Allmänt > Fria diskussioner

Dagens filosofiska funderingar

<< < (82/118) > >>

Reggis:
Att du tycker det blev enformigt beror på din bristande förmåga att uppleva små nyanser. Men det är inget att vara ledsen för Kanon, det har du gemensamt med nästa halva världens befolkning och ni är alla födda sådana.

Kanon:
http://www.youtube.com/watch?v=vrhaR4e5Eew&feature=related

Varför skall man nöja sig med nollor i förhållande? Här här vi folk som kan.
Där är nyanser som heter duga.

Reggis:
Är det du Kanon, som tutar i negerbenet? Har du köpt det på loppis? Banjosolot var en riktig rysare, var det Tomten som rev av det?

Reggis:
Jaha nu går vi mot massarbetslöshet. Precis som det skulle vara något att bekymra sig för. Det är bara den där djävla arbetslinjen som Alliansen kör som gör det hela sååå förskräckligt. Jorden snurrar fortfarande och inte blir du sjuk av det heller utan tvärt om. De flesta människor som blir sjuka blir det på grund av arbete. Ju mindre vi arbetar ju friskare blir vi. ”Arbeit Macht Frie?” är en stor lögn. Inte sjutton mådde fångarna i Auschwitz bra? Varför skulle Svenska folket må bra av att Sverige har förvandlats till ett arbetsläger?

Jag tycker i stället att ”Arbete gör dig sjuk” är mer i överensstämmelse med fakta. Så den här ökande arbetslösheten eller arbetsbefrielsen, som jag skulle säga, är bra för folkhälsan. Tänk bara, nu kan du som blir arbetsbefriad gå på loppisar hela dagarna utan att arbetet stör. Du behöver inte hålla färgen på något jobb utan kan ta ett glas rött vin till frukost i stället för en massa onyttig mat. Även detta kommer att leda till förbättrad hälsa. Jag tror även att ditt sexliv får en ordentlig skjuts framåt av detta. Det leder till ökad spontanitet när du inte har ett jobb att ta hänsyn till utan i princip är redo för en liten erotiskt ”äventyr” dygnet runt. Stan är full av villiga karlar, det är bara att gå ut och förse sig. Visst låter det spännande nu när alla män på jobbet redan är avverkade, ombyte förnöjer. Du kan till och med ta betalt för detta nöje.

Ja lågkonjunkturen är något att glädja sig åt. Priserna på fina objekt sjunker vilket innebär att arbetsbefrielsen ger möjligheter till ordentliga fynd. Jag tycker man skall döpa om Finanskrisen, som det kallas nu, till Jätterean. Det är ett betydligt positivare budskap. Finanskris och massarbetslöshet, gud va tråkigt, nej Jätterea och arbetsbefrielse, mycket bättre. Nästa gång någon säger Finanskris så säger du bara ”Du menar Jätterean” och så mår alla ännu bättre.

Apropå service så kom jag och tänka på Servicehuset af Klint i Karlskrona. Vilken service ”brukarna” får där! Tänk efter bara sex veckor så hittar dom en ”brukare” avliden i sin säng, vilken action. Undrar ni vad ”brukare” är? De som bor där  kallas för brukare. Jag tror att det är en förkortning av förbrukad.

Reggis:
Nobelpriset, detta frosseri i kungligheter. När blev Nobelpriset den här propagandaföreställningen för vår kungafamilj? Klänningar dissekeras som om det vore vetenskap. Modeproffsen analyserar och värderar. Nobelpriset upplever jag nog numera mest som något man analyserar i veckopressen. Var tog det vetenskapliga vägen?

Till skillnad mot de här Nobelfestdeltagarna så är jag riktigt inne, ett riktigt snöre helt enkelt. Det skall vara secondhandkläder just nu. Från att ha haft ett motstånd mot just kläder som secondhand har jag under de två, tre senaste åren handlat stora delar av mina kläder just secondhand. Har kommit på att det är både roligare, med större urval och prisvärdare. Just urvalet, som har blivit så likformigt i affärerna, var det som först triggade mig. Sen att jag dessutom kan sy, vilket inte är så vanligt i min åldersgrupp, ger mig oanade möjligheter att hitta passande, roliga och eleganta plagg. Plagg som jag bara kan drömma om att hitta i dagens likformiga modebutiker.

Det positiva med den här secondhandvågen är att det är bra miljöval också till råga på allt. Man känner sig som en miljömedveten person vilket stärker ens ego. Det negativa är att priserna skjuter i höjden, nu när det är fler om budet. Secondhandbutikerna traditionella kunder, personer med begränsade ekonomiska resurser, drabbas tyvärr också av dessa högre priser. Fast fortfarande är secondhandalternativet betydligt roligare ur urvalssynpunkt och betydligt hälsosammare mot ens kassa.

Jaha och nu blir nästa kul grej förbjudet i det här jävla landet. Mefedron har blivit förbjudet idag. Typiskt det här förmyndare Sverige att allt kul blir förbjudet. Jag trodde att nu när Alliansen kommer till makten, då jävlar då kan man få knarka i fred men icke. Nej de här är värre än de värsta kommunister. Friheten, vad har den tagit vägen?

Snart är det väl förbjudet att tjäna pengar också. Framför allt om det är för mycket enligt Alliansens norm. Tänk på våra bankdirektörer som får sina löner dissekerade av okunniga politiker som inte har någon som helst känsla för vad en stackars bankdirektör behöver. En direktör behöver både Mefedron och stora summer pengar för att klara av sitt tunga arbete.

Dagens julshower är som grisfester fast i Sverige, säger Claes Malmberg i Aftonsnabeln. Folk är så fulla och så sitter dom där och fotar en under kjolen säger Linda Bengtzing. Verkar vara jäkligt trevligt att stå för julunderhållning för fulla grisar som är mest intresserade av att fota artisterna under kjolen. Måste kännas stimulerande med en sån publik som liksom ger allt det är bara för artisterna och hänga på och lyfta på kjolen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion