Allmänt > Fria diskussioner
Dagens filosofiska funderingar
Kanon:
Lägg märkt till att hon dalar i slutet!!!!!!!!
http://se.youtube.com/watch?v=McFLLuJi2sE
Reggis:
Rätt bra den här tjing-tjongen faktiskt Kanon.
Men visst är Sussan bra. Var ett slag sen jag såg henne i Texas där hon brukar hålla hus. Hon var i Linköping för ett par år sen också föresten. Fast ursprungligen kommer hon från Kanada.
http://www.youtube.com/watch?v=8Tq2zBQw2Y8
Kanon:
No 1 är bäst, har hört den 10ggr och inte tröttnat, melodin är Ellegabel.
Kanon:
Här har vi dagens.... mjukt Kanon!
Reggis:
Ja dagens debattämne inom den litterära kultureliten handlar om Liza Marklunds bok, Gömda. Tyvärr så har jag inte läst boken då jag har svårt för Lizas torftiga journalistiska språk. Vad debatten handlar om är att hon gett sken av att boken beskriver verkligheten när det i stället finns ett uppslag från verkligheten som ligger till grund för en roman.
Jag kan ärligt talat inte finna annat än avundsjuka från hennes belackare. Visserligen innehåller inte boken â€en sann historia†som det påstås men det här är en kommersiell produkt vars huvudsyfte är att berika författaren. Finns det även någon form av social mission för att väcka intresse för kvinnor utsatta för våld så är det att betrakta som en bonuseffekt för att stärka de kommersiella möjligheterna ytterligare. Det gäller att använda de marknadsföringsknep som finns för att väcka intresse. På den punkten har Liza M lyckats över förväntan. Bara den här debatten har ökat intresset ytterligare för boken.
Rätt intressant det här. Var går gränsen för hur man får marknadsföra en bok? Helt plötsligt så ställer man helt andra krav på författare, att deras marknadsföring på något sätt skall vara â€sannâ€. Vad är det för trams? Tänk er att man ställer samma krav på Jysk, ett bra erbjudande eller El Giganten, vår största REA någonsin. Är verkligen Jysks erbjudande bra, är det den största REA:n någonsin? En roman är en roman och den kan i princip vara hur påhittad som helst trots att den marknadsförs som â€en sann historiaâ€. Är inte detta typiskt att framgångsrika kvinnor alltid skall utsättas för den här formen av avundsjuka.
I Metro kan man läsa att ju mer du sover ju mindre blir riskan för att drabbas av förkylning. Jag är sällan förkyld och nu förstår jag varför. Jag har alltid haft vanan att sova på jobbet. Till och med på möten, när någon sitter och mumlar för sig själv och är långrandig kan jag ta en liten tupplur. Jag vet att andra på jobbet har reagerat på det här men nu kommer jag bara att säga, jag håller mig frisk. Fast det är inte bra att snarka här jag också läst så jag måste nog tillägga â€väck mig om jag snarkarâ€.
Ashoal, Asswhole eller Asshole, hur stavar du detta mycket användbara ord? Ja den relevanta frågan ställer Expressen. Bra att Expressen bidrar till folkbildningen så att vi stavar rätt. Själv har jag inte det bekymret för jag använder alltid den Svenska varianten, rövhål. â€Ditt jävla rövhålâ€, är ju en vanlig komponent i samtal oss människor emellan. Vill jag vara lite mer internationell så lägger jag till â€fucking rövhål†och då känns det genast som ett uttryck som passar i en global ekonomi. Så för att undvika att ni hälsar någon på morgonen när ni kommer till jobbet med ett tilltal ni inte kan stava till så hälsa i stället med â€God morgon era jävla rövhålâ€. Tur att Expressen finns.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion