Allmänt > Fria diskussioner

Dagens filosofiska funderingar

<< < (81/118) > >>

Reggis:
Sånt trams de skriver i tidningarna. Nu ondgör man sig över att vi kvinnor bara använder 30 % av de kläder vi köper. Rubriken som ” Kvinnor använder bara 30 procent av sina kläder.” pryder våra tidningar. Jag ställer frågan: ”Hur många procent av sina verktyg använder män mer än en gång?” Fast här beror det mest på att män verkar sakna läsförmåga. Nej upp med prylen och sen action, ”den fungerar inte” hör man mannen vråla följt av, ”jävla skitpryl”.”Du kanske skall läsa beskrivningen, sitter sågbladet rätt?”, säger då en stackars läskunnig kvinna. ”Nej jag skiter i det här”, säger då mannen och sedan ligger prylen där oanvänd. Inte sjutton görs det några undersökningar av det här inte. Men våra högst rimliga klädkonton de skall minsann analyseras och basuneras ut.

Jag vill bara påpeka att bara för att kläderna inte bärs på kroppen så innebär inte det att de inte gör nytta. Kläderna hänger där för att ge mig alternativ. När jag tittar in och behöver en kort kjol i rött, för att ta ett exempel, så vill jag inte bara ha en att välja på. Just detta att jag har fler att välja på gör att jag känner mig nöjd med mitt val. Hade jag bara haft en att välja på hur skall jag då veta att jag valt rätt? Smaka på den självklarheten. Därför behöver vi kvinnor ett stort överskott i garderoben. För min egen del skulle jag bli förvånad om jag använder mer än 5 % av de möjliga alternativen.

Bara för att män är enkelspåriga och har svårt för att välja så behöver inte det vara norm. En man klarar bara av en sak i taget, det är därför de ofta klär sig så vansinnigt. Jag kan direkt se om en man är singel, det syns på klädseln. Finns det ingen kvinna där och styr upp så kan det bli vad som helst. Det värsta jag vet är män utan slips. Det har hänt mer än en gång att jag släpat in en träff i en klädaffär för slipsköp då jag vägrar äta middag med en slipslös man.

Jag brukar alltid fråga: ”Vad skulle du säga om jag kom i morgonrock och rosa tofflor?” Då stirrar de fånigt på mig. Ja men det är väl inte samma sak får man höra. ”Är det inte” brukar jag säga och fortsätta: Det tycker jag, oklädd som oklädd, eller hur? Jag skulle lika gärna kunna käka middag med en apa, det är slipsen som skiljer mannen från apan ” Då tystnar de och då påpekar jag alltid, ”Det tänkte du inte på va?”. Fast man kan ju inte begära att män skall kunna tänka.

Nu liten womenpower, har ni grabbar något att matcha gitarrens gudinna Ana Popovic med? Tror inte det, Evert Taube kanske? Hi, Hi.

http://www.youtube.com/watch?v=nPS40OZYpnc

Kanon:
För min del undrar jag om hon spelar samma hela tiden, har svårt att skilja 10sek av musiken från 50sek in.

Samma tönande hela tiden, man har en känsla av att dom utför sådan musik bara för att tjäna kulor.
 Rebell musik, titta på mig sådant oväsen jag gillar.
 Ju mer oväsen man gillar ju bättre är det.
  "Här kommer Gösta".

Kanon:
Riktigt gosig!

Skrattretande vilket man får se som en fördel i förhållande till damer som spelar blaha hela tiden utan några variationer.
http://www.youtube.com/watch?v=b98WwUTBPFw

Reggis:
Sug på den här då:

http://se.youtube.com/watch?v=cjB9M8rH5Tk

Kanon:
 Var bra men blev enformig i slutet, hon har spottat upp sig.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion