Författare Ämne: Dagens filosofiska funderingar  (läst 272141 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #45 skrivet: tis 4 mar 2008 13:08:30 »
Jag såg att en fotbollsspelare i Hälsingborg sa: ”Vi är som prostituerade, vi går dit pengarna finns.” Det man då funderar på är om inte förbudet mot prostitution även borde omfatta fotboll. Den fråga jag ställer: Är fotboll prostitution?  Enligt Expressen så tycker drygt 97 % av Svenska folket det. Man undrar vad som pågår i omklädningsrummen på våra fotbollsarenor runt om i Sverige. Det kanske är dags att visa det i stället för själva matcherna, skulle säkert dra mer tittare tror jag.

Ack ja, men nu till något viktigare än sport nämligen Carola, denna angelägenhet för hela svenska folket. Det påstås nämligen i dagens Expressen att hon fuskade i någon sorts TV-program som heter ”Hur skall det låta?” Dessutom klipptes det in extrainslag med Carola efteråt då hon tyckte att hon syntes för lite. Hon skall ha drabbats av någon sorts blackout hur man nu upptäckte det. Tycker hon verkar lida av en kronisk blackout med tanke på vad hon hasplar ur sig så det här verkar vara en fantasiartikel.

Till sist kan man bara inte låta bli och undra hur det är med det envisa ryktet om en romans mellan Mikael  Persbrandt och Britney Spears. De skulle ha uppstått ljuv musik mellan de tu i samband med en inspelning av Britneys nya video där Mikael spelar ett levande paraplyställ som hoppar i takt med Britney.



Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #46 skrivet: ons 5 mar 2008 12:28:28 »
Ja i dagens Metro kunde man läsa att Markus Öhman, VD för nummertjänsten 118800, har skickat hela personalen på kurs i att låta sexiga i telefonen. Markus säger: ”Vårt motto är, som du kanske känner till:”

”Via 118 800 får du även mycket mer än bara ett nummer, du kan få precis vilken information som helst. 118 800 fungerar som en personlig sekreterare.”
”Det är detta vi vill vi leva upp till.”

 Jag passade på och intervjua honom. 

Enligt Markus kommer man att prata långsammare och lägga in ett och annat stön i samtalen när du ringer och frågar efter ett nummer. Så här kan det att låta:

118800:
Ӂhh, vad kan jag stå till tjänst med? Vill du ha ett nummer kanske, ahhh? Du kanske vet att vi är mer än ett nummer.”

Kunden:
”Jag söker en Henrik Andersson som skall bo någonstans i närheten av Höör.”

118800:
Ӂhh va mysigt, det låter sååå härligt, jag skall se om jag kan hitta honom åt dig. Just nu sitter jag och drömmer om hur du ligger där i din säng med en telefonlur i örat, det verkar så mysigt. Skulle vilja krypa ner till dig i sängen, det vore väl skönt? ”

Annars har jag hittat hans nummer nu och det är 0415-666666, ha det sååå himla skönt nu.”

Markus fortsätter:

”Dessutom har jag tagit kontakt med Lauryn Edwards pappa för att få låna Lauryn ett slag för att vis hur ett stön skall låta. Ni vet det är den där 9-åriga tjejen som inte får fortsätta spela tennis för att hon stönar så högt.  Har även beställt en DVD med Sjarapova som vi skall använda för att träna in sexiga stön.”

”Ni tror inte att någon kan ta illa upp av att mötas av en stönande röst när de söker ett nummer, frågar jag.”

”Kan jag aldrig tänka mig”, svarar Markus. ”Varför söker man annars ett nummer för? ”

Vi lämnar Markus där när han är på väg in för att leda dagens stönövning tillsammans med sin personal. Jag hör hur det låter:

Ӂhh, va härligt att du ringer,
Gud va sköööönt, åh, ahh, åh.”

Annars fick jag igår lära mig att när en tidigare riksdagsman uppbär pension så arbetar denna och är berättigad till jobbavdrag. När de som inte varit riksdagsmän uppbär pension så jobbar de inte utan slappar. Jag tycker synd om våra riksdagsmän som anses jobba även som pensionärer. Tycker det är självklart att de skall få jobbavdrag som kompensation för detta.



Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #47 skrivet: tor 6 mar 2008 10:20:38 »
Ja idag säger jag bara: ”Vad var det jag sa.” Endast 5 % av den Svenska poliskåren har den kompetens som behövs och 10 % gör mer skada än nytta. Att vi har värdens sämsta polis när det gäller att klara upp brott det visste vi, det var ingen överraskning.

Polisen är bara intresserade av att trakassera ungdomar, berika sig genom att stjäla från förråden med beslagtaget gods samt leka Vägrambo med sina hastighetskamror.

Det som förvånar mig är varför man inte kan privatisera Polisen, det tycker jag skulle vara bra. Eller ändå hellre outsourca polisens uppgifter till Polen. Det behövs en ny inställning till jobbet hos vår Polis och jag tror att just att få in Polska Poliser skulle vara en injektion i Polisarbetet.

Jag tycker också att de borde få betalt efter prestation. Löser man inga brott så blir det ingen lön. Det skall inte vara självklart med lön för Poliser. Varför skall Polisen som enda yrkesgrupp få lön utan att prestera något?

Då säger ni naturligtvis: ”Vilken nytta gör Maud Olofsson?” och det är så sant så sant. Ingen alls utan hon kommer bara med sina ogenomtänkta konservativa idéer. Henne kan vi outsourca till Tchad, där skulle hon komma till sin rätt. Där kan hon också vara en kulturell inspiration genom att introducera hambon. Tänk er att se Maud Olofsson i ett av dessa flyktingläger i Tchad dansandes och sjungandes ”Jag är en hambostinta i kort, kort”. Jag tror att det skulle ge den inspiration som dessa stackars flyktingar behöver.

Nu när vi skickar ner trupper hoppas jag att man har med sig lite svensk kultur. Varför inte bjuda de boende i flyktinglägren på lite surströmming och spela musik av Evert Taube under inmundigandet. Det finns säkert några knätoffsar som kan hjälpa till med det.


Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #48 skrivet: tor 6 mar 2008 16:22:41 »
Som danspartner till Maud O. föreslår jag Lars Ohly. Skulle passa precis som dansant bonngubbe. Kläderna till dansen har han ju redan. Han kan väl knyta på ett par tofsar runt knäna på blåböxerna som pittoreskt inslag i dansvimlet.

Är Ohly centerpartiet ledare? Han går alltid klädd som bönnerna i ladugårdarna häromkring gör.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #49 skrivet: tor 6 mar 2008 19:41:00 »
Som danspartner till Maud O. föreslår jag Lars Ohly. Skulle passa precis som dansant bonngubbe. Kläderna till dansen har han ju redan. Han kan väl knyta på ett par tofsar runt knäna på blåböxerna som pittoreskt inslag i dansvimlet.

Är Ohly centerpartiet ledare? Han går alltid klädd som bönnerna i ladugårdarna häromkring gör.

Visst är det väl härligt med en partiledare som klär sig som folk och fä och som inte försöker leva upp till något särskilt mer än att budskapet han för fram skall ha innehåll?

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #50 skrivet: tor 6 mar 2008 22:34:40 »
Annars kan man ju se ut som Furir Björklund. Hans klädsel tycker jag är ludermässig. Visst ser han ut som ett jävla luder? Tycker för övrigt att Maud Olofsson också klär sig ludermässigt. Hela Alliansregeringen ser ut som en samling med luder. De borde ta kontakt med en stylist. Vi kan inte ha en regering som ser ut som de är hämtade från en bakgata.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #51 skrivet: fre 7 mar 2008 10:39:47 »
Ja idag fick man sig ett gott skratt på promenaden till jobbet. Jag avskyr dessa cyklister som inte verkar fatta att de befinner sig på ett fordon och att trafikreglerna gäller även dem. När de kommer där och kör som vildar på trottoarer plingandes för att alla skall kasta sig åt sidan. Nej förbjud cykling i städerna det är vad jag tycker.

Så idag kom det två sådana här cyklister, medelålders män naturligtvis, som tycker att alla skall flytta på sig, farandes från var sitt håll. Ingen av de båda ville naturligtvis bromsa in varför resultatet blir det förväntade. Likt två brunstiga adrenalinstinna hjorthannar smäller de ihop i korsningen. Smällen blir enorm och när jag drar parallellen till hjortar som slåss om honornas gunst så förstår jag att det här skådespelet gör de för mig. Jag kan inte undvika att lägga av ett flatgarv när jag ställer mig och tittar på resultatet av denna revirstrid som utspelar sig på cykelbanan. 

Den ena ”cykelhannen” reser sig upp med blod rinnande nerför ansiktet. Detta hindrar inte denna ”cykelhannes” stridslust. Han lägger av sitt brunstvrål ”Jävla idiot, din jävla idiot” vrålar denna välartikulerade ”cykelhanne”. Den andra ”cykelhannen” reser sig också upp. Han har skrapat benet och byxbenet är uppfläkt och visar ett ordentligt skrapsår på knäet. Han vrålar samtidigt som han reser sig: ”Du får se dig för din förbannade nolla” Jag kan inte låta bli att skrika ”bravo, bravo, mera”.

Upptända av mina uppmuntrande rop börjar de båda ”cykelhannarna” närma sig varandra och jag vädrar en ordentlig revirstrid vilket får mig att skrika: ”Hurra, ge han den djäveln, på han”. Nu börjar dessa ”cykelhannarna” en riktig revirstrid mitt på gatan, må den starkaste ”cykelhannen” vinna. De ramlar och ligger och brottas på marken mens jag skriker, ”slå han på käften för faan, döda, döda”. Det har samlats en hel del åskådare nu och de frågar mig vad det handlar om. Jag svarar, ”det är två ”cykelhannar” som gör upp om min gunst”. Då skrattar de och stämmer in i hurraropen. Tyvärr så har någon tråkmåns ringt polisen som kommer till platsen och som efter en del besvär lyckas sära på de två ”cykelhannarna”, typiskt.

De pratar med de båda och det hela slutar med att de moloket haltar från platsen ledandes var sin demolerad cykel. Det påminner om två stridande hjortar som tappat var sitt horn.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #52 skrivet: fre 7 mar 2008 18:49:24 »
Det var en vänsterpartist, förmodligen Ohly och en miljöpartist som krockade kan man utläsa av inlägget. Jag håller helt med dig: De har ett konstigt beteende. Precis som de någon gång varit i en skog. Förmodligen Vårkänslorna som får det gamla blodet att svalla.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #53 skrivet: fre 7 mar 2008 19:42:59 »
Absolut inte, det är det inte fråga om. De här personerna är lite speciella och troligen bara intresserade av två saker nämligen sig själva och pengar. Det är väldigt tråkiga killar som saknar all charm. Det enda de gör är motionerar dagen lång. Efter cykelturen så blir det en löprunda på kvällen. De är fullständigt fixerade av sig själva.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #54 skrivet: mån 10 mar 2008 12:33:48 »
Såg i Dagens Nyheter i morse att det går två officerare på varje soldat. Inte visste jag att det var så betungande att hålla reda på några värnpliktiga. I småskolan idag så går det ibland upp till 30 elever på en lärare, det kanske är dags att förnya försvaret.

Rör om ordentligt. Rekrytera småskolelärare till försvaret för att öka effektiviteten och ställ de övertaliga officerarna till FN:s förfogande för insatser i Irak. De övertaliga Svenska officerarna bör användas för specialuppdrag i högrisk områden så att deras antal decimeras till ett lämpligt antal. Detta ger de besparingar och den effektivisering som vårt försvar är i sånt behov av. Framför allt sker det utan extrakostnader i form av avtalspensioneringar av övertaliga officerare.

Är det så att det inte är lämpligt med Irak så finns numera även andra oroshärdar där dessa övertaliga officerare kan göra insatser för freden.

Sedan såg jag till min förvåning att Carola var utslagen ur Melodifestivalen. Det är inget annat än en personlig tragedi för henne. Har svenska folket plötsligt tappat allt vett, att inte rösta på Carola, man bara häpnar. Inte för att jag vet hur låtarna i melodifestivalen lät men namnet Carola, det borgar för kvalité. Jag tänker bara på ”Dann vill ich vråla Carola”, ”Du bist mein bratwurst Carola”, ja hyllningssångerna till vår sångfågel är många.

Nu lämnar hon de stora sammanhangen och är hänvisad till att uppträda i olika tältrevyer som ”Jag är Kristi Brud, halleluja” och nyreligiös cirkusar som ”Carola springer på vattnet”. 

Sen såg jag i Aftonsnabeln att nu skall det piskas. Det var någon schlagersnubbe som heter Rolinski och Bard som blev piskade. Det kanske kan vara något för Carola att ta efter i sin religiösa tältrevy att låta pastor Ekman piska henne på ändan mens hon sjunger ”Främling”. Kommer garanterat att vara en publikmagnet.


brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #55 skrivet: mån 10 mar 2008 13:27:01 »
Det är säkert sant att det går två officerare på varje värnpliktig, och det kallar man för befälsbrist!!
I Värnpliktsnytt står det så härhttp://www.varnpliktsnytt.se/granskar.php?id=3909&datum=2008-02-05
Tyvärr är det så att flertalet officerare inte direkt har med utbildningen av de värnpliktiga att göra, de har i stället administrativa arbetsuppgifter.




Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #56 skrivet: mån 10 mar 2008 14:15:12 »
Ja det är väl inte så konstigt. Först har vi en officer som basar över en annan. Denna officer i sin tur basar över en soldat. Som ni kanske vet så kommer vår skolminister från denna miljö. Kan vi nu få se två lärare per elev kanske? Den ene undervisar och den andra administrerar den förstes undervisning.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #57 skrivet: tis 11 mar 2008 11:59:10 »
Ja idag är det dags för hela svenska folket att skämmas, det tycker i alla fall Carola enligt Aftonsnabeln. ”Ni har bränt mig på bål”, säger hon. Dessutom kommer hon med ett löfte: ”Ni skall slippa se mig någon fler gånger i Melodifestivalen.” Fast sedan tar hon genast tillbaks det löftet: ”Det kommer i alla fall att dröja väldigt länge”, så än kan Svenska folket inte andas ut. Vissa personer är som ett tuggummi under fotsulan på ett par sandaler, man blir liksom aldrig av med dem.

Inte för att jag direkt vill jämföra Carola med ett urtuggat  tuggummi som spottats ut på trottoaren och fastnat under en sko men det finns ett stort samband. Hon kan ju ha serverat en av sina religiösa loskor och när människor hör dem så känns det som att få något i halsen. När sedan den drabbade harklar sig så åker tuggummit ut av misstag och hamnar på gatan.

Nog om vår 25-årsfirande Carola som sångfågel ovan där svävande som en ängel högt i skyn över alla övriga medborgare. Från denna av Guds utvalda människa till Finlands motsvarighet till en annan av Gud nedkallad person nämligen Calle Bildt. Jag talar naturligtvis om Ilkka Kanerva. Den Finska utrikesministern skall ha sexbombat en finsk erotisk dansös med SMS innehållande olika typer av inviter rörande sexuella övningar.

Fast det hela är ett missförstånd. Vad Kanerva egentligen ville var att anlita dansösens danstrupp, Glamour Girls, för en EU-kampanj i Tchad. Detta på initiativ av Calle Bildt som tycker det är så förfärligt trist i dessa flyktingläger som svenska soldater nu skall patrullera. Ett FN-uppdrag skall ha lite Glamour över sig så vad kan vara bättre än denna danstrupp. Det kommer att lätta upp livet för dessa flyktingar högst väsentligt och även vara en stimulans för våra soldater.

”Det kanske visar sig att vi till slut inte behöver några soldater utan att det räcker med att skicka en erotisk danstrupp  i stället.” ”Det skulle ställa nya krav på försvarets utbildning för internationella uppdrag”, säger Calle. ”Jag och Kanerva kom på det här tillsammans när vi råkade se hur poppis programmet ”Let´s dans” är”, fortsätter Calle. ”Det var då han kom på att han kände denna erotiska dansös och vi kom överens om att han skulle kontakta henne.”  Ja där kan man se hur lätt missförstånd uppstår.

Annars kan det här vara ett sätt att lösa övertalighetsproblematiken inom försvarets officerskår. Utbilda dem till erotisk dansöser. Att det är mest män ser jag inte som ett problem, det finns rakhyvlar. Med dessa kan man hyvla av det mesta som står ut.



kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #58 skrivet: tis 11 mar 2008 13:16:44 »
Ja idag är det dags för hela svenska folket att skämmas, det tycker i alla fall Carola enligt Aftonsnabeln. ”Ni har bränt mig på bål”, säger hon. Dessutom kommer hon med ett löfte: ”Ni skall slippa se mig någon fler gånger i Melodifestivalen.” Fast sedan tar hon genast tillbaks det löftet: ”Det kommer i alla fall att dröja väldigt länge”, så än kan Svenska folket inte andas ut. Vissa personer är som ett tuggummi under fotsulan på ett par sandaler, man blir liksom aldrig av med dem.

Visst var det underbart när Nordman heeeelt otippat kunde äntra scenen till fröken tuggummi-under-sulans stora förvåning. Gud hör bön, det är härmed bevisat =)!

NÄSTAN helt i klass med de monstruösa scengångarna från finland som tog hem hela klabbet. Den gången var jag dock helt övertygad om att fyraåringarna hade gjort världsrevolt och kapat samtliga telefoner/ att världens undergång var nära/ att melodifestivalen hade spelat ut sin roll. -välj lämpligt alternativ.

Det blev vid min ära underhållningen värt att se på den här gången, trots allt; (eller höra, för jag hade det mest i ryggen måste jag medge medan rästen av familjen bänkade sig. Jag förstår mig inte riktigt på melodifestivalsyran är jag rädd).

Carola och svenska ishockeylandslaget appellerar till min sämsta sida som jag har svårt för att respektera hos mig själv. Nämligen förmåga till njutning av skadeglädje när det inte går enligt deras plan och man kan se på löpsedlar dagen efter VARFÖR de egentligen förlorade; för det kan inte vara så att "det andra laget" är bättre än de?

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #59 skrivet: tis 11 mar 2008 14:32:07 »
Jag förstår vad ni har emot Carola, men inte varför man inte kan ge konstruktiva tips istället för att sparka på lovligt (?) byte. Med den gudabenåade sångrösten skulle hon kunna bli hur bra som helst om: nån annan valde låtarna, hon skippade allt mellansnack samt gick hos en skicklig sångpedagog som lär henne variera uttrycken. Leve tonsäkerheten!
Allt går.