Allmänt > Fria diskussioner
Dagens filosofiska funderingar
änglautanskor:
Jag känner lite ömhet till alla dessa som ofrivillgt deltar i en Pridefestival, utan att ens fatta det.
Samt ärligt talat lite avsmak över att kvinnor och män visar sina kroppar urskillningslöst. Ska det vara så svårt att fatta " vid stranden kläder av"
utanför stranden " kläder på"
kikarbara:
--- Citat från: änglautanskor skrivet tis 16 sep 2008 23:23:56 ---Jag känner lite ömhet till alla dessa som ofrivillgt deltar i en Pridefestival, utan att ens fatta det.
Samt ärligt talat lite avsmak över att kvinnor och män visar sina kroppar urskillningslöst. Ska det vara så svårt att fatta " vid stranden kläder av"
utanför stranden " kläder på"
--- Slut citat ---
Själv tycker jag att det är sketaroligt att göra tvärtom. Sitta och glana i något glamouröst affärssammanhang i någon storstad, varför inte stocket? Där tror folk att det är nobelfest dygnet runt, och att det dessutom säger något om dem att de viftar med lite märken och assecoarer. Urroligt folk det där... tacka vet jag landet, där kan man åka i morgonstassen om så är.
Apropå kroppar, tja. Vi har alla en, vill folk exponera sig så varsågod. Så länge det inte är min dotter, hon behåller kläderna på så länge mamma har något att säga till om. Och det har jag ett tag till...
Reggis:
Jaha Änglautanskor, du blev bönhörd direkt. Enligt Citys modeexpert så är maxitrosan på gång. Det skall vara mycket tyg, inga bara magar längre. Det känns skönt eller hur Kikarbara? Framför allt kommer utsikten från serveringsplankan på Mc Donalds vid Mjölbyavfarten att få en ordentlig ansiktslyftning då man slipper se fettvalkarna på byborna där.
I det kristna riksorganet Dagen kan man läsa att Jesus troligen var gay eftersom han umgicks med tolv män klädda i kjol. Ja det var något för våra teologer att bita i. Inte för att det gör någon skillnad men med tanke på frimicklarnas motstånd mot homoäktenskap så blir detta hett stoft i den debatten.
Som ett resultat av denna upptäckt kommer Göran Hägglund med en kompromiss att homoäktenskap är OK om det ingås mellan 13 män i taget, ett gruppäktenskap helt enkelt. Hur motsvarande kvinnliga äktenskap skall se ut funderar just nu KD:s partistyrelse på. Men vad jag har hört så lutar det mot att man ser paralleller till Maria och jungfrufödsel och kommer att kräva att skall homosexuella kvinnors äktenskap godkännas så skall de vara oskulder. Här är man emellertid lite flexibla när det gäller antalet och de får fritt välja antal i gruppen dock skall antalet vara mellan 2-13 stycken.
Även när det gäller FRA så finns det en kristen linje. KD kommer att kräva att även Gud får vara med och lyssna på trafiken. Hur det skall gå till är inte riktigt klart men någon form av stor sändare riktad mot himmelen har man tänkt sig. Den bör dock utformas så den ser ut som någon av våra kristna symboler. Enligt Göran Hägglund så ligger det närmast till hands att sändaren ser ut som ett kors. Får vi det kravet uppfyllt säger Göran Hägglund så känns det tryggt Då vet vi att inte bara Ingvar Ã…kesson, Fredrik Reinfeldt och Calle Bildt som sitter och lyssna på folks telefonsamtal utan Gud finns med här också.
kikarbara:
--- Citat från: Reggis skrivet ons 17 sep 2008 09:48:40 ---Jaha Änglautanskor, du blev bönhörd direkt. Enligt Citys modeexpert så är maxitrosan på gång. Det skall vara mycket tyg, inga bara magar längre. Det känns skönt eller hur Kikarbara?
--- Slut citat ---
Klockrent, Reggis! Att rövtrådarnas tid är förbi har jag anat länge! ;D Upp till armhålorna skall de gå om jag får välja, med inspiration från Obelix!! Är så nöjd så!
Ficklampan:
--- Citat från: kikarbara skrivet ons 17 sep 2008 12:48:33 ---Klockrent, Reggis! Att rövtrådarnas tid är förbi har jag anat länge! ;D Upp till armhålorna skall de gå om jag får välja, med inspiration från Obelix!! Är så nöjd så!
--- Slut citat ---
Fullständigt medhåll! ;D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion