Allmänt > Fria diskussioner

Dagens filosofiska funderingar

<< < (100/118) > >>

Reggis:
Ja AP-fonden betalar ut bonus till sina chefer trots att de gjort brakförlust. Tycker jag känns helt rätt. Det är väl när företagen går dåligt ledningen behöver lite uppmuntran. Har aldrig förstådd det där med bonus för att konjunkturen är bra. Nej jag är för tröstbonus, en direktörsnapp helt enkelt. Såg att Mats Odell inte gillade det här, han vill ta nappen från de goa direktörerna. Inte nog med att deras företag går dåligt, nu vill näringsministern sno nappen av dem också. Nej blöjor och mjölk var 4-de timme det är vad goa direktören behöver samt en rejäl bonusnapp i kavajfickan.

De SAAB-anställda är besvikna på regeringen, ”Jag är råförbannad på Maud Olofsson”, säger en SAAB-anställd. Det är naturligtvis inte Mauds fel att ingen vill ha deras undermåliga bilar. Maud var ju för övrigt hos GM för ett par år sen och gav ledningen några tips ”från en som vet”. ”Gör propellrar för faan” var Mauds budskap. Inte sjutton lyssnade GM på Maud inte, hade de gjort det hade det inte varit någon bilkris i Trollhättan utan det hade varit en propellerkris. Tycker det är bra med politiker som Maud som mer direkt försöker leda dessa vilsna företagsledare till den rätta stigen. Även Lena Adelsohn Liljeroth är en föregångare genom att tala om för Konstfack vad som konst, det är bra.

Har hört att Göran Hägglund är av åsikten att den så kallade finanskrisen är Guds straff. Först kommer 7 år av finanskris, därefter kommer 7 år med minskade bonus för direktörer och som lök på laxen avslutas det hela med Göran Perssons återkomst under 7 år som Socialdemokratisk regeringschef. Men det är inte slut med Svenska folkets lidanden utan även Calle Bildt gör en repris som regeringschef i ett nytt rekordförsök när det gäller ränta. Zimbabwe har nämligen slagit hans tidigare rekord på 500 % och det tycker Calle känns tungt.

http://www.youtube.com/watch?v=Sb0cJI4iORc

ada:

--- Citat från: Reggis skrivet tis 24 feb 2009 07:24:17 ---
Har hört att Göran Hägglund är av åsikten att den så kallade finanskrisen är Guds straff. Först kommer 7 år av finanskris, därefter kommer 7 år med minskade bonus för direktörer och som lök på laxen avslutas det hela med Göran Perssons återkomst under 7 år som Socialdemokratisk regeringschef. Men det är inte slut med Svenska folkets lidanden utan även Calle Bildt gör en repris som regeringschef i ett nytt rekordförsök när det gäller ränta. Zimbabwe har nämligen slagit hans tidigare rekord på 500 % och det tycker Calle känns tungt.

http://www.youtube.com/watch?v=Sb0cJI4iORc

--- Slut citat ---

Jag undrar när det börjar regna gräshoppor?

Reggis:
Först ett stort grattis till vår kronprinsessa Viktoria som är en hyvens tjej. Även om jag som en modern människa naturligtvis är motståndare till monarkin oberoende av monarkens kön måste man säga grattis. Tyvärr så har ju kungahuset lyckats få till en både klyftig, empatisk och trevlig tronarvinge. Det innebär att jag som republikan inte ser någon som helst chans till framgång i att ”störta” monarkin de närmaste decennierna, tyvärr. Fast jag måste erkänna att hon faktiskt är en tillgång för Sverige men jag tror hon skulle ha varit en lika stor tillgång utan ”kungatitel”. 

Tycker det här är vältajmat precis i en svår lågkonjunktur. Det kommer att sätta fart på veckopressen och även vara som ett fyrbloss i dessa av finanskrisen så dystra dagar. Det är rena stimulanspaketet som nunnan sa när hon öppnade försändelsen med diskret avsändare innehållande en vibrator. Hela landet vibrerar redan av förlovnings och giftermålsyra. 

Sen är jag skitarg, undrar ni på vad? Jo nu har dom strykigt mig ur almanackan de förbannade marodörerna. Det värsta är inte att mitt namn slopas utan att man ersätter det med ett mansnamn, min dag. Det skall tydligen bli Kevin den dagen, skit. Det är någon som heter Eva Brylla som kommit på det här. Jag tror hon heter Eva Fylla och att det står fel i tidningen. Man måste vara duktigt berusad för att komma på något sånt här.

I Expressen kan man läsa att Linda Rosing håller på att återfödas??? Jag trodde hon redan var född. Eller tänker hon inte bara byta bröst utan skall det bli en helrenovering, man byter rubbet, bit för bit. Vore jag Linda så skulle börja med huvudet. Det är troligen där den största förbättringspotentialen finns.

Vilken hypning det är inför hennes program ”Den rätte för Rosing”. I Expressen lovar dom att man skall få följa med henne in på toaletten, gud va intressant. Kan ni bärga er, tänk att få se Linda Rosing gå på toa, kan det bli bättre. Om jag tittade på programmet, nääh. Den som tittar på sån skit är verkligen i behov av reservdelar, främst i de övre regionerna.

http://www.youtube.com/watch?v=P6yg8QRMNuY

Reggis:
Jaha, SAAB vill att staten skall betala deras räkningar till tullen och helst också deras inköp. Vem skulle inte vilja det. Vilken ensamstående mamma med ansträngd ekonomi skulle inte vilja få sina räkningar betalda av staten?  SAAB är en gökunge som kommer att tränga undan betydligt viktigare behov än detta behov att tillverka bilar som ingen verkar vilja köpa som man har i Trollhättan. Inte en spänn till SAAB sen får de här brum, brum entusiasterna säga vad de vill.

Ja nu är spekulationerna igång. Vilken brudklänning skall vår kronprinsessa ha på bröllopet? Skall Det vara med långt släp? Designern Lars Vallin vill att det skall vara ett långt släp. Det tycker jag låter förbaskat tråkigt. Skulle vilja se vår sessa i en punkinspirerad kreation. Musiken när hon skrider till altaret skulle kunna vara de nu så aktuella AC/DC och ”Highway to hell”. 

Nu skall vi prata lite om korkade kvinnor. Korkade kvinnor är inte så korkade som du tror. Att vara korkad är en kvinnig strategi för att få makt. Den ”korkade” kvinnan gör så för att männen skall växa och känna sig betydelsefulla. Vilken kvinna vill ha en korkad man? Är du då mer korkad än mannen så framstår ju denne som ett geni och vips så är problemet med alla korkade män löst. Sen att vi sitter och skrattar åt dem bakom ryggen det är bara bonus.

Själv hade jag i 20 årsåldern förkärlek för korkade män, det var liksom enkelt och det sparade tid. Helst skulle de vara helt dumma, gärna näst intill analfabeter. Brukade kolla läget genom att använda några mindre vanliga ord för att se om de förstod. Visade det sig att resultatet blev positivt, det vill säga de förstod ingenting så var det grönt. Bäst var det om de dessutom låtsades begripa, då var det ett riktigt pucko, vilket var precis vad jag letade efter.

Det fina i kråksången är att eftersom vi inte hade något att prata om så kunde man fokusera på det väsentliga, det vill säga gymnastiska aktiviteter i sängen. Eftersom jag studerade så hade jag inte tid att hålla på och umgås. Jag brukade ha några sådana här, låt oss kalla det för levande massageapparater, till mitt förfogande. Därför måste jag säga att den korkade mannen är en mycket underskattad person. Rätt använda är de en stor tillgång. Är mannen dessutom generös och lite romantiskt lagd, det vill säga har fått för sig att uppvakta en så är det extra bra. Vem tackar nej till lite generösa presenter, inte jag i alla fall.

Sen kan man, om man själv saknar begåvning eller kraft att göra något väsentligt göra detta till en livsstil. Se bara på Linda Rosing, Carolina Gynning och allt vad de heter. Deras mål är att få rubriker. Det är dessa rubriker som är grunden för deras försörjning. Nu bidrar de till lösnummerförsäljning av veckotidningar och har på det sättet blivit en maktfaktor utan att för den skull ha bidragit med något. Frågan man ställer sig är: Saknar du helt begåvning av något slag men har fått en skapligt yttre och lyckas trots dessa uppenbara intellektuella brister nå en viss form av framgång är du då korkad? Svaret på den frågan är naturligtvis, absolut inte, eller hur?

Låt oss därför rikta ett stort tack till alla ”korkade” kvinnor som förser våra tidningar med rubriker och håller en hel industri igång med alla de så kallade arbetstillfällen detta ger. Låt oss samtidigt rikta ett stort tack till konsumenterna av denna press som står för fiolerna och är de verkligheten puckona. Det kan vara på plats nu när denna puckonas högtidsstund börjar närma sig i och med det väntade prinsessbröllopet.

kikarbara:

--- Citat från: Reggis skrivet ons 25 feb 2009 08:06:48 ---Även om jag som en modern människa naturligtvis är motståndare till monarkin oberoende av monarkens kön måste man säga grattis.

Tyvärr så har ju kungahuset lyckats få till en både klyftig, empatisk och trevlig tronarvinge. Det innebär att jag som republikan inte ser någon som helst chans till framgång i att ”störta” monarkin de närmaste decennierna, tyvärr.
--- Slut citat ---

NU skall du vara glad att du är kvinna. Annars hade jag friat direkt och osett. Nu i dessa förlovningstider så är det lika med offentlig avrättning att uttala att man inte ser fördelar med att hålla landet med ett marionettsällskap för att medborgare skall få sitt underhållslystmäte tillgodosett. Stackarna sitter där på sin ihåliga tron, och utför order på bekostnad av sina fria livsval och blir mer och mer förmögna för varje år som går på statliga medel (defakto landets dyraste socialbidragstagare). Jag hör att man säger till mig att de gör massa nyttigheter, men tyvärr är mitt förstånd för ringa för att förstå bättre... jag ser bara massa sparvar som flyger omkring och bygger bon. 

Men jag grattar sessan till förlovningen och att ha fått igenonom sin vilja. Trots att prinsgemålet i det här fallet inte har tillstymmelse till blått blod i ådrorna. Det är dem väl unnt. Och jag andas ut för att det sunda förnuftet vann i detta fallet! Ingen skall behöva berövas sin hjärtanskära på grund av konservativa maktstrukturer som är fullständigt förlegade.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion