Författare Ämne: Dagens filosofiska funderingar  (läst 280156 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #405 skrivet: tor 11 dec 2008 12:42:04 »
Att du tycker det blev enformigt beror på din bristande förmåga att uppleva små nyanser. Men det är inget att vara ledsen för Kanon, det har du gemensamt med nästa halva världens befolkning och ni är alla födda sådana.

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #406 skrivet: tor 11 dec 2008 14:42:56 »
http://www.youtube.com/watch?v=vrhaR4e5Eew&feature=related

 Varför skall man nöja sig med nollor i förhållande? Här här vi folk som kan.
Där är nyanser som heter duga.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #407 skrivet: tor 11 dec 2008 15:38:08 »
Är det du Kanon, som tutar i negerbenet? Har du köpt det på loppis? Banjosolot var en riktig rysare, var det Tomten som rev av det?

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #408 skrivet: fre 12 dec 2008 07:40:43 »
Jaha nu går vi mot massarbetslöshet. Precis som det skulle vara något att bekymra sig för. Det är bara den där djävla arbetslinjen som Alliansen kör som gör det hela sååå förskräckligt. Jorden snurrar fortfarande och inte blir du sjuk av det heller utan tvärt om. De flesta människor som blir sjuka blir det på grund av arbete. Ju mindre vi arbetar ju friskare blir vi. ”Arbeit Macht Frie?” är en stor lögn. Inte sjutton mådde fångarna i Auschwitz bra? Varför skulle Svenska folket må bra av att Sverige har förvandlats till ett arbetsläger?

Jag tycker i stället att ”Arbete gör dig sjuk” är mer i överensstämmelse med fakta. Så den här ökande arbetslösheten eller arbetsbefrielsen, som jag skulle säga, är bra för folkhälsan. Tänk bara, nu kan du som blir arbetsbefriad gå på loppisar hela dagarna utan att arbetet stör. Du behöver inte hålla färgen på något jobb utan kan ta ett glas rött vin till frukost i stället för en massa onyttig mat. Även detta kommer att leda till förbättrad hälsa. Jag tror även att ditt sexliv får en ordentlig skjuts framåt av detta. Det leder till ökad spontanitet när du inte har ett jobb att ta hänsyn till utan i princip är redo för en liten erotiskt ”äventyr” dygnet runt. Stan är full av villiga karlar, det är bara att gå ut och förse sig. Visst låter det spännande nu när alla män på jobbet redan är avverkade, ombyte förnöjer. Du kan till och med ta betalt för detta nöje.

Ja lågkonjunkturen är något att glädja sig åt. Priserna på fina objekt sjunker vilket innebär att arbetsbefrielsen ger möjligheter till ordentliga fynd. Jag tycker man skall döpa om Finanskrisen, som det kallas nu, till Jätterean. Det är ett betydligt positivare budskap. Finanskris och massarbetslöshet, gud va tråkigt, nej Jätterea och arbetsbefrielse, mycket bättre. Nästa gång någon säger Finanskris så säger du bara ”Du menar Jätterean” och så mår alla ännu bättre.

Apropå service så kom jag och tänka på Servicehuset af Klint i Karlskrona. Vilken service ”brukarna” får där! Tänk efter bara sex veckor så hittar dom en ”brukare” avliden i sin säng, vilken action. Undrar ni vad ”brukare” är? De som bor där  kallas för brukare. Jag tror att det är en förkortning av förbrukad.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #409 skrivet: mån 15 dec 2008 09:13:50 »
Nobelpriset, detta frosseri i kungligheter. När blev Nobelpriset den här propagandaföreställningen för vår kungafamilj? Klänningar dissekeras som om det vore vetenskap. Modeproffsen analyserar och värderar. Nobelpriset upplever jag nog numera mest som något man analyserar i veckopressen. Var tog det vetenskapliga vägen?

Till skillnad mot de här Nobelfestdeltagarna så är jag riktigt inne, ett riktigt snöre helt enkelt. Det skall vara secondhandkläder just nu. Från att ha haft ett motstånd mot just kläder som secondhand har jag under de två, tre senaste åren handlat stora delar av mina kläder just secondhand. Har kommit på att det är både roligare, med större urval och prisvärdare. Just urvalet, som har blivit så likformigt i affärerna, var det som först triggade mig. Sen att jag dessutom kan sy, vilket inte är så vanligt i min åldersgrupp, ger mig oanade möjligheter att hitta passande, roliga och eleganta plagg. Plagg som jag bara kan drömma om att hitta i dagens likformiga modebutiker.

Det positiva med den här secondhandvågen är att det är bra miljöval också till råga på allt. Man känner sig som en miljömedveten person vilket stärker ens ego. Det negativa är att priserna skjuter i höjden, nu när det är fler om budet. Secondhandbutikerna traditionella kunder, personer med begränsade ekonomiska resurser, drabbas tyvärr också av dessa högre priser. Fast fortfarande är secondhandalternativet betydligt roligare ur urvalssynpunkt och betydligt hälsosammare mot ens kassa.

Jaha och nu blir nästa kul grej förbjudet i det här jävla landet. Mefedron har blivit förbjudet idag. Typiskt det här förmyndare Sverige att allt kul blir förbjudet. Jag trodde att nu när Alliansen kommer till makten, då jävlar då kan man få knarka i fred men icke. Nej de här är värre än de värsta kommunister. Friheten, vad har den tagit vägen?

Snart är det väl förbjudet att tjäna pengar också. Framför allt om det är för mycket enligt Alliansens norm. Tänk på våra bankdirektörer som får sina löner dissekerade av okunniga politiker som inte har någon som helst känsla för vad en stackars bankdirektör behöver. En direktör behöver både Mefedron och stora summer pengar för att klara av sitt tunga arbete.

Dagens julshower är som grisfester fast i Sverige, säger Claes Malmberg i Aftonsnabeln. Folk är så fulla och så sitter dom där och fotar en under kjolen säger Linda Bengtzing. Verkar vara jäkligt trevligt att stå för julunderhållning för fulla grisar som är mest intresserade av att fota artisterna under kjolen. Måste kännas stimulerande med en sån publik som liksom ger allt det är bara för artisterna och hänga på och lyfta på kjolen.


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #410 skrivet: tis 16 dec 2008 07:45:45 »
Friheten sprider sig över landet. Det senaste är att 3.000 personer blev arbetsbefriade på Electrolux, vilka lyckoostar. Tyvärr så var det lite smolk i glädjebägaren, Electrolux vinstvarnade och det är aldrig kul. Fast kan man arbetsbefria några till så kanske det kan bli några extra kronor över till ägarna.

Men hur det blir med årets bonus säger man inget om. Jag blir orolig när inget sägs om bonusen. Kommer goa direktören att fortsätta jobba om bonusen försvinner? Vad jag förstår från Svenskt Näringsliv så förbereder man en strejk för högre eller i alla fall bibehållen bonus.

Urban Bäckström har framfört åsikten att Staten borde gå in och garantera direktörernas bonus nu när det inte är självklart att den faller ut på grund av finanskrisen. ”Man garanterar ju bankerna varför skall inte direktörernas bonus kunna garanteras”, menar Urban. ”Det är ta me faan fråga om rättvisa”, säger Urban. ”Insättarna får sina insättningar garanterade av staten då skall direktörernas bonus också garanteras annars finns det risk att direktörerna slutar arbeta när de bara får sina ordinarie löner på några millioner om året”, menar Urban.

”Ja vi kommer att ta över 1:sta Maj och utropa den dagen till ”Bonusdagen”. En dag då vi slår vakt om våra bonusar. Datumet passar bra då bonusdirektörerna är de nya arbetarna”, fortsätter Urban: ”Det är just bonusen som får det att pirra i muffen på en direktör. Nu har ju inte så många direktörer muff men det kan pirra ändå.”

Vi lämnar Svenskt näringsliv och Urban Bäckström där. I bakgrunden hör jag honom vråla: ”Det är bonusen till direktörerna som är det smörjmedel samhället behöver i kristider. Inför en bonusskatt omedelbart som kan garantera direktörernas bonus genast, ör ni det.”

http://se.youtube.com/watch?v=oFCFYjlLadY&feature=related


JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #411 skrivet: tis 16 dec 2008 12:12:23 »
De senaste fem åren har vi fått bonus en gång - 1.400 kr. Och i år lär det inte bli någon heller. En f d klasskompis som nu jobbar på Astra fick för några år sedan 30.000 kr i bonus...!

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #412 skrivet: ons 17 dec 2008 08:13:05 »
Den stora nyheten kommer från Ystad där Polisen efter många års idogt arbete har gripigt gryningspyromanen. Denna person har varit känd till både namn och utseende utan att polisen lyckats binda honom till brott. Varje gång man gripigt honom har han släppts ganska direkt då bevis saknats.

Men nu har han tydligen stulit något och kunnat gripas för det. Polisen vill inte tala om vad han stulit men enligt uppgift handlar det om en grillkorv och inte bara det utan han tog brödet också. Vi är många som undrar vad Polisen i Ystad nu skall göra när de inte kan smyga på Gryningspyromanen. Har hört att han hårdbevakas i cellen just nu.

I Vimmerby Tidning kunde man läsa om att tävlingen Shoppaloss avgjordes i helgen. Vinnare blev Anna. Jag blir ju lite sur att jag inte fått reda på det här. När jag äntligen kan tävla i något som jag är suverän i, oslagbar rent av, ja då får jag inte veta om att tävlingen finns. Varför i helvete stod det ingenting om detta viktiga evenemang i Dagens Nyheter, jag är sur. DN-prenumerationen ligger löst till. Varför har denna riksnyhet hållits hemlig av press och var i helsefyr har StatsTelevisionen hållit hus, sovit tungt förmodar jag. Man kan tame faan inte lita på press och TV idag, det framgår med all tydlighet av detta.

I Svennljunga där hade man kul nu i helgen. Kl 20:00 kunde du titta på TV på Stora torget innan tomtetävlingen avgjordes. Det svänger om Svennljunga, låter lajbans, se på TV, kul. Den som samlade mest stämplar i tomtetävlingen vann. Det är när man läser sådant här man förlåter Stockholm för alla köer och liknande, förlåt Stockholm. De enda köer de har i Svennljunga måste vara att ta sig därifrån. Fast Swedbank bjöd i alla fall på kaffe men det var klockan 11:30 på fredagen. Ja det rockar fett om Svennljunga.

Ja och i Uddevalla där var huvudnyheten att en ung kvinna som bodde i norra Uddevalla gick vilse när hon kom till stora stan. Jag har inte så stora minnen från Uddevalla men jag har varit där. Har svårt att förstå att någon kan gå vilse i Uddevalla men allt är väl möjligt.

Jaha nu har polisens metoder kommit fram. Precis som i Gulag så drogar man fångarna för att få fram erkännanden. I fallet Thomas Quick så fick man just den syndabock man behöver för att slippa utreda fler mord och sitta kvar i fikarummet och slappa.

Har hört att när det blev nya mord så var standardsvaret från Polisen, gå och kläm lite på Thomas så är fallet löst. Vi kör i han lite avslappnande i venen, berättar alla detaljer för honom så han vet vad han skall säga så är det fixat. Han har ett otroligt minne och pratar på som ett övertänt tjackluder som Janne Björklund vår utbildningsminister skulle ha sagt. Vill han inte så skrik ”buu” så kommer han att erkänna direkt.

http://se.youtube.com/watch?v=8Tq2zBQw2Y8


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #413 skrivet: tor 18 dec 2008 07:45:47 »
Jaha så det kan gå. Enligt Aftonsnabeln finns det ingen som är intresserad av att vara programledare för Melodifestivalen. Sissela Kyle, Petra Mede och Babben Larsson har alla tackat nej. Det här kommer att bli svårt. Man måste tänka nytt. Den jag framför allt kommer att tänka på är naturligtvis Kristina Lugn. Hon skulle kunna skänka den kulturella glans som Melodifestivalen behöver. Fast jag förstår att många hoppar av. Var inte den där patetiska låten man hör på radio ibland ”Tomma rum” en Melodifestivallåt? Jag byter alltid radiokanal när jag hör den på bilradion. Hur kan man bara sjunga något så uselt, vem det nu var som gjorde det. Bara att stå och se ut som man tycker om en sån låt är värt en Guldbagge för bästa skådespeleri.

Härligt, nu är räntan 0 % i USA. Det kallar jag att sätta fart på hjulen. Fast vänta, den kanske sjunker ytterligare så att du får betalt för att låna pengar. Med tanke på finanskrisen så är det klart att man kan låna några millar och ställa upp så att hjulen börjar snurra. Men man vill ju ha rimlig ersättning för att hålla på och administrera andras pengar, ett par % skulle sitta fint.

Nu gör det kapitalistiska samhället allt för att du skall gå ut och shoppa. Tidigare har det känns lite skämmigt att alltid shoppa som jag gör. ”Vad ska du ha det till, du har ju tusentals målningar”, är en vanlig kommentar som jag ofta får. Sen skall jag få skuldkänslor över min extrema överkonsumtion. 

Men nu är det andra tider, jag är en hjälte och en samhällets räddande ängel, en stöttepelare helt enkelt. Jag är ett föredöme, en person att se upp till, en liten idealist som ”Are still shopping on” som man skulle kunna säga. Ja ibland blir vi stackars shoppaholics bespottade som miljöbusar, omoraliska personer som tär på samhällskroppen. Nu höjs vi till skyarna. Livets berg och dalbana den kör på och just nu är jag toppen. Det är fint att vulgoshoppa, hurra för mig.

Har för övrigt funderat på hur det kan kallas för finanskris för någon brist på pengar är det ju inte. Det finns hur mycket som helst. Titta bara på hur Staten fullkomligt vräker pengar över bankerna och den antika bilindustrin i Sverige. I Stockholm har kommunstyrelsen bytt inriktning från kommunal verksamhet till fastighetsbranschen.

Alla fastighetsägare vill göra affärer med Stockholms kommun. Kommunen säljer lägenheter för runt 16.000 kr kvm och köper för 24.000 kr kvm. Kristina Alvendal, vårt moderata Fastighetsborgarråd, konstaterar att skillnaden på 8.000 kr kvm är ingen förlust för kommunen utan det ser bara ut så för oss som inte förstår. ”I den här världen”, säger Kristina Alvendal och fortsätter: ”Är inte 16.000- 24.000 lika med -8.000 kr utan tvärt om. I vår värld, ”den moderata kommunalpolitikervärlden” finns det ett värde i att privatisera. Genom att köpa upp privata nybyggda hus så kan vi sen sälja ut dem för 16.000 kr och då uppstår vinsten. Fråga mig inte hur men nån jävel måste väl tjäna på det här varför håller vi annars på med det.” 

http://se.youtube.com/watch?v=PzEYCqJdKYw


Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #414 skrivet: tor 18 dec 2008 22:04:55 »

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #415 skrivet: tor 18 dec 2008 22:25:13 »
 Han spelar inte så benen somnar.

http://se.youtube.com/watch?v=KRQgQhcEPHI&NR=1

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #416 skrivet: tor 18 dec 2008 22:44:37 »

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #417 skrivet: fre 19 dec 2008 08:39:00 »
Jasså Kanon du vill ha lite sydstatsblues. Visst Mississippi John Hurt är en höjdare. Men varför inte Huddie Ledbetter (Leadbelly), källan som det mesta kommer ifrån.

http://se.youtube.com/watch?v=oE9QYkkxyVQ

Ja det är skönt att se att Friherre Gyllenkrok får sina knappt 7 millioner i bidrag i år igen som vanligt. Dessa EU-bidrag till olika adelsmän påverkas inte av några finanskriser, skönt. Dessutom är de, vilket jag inte visste, valutasäkrade så nu när alla andra får mindre för sina pengar så gäller inte det dessa EU-frälse. Nej tvärt om de får mer vilket inte är mer än rätt.

Såg att allt fler företag vill att deras anställda skall sänka sina löner. Tycker det låter helt rätt. Kan inte goa direktören få full bonus så finns det väl inga andra på företaget som har mage att lyfta full lön. När det uppstår vinst utöver budget så skall den vinsten gå till goa direktören för utan dennes insatser vore allt annat jobb meningslöst.

Det är underbart det här med fina namn och titlar. Även goda referenser är jättebra att ha. Det finns ingenting som öppnar dörrar som detta. Sen behöver du inte anstränga dig mer.
Shahra Christina Sylvia Marsh har shoppat loss och betalat sina utsvävningar med falska checkar. Hon stod över varje misstanke då hon ”kidnappat” några justa titlar. Fast det finns ett knep som är tillgängligt för alla. I stället för titlar kan du samla på andras pinsamheter eller sånt de vill bevara hemligt. När du sen är ute efter något så antyder du lite slarvigt det du känner till utan att säga allt.

Har du till exempel hoppat i säng med goa direktören och det är hemligt så kan du vid löneförhandlingstider råka undslippa dig: ”Mats, såg en annons för Dressman med sådana där kalsonger som du brukar ha”. Nu undrar naturligtvis alla andra hur du känner till vilka filsingar goa direktören har och Mats han blir jättenervös. Ingen kommer att ställa frågan men alla undrar och tittar på Mats. Den nervositeten kommer att visa sig omedelbart i ditt lönekuvert.   

Ja så är det då fastlagt i domstol att Volvo är en livsfarlig bil. Volvo har dömts för mordet på två barn och för att ha skadat ett tredje allvarligt. Det är nämligen lag i Frankrike på att bilar skall vara utrustade med broms och det är en finess som inte alla Volvo har. Jag är övertygad om att de som köper bil gärna vill ha en bil med broms och detta kan vara en av förklaringarna till att Volvo säljer så dåligt. Fast den här domen måste väl ändå innebära att Volvo stoppar in broms i sina nytillverkade bilar fast man vet ju aldrig. Volvo ligger i Göteborg och jag har hört att där tycker de flesta att det är onödig lyx med broms man kan ju alltid köra ner i älven.

Det är rekordtider just nu. Antalet parkeringsbot i Stockholm slår rekord liksom antalet personer som drabbas av vinterkräksjukan. Det är en så populär sjukdom i dessa dagar så poppis att vår Sjukförsäkringsminister Cristina Husmark Pehrsson tror att det är en planerat fuskaktion startat av oppositionen för att underminera sjukkassan. Varför skulle det annars vara så många på en gång nu innan helgen? ”Det är klart att människor sjukskriver sig för att vara hemma och julpyssla”, låter hon hälsa och fortsätter: ”Jag kommer att kräva in en burk med spyor från alla som varit sjukskrivna för att styrka sjukdom. Spyan kan lämnas på närmsta vårdcentral när man återgår till arbetet.” 

http://se.youtube.com/watch?v=br4A066EJaY


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #418 skrivet: mån 22 dec 2008 07:49:17 »
Nu har man forskat på fyllehunger och kommit fram till att det är något som uteslutande ”drabbar” män. Tyvärr så har man misslyckats med att hitta orsaken då alkoholen rent ”fysikaliskt” verkar dämpande på hunger men ändå verkar denna fyllehunger uppstå hos män. Nu lutar vetenskapen mot att fyllehungern är psykiskt betingat. Jag är inte förvånad måste jag erkänna. Själv har jag en egen teori.

Eftersom mäns inmundigande av alkohol är starkt förknippat med ammande så måste nog kopplingen sökas i bäbisstadiet. Inmundigande av alkohol får då män att associera till diande och då uppstår den här kopplingen till hunger. Jag kan förstå att det är svårt för, framför allt kvinnor, att inse detta. Det som måste beaktas är att män är en primitiv variant av människa, till stora delar styrd av impulser och nedärvda reflexer. När man insett detta så faller allt på sin plats.

Mäns fyllehunger blir då en naturlig del hos denna primitiva organism som mannen utgör. Detta förklarar också det höga röstläge som också är förknippat med mäns inmundigande av alkohol. Det kan härledas till den rap som bäbisen levererar efter att ha intaget en måltid. På samma sätt som när en bäbis rapar är mannens högljudda fyllesnack helt befriat från väsentligt innehåll. Det skall ses som en bekräftelse på mannens sinnesstämning och betyder: ”Den lilla tankeförmåga som jag vanligen besitter har nu upphört och jag trivs med det.” 

Ja nu är klapparna inhandlade, maten ligger i kylskåpet och kaloribomben är placerad i frysen. Nu skall jag bara genomlida två dagar på das Kontor sen är det julafton. Fast den här julen har varit väldigt bra, inget letande efter parkeringsplats, inga köer, inte ens på Webbhallen var det kö. I de övriga butikerna har det inte heller varit speciellt fullt. Jag måste säga att finanskrisen har inneburit en ordentlig förbättring av julen. Det borde vara finanskris varje jul.

För övrigt så är hela krisen en fejk fast jag har inte lyckats lista ut vem som har hittat på det hela. Fast Maud Olofsson är misstänkt tillsammans med Mats Odell. Fast jag kan inte komma på hur Maud är insyltad i de Amerikanska bolåneinstituten men många säger att hon lägger sig i allt så på något sätt är hon insyltad. Det kan ha något med hennes engagemang i hushållssällskapen och göra. Kan det vara att hon fått småhusägare i USA att börja odla svamp på samma sätt som i Sverige. De som följde hennes råd om svampodling fick se den verksamhet leda personlig konkurs. Något allmänt födgeni är inte Maud annat än för personlig del där hon inkasserar tre löner. De råd hon har gett till andra har hela tiden gått åt pipan. Vilken ”tur” att hon inte lyder sina egna råd.

Finanskrisen har inte bara lugnat ner julhandeln den har gjort att man kan fynda bättre på loppisar också. Har gjort flera fina fynd nu så här i finanskrisens sken. På något sätt så behöver man inte pruta utan säljarna är så sugna på kontanter att de prutar själva direkt. Tillsammans med de möjligheter en extremt slagig börs har gett så måste jag säga, det här gjorde du bra Maud. Måste säga att finanskrisen ligger definitivt på Alliansens plussida. Ett noll till Alliansen. 

Sen såg jag i Aftonbladet att Reinfeldt och jag har ett gemensamma intressen nämligen att handdiska. Fredrik kan ibland inte låta bli att plocka ut disken ur diskmaskinen och handdiska emellanåt. Jag unnar mig att njuta av handdisk hela tiden. Jag har inte ens en sån där onödig glädjedödare till diskmaskin. Finns det något roligare än en ordentlig handdisk?

Höjdpunkten är när jag lägger av ett sprut med YES i diskhon efter att ha tappat på vatten på disken. Att se dryga, effektiva YES i full aktion attackerande matrester och fett det är en upplevelse. Att känna hur mild och skön YES är mot händerna trots sin enorma effektivitet, man är stum av beundran för YES. Jag tycker att det är på tiden att ge YES Nobelpriset. Jag rengör målningar med YES, använder det till att rengöra väggar innan jag målar, som mögeltvätt, ja YES klarar allt. Nej nästa års Nobelpris i medicin borde gå till YES.

Varför Medicin undrar ni? Jo jag har en väninna vars 1,5 åring drack YES och vet ni vad? Jo ungen började plötsligt att prata rent, de ni. Därför borde det införas YES-sköljning i skolan. Detta för att höja kvalitén på svenska barns språk. Detta är ett tips till vår utbildningsminister Jan Björklund. Fast först bör han skölja sin egen mun så att hans favorituttryck ”ludermässig” tvättas bort. 

http://se.youtube.com/watch?v=x2TI42EDqmI
« Senast ändrad: mån 22 dec 2008 17:21:30 av Reggis »

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #419 skrivet: mån 22 dec 2008 19:53:19 »