Allmänt > Fria diskussioner
Dagens filosofiska funderingar
Kanon:
Elegabelt var ordet!
http://se.youtube.com/watch?v=v1TD-7k52y4&feature=related
Reggis:
Har ni varit på Ernstutställningen i Louisiana? Tycker det är lite kul att Ernst Kirchsteiger är så uppskattad i Danmark att man har en stor utställning om honom där. Den kommer från Moderna Museet där vi Stockholmare har haft förmånen att kunna följa Ernst in på veka livet.
Man har släpat dit den sandlåda från Filipstad där Ernst bakade sin första sandkaka och där finns även Ernst grytlapp som han sydde på en Singer symaskin 1963 då han var endast 6 år gammal. Men inte bara det. Där finns hans första docka som han lekte med och sydde kläder till. Dockan heter Dollyhausen efter den världsberömda ölserverande strippan som uppträdde på Grand Kaviar i Bratislava på 1950-talet i lederhausen.
På Moderna gör man nu plats för den stora utställningen om Carl Bildt och hans liv. Utställningens titel kommer att vara â€Calle och Grevinnan†och omfatta inte bara deras liv tillsammans utan även detaljer från deras barndom. Bland annat skall man, med Calles goda minne, få ställa ut en bild på Calle när han stolt visar upp den första torsk han fångat, en riktig Halmstadstorsk. Torsken går under namnet Musse som Calle döpt den till för att hedra sin idol Mussolini.
Museet kommer även att visa upp ett sortiment med de italienska matvaror som Grevinnan kränger på nätet och då finns möjligheten att få ta henne i hand om du köper mer än ett halvt kilo Napoliansk salami. Köper du två kilo blandad salami så får du även motta ett signerat foto med Calle och Grevinnan med en tavla av Mussolini i bakgrunden direkt ur hennes hand.
Sen till utställningens höjdpunkt. Just bara till denna utställning kommer Moderna i samarbete med ABBA att ta fram en special på Kalles Kaviar som kommer att heta Calles Kaviar med en touche från Italien. Det blir en Salamikaviar som enligt Grevinnan passar bra även på en Pizza. Calles Kaviar kommer att säljas till förmån för Grevinnans valkampanj inför valet till EU-parlamentet. Enligt Grevinnan så passar det bra då det även ger mer folklighet till hennes kampanj. Tuben kommer att ha en bild på Carl Bildt på ena sidan och Grevinnan på den andra samt förses med texten â€En Grevinna av folketâ€.
Jag tycker att den nya given på Moderna, att ställa ut sånt som folk begriper sig på, är ett fräscht grepp. Har även hört att man planerar en utställning med attiraljer från olika kändisar. Enligt uppgift har man fotograferat Katrin Zytomierska muff när det pirrar i den, en given attraktion. Även Carolina Gynnings trosor som hon använt i samband med toalettsnusk kommer att finnas där liksom den peruk Fredrik Reinfeldts använde när han lekte stora Björn med Filippa på deras Kinaresa. Ja det kommer att bli en intressant utställning och allt är konst.
Reggis:
Nu är det bara att zirpa sig fram på finanshavets gungande ocean med innanförskapet blåsande i sina segel. Stuva om fonderna och stoppa upp dem i analen. Låta dom ligga där och dynamiskt anpassa sig efter marknadens numera volenta natur. När sen kursrallyt närmar sig klimax så är det dags att flatulera och omplacera till ett vid den tidpunkten lämpligt instrument. Då är det rekommendabelt att lägga till i en lugn hamn och välja ett mindre volent instrument som kan stå upp mot den finansdiarré som brukar bli konsekvensen när börsen har varit erigerad en längre tid. Det gäller att hinna innan stadiet med erektil dysfunktion infinner sig.
När det sen börjar pirra i muffen och detta pirrande sedan stimulerar marknadens aktörer till ett mer aktivt agerande då är det dags. Dags att hissa stången till midsommar och lämna detta marknadsmässiga utanförskap. .
I Expressen kan du kolla dina Carolina Gynning kunskaper. Det tycker jag är ämnen som borde finnas på skolschemat tillsammans med studier om kungen och kungafamiljens historia. Varför finns inte kändiskunskap med som ett ämne? Tänk så mycket reportage, diskussioner och annat som kan missas på grund av dessa utbildningsbrister. Nej bort med den här flummskolan med matematik, biologi och annat och in med ämnen som kändiskunskap, kungahistoria, veckopressövning, sminkandets ABC, â€hur du flörtarâ€, â€konsten att dejta ett dussin killar åt gångenâ€, etc. Det är kunskaper du kan ha nytta av i vardagen. Matematik bör begränsas till att lära ut hur man räknar pengar och gymnastiken bör inriktas på sex i praktiken.
Reggis:
Våren har kommit hurra!!! Jag fick grus i ögat när jag gick hem från jobbet igår. Det tycker jag är typiskt vår när det blåser grus i ögat, äntligen.
Annars så har Israel bombat sönder Svenska Kyrkans klinik för gravida kvinnor i Gaza. Tydligen bodde det en person som Israel betraktade som terrorist i närheten. Det gäller att hålla koll på sina grannar när man har med Israel och USA att göra. Sen undrar de varför det sker attentat mot Israeliska och judiska institutioner? Vad jag hört så beror det på att det bor misstänkta terrorister i närheten eller till och med i dessa institutioner.
I Svenskan uttrycker Hanna Fahl sin bristande förtjusning över TV-reklamen idag. Hon tycker att det är för mycket reklam som handlar om analklåda och flytningar. När det gäller analklåda så kan jag inte förstå hennes synpunkter. Tycker var och varannan människa verkar lida av denna åkomma. Analklåda är inte bara en fysisk upplevelse av klåda i analöppningen utan den påverkar även psyket. Personer med analklåda lägger sig alltid i allt varken de vet något eller inte. De har också uppfattningen att de vet bäst. Det är därför analklådan till stora delar är en manlig åkomma.
Mot analklåda finns det ett oslagbart botemedel på IKEA nämligen toalettborsten Skitrent för endast 10 kr med ställ. Lägg den av klåda angripne mannen på magen med brallorna neddragna och kör sen upp Skitrent i det av klåda angripna partiet. Bry dig inte om eventuella klagomål om smärtor, ni vet hur pjoskiga män är. Jag kan garantera det finns ingen man som inte blir botad efter denna kur. I vart fall så har jag aldrig hört talas om någon som bett om en kur till.
Och i Lysekil där har det hänt saker minsann. ICA Supermarket drabbades inte bara av en utan två snattare samma dag, huuu. Det föranledde naturligtvis en rubrik på förstasidan i Bohuslänningen om att antalet poliser i Lysekil måste utökas. Som om detta inte skulle vara nog. Alla bajspåsar i Lysekil är slut berättar hunden Ronjas matte. Ja det är ingen hejd på allt som drabbar denna lilla kommun. Snatterier och bajspåsebrist ja det är inte konstigt att många gamlingar i Lysekil känner sig uppgivna och rädda för att gå ut.
http://se.youtube.com/watch?v=sEcq7hz5UcI
http://se.youtube.com/watch?v=dEhBnOygrmY&feature=related
Kanon:
Nr:1 var riktigt bra.
Nu skall vi inte förstöra den fina stämningen.
http://se.youtube.com/watch?v=pcpRmk3GkAU&feature=related
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion