Allmänt > Fria diskussioner

Dagens filosofiska funderingar

<< < (64/118) > >>

ada:
Jag tycker inte man ska överdriva myten att det är OK för män, för vem tar egentligen en sådan man på allvar? Det finns gott om män som blir utnyttjade av kvinnor som bara är ute efter sex. En man som inte kan hålla sej till en blir sällan gift, eller blir snart skild i regel.

Reggis:
Men Ada, jag måste säga att jag tappar hakan när jag läser ditt inlägg. Jag har aldrig varit med om och jag upprepar aldrig att en man sagt nej till sex. Jag har inte ens hört talas om det. Du måste bo i Homostan Ada. Möjligen att någon nygift idealist skulle säga nej men det är knappast troligt.

ada:
Jag menar att de villiga billiga killarna allt blir utdömda som äktenskapskandidater i mångt och mycket på samma sätt som kvinnor. Jag menar att man inte behöver uppdatera sin telefonbok, 5-10 år gamla nummer gäller än om man säger så :) (fortfarande singlar) (Homosexuella flyttar oftast härifrån till storstaden, tyvärr är det så än)

Reggis:
Det har jag aldrig tänkt på men det kanske stämmer jag har ju inte så lång tid att följa så jag vet inte. Fast för kvinnor är det inte så i alla fall.

Reggis:
Himmelriket, var finns det någonstans? Tidningen Stockholm City har svaret. Det ligger på Lidingö. Ni som undrar vad Lidingö är så kan jag tala om att det är en förort till Stockholm där man talar en speciell dialekt, ”Liiiidiiiingöööska”  ja alla låter som Carl Biiiildt de talar med ett skorrande långt iiii. Men det är inte hela Liiidiiingööö som är ett himmelrike utan det är urinoaren där som är himlen. ”Urinoaren var ett rent himmelrike”, lyder rubriken på artikeln.

Visst, jag vet att män är väldigt förtjusta i urinoarer men att himmelriket skulle vara en urinoar på Liiidiiingööö av alla platser på jorden gör mig minst sagt besviken. Att man pratar med ett långt iii i himmelen kan jag väl stå ut med men jag vill i alla fall kunna sitta och kissa när jag kommer till himmelen.

I Aftonbladet avslöjas min strategi när det gäller män: ” Så får du partnern att göra som du vill”, ”Tänk som en djurtränare”. Jag kan inte annat än hålla med det är ett framgångskoncept när det gäller män. Klappar på huvudet, lägga huvudet på sned det är inte bara privat det funkar utan även på arbetet. Även på arbetsplatsen skall du se män som djur som behöver tränas. När du har fått männen i din omgivning, både privat och på arbetsplatsen, att sitta vackert då har du nått målet. Då är de färdiga och mogna för nästa steg nämligen att få gå små ärenden åt dig på egen hand.

I Expressen redovisas en undersökning som visar att en antirynkbehandling med det muskelförlamande medlet Botox, är ett framgångskoncept. Det är inte bara så att du blir mer uppskattad och uppvaktad av det motsatta könet utan hela du uppfattades mer positivt. Detta gäller den så kallade ”dajtingmarknaden”.  Parallellen på den så kallade ”jobbmarknaden” heter Haldol vilket liksom Botox ger förlamningar men här är det hjärnan som förlamas. Behandlingen med Haldol skall kombineras med talträning vilket går ut på att säga ”ja”. Eftersom i stort sett all annan talförmåga upphör så har vi då uppnått den optimale anställde, en anställd som bara har förmågan att säga ”ja”.

Till sist lite från Modevärlden, den värld runt vilken solen snurrar. Det skall vara djuriska mönster nu till hösten enligt Sofi i Aftonbladet. Vilka djur det handlar om som är förlagor till mönstren framgår inte. Men av bilderna som fanns fick jag det till att det var kor det handlade om av rasen SRB (Svensk röd och vit boskap). Ligger helt i linje med dagens trend att kunna smälta in i ett sällskap. Är alla klädda i tyg inspirerade från kor så kommer våra inneställen att se ut som ladugårdar och det skulle inte förvåna mig om det inte går att få lite jordbruksstöd från EU till det här.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion