Allmänt > Fria diskussioner

Dagens filosofiska funderingar

<< < (73/118) > >>

ada:
Drar du upp den där gamla kitchdrottningen igen :) Hon liknar mest en madame som drivit porrklubb i många år med de där leopardmönstrade kuddarna (sa nåt sånt förra gången också)

http://www.aftonbladet.se/kultur/bokrecensioner/article264726.ab

http://www.jonathanworth.com/portraits/madame-dariaux
(kitchig inredning inte sant?)

Reggis:
Men Ada vad är det nu för fel på Madame Dariauxs? Vill du inte lära dig hur man förflyttar sig från limousinen till en entré på ett elegant sätt? Tänk om du skulle vinna Nobelpriset eller få en Oscar då skulle du förbanna att du inte lärt dig dessa grundbultar i elegans. Alla skulle stå där och sucka och säga: ”Jaha vad är det där för tölp som inte vet hur man förflyttar sig från en limousine, måste vara en sån där Uddevallabo med finska rötter, vad annars?”

Själv har jag tränat mycket på detta då jag räknar med att kassera in ett Nobelpris snart. Vet inte i vad men troligen blir det väl litteratur för det är det enda ämnet jag sysslat med.” Räknar inte med någon Oscar tyvärr då min enda talanger inom skådespeleriet endast omfattar att stå och se vacker ut, som en kuliss.  Det ger inga Oscarsstatyetter  tyvärr, vilket jag tycker är orättvist.

Annars så blev jag av med allt mitt godis som jag köpt för att smaska på. Det kom några gäng med jättesöta småtjejer med målade blåtiror och annat och knackade på. Kunde bara inte låta bli och länsa godisförrådet som efter ytterligare 4 besök var nere i noll. Så där satt man och suktade efter något sött. Fick hålla till godo med killen men visst hade det suttit fint med en Pigall. Suck ja, man kan inte få allt. Fast man får väl trösta sig med att det bara var bra för hälsan.

ada:
"...då min enda talanger inom skådespeleriet endast omfattar att stå och se vacker ut, som en kuliss"

är du en panelhöna, älskling? :)

Reggis:
Panelhöna, du är bara avis på min utstrålning min kära Ada. Det är det enkla som är det svåra inom skådespeleriet. Att ha förmågan att karaktärisera en person utan att säga något. Att med små medel, som ett förföriskt leende, tala till publiken att man är mottaglig för skamliga förslag som att äta upp en påse praliner med högt kalorivärde. Det är skådespeleri på högsta nivå som tyvärr inte röner den uppskattning det förtjänar. Inte nog med att mina insatser inom detta område aldrig leder till någon internationell uppmärksamhet som en Oscar utan dessutom blir jag nu hånad och kallad panelhöna. Ja så är det att ha talang och ägna sig åt konst, otack är mödans lön.

Annas så hänger jag med huvudet, skall motgångarna för vår stackars Paris Hilton aldrig ta slut. Först fick hon spendera drygt två veckor i fängelse för rattfylla och nu säljer expojkvännen ”hemmasexfilmer” med hennes medverkan i. Jag har blivit utnyttjad klagar Paris med rätta. Män är bara ute efter mina pengar och sex. Ja hon kan inte ha det lätt. Man kan bara trösta Paris med att hon inte är ensam om att ha det svårt. Susanne Klatten (arvtagare BMW) har blivit förförd och plåtad näck precis som Paris. Fast hon har dessutom blivit utpressad på 350 millioner för annars skulle de pikanta bilderna publiceras.

För er som missat det så har det visst varit ett val i USA, presidentval. Ja för att missa det så måste man nog inte bara vara döv och blind utan i princip ha varit konstant medvetslös. Valet har förvandlats till någon sorts tävling i att prata övertygande och vilken hudfärg kandidaterna har. Informationsinnehållet i det som press och TV delgivit oss har i princip varit i det närmaste noll. Beskrivningen har påmint om någon form av datorspel kompletterat med intervjuer på gatan, folkets röst, där bitar som intervjuaren gillar klipps ut och att styrka intervjuarens uppfattning. Aldrig tidigare har så många spaltmetrar med artiklar och så mycket TV-tid utan substantiellt innehåll delgivits oss.

Reggis:
I en tråd här blir jag kallad för pladdrare och självgod. Tyvärr så är tråden låst så jag kan inte tacka för uttalandet. Därför framför jag mitt stora tack här till signaturen Vince för detta uttalande.

Jag har haft målsättningen att bli en riktig pladdrare redan när jag tog mitt första ord i munnen. Det ordet var inte bara ett utan två ord. Det var ”vill ha” har min pappa berättat för mig. Just detta har satt sin prägel på mig. Jag märkte ganska snabbt att det var lättare att uppnå sina målsättningar om man klart och tydligt sa vad man ville ha och att upprepning ökade möjligheten. Hjälpte inte det så var nästa steg att inte prata om något annat vilket oftast ledde till att omgivningen blev så trött på att höra att de gav efter. Denna egenskap har jag haft stor nytta av hela livet genom att så gott som alltid få som jag vill.

Min självgodhet, det vill säga att tycka att jag är bra, är också av tidigt datum. Inspirationen fick jag från diskmedlet Yes, drygt och effektivt. Jag har därför alltid försökt att vara som en levande Yesförpackning, dryg och effektiv. Jag är stolt över att vara en pladdrande Yesflaska väl medveten om att begreppet pladder är ytterst subjektivt men jag gör så gott jag kan.

I Aftonbladet kan du läsa om hur du kan snoka hemma hos nya bekanta för att komma på vilken personlighet det är. Skulle det vara något nytt? Det har jag alltid gjort. På den punkten saknar jag alla hämningar. Jag öppnar köksskåp och tittar in, drar gärna fingret på dörrens ovansida för dammundersökning, kollar in toaletten, osv. Det har faktiskt inträffat vid tre tillfällen att jag mycket snabbt avbrutit vidare kontakt på grund av uppnådda snokkunskaper. Snabbast var jag med en killen i vars hem jag fann smutskläder liggandes under soffan. När jag motvilligt tog i denna kalsong så kom ett års damm med ut. Vår bekantskap varade i ca 5 minuter efter min ankomst.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion