Allmänt > Fria diskussioner

Dagens filosofiska funderingar

<< < (90/118) > >>

Moses:
...rynkor??....ansiktsorigami, heter det....

JJ:

--- Citat från: Reggis skrivet fre 16 jan 2009 08:41:03 ---Betänk att klockan är 06:45 på morgonen.

Undra ni vad jag gör på en buss mitt i natten så är det en del av mitt nya liv, att gå upp tidigt.

--- Slut citat ---

Kl 06.45 så är jag igång och jobbar. Klockradion går igång 04.40...

Kanon:
Det tidigaste jag varit uppe är 0:30, var lite skakis beroende på att jag skulle på antikmarknad. Som tur är har man lugnat ner sig.

Reggis:
Mirakel, säger rubrikerna om det flygplan som nödlandade på Hudsonfloden utan att någon människa kom till skada. Har det nu gått så lång att man inte kan skilja på ”mirakel” och yrkesskicklighet. Detta var naturligtvis inget mirakel utan vad det handlade om var en skicklig flygkapten som kunde sitt jobb.

Då tycker jag det är mer mirakel när man har haft hantverkare hemma som gjort det jobb man beställt utan att strula till det. Det är ett mirakel det. Nu sist så vart jag stum av förvåning. Jag har installerat fjärrvärme. De kom i tid, arbetet var avslutat i tid, allt fungerade perfekt och installationen var professionellt utfört. Jag nöp mig i armen och tänkte, det är ju så här det egentligen skall vara. Varför betraktas det som ett mirakel när hantverkare gör det jobb man betalt för?

Man ringer, kommer överens om tid, tji hantverkare för han har fått förhinder. Ja allt verkar kunna drabba dessa hantverkare. Det enda som kommer i tid är räkningen, oftast saltad, när man efter 32 telefonsamtal lyckats få dem att infinna sig. Oftast så är det dessutom halvgjort eller ett hastverk. Man ser direkt att om ett par år så är det dags igen. 

Svenskarna består av självfixare och det är inte konstigt. Med den standard hantverkarna har så är det bättre att göra det själv. Jag ställer nu hoppet till alla dessa duktiga hantverkare som finns i Polen. Vi får hoppas att de öppnar företag här så att vi kan få företag inom denna sektor där de anställda har lite yrkesheder kvar.   

Jaha och plötsligt så skall det bli stopp. Nu när all kan snoka vad grannen tjänar, om grannen har betalningsanmärkningar osv, ja då skall man skärpa lagen.. Varför skall bara banker få snoka, alla bör få snoka. Varför får bara FRA lyssna av telefoner? Tycker att vem som helst skall få lyssna av telefoner och läsa andras E-brev. Tänk om jag snappar upp något som kan förhindra ett mord, då skulle ni ångra er för att jag inte får lyssna av min skumma grannes telefon. Den som inget har att dölja har inget att frukta, eller hur?

Nej låt oss alla bekämpa terrorismen och brottsligheten. Låt oss alla få lyssna av och kolla varandra. Tänk vad det måste kännas tryggt att veta att din granne håller koll på dig dina telefonsamtal, E-mail och allt annat du gör.  Gud va trygga vi kommer att bli. Tryggare kan ingen ……

http://se.youtube.com/watch?v=Snc3h3A2xN8

Reggis:
Ja vad märkligt det är det här med Liza Marklund. Politiker som Björklund kan svamla, hitta på vad som helst för att styrka sina reaktionära idéer. Men när Liza Marklund skriver en bok då skall den vara helt sann, man häpnar. Ställer man samma krav på andra författare, är Harry Potters äventyr verkligen sanna? Nej det är bara Liza Marklund som har det här kravet på sig. Visst hon skrev ”en sann historia” på omslaget men det är ett skönlitterärt verk och jag håller med om att det varit bättre att skriva ”baserad på”. När proffstyckareliten ställer större krav på sanningshalten i en roman än på vad våra politiker säger då häpnar i alla fall jag. Nej i det här fallet handlar det om jante, jante och avundsamhet och inget annat. Hade Liza varit en man så hade den här diskussionen aldrig inträffat, det är jag övertygad om.

Sen till mäns oförmåga att ta ansvaret för sina handlingar. Fast det här är nog bland det fegaste jag sett. Det gäller naturligtvis den lagvidriga utvisningen av två Egyptier som CIA verkställde i Sverige. Här skyllde män en skandal på en död minister. Jag får verkligen hoppas att Bodström är körd. Av Göran har jag inte förväntat mig mer men nu har han nått botten, ”the bottum is nådd” som Adde brukar säga. 

I Göteborg där är affärer stark förknippade med alkohol. ”Ja” säger Thomas Eskilsson VD för Film i Väst, hur skall man annars få råd att dricka en flaska just rödtjut om inte arbetsgivaren bjuder”. ”Ja när man fått i sig en pava vin och ett par avec då är det läge för kontraktsskrivning. Det går mycket bättre när man är full och det är ju skattebetalarna som betalar. Tycker de skall få valuta för slantarna. Inte bara en salongsfylla utan en ordentlig rotblöta skall det vara. Vid ett tillfälle var jag tvungen att gå in på toa och lätta på maginnehållet. Då var jag stolt och tänkte, nu har skattebetalarna fått mervärde för varje krona.”

I Klämmestorp i Jönköpings län har man problem med den så kallade galopperande blottaren. Han kallas för det eftersom han springer runt och imiterar en häst. När han ser flickor som är ute och rider så drar han ner brallorna och vrålar ”kom och rid på mig i stället”.  Rykten säger att det är socialminister Göran Hägglund som är i farten men han förnekar det å på det bestämdaste. ”Det är bara den där Sacrédeus som sprider rykten” låter Göran hälsa.

http://se.youtube.com/watch?v=kbnalCFx-dc

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion