Författare Ämne: Dagens filosofiska funderingar  (läst 272217 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #330 skrivet: fre 3 okt 2008 09:50:11 »
Ja så har bataljen gått av stapeln. Diskussionen hela världen väntat på, vicepresidentkandidaternas TV-sända batalj. Snacka om dockysåpa på hög nivå. Är det här så intressant att det skall gå live mitt i natten på Svensk TV? Avnormaliseringen av vad som är viktigt och inte viktigt fortsätter. Att Carolina Gynning använder spermakräm är en nyhet man kan läsa om i de flesta dagstidningar. Ganska typiskt att när Horace Engdahl helt rätt påtalar hur den här svårigheten att skilja på viktigt och oviktigt utarmat amerikansk litteratur så gör tidningarna om det till ett sorts ”intellektuellt” slagsmål.

Fakta, vad är det? När det visar sig att Folkpartiet fixat till statistik som styrker Jan Björklunds helt personliga uppfattning i skolfrågor händer det ingenting. Att en sån politiker kan sitta kvar är egentligen ofattbart och ytterligare ett tecken på denna avnormalisering. Politiker skall ljuga och vilseleda, det är liksom deras uppgift. Den som bluffar bäst vinner. Det som idag betecknas som politikerförakt överträffas med råge av våra politikers väljarförakt. Vi är en massa som via manipulation, politisk reklam och enkla slagordsmässiga budskap skall ta ställning i komplicerade frågor.

Media och det politiska etablissemanget har bestämt att vi alla är så korkade så att försöka förklara innebörden i frågorna är meningslöst. Nej fnuttifiera enligt Amerikansk modell, gör om politiken till en marknadsplats med enkla reklamliknande budskap det är vad vi är värda.

Dagens modetips kommer direkt från New York och Wall Street. Det skall vara svart läppstift så det stämmer med det ekonomiska läget. Jag tolkar som att punkstilen är på väg tillbaka. Dessa signaler fick mig att ställe tre klädsäckar med rens från mina garderober åt sidan, förlåt Emmaus ni får vänta. Har precis rensat ut punkkläder och nu får jag hänga upp dem igen, suck.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #331 skrivet: mån 6 okt 2008 08:27:52 »
Zlatan gjort det igen, han har sparkat in en boll mellan två stolpar, fantastiskt. Den här gången gjorde han det med hälen, det kallas för klackspark kan tag upplysa er om, som kanske inte känner till det. Det finns människor som gör stora insatser för mänskligheten som Nelson Mandela, och så har vi Zlatan. Alla andras insatser förbleknar när man tänker på vad han lyckas åstadkomma. Tänk att han återigen har klacka in en boll i mål.

Jag bad och jag bad men inte sjutton hörde Gud min bön Göteborg ligger fortfarande kvar till förfång för vår nation. När stormen kom tänkte jag, blås nu bort Göteborg till Afghanistan där det hör hemma. Det finns så mycket gemensamt mellan Göteborg och Afghanistan nämligen att båda är befolkat av talibaner. Talibaner säger ni, inte är väl Göteborg befolkat av talibaner? Jo det är precis vad det är fast i Göteborg heter taliban Glenn och äter fesk

Jaha nu börjar finanskrisen att krypa allt närmare inpå oss. I länderna runt omkring oss börjar regeringar att gå ut och garantera insättarnas pengar så att det inte skall bli masshysteri där folk stoppar pengar i madrassen. I Sverige kommer inga sådana garantier varför det enda vettiga är egentligen att flytta alla banktillgodohavanden till länder med garantier som t ex Tyskland, Danmark eller Norge. Skulle inte förvåna mig om inte denna passiva Alliansregering på grund av sin bristande handlingsförmåga i detta avseendet kommer att åstadkomma att krisen kommer hit. Hur rudis får en regering vara? Det kostar egentligen ingenting att komma med en sådan garanti då man ändå till sist måste svara för detta. Annars lär ingen längre lita på bankerna och då är det kollaps.

Ja nu kan man läsa att Angelina Jolie och Brad Pitt hälsar till Aftonbladet att de skall ha fler barn men säger ”Vi är inte klara”.  Snacka om att Aftonbladet hänger på låset rakt in i sängkammaren. Nu undrar jag är dom är klara nu då, har det gått för Brad nu? Det har ju gått en stund till. Kan vi inte få en rapport från deras sovrum?

Sen är det bara att konstatera att när Alliansen och Björklund säger ”satsa på” så skall du bli misstänksam. Man skulle satsa på studenter och de har fått kraftigt försämrade villkor för sina studier. Man skulle satsa på lärarna och Sverige föll till i det närmaste en jumboplats när det gäller löner till lärare i Europa. Hoppas dom inte säger att de skall satsa på att jämna ut skillnaden i löner mellan män och kvinnor för då kommer det säkert en speciell skatt som bara skall betalas av kvinnor eller att alla utom kvinnor likt pensionärerna undantas från skattesänkning. När Filippa skulle satsa för att minska vårdköerna i Stockholms landsting så har vårdköerna ökat med 40 %. Nej må vi slippa fler satsningar från Alliansen.

Sen är det dags för nya modetips från Reggis. Hur får du till den sköna trashiga look som du skall ha just nu? Jo du blandar elegant med hålstickat, skitigt och trasigt. Du kan med fördel kombinera aftonblåsan med trasiga strumpor. Ta en elegant dräktöverdel och kombinera den med ett par slitna jeans, gärna med hål i ändan. Köp ett paket cigaretter och gör brännmärken på din Armanikostym, det ger just den här kontrasten som är så inne. Men framför allt spara

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #332 skrivet: tis 7 okt 2008 08:39:50 »
Tänkte komma med lite tips runt hälsa och där är motion en viktig del. Själv ägnar jag mig åt tre typer av motion. Det är sex, att gå på loppis och vanliga promenader. Nu har jag jämfört sex, en promenad och loppistur ur motionssynpunkt, gjort en empirisk undersökning helt enkelt för att se vilken av dessa aktiviteter som ger mest motion.

Satte på mig ett bälte och fäste en stegräknare för att se hur mycket motion ett samlag ger när man jämför med en promenad i rask takt. Efter genomfört samlag kunde jag läsa av motsvarade 1377 steg för ett samlag som varade i 69 minuter. Att promenera motsvarande tid gav drygt 5.500 steg. Det gav alltså bara en fjärdedel så många steg som motsvarande promenad under samma tid. Min kille gillade inte det här, blev irriterad då han tyckte att jag var koncentrerad på helt fel saker. Fast nu vet jag att jag måste ha samlag i 4 timmar och 45 minuter varje dag för att få ungefär samma motion i form av steg som dagens promenader ger mig. När jag talade om det för honom så såg han sliten ut och gnället upphörde. Jag är rätt förtjust i ett långsamt tempo i sängen så de som har högre frekvens får säkert ut mer motion. Men man kan ju inte alltid vara målinriktad utan ibland måste man få ta det lite lugnt också och slappa. En loppistur på större bakluckelopps (Roslagsstoppet) gav på samma tid drygt 3.000 steg.

Sen har vi fått ytterligare en typ av utanförskap. Det är vår finansmarknadsminister Mats Odell som i tidningen Metro lanserar begreppet finansiellt utanförskap. Har alla i den här Alliansregeringen tappat hjärnan.

Ja, när jag var på resa i Sydamerika så kom det fram människor som led av finansiellt utanförskap. De stod där med sina händer framsträckta för att motta finansiella gåvor.  Mamman kunde tyvärr inte förse sin lille son med en ny kälke för hon led av ett finansiellt utanförskap. Statsmissionen samlar in pengar för att ge till människor som är offer för det finansiella utanförskapet. Tyvärr, jag kan inte hänga med ut i kväll då jag för närvarande lider av ett finansiellt utanförskap. Jesus han umgicks med dessa samhällets utstötta, det var skökor och personer som led av finansiellt utanförskap.

Sen är det dags för ytterligare modetips. Du skall ha ett glittrigt pannband på dig tycker Sofi i Aftonbladet. Runt Lucia så kan du hänga ljus i ditt pannband som då blir en luciakrona, allt i ett pannband och Luciakrona i samma kit. För att få den där sköna trashiga looken så sätter du pannbandet på sned. Då ser du lite småfull ut, som du just stigit upp ur sängen och druckit upp din morgonpilsner. Det gör inget, för man skall stinka pilsner på morgonen.

Undrar de på jobbet så är det bara att säga, ”Va faan hänger ni inte med, ta en pilsner för fasen och var lite inne”.  Glöm inte massvis med smink innan du tar en snabbdusch och sen ut till frukostpilsnern. Duscha gärna med kläderna på och lägg dig ner en stund i soffan hemma och torka så ser du helt rätt ut. Ett annat sätt är att du aldrig tar av dig kläderna på kvällen och sover i dem, det spar dessutom tid. Då räcker det med att duscha ansiktet efter sminkning.


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #333 skrivet: ons 8 okt 2008 12:20:07 »
Jaha så har Lagerbäck plötsligt kommit på att det finns spelare under 30 år som kan spela fotboll. Men det krävdes att så gott som alla trostjänare skulle få ålderskrämpor för att detta under skulle inträffa. Nu har Petter Andersson fått chansen. Vad Lagerbäck inte förstått är att en uttagning av Petter till landslaget kommer att på sikt innebära ett betydligt ökat intresse för herrfotboll från kvinnor. Äntligen en spelare det är ett nöje att se, mumma, jag säger bara mumma.

Nu i finanskrisens tider, har ni tänkt på en sak? Vilka är det som är vinnarna i bankkrisen? Ställer du frågan så kommer folk att svara bankdirektörer eller något annat. De kommer också att svara att krisen är bankdirektörernas fel.

Jag säger bara fel, fel, fel. Vinnarna är de som tog ut sina pengar från den överhettade bostadsmarknaden i tid. Det är gnidna hussäljare vilka med hjälp av pristrissande mäklare som är de skyldiga. Det är din granne som på en bristmarknad pressade upp priset på sitt radhus i Ã…kersberga till priser långt över det verkliga värdet som är skurken. Det är Alliansen som via minskat stöd till nyproduktion av bostäder som bidragit till den bristsituation som pressat upp priserna. Skyldiga är alltså gnidna bostadssäljare, prisdrivande mäklare och Alliansen. Bankdirektörerna är helt oskyldiga och väl värda både den bonus de fått och även den bonus de inte fått samt även den bonus som de nu inte får men skulle ha fått.

Bella är namnet på mode just nu och blond skall Bellan vara. Det är BlondinBellan och det är Bella Levy, en blondin, på Expressen. ExpressBellan, som vi kan kalla henne, vill ha tips, ”Tipsa Bella” står det.  Vad skall då tipset handla om, tydligen vad som helst för det enda som står när man tittar på länken är ”Mejla”.  Rätt intressant med sådana här breda människor som i princip engagerar sig i allt från modefärgen på skosnören till maffians inflytande på det Italienska politiken på Jesu tid.

Ja och så till ett av de mer intressanta påståendena. ”Mina bröst är äkta säger” Brook Hogan, Hulkens dotter. Ja så långt har det alltså gått att har du en generös byst så måste du tala om att den inte består av inplantat. Tyvärr så är jag drabbad. Jag tillhör gruppen kvinnor med generös byst och är dessutom blond, i de här sammanhangen ytterligare ett handikapp. Skall jag börja ett samtal med en man med orden, ”dom du tittar på är äkta”. Kan du säga det till en säljare från ett företag du är kund hos eller till en väninnas make? Ja för det är otvivelaktigt så att om det inte är det första män tittar på så kommer det som nummer två och blicken brukar fastna där.

Såg i Aftonbladet att en av ”världens härligaste män” står under åtal för hustrumisshandel, åh va härligt. Det är Kanal 5 som tycker det är skönt med stryk. I samma tidning ser vi att nedläggningen av Göteborg går planenligt. Nu försvinner ytterligare 3.300 jobb där och snart kommer Göteborg att vara lika tätbefolkat som Pajala. För varje person som flyttar från Göteborg spar skattebetalarna runt 80.000 kr. Det innebär att om 4.000 personer flyttar från Göteborg på grund av Volvos nedskärningar så ger det en besparing på 320 millioner kronor.
Det ger en oerhörd besparingspotential.    Göteborg har 500.000 invånare och skulle hela staden läggas ner så ger det en besparing på 40.000.000.000 det vill säga 40 milliarder kronor. Tomställer vi hela Storgöteborg som det kallas så blir besparingen 72 milliarder om året. Det är dubbelt så mycket som alla pensioner. Våra pensionärer kan få tredubblade pensioner om Göteborg läggs ner. Tycker ni Göteborg är så mycket värt att ni vill avstå från tredubbla pensioner? Nej tänkte väl det, lägg ner Götet.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #334 skrivet: ons 8 okt 2008 12:56:10 »
Att du vågar säga så Reggis, det blir ju ännu större förtjänst att lägga ner Fjollträsk  ;D
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #335 skrivet: ons 8 okt 2008 15:09:23 »
Varje Stockholmare bidrar till skillnad från Göteborgare till Sveriges ekonomi med 250.000 kr per år. Det innebär att det blir en gigantisk förlust att lägga ner Stockholm. Jag förstår att det inte är kul att höra att man är ett bidragsjon, men tyvärr ibland kan sanningen vara nyttig. Då kanske lantisarna inser hur beroende de är av Stockholm och Stockholmare.

De här friställda på Volvo borde skickas till Japan och genomgå kurser i bugning. Då skulle de kunna visa oss Stockholmare aktning och buga när de ser oss, sina välgörare. Tycker det vore klädsamt om medborgare i övriga landet kunde visa lite tacksamhet för allt vi gör för dem. Ni får gärna titulera mig ”Välgörare”, det skulle kännas bra.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #336 skrivet: tor 9 okt 2008 07:55:00 »
Vi börjar lite med den här Volvo-krisen. Problemet med Volvo är inte bilen det är Göteborg som är problemet. Staden har helt enkelt inte hängt med utan kommit på efterkälken när det gäller den globala attraktionskraften. Göteborg är ingen global spelare med tillräcklig magnetism för att få vara med på spelplanen.  Det spelar ingen roll hur bra bilar Volvo tillverkar när de som bygger bilarna pratar Göteborgska, ett så litet språk i Världen leder ofelbart till ett industriellt utanförskap.

Men bakom detta ligger som så ofta ett bidragsberoende till följs av de skatteutjämningsbidragen som Göteborg får. Ta bort alla bidrag så kommer problemen att upphöra samtidigt med att en avveckling av Göteborg blir möjlig. Kan föresten glädja alla Göteborgare med att Näringsminister Maud Olofsson kommer att ingripa speciellt i Göteborg för att lindra krisen. Hon kommer personligen ner och startar hambokurser i Göteborg. Så Kålle och Ada, sluta gnäll för nu får ni lära er dansa hambo och kan uppvisningsdansa hambo för gästande turister i Svensk folkdräkt och sälja fesk till de som tittar på.

För Sverige är detta bra. Bilindustrin är ingen framtidsindustri. Nej i Göteborg skall man i stället satsa på hushållsnära tjänster. Maud kommer att göra en extra satsningar  på utbildning inom detta området. Då är ni rustade till tänderna för att flytta till Stockholm och sälja era hushållsnära tjänster. Har ni tur kan ni få komma in i riktigt fräsiga Stockholmsvåningar med kultur i. Svårt ord det här för en Göteborgare så vi tar det igen sakta ”kuuullltuur”. En kurs i Svenska skulle också kunna förbättra era chanser på arbetsmarknaden. Vill inte Stockholmarna anställa er så kan ni städa åt varandra där nere i Götet. Lycka till och feja på.

Men med handen på hjärtat visst är det väl skönt för er i Göteborg att slippa jobba eller hur? Arbetslinje, fjant, tacka vet jag en ordentlig linje som man kan suga upp i kranen. Det är mycket roligare.

Kan även trösta er med att Maud tänker på er. Det har inneburit att hon nu anser sig ha fyra jobb och kan därför kvittera ut en lön till, det vill säga fyra löner. Ja där ser ni allt är inte nattsvart, ett nytt arbetstillfälle har skapats i kanslihuset i Stockholm tack vara det här.

Nu lämnar vi Volvo och ger oss på dagens stora fråga. Har Lindsey Lohan gjort en bröstförstoring eller ej? I Aftonbladet finns det ett bildbevis som antyder att en bröstförstoring ägt rum. Ja vi får hoppas att tidningen inte släpper den här frågan bara rakt upp och ner. Nu kräver vi att få veta.

Jaha så är man ett symmetribrott, låter inte så kul. Hade det inte blivit ett symmetribrott i samband med Big Bang så hade vi inte existerat. Det här stämmer faktiskt till eftertanke. Livet är således asymmetriskt och det som är symetriskt är dött. Har alltid misstänkt det men nu finns tydligen bevis. Nobelpristagarna i Fysik gjorde denna upptäckt redan på 1960-talet vilket förklarar varför jag missat den, jag var ju inte född då. Har alltid misstänkt att militärer som går symetriskt i takt inte lever utan egentligen är döda trots att de rör på sig. 



Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #337 skrivet: fre 10 okt 2008 15:50:07 »
Carola skriver en bok med förbannelser över de som kritiserade henne under Melodifestivalen, de som korsfäste mig offentligt, de skall få säger hon. Nu skall jag åkalla Jesus och han skall straffa alla dessa antikrist. Dom vet inte att jag är en reinkarnation av Jungfru Maria och att jag är Guds frilla. Jag är inte bara Kristi brud utan jag har dessutom ihop det med Kristus farsa, Gud själv. Ni som tycker det är omoraliskt att vara ihop med sin son har bara fördomar. Jag är verkligen ilsken på den där skökan Ã…sa Waldau som svassar runt och frestar min son och kallar sig Kristi brud.

Nu till min förbannelse som jag tagit fram i samarbete med Pastor Ekman efter tips från Jesus. Må mina kritiker slungas bort till Göteborg utan att kunna flytta därifrån. Tvingas höra Göteborgska hela dagarna och ha ständiga hörselhallucinationer bestående av Göteborgsvitsar.

Själv behöver jag en abborre. Varför undrar ni naturligtvis? Jo jag har hört att alla abborrar har höga halter av antidepressiva medel i sig. Så käkar du en abborre är det som att ta en ordentlig dos med Valium och hösten är lite deppig så det blir abborre till middag idag.

Vilket får mig att tänka på frågan om Johannesört. Johannesört har samma egenskaper som antidepressiva medel men saknar i stort sett biverkningar. Detta är nu bekräftat via ordentliga undersökningar och tester. Nu kan du alltså få Johannesört i stället för antidepressiv så kallad medicin om du drabbas av biverkningar av dessa mediciner. Varför är inte Johannesört första alternativ undrar jag?

Jaha och vad skall vi ge dig då, låt mig se. Av den här medicinen, ”Anti-D”, blir du impotent om du är man och tappar håret om du är kvinna. Dessutom får du diarré, kissar på dig och mår illa hela dagarna. Sen kan du ju ta Johannesört i stället vilket inte ger några biverkningar alls. Det är nog bäst vi prövar  ”Anti-D” först så får vi se om du överlever.

http://www.youtube.com/watch?v=9PSuzsq7WJQ
« Senast ändrad: fre 10 okt 2008 17:07:38 av Reggis »

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #338 skrivet: mån 13 okt 2008 08:58:41 »
Saknaden kommer att kännas oändlig, Blondinbellan kommer att ta timeout. Hon har jobbat dygnet runt och nu behöver hon tid för sig själv vilket är förståligt med den risiga frisyr som hon har, tvii. Hoppas hon gör något åt håret. Som blondin skäms man över att se en annan blondin missköta sitt hår på detta sätt.

Men misströsta inte för när vår Näringsminister, Maud Olofsson, fick reda på detta erbjöd hon sig direkt att ta över. Detta är den chans jag har väntat på, låter Maud hälsa. ”Min blogg kommer att heta Hambobellan. Den kommer att på samma sätt som Blondinbellan att handla om skönhet, mode, intressanta, spännande och vackra människor.” ”Jag börjar naturligtvis med den vackraste människa som finns nämligen jag själv”, låter Maud hälsa och fortsätter: ”Jag har nämligen gjort en stjärtförstoring. Som politiker gäller det att skaffa sig en så kallad betonghäck så att man blir omöjlig att flytta på och jag klär faktiskt i min större ändalykt. Ni som trodde att min förstorade bakdel var ett resultat av expansiva matvanor kan alltså sluta spekulera i det. Jag äter inte mer än en fågel kan jag tala om. Såg hur mycket en gam äter per dygn och jag äter inte mer än en gam.”

”En stjärtförstoring innebär inte bara att man sitter säkert på sin post utan har i mitt fall även gett en förstärkt intellektuell förmåga. Det är väl ingen hemlighet att min styrka som politiker sitter i baken. Det är inte för inte som mina politiska motståndare kallar mig för bakåtsträvare.”

Calle Bildt var i Istanbul och är nu på väg till Luxemburg för att äta middag där. Ja så hårt har livet blivit för en stackars politiker att man måste flyga kors och tvärs över Europa för att få en gratis middag. Jag passar på och fråga honom på flygplatsen i Frankfurt under planbytet om det nu är officiellt att han ansökt om att få lägga till namnet Mussolini som mellannamn. Han kommer då att heta Nils Daniel Carl Mussolini Bildt men kallas Carl-Mussolini  Bildt eller Carl-Mus förkortat. "Min Grevinna Anna Maria kommer att kalla mig för Callemusen och jag brukar kalla henne för Greveosten", tillägger Carl-Mus.

« Senast ändrad: mån 13 okt 2008 09:00:56 av Reggis »

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #339 skrivet: tis 14 okt 2008 09:36:47 »
I natt sov jag som en gris, finanskrisen är över och jag har gått oskadd och faktiskt berikad genom denna globala dipp i ekonomin. Nu är det bara att cacha in och hoppas på att det kommer några efterskalv som man kan utnyttja.

Det var imponerande och se hur västvärldens till slut lyckades få någon form av samordning för att inte helt tappa greppet. Frågan är bara hur länge västvärldens finansiella hegemoni kommer att vara. Var detta det första skalvet i en serie skalv som kommer att om inte flytta så i alla fall leda till att det uppstår fler finansiella maktcentra än idag. Under alla omständigheter så är väst totala dominans uppluckrad och det finns all anledning att fästa blickarna mot Asien.

George Busch kommer att gå till historien som den Amerikanska president som förde USA till ruinens brant och gjorde milliontals med Amerikanska pensionärer till fattigjon. Det bästa med detta, för krisen har faktiskt varit till nytta för mänskligheten, är att det nu visat sig att inte ens USA har råd att föra krig. Tidigare har Amerikanerna via det finansiella systemet lyckats vältra över kostnaderna på resten av världens befolkning. Nu är det, om inte stopp på det, så i alla fall betydligt svårare.

Nu kan vi se en global lågkonjunktur i antågande. Många kommer att bli arbetslösa och de sociala klyftorna kommer att växa. Det är dags för företagen att genomgå ett stålbad. I denna Darwinistiska värld är det bara de starka som överlever och dessa blir bara fetare och fetare. Det vankas rea på företag med låg soliditet. De företag som är likvida kan nu gå ut och fyndshoppa konkurrenter eller utvidga sitt verksamhetsfält. Det är dags för en ordentlig omstrukturering. Visserligen har räntorna pressats nedåt genom de åtgärder som vidtagits men hög soliditet och låga kapitalkostnader är ett mäktigt vapen i detta företagskrig som nu står för dörren.

Såg i dagens Expressen att alkohol får hjärnan att krympa. Rätt intressant hur man från samhällets sida sprider denna hjärnkrympare via speciella butiker. Ja, inom EU finns det speciella finansiellt stöd för att få fram så mycket hjärnkrympande alkohol som möjligt åt befolkningen. I Bryssel sitter våra jordbruksministrar i funderar på hur man skall få befolkningen inom EU att dricka mer hjärnkrympare. ”Vi är inte nöjda förrän EU:s befolkning har fått ärthjärnor”, säger jordbruksminister Eskil Erlandsson.

”Samtidigt måste vi göra allt för att bekämpa konkurrenterna till Hjärnkrymparen. Högre fängelsestraff för de som använder andra berusningsmedel än alkohol måste till. Vi kan inte ha folk med hjärnor gående ute på gatorna, det är livsfarligt. Det är därför vi politiker via skattemedel stödjer Scientologerna och deras antidrogorganisationer som ”Ett narkotikafritt samhälle” och liknande lobbygrupper. En lättledd befolkning bestående av människor med ärthjärnor är vårt mål.” 

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #340 skrivet: ons 15 okt 2008 10:15:52 »
Såg i Aftonbladet att Carola fortfarande ältar att hon inte gick vidare i förra årets Melodifestival. Carola verkar fatta trögt, alla är trötta på henne, hennes divalater, hennes jävla religion och hennes skitmusik.

Hon må vara drottning i sitt tempel hos Livets Ord. Men att höra hennes förolämpningar av handikappade och människor som inte uppfyller vad hon anser vara norm är inte kul. Nu fick hon veta att vi är många som är trötta på henne och hon blev så ledsen. Vad tror hon de som är handikappade tycker om att höra henne tala om att deras handikapp är Guds straff.

Kvinnor beundras oftast inte för sina dygder utan mest för sina synder och brister. Kloka ord som ni bör ta till er. Var syndig, otrogen, slampig och framför allt håll aldrig vad du lovar när det gäller män. Lura dem, bete dig svinaktigt och ljug dem rakt upp i ansiktet, det ökar bara din attraktionskraft. Låt dem veta att det är en ynnest att du överhuvud svarar på tilltal. Men framför allt satsa aldrig på ett kort utan ha en liten kortlek som du spelar med och låt dem diskret veta att det finns flera kort i leken. Inte rakt ut utav bara så de anar det. Det gör dig spännande. Men framför allt lägg av med att ha dåligt samvete för att du beter dig som ett svin för du lever bara en gång och passa då på och lev.

Jaha, så är det bara att inse, jag är curlad. Fast det känns i alla fall bättre att vara curlad än att vara bortskämd. Men va fasen är det något att sträva efter att måsta anstränga sig hela tiden, att vara på tåspetsarna. Nej då är det bekvämare att sitta på läktaren och se hur populasen dansar på tåspetsarna mens man smuttar på ett glas rött.

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #341 skrivet: ons 15 okt 2008 12:23:06 »
 Vad betyder curland?

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #342 skrivet: ons 15 okt 2008 13:22:58 »
Vad betyder curland?
Har du hört om curlingföräldrar? Tror hon refererar till något liknande..fast då i förhållandet till män..något att ta efter kanon,,du blir garanterat poppis bland damerna ;D

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #343 skrivet: ons 15 okt 2008 13:42:53 »
Egentligen borde det heta bowlad, andra personer har slagit ner alla käglor åt dig så det är bara att surfa på utan att bli svettig under armarna. Att vara svettig under armarna är inget att sträva efter, förbaskat osexigt helt enkelt. Nej låt andra göra jobbet, strö beröm över dem och surfa på. På jobbet så sticker du upp fingret och känner efter om resultatet var OK innan du tar åt dig äran.

Skulle resultatet vara mindre lyckat så talar du om hur du skulle ha gjort det. Detta beteende gör dig omåttligt impopulär men vad gör det, det främjar din karriär. Jag brukar säga, pengar i ett lönekuvert luktar inte. Att vara impopulär bland kollegor är inget negativt, det är bara bra. Du uppfattas då som en ”företagets kvinna”, en som kan hantera svåra situationer, en att satsa på. Nej rikta in dig på ledningen och erbjud dina tjänster. Mitt måtto är: ”Ingen man är för gammal och ingen säng är för hård för att sära på benen i om det främjar karriären.”

Kompetens, fnys, det är sådant som dom föreläser om i skolan. Nej i verkligheten är det en helt annan kompetens som behövs och den stavas smidig och villig. Har du dessutom ett tilltalande yttre samt kan äta med kniv och gaffel, lägga huvudet på sned samt strö komplimanger över den mest äckliga man du har delat säng med. Ja då är du som klippt och skuren för att nå toppen inom svenskt näringsliv.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #344 skrivet: tor 16 okt 2008 09:42:55 »
Såg på en site att en person funderade på att lägga ut vabbdagar på Tradera. Det vill säga auktionera ut möjligheten att vakta hans barn vid sjukdom mot vabbersättning från Försäkringskassan. Har alla det så eländigt på sitt arbete att de skulle betala för att slippa gå till jobbet och hellre vabba en snorig grinig unge?  Det säger en del om dagens arbetsmarknad och om stimulansvärdet på våra arbetsplatser. Stämmer detta så ser det riktigt risigt ut för folkhälsan framöver.

Fast för hundhälsan verkar det hoppfullt. Såg att våra fyrbenta vänner blir allt äldre och att människor lägger ner allt mer pengar på dessa kräk. Vi får väl låtsas att vi är hundar hela bunten. På dagen skall vi ut och rastas en stund i parken, nosa varandra i röven och pinka revir. Ja det som hundar gör. Var naturlig, släpp av en rökare och sen vifta på svansen. Lev som en hund och du mår mycket bättre. Tror att dagens industrisamhälle är alldeles för tillrättalagt och hämmande, nej släpp loss djuret i dig. Är du lite småkåt så ställ dig bara och jucka lite på första bästa arbetskamrat. Kissnödig, äsch verkar onödigt att gå ända till toa utan ner med brallorna bara och pinka på. Trött, ja lägg dig i din medhavda korg och kvarta in en stund. Tror att vi skulle ha mycket roligare om vi betedde oss som hundar.

Pump and dump, är nästa stora bedrägeribrott enligt Dagens Industri. Att köpa aktier i ett bolag och sen driva upp kursen för att vara först på plan att sälja till denna högre kurs. Det har ju förekommit i alla tider det är bara att med hjälp av Internet kan du sprida rykten betydligt snabbare och den ökande girigheten inspirerad av näringslivets toppar gör detta koncept framgångsrikare.

Annars verkar det onödigt med tanke på hur slagig börsen är för närvarande. Den pumpar ju sig upp och ner så gott som dagligen. Det är bara att köpa efter nedgång och sälja snabbt dagen därpå. Ibland, som i går, hinner du med två ”Pump and Dump” på samma dag.

Nej nu får det i alla fall vara slut på dessa besparingar från Alliansens sida. Det Kungliga slottet, Monarkens boning, håller på att vittra sönder och falla samman. Nu är det så illa att slottet skall kläs in i ett nät i ett försök att hålla ihop slottet så att det inte blir en grushög. Redan i morgon börjar man klä in slottet i nätet. Skall vår Kungafamilj växa upp i slum? Är det vad Alliansen vill? Vad kommer utländska besökare att tycka när de ser att vi har ett slott som hålls ihop av ett nät. Ja Fattigsverige är inte långt borta när vi har borgliga regeringar. Till och med Monarken drabbas, tvii. När får vi se Monarken och hans familj köa vid ett soppkök nere på skeppsbron?