Allmänt > Fria diskussioner
Dagens filosofiska funderingar
Reggis:
Jaha, nu ytterligare ett led i vågen av förstatligande här i Sverige. Volvo skall säljas till Kinesiska staten. Kinesiska staten kommer snart att köra Stockholms Tunnelbana så det känns bara bra att Kommunistkina även tar hand om Volvo. Det är i alla fall bättre än Finska staten som rattar Fortum. Har hört att Alliansen funderar på att sälja kungahuset till Kina också så får kineserna stå för fiolerna när det gäller bröllopet nästa år. Det blir ett paketpris på Volvo och kungahuset och så skickar vi med Maud Olofsson som bonus också sa Anders borg. Men det gick inte Kineserna på utan dom skall ha svarat â€att skall vi lösa dina problem med Maud Olofsson så skall vi ha Volvo gratisâ€.
Nu kan goa direktören sitta på sitt tjänsterum och läsa de mail du skickar på din arbetsplats. Allt fler företag installerar hjälpmedel för att kunna övervaka de anställda. Det här är riktigt roligt, säger en dirre jag träffat. Tidigare hade jag ingenting att göra på jobbet men nu kan jag verkligen engagera mig i mina anställda. Jag vet till exempel att Eva på ekonomi är lite nervös idag för hon har en ny date i kväll. Läste hennes mailväxling med en väninna och inte visste jag att hon var så intresserad av sex. Tror jag får göra fler besök på ekonomiavdelningen fortsättningsvis.
Sen blir man ju urförbaskad på den där förbannade försäljningschefen som påstår att jag sitter och sover hela dagarna. Fast man kan ju inte tala om att man vet vad han säger. Jag kan kolla av när han inte är på plats och då lägger jag begagnade tuggummin på hans stol, kul eller hur? Såg att han mailat om att det här och han misstänker Kenth, en kille på hans avdelning. Det såg jag när han mailade sin älskarinna och berättade om händelsen. Fast jag har skickat ett mail från hans dator till hans fru där jag har skrivit: â€Älskling kommer hem senare då jag skall träffa Johanna. Kanske sover över hos henne och då åker jag direkt till jobbet. Puss, Ingvar.â€
Det blev ett jävla liv på hans fru och mycket av diskussionen gick via mail så man fick vara med. Jag passade även på att svara på en av hustruns mail. Där anklagade honom för att vara impotent som aldrig hade sex med henne. Jag skrev bara: â€Det är helt riktigt. Hur skulle jag kunna vara otrogen med Johanna som du påstår om jag är impotent. Jag sover bara mycket bättre i hennes säng, det är allt.†Efter det så har dom skilda sovrum har jag förstått. Fast jag kunde inte låta bli att maila hustrun en gång till. Då skrev jag: â€Nu när vi har skilda sovrum så kan jag väl ta med mig Johanna hem så kommer jag att somna bra även hemma.â€
Nu håller jag på och undersöker hur mycket det kostar för att även kunna avlyssna de anställdas telefoner. Problemet är att många har egna mobiler och dom kommer jag inte åt, tyvärr. Fast jag kanske kan få tillgång till dem via FRA, det kan vara en lösning. Kan hänvisa till att jag har misstankar om att de är terrorister.
Kanon:
Sussan är riktigt bra, vad som slog mig var att trummisen och sångaren har haft det risigt med tänderna, frågan är om trummisen hade några över huvud taget men han kunde ju än dock både tugga och spela med besked.
Kanon:
Här har vi en bas som heter duga, för dom som kan tillgodogöra sig den. Bas är fint.
http://www.youtube.com/watch?v=lXP4eNiL7HQ
Kanon:
Och här har vi dagens filosofiska för dom riktiga filosoferna.
http://www.youtube.com/watch?v=5_TVtbMU8o0&feature=related
Kanon:
För att höja den kulturella nivån!!!
http://www.youtube.com/watch?v=pZH4z3y0JIs&feature=related
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion