Allmänt > Fria diskussioner

Dagens filosofiska funderingar

<< < (71/118) > >>

Reggis:
Disa Kohlström har skapat debatt med sitt stickade konstverk ”Garnfitta”. Jag tycker att konstverket är jättebra och dessutom rätt i tiden. Det skall ju vara lurvigt just nu och är det något som är just lurvigt så är det väl det kvinnliga könsorganet och dess omgivning i ”naturligt” utförande. Att dessutom verket är utfört i stickteknik gör det bara ändå mer i tiden för att spegla den populära lurvigheten.

Fast enligt Disa så är de flesta positiva men det finns kritiker. Egentligen så är det rätt märkligt att när den utan konkurrens populäraste kroppsdelen avbildas då jäklar kommer det fram diverse tyckare. Oftast är det personer som mer än gärna både undersöker och stoppar in sina ädlare delar där men att avbilda och tala om organet väcker fortfarande anstöt. Här är länken till en artikel i Expressen där ni som vill kan skåda konstverket på bild:  http://www.expressen.tv/1.1343897

Enligt Aftonbladet så har ninjamannen slagit till igen. Han har hotat vår kronprinsessa vilken han av någon anledning hatar. Han hotade hugga huvudet av en reporter, går omkring och hotar människor med en okopplad rottweilerhund, mm. ”Han verkar inte vara riktigt frisk” konstaterar polisen skarpsinnigt, vilken analas. Men sen kommer förklaringen till hans sjuka beteende, han är dansk och det förklarar ju det hela. För mycket bacon helt enkelt.

Volvo och Franska bilar har mest fel och Volvo toppar felstatistiken. 99 % av alla nya Volvo har småfel första året och nästan hälften har större fel som kräver åtgärd. Kan möjligen detta faktum ha med Volvos sjunkande försäljningssiffror att göra? Att Franska bilar befinner sig i botten är inte överraskande. Fransmän och teknik är liksom inte en kombination som är speciellt lyckad. Att Volvo jobbat sig ner till den absoluta botten samtidigt som man tar ordentligt betalt för sina krånglande bilar förvånar mig inte. Kan det vara en strategi, det talas ju om att Ford tänker sälja Volvo till någon Fransk biltillverkare och då måste ju bilarna ”förfranskas”. Detta väcker genast en idé hos mig. Kan man inte sälja hela Göteborg till Frankrike. Då slipper vi detta bidragsträsk och fransmännen får en bilfabrik som överträffar dom själva när det gäller produktion av krånglande bilar. En riktig mönsterfabrik för produktion av bilar med bristande kvalité.

Den här helgen får man ligga i. Fy sjutton vad med stora loppisar och liknande som går av stapeln. Just när man pustat ut efter sommarsäsongen så kommer denna toppning. Får önska alla jägare god jaktlycka i helgen. Själv är jag som en åsna mellan alla hötappar och har ännu ej bestämt mig för hur jag skall hantera detta överutbud. En sak är säker, jag kommer inte att hålla hastighetsgränserna när jag kör runt. Det kommer att bli tufft men som ni vet, jag gillar utmaningar.

Reggis:
Jaha så var denna superloppishelg till ända. Som vanligt när det är många loppisar i samband med lön så slutade det i, om inte fiasko, så i alla fall långt under förväntningarna. Det är bara att konstatera att nu är det slut på festen tills nästa utomhussäsong. Svårt att göra fynd när man har handikappet att få komma in först när det öppnar. Då har redan fynden hamnat hos säljarna innan öppningen. I stort sett ingen större idé att gå dit. Fast några köp blev det men magert, mycket magert, jag är missnöjd. Det enda riktiga fyndet var i stort sett en antik italiensk apoteksflaska i keramik, fin men va fasen man vill ha mer.

Rätt kul det här med ordcensuren som finns på nätet och även här. Här blir det vanligaste namnet på det kvinnliga könsorganet censurerat och delvis ersatt med ”’*”.  Man undrar varför i jösse namn. Har hört att det kan komma in barn här på siten och se detta allmänt använda hemska ord. Jag törs inte tänka vad som händer då? Mardrömmar, sömnlöshet och behov av att ligga på soffan och prata med en psykiatriker kanske. Med tanke på att över hälften av Sveriges befolkning är utrustade med en riktig sådan ”humhum” så kanske det är bäst att utrusta alla med ögonskydd för båda ögonen. För vad kommer inte och hända om du skulle se en riktig ”humhum” när du absolut inte får säga det vanligaste namnet. Självmord, psykisk sjukdom, ja alternativen är många. Det är nog bäst att vi alla amputerar bort ögonen och förbjuda speglar så att du inte råkar se din egen ”humhum”, allt för att vi alla skall bli friskare och slippa se verkligheten.

Fattar egentligen inte vad man gnäller över när det gäller börsen. Jag tycker att börsen rockar fett. Det är ett jävla ös upp och ner fast mest ner men inte fasen är det stiltje inte. Detta gör ju att man ligger där i sängen som en huggfärdig kobra och bara väntar på att hugga hela tiden så fort man märker tillstymmelse till slag. Hade det bara gått utför varje dag så hade det inte varit kul men nu, det är bara att hugga, svälja och njuta men du hinner aldrig smälta maten innan det är dags att göra dig av med ditt förvärv för att hugga igen. En sådan här börs hela tiden och jag skulle kunna tävla med Zlatan när det gäller inkomster. Må krisen fortsätta och inte ta slut det närmaste året. Snart kan man nog köpa hela Göteborg för en krona eller så. Det verkar inte gå så bra för lastbilarna heller. Men va sjutton, det finns bättre investeringar för en krona än Göteborg. 

I GP kan man läsa om att Volvo måste lämna catwalken och i stället satsa på kvalité, Volvo klarar inte modekraven. Jag tycker Volvo skall satsa på enkelhet, en asketisk bil. Med detta menar jag inte att man utrustar den med en träbänk som stol utan bort med alla pojkleksaker i bilen och lite till.

Lånade en Toyota för ett par månader sen och den höll på att knäcka mig. Så fort man tog av sig säkerhetsbältet tjöt den värre än en gris som grillas levande på ett spett. Att öppna dörren var en plåga då den tjöt igen. En bil fullkomligt överladdad med en massa skit som man inte behöver. Dessutom råkade tidpunkten för någon sorts service ha inträffat just som jag lånade den och det talade den om genom att tjuta då och då. Nej ta fram en bil utan onödiga finesser det tror jag skulle bli en hit. Dessutom skulle den kunna bli betydligt billigare och sätt för faan in en modern radioanläggning med USB-port och ge katten i att integrera den med övriga funktioner utan använd standard. En sådan bil tror jag alla som ser bilen som ett transportmedel skulle uppskatta. Sen kan de som ser bilen som ett dataspel köpa Toyota.

Reggis:
Björn Ranelid säger i dagens GT att han är värd en bättre lön än Fredrik Ljungberg. Hans argument för det är att han är mycket snyggare i kalsonger än vad Fredrik är. Jag har aldrig sett Björn i kalsonger men skulle inte ha något emot det. Jag säger bara upp till bevis Björn.

På Östermalm i Stockholm har man engagerat Carl Jan Granqvist för att få till ståndsmässig kvalité på maten på äldreboendet. Jag frågar Helena Bonnier, Moderat ordförande i stadsdelsnämnden, hur de kan ha råd att anlita Carl Jan som kock. ”Vi badar i pengar nu när pengarna fördelas mer rättvist än tidigare. Jag vet inte hur men jag tror att man tar den sammanlagda förmögenheten på invånarna i hela Stockholm och fördelar sedan totalsumman per stadsdel utifrån den samlade förmögenhet som varje stadsdelens befolkning har. Dessutom får vi ju pigavdrag då Carl Jan räknas som hushållsnära. Ja vad sjutton skall vi göra med alla pengar?”

I Jönköping där pågår en jakt på terrorister. Enligt tidningen ”Jönköping NU” så har klottrare skrivit  ”Jesus är död” på en av väggarna nere vid hamnen. Oerhört låter Jönköpingspolisen hälsa, vi måste få tag på terroristen som dessutom verkar ha tillgång till hemligt religiöst material som man offentliggör på det här sättet. Det är inte nog med det utan man har dessutom skrivit ”Göran Hägglund är en idiot” på väggen. Det är faktiskt i stort sett en statshemlighet som absolut inte får läcka ut, det måste stoppas.

När man snackar om terrorister så är det bara att gratulera USA till den stora framgången i kampen mot al-Qaida som raiden in i Syrien innebar. USA lyckades döda 4 barn som eventuellt hade kunnat växa upp till terrorister. Men inte nog med det, kampen förs nu ännu mer preventivt. Man lyckades även oskadliggöra en havande kvinna som bar på fostret till en möjlig terrorist. Grattis USA till framgångarna. Fler sådana här lyckade raider kommer att leda till väsentligt förbättrade möjligheter att komma till rätta med konflikten i Irak. Varför inte cyanidbomba hela Irak eller släpp några strategiska atombomber. Då blir området garanterat fritt från terrorister. Fast för säkerhets skull kanske man skall passa på och skapa en skyddskorridor genom att även bomba grannländerna. 

Reggis:
Har ni varit på Nationalmuseums utställning ”Lura ögat”, den var sevärd. Framför allt den moderna delen med Christian Anderssons tegelsten som kommer rusande rakt ur väggen och
Nicole Tran Ba Vangs nakna kvinna som klär av sig. Nedan en länk för er som vill läsa mer. När jag gick dit så tog jag Tunnelbanan och gick av vid Kungsträdgården. Jag har tidigare aldrig tänkt på vilken fantastisk T-banestation Kungsträdgården är. Där kan man faktiskt få inredningsidéer. Ni som inte bor i Stockholm och kommer hit, ta en tur till Kungsträdgårdens T-bana, den är värd att ses.

http://www.nationalmuseum.se/sv/Besoka-museet/Utstallningar1/Aktuella1/Lura-ogat-Fem-seklers-blandverkII/

I dagens Metro fanns det en artikel om att röda kläder verkar attraherande på män, vilken nyhet. Finns det någon kvinna som inte känner till det undrar jag? Naturligtvis inte, det vet ju alla att är man utbjuden av en man och hemskt intresserad, fram med en åtsittande röd klänning. Handlar det om något enklare så fram med något flickaktigt i rött. Vet du att det finns ett intressant ligg på en fest, på med något rött och gärna åtsittande framför allt om baken, det är rena magneten.

I Expressen kan man läsa om mannen som litade blint på sin GPS och körde rakt ut i sjön. Typiskt män och deras övertro på tekniken, skulle aldrig kunna hända en kvinna. Jaha befinner jag mig på en skogsstig, det är inte möjligt, min GPS säger att jag är på E4-ran. Det här utmanar två typiska manliga egenskaper, en man kan aldrig köra fel och tekniken är ofelbar. Har en man bevisligen kört fel så är det Vägverkets fel, dålig skyltning eller att resesällskapet stört den tänkande mannen under bilkörningen.

ada:

--- Citat från: Reggis skrivet ons 29 okt 2008 08:37:36 ---
Nicole Tran Ba Vangs nakna kvinna som klär av sig.
--- Slut citat ---

Nu blir jag nyfiken, vad finns det mer att ta av när man är naken? :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion