dig så är du fantastisk och mycket välklädd. Man undrar hur det står till i huvudet på vissa män, finns det något där?

Sen kan jag meddela att Blondinbellan har haft mardrömmar i natt och vaknat kallsvettig. Hon drömde att hon missade ett tandläkarbesök, stackars Bellan. Man kan inte annat än känna hur svårt hon haft det inatt. Hon berättar om den panik och ångest denna dröm om det missade tandläkarbesöket skapat. Bellan lovar emellertid att efter klockan 10 så skall hon berätta om sitt tandläkarbesök, Gud vad jag längtar, tiden går så sakta när det är något spännande på gång.

Och Calle Bildt, vår röst i världen, har det hektiskt. Det är givande diskussioner med den samlade kretsen av chefer för våra utlandsmyndigheter som enligt Calle sänder politiska stötvågor genom betydande delar av Europa. När Calle och hans chefer möts då lyssnar världen och även Ingvar Ã…kesson på FRA.

Att Ryssland tänker erkänna Sydossetien och Abchazien ser han som ytterst problematiskt. Konstigt att han inte såg samma problem med Kosovo. Men Calle han kan förklara skillnaden. Kosovo är ju USA-vänligt, säger han och inte kan väl Sverige ha en egen åsikt i den här frågan. Nej vi måste tycka som USA. Dessutom sitter det här fint som argument för att avlyssna alla Svenska medborgare samt mer pengar till försvaret.

Reggis:
”Välkommen ombord”, vet ni vad det är, jo det är Gävles nya slogan som politikerna betalde 221.000 kr för att få fram. Men det är inte slut med det, ”Detta är bara toppen på isberget”, säger Anna Östman inforationschef i Gävle kommun och fortsätter för ”Gävle är en kvinna.”  Vad kvinnor, Gävle och isberg har för gemensam nämnare förstår inte jag. Låt oss i alla fall konstatera att det är i alla fall ett steg framåt för idag tänker jag på en bock när jag hör Gävle.

Stormen mot Ryssland för dess erkännande av Sydossetien och Abchazien fortsätter och tar sig allt underligare former. I Expressen tycker man i ledaren att Ryssland är oärliga som levererar detta erkännande när man var så starkt emot Kosovos självständighet. Vänder man på det hela så kan man säga samma sak om USA och EU. Hur kan man vara så emot det här erkännandet när man var för erkännandet av Kosovo. Förhållandena är identiska. Både i fallet Kosovo som när det gäller Sydossetien och Abchazien så har provinserna i praktiken varit självständiga under lång tid.

Kan meddela att Blondinbellan sitter just och belönar sig själv med en ansiktsmask. Frågan är vem som blir belönad bara? För övrigt, till min besvikelse, berättar hon inget om sitt spännande tandläkarbesök igår.

Calle Bildt han lyssnar på radio han och konstaterar att Ryssland är irriterat på den Svenska utrikespolitiken vilket Calle tycker är bra. ”En Svensk utrikesministers främsta uppgift är att vara en böld i arslet på Ryssland och en tunga på samma ställe hos USA”, säger Calle.

Reggis:
Enligt Expressen kommer det en video med den kända fotomodellen Kate Mosse där hon har sex med en kanin. Nu är det inte en riktig kanin utan en man utklädd till kanin. Det har inte varit svårt att hitta en person som vill vara kanin utan som en av de intresserade säger, ”detta är var mans dröm”.

Från dessa manliga drömmar till Carl Bildt. Måste erkänna att jag har inte speciellt svårt att föreställa mig honom utklädd till kanin. Kan tänka mig honom komma skuttande in till Anna Maria klädd i en kanindräkt. Men nu är det ju inte så att Calle har tid med sådant. Hans hela fokus ligger just nu på den operation av tungan som han, enligt uppgift, skall genomgå. ”Ja”, säger Calle, ”min tunga den bara sladdrar och sladdrar så nu har jag bestämt mig för att operera den så att den slutar med sitt struntprat”.

Såg att Henke var till salu. För 10 år sedan hade jag kunnat vara intresserad men inte nu, för gammal helt enkelt. Han är ju för sjutton snart 40 år. När dom säger att Petter Andersson är till salu då kan jag tänka mig att öppna plånboken.

Reggis:
I dagens Aftonsnabel berättar Kate Moss varför hon är så smal. Ingen ger mig mat säger hon. Ja man kan inte annat än tycka synd om Kate att hon svälter för att ingen ger henne mat.  Men å andra sidan så kommer hon snart att bli uppvaktad av en kanin i samband med inspelning av en video. Men det är inte slut med det. I Aftonsnabeln kan man också läsa om att man gjort en skulptur i guld av Kate som skall ställas ut på British Museum. Det är klart att skall man ha en skulptur i guld av sig så gäller det att hålla ner vikten annars blir den för dyr. Nu gick den bara på 18 millioner. Man undrar vad en skulptur av Roseanne Barr skulle kosta? Det här är ett tungt argument för att hålla vikten under kontroll så att det inte blir så dyrt att göra skulpturer i guld av dig. Tänk på det nästa gång du sitter där och slafsar i dig en bakelse till kaffet.

I Metro stod det något om Bondbrudar och att Anna Hathaway visst kunde tänka sig den rollen.  Jag undrade länge vad en Bondbrud var men nu vet jag. Det är en kvinnlig skådespelerska som varit med i en av dessa agentfilmer för pojkar. Jag har till och med tittat på nästan en halv så kallad Bondfilm och jag måste säga att något barnsligare än den har jag aldrig sett. För mig är det fullkomligt obegripligt hur vuxna människor sitter och tittar på dessa fantasier om supermannen i vars närhet allt exploderar. Fast världen är full av hönshjärnor så det kanske inte är så underligt i alla fall.

På tal om hönshjärnor så undrar man hur de här tre moderata nämndemännen i Arbogarättegången fungerar. Hur kan dom överhuvud ta sig till och prata med pressen? Har de så förbaskat svårt för att inte babbla så är dom inte lämpade för detta uppdrag. Den frågeställning som genast infinner sig är: ”Fick de betalt av tidningarna för att babbla?” En rättsskandal är vad det är och ansvaret faller tungt på den moderata justitieministern Beatrice Ask vars tre partikamrater det handlar om. Samtliga jävsmisstänkta är nämligen nominerade av Moderaterna. Kan Beatrice Ask sitta kvar efter det här?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion