Författare Ämne: Dagens filosofiska funderingar  (läst 277834 gånger)

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #510 skrivet: fre 6 mar 2009 23:08:32 »
 Eftersom inte abonemanget har upphört så är det väl på sin plats att utnyttja den förträfflig bildkvatittan här.

 Vi får alla ta oss ett järn. Här är väl en del damer som slickar sig om munnen  efter att ha insupit ett järn av denna kalibern?

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #511 skrivet: mån 9 mar 2009 18:28:32 »
Trevlig musik Kanon och den ett ordentligt järn därtill. Vad mer behöver en stackars kvinna så här i finanskristider. Möjligen en tomahawk då.

Procahontas, ja så skall du se ut nu i vår. Ut och köp ett gäng med strutsfjädrar och sätt på dig som en fågelstjärt, ställ dig på ett ben och hoa ”Good Morning kära arbetskamrater” när du kommer till jobbet. Sen är det dags för lite indiandans till lunch. Pannband med en rosafärgad fjäder i är aldrig fel och i stället för en handväska så är det tomahawk som gäller, allt detta enligt modeexperterna. Jag har ett tilläggstips nämligen lägg dig i ett Solarium och ligg där en timme så blir du röd också. Jag vill minnas att Procahontas var Indian.

Såg att gourmétidningarna nu lär ut hur du lagar till billiga pizzor som du sköljer ner med ett hemkört budgetvin. Skall du vara riktigt inne så är det mat tillagad på rester som gäller. Pytt i Panna är den mest inne rätten just nu men skall den vara äkta så skall den vara tillagad på rester. Har du inge rester så gå till grannen och fråga om du inte kan få deras rester. En bjudning med rester som du har tiggt till dig hos grannarna är extra inne. Naturligtvis skall det serveras lådvin till, vad annars? Finast är det med en egen blandning från olika kartonger av lådvin, helst slattar, det är finast. Då kan du skriva så här på inbjudningskortet:

”Välkommen på finanskrismiddag hemma hos mig. Jag bjuder på pytt tillagad på rester jag tiggde ihop i går hos grannarna. Till pytten serveras ett obestämt blandat vin från de slattar jag kramat ut ur den sista tidens kartonger. Efterrätt blir det ingen om ni inte tar med er själva, ta med en termos med kaffe också föresten. Jag underhåller med att spela ”Kära mor” med Göingeflickorna på grammofon.”

Sedan kan du avsluta det hela med att ta upp en ordentlig kollekt mens du går runt och sjunger ”Närmare dig oh Gud” gärna bara klädd i underkläder med en skylt runt halsen där det står ”Jag fryser”.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #512 skrivet: tis 10 mar 2009 08:53:36 »
Höga klackar ger bättre sex. Det är det jag alltid har hävdat. Det skall enligt Aftonbladet bero på att klackarna ger någon sorts muskelträning vilket jag inte tror på. Nej på med ett par riktiga stilettklackar under akten så kan du sätta dit dem i ryggen på din partner så blir det full fart. Det är lika effektivt som en piska kan jag tala om och dessutom ger det förbaskat fin motion. Fast det ena utesluter inte det andra, både piska och klackar i ryggen ger dubbel effekt.

Jaha i Metro kan man läsa om årets matupplevelse. Vad är det för människor som tycker det är en stor upplevelse att äta, stackare. När du lämnar restauranten får du den meny du ätit utprintad med drickjom och allt i handen. Så att du när du kommer hem kan sitta och stirra på menyn och tänka tillbaka på när du stoppade näring i munnen och tuggade. Det verkar ungefär lika spännande som att stirra ner i toaletten och studera avföringen för att fastställa att det där är säkerligen pocherad lax med vitvinssås som kommer ut och nu pinkar jag ut ett glas med Château d´Yquem á drygt 2.000 kr per flarra. Förmågan att göra saker och ting märkvärdigare än vad de är verkar outtömlig. Jag har ingenting mot god mat men så in i helvete märkvärdigt är det väl ändå inte.

Finns det något löjligare än när du skall smaka av ett vin. Anledningen till denna procedur verkar ha gått i glömska. Det var att innan modern teknik kom så hände det att vinet var surt, därför avsmakning. Men nu när moderna människor sätter ner näsan i glaset och för säkerhets skull luktar på vinet innan de tar en liten snutt är det en kvarleva från grottåldern. Jag har aldrig fått något otjänligt vin serverat, inte ens kvartersrestaurangens husets är det fel på. Varför denna fåniga ritual fortfarande existerar begriper jag inte.

I Aftonbladet är det en krönikör som heter Ã…sa Lindborg som hela tiden pratar om sig själv i 3:dje person. Skäms hon så in i vassen för vad hon gör. Det är ”ändå sitter man där och tittar”, vad är det man sitter där och tittar på. Jo, se det är Linda Rosing. Om hon nu skäms så förbaskat för att hon sitter där och glor på en dockysåpa så tycker jag hon antingen låter bli eller så står hon för det. Dessutom har det visat sig att ”man”, enligt tittarundersökningar är runt 200.000 personer det vill säga 2% av Sveriges befolkning. Som vanligt är det mest mediefolk som är intresserade av att glo på ett transpantat eller heter det inplantat?

http://www.youtube.com/watch?v=VfAb-c21IiQ


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #513 skrivet: ons 11 mar 2009 08:51:21 »
Bra att EU börjar hantera frågor om barnledighet, vilken av föräldrarna som skall vara ledig.  Tänker EU också undersöka vilken av föräldrarna som är lämpligast? Låt mig gissa, kan det vara kvinnan? En vågad gissning men kanske inte så vågad för i katolska länder är kvinnan alltid lämpligast. Det enda läge då kvinnan inte är lämpligast är när hon är död, fast det är inte riktigt säkert för Påven har något på gång där också. ”Död och död” säger Påven, ”hur vet ni det”? Detta är början på EU:s offensiv mot den nya tiden, en renässans för den klassiska hemmafrun. Snart kommer katolska kyrkan att förklara att kvinnor bör förses med fotbojor så att de inte kan förlupa hemmet.

Anledningen är att Påven anser sig ha blivit passerad i perukstockighet av talibanerna och att dessa har fått någon sorts patent på att vara religiösa fanatiker. ”Vi är minst lika fanatiska och reaktionärt bakåtsträvande, vi katoliker”, säger Påven. ”Ja vi är värre vi vill att kvinnor skall leva som på Jesu tid och betraktas som ägodelar på samma sätt som kossor. Kvinnor borde administreras på samma sätt som boskap, det vill säga av jordbruksverket”, avslutar Påven.

Det är även andra nya idéer på gång inom EU. ”Vi tänker ta kommandot även inom andra områden. Vi tänker stifta lagar och bestämmelser runt matfrågan. Varför skall EU-medborgarna själva bestämma vad de vill äta?” säger Václav Klaus, Tjeckiens president.  ”Valet av matsedel skall naturligtvis ske så att det bidrar till EU:s utveckling och intressen. Idag är det dags att dricka vin från Italien och i morgon skall vi ha Polsk bratwurst till middag och se på en Fransk film. Det skall inte vara ett tvång men vi skall ha ekonomiska styrmedel som verkar i den önskvärda riktningen. Gratis vin som betalas av EU:s jordbruksstöd kommer att göra att medborgarna väljer just det vinet. Fast när det gäller att få fart på ätandet av Polska bratwurst måste detta kombineras med straffskatt på övrig mat. Bara gratis räcker inte i det fallet.”

Sen vill vi ha en King Size papa eller hur….

http://www.youtube.com/watch?v=6m_mHTJB2bs


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #514 skrivet: tor 12 mar 2009 09:41:25 »
På SE-banken är en löneförhöjning på 2 millioner, en marginell löneförhöjning, vilket företag. Skönt att höra att det var en av näringslivets tungviktare, Markus Wallenberg som sa det. Vi får hoppas att hans inställning i lönefrågan sprider sig inom näringslivet och att alla anställda får ta del av detta. När jag blir tillfrågad nästa gång så kommer jag att säga, ”Det räcker med en marginell löneförhöjning in the style of SE-banken”.

Jag har nog aldrig sett maken till girighet liknande den SEB:s direktörer nu visar prov på. Fast det är tyvärr inte det mest beklagliga utan det är att man är fullt beredd att orsaka företaget en ordentlig ekonomisk smäll för att några giriga direktörer skall få några millioner till. Den här ledningen är rent ut sagt illojal. Skulle andra anställda ha agerat på det här sättet så skulle deras anställning ifrågasättas. Nu har dessa giriga direktörer tillsammans med bankens ordförande inte bara tagit bort möjligheter till statliga lånegarantier utan också totalt förstört varumärket SEB, en skada i milliardklassen. Det är bara att konstatera att hela ledningen är inkompetent.

Nu till århundradets skandal, hockeymatchen i Göteborg, man blir chockad och tappar helt tron på Sverige som nation när något sådant här kan inträffa. Hela Sverige är i chocktillstånd, domaren kan ju inte reglerna. Man kan inte annat än hålla med Arnell i Aftonbladet som dundrar: ”Stäng av domarna”, ”dumstrut på för Sjöberg och hans stjärtgossar.” Sjöberg var huvuddomare i skandalmatchen. Jag vill gå steget längre. Jag tycker Sjöberg och hans stjärtgossar skall stå för kostnaderna för omspelet och publiken skall ha pengarna tillbaka och det skall Sjöberg stå för. Fast det räcker inte utan här måste det till mer straff. Jag tycker att han skall få tillbringa ett år i utvisningsbåset i Scandinavium i Göteborg.

Jag såg i en tidning att det läggs ner mer pengar på bröstinplantat än på alzheimerforskning. Vad skall man dra för slutsatser av det? Att det är viktigare att kvinnor har ordentliga rattar än att vi kan minnas vad vi gjort. När man ser sådant här så börjar i alla fall jag fundera över hur samhällets prioriteringar går till. På hemmet sitter det ett antal kvinnor och undrar hur det kommer sig att de har så stora bröst så att de hänger ner i knäna.

http://www.youtube.com/watch?v=R5tuR8uaQUg

« Senast ändrad: tor 12 mar 2009 10:30:29 av Reggis »

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #515 skrivet: fre 13 mar 2009 08:18:29 »
Nu på lördag är det dags för årets musikhändelse, finalen i Melodifestivalen. ”Tomma rum, åååhhh, tomma rum” sjöng en blond tjej förra året. Sen var det någon som sjöng ”under mitt skinn” och andra tänkvärda ord. I år skall man sjunga högst och högst av alla sjunger Malena Ernman. Sarah som inte har lika stora röstresurser lät sig i stället hissas upp på en platta för att komma upp högre med sitt ovanliga budskap, om vad vet jag inte, men hon nådde enligt kvällspressen nya höjder.

Stackars EU-minister Cecilia Malmström, Folkpartiet, som enligt egen utsago blivit påtvingad högre lön tillsammans med övriga EU-parlamentariker. Nu visade det sig att tvånget var inte så tvunget då man kunnat skjuta upp införandet 10 år. ”Jag tycker det är bättre att ta problemen med en gång i stället för att skjuta upp dem”, säger då Cecilia. ”Annars hade kanske inte jag blivit drabbad och man skall ta sitt ansvar”, fortsätter denna bullshitter. Sen kan man fråga sig varför just Folkpartister är de mest penningkåta politikerna av alla. Titta bara på ”Köttbullen” Marit Paulsen som har fått ebb i kassan och nu skall in i EU-parlamentet igen. Vilken förnyelse, vilken föryngring men framför allt, vilken lön för att göra ingenting. Märkligt att denna notoriska socialbidragstagerska är någon form av ”hela folkets supermamma”. Nu har hon kommit på att via EU kan man få socialbidrag under annat namn. 

Det ämne som verkar engagera en av våra största dagstidningar mest just nu är Pamela Anderssons bröstkupp som det heter. Kuppen finns till och med att beskåda på film på Aftonsnabelns hemsida. Var det ett misstag att bröstet hoppade ur sin förpackning eller var det en PR-kupp? Man har frågat bröstet men inte fått något svar. Vi får se om Aftonsnabeln kan bringa mer klarhet i denna världshändelse. Kan det vara så att bröstinplantatet helt enkelt önskade ut i frihet och rymde från BH-kupan?

Vi får se den här historien kommer nog att fortsätta i denna välrenommerade rikstidning om inte någon större nyhet slår ut den. En sådan nyhet skulle kunna vara att kronprinsessan Viktoria är lesba och har ett förhållande med sin syster och att Daniel kom på de tu tillsammans med Mian Lodalen i en häftig trio i den kungliga sängen. Det vore en världsnyhet, då skulle Sverige hamna i världshändelsernas fokus. Finanskris, världskrig vad är det jämfört med en sådan nyhet, ingenting. Vi får hålla tummarna och hoppas.

http://www.youtube.com/watch?v=M1agA5R1lqU

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #516 skrivet: fre 13 mar 2009 19:34:14 »
 Vi kör med http://www.youtube.com/watch?gl=SE&hl=sv&v=neFzQ-vBXm0 där är ett sådant fruktansvärt stöff i bas och trummor.

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #517 skrivet: fre 13 mar 2009 20:30:53 »
 Folket här kan behöva extra bildning eller hur Reggis?

http://www.youtube.com/watch?v=xhtG5YrQ-lY&feature=related

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #518 skrivet: fre 13 mar 2009 20:37:51 »
 Så mina damer här har vi två skinkor.

http://www.youtube.com/watch?v=rrl2gm2qABo&feature=related

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #519 skrivet: mån 16 mar 2009 08:35:44 »
Tacksamheten mot IF-Metall och Stefan Löfven är stor inom näringslivet. Men även lokala politiker är tacksam mot denna Löfven. De ser nu chansen att ”spara” skattemedel genom att sänka lönerna för kommunalanställda, grattis. Snart kommer någon fiffig facklig företrädare på att timmen mellan 02:00 och 03:00 skall tas bort och flyttas till mellan 14:00-15:00 på dagen. Det innebär att när du sover så försvinner en timme och klockan blir aldrig 02:00 utan den blir 03:00 direkt. Sen när klockan blir 15:00 på dagen så blir den plötsligt 14:00 igen och vips så har arbetstiden blivit en timma extra. Den fråga man ställer sig är hur mycket fick Löfven i ”bonus” för att skriva på det här avtalet? 

Björklund måste vara mer än nöjd nu när det visat sig att alla skolorna där det skett massakrer har just den inriktning han vill ha nämligen är extremt prestationskrävande skolor. Som avdankad militär förstår jag att Björklund är förtjust i det här med pangpang. Vi får önska honom lycka till så att även vi i Sverige får en skolmassaker, vilket kommer att vara ett kvitto på att Björklunds politik har lyckats.

Så har då Daniel, ja ni vet kronprinsessan Viktorias blivande prins, gjort vinkdebut. Han har vinkat till populasen på slottsgården. Enligt en samstämmig press så gick det bra. Fast vinken har ännu inte nått den kvalité som man önskar sig av en person som skall befinna sig vid en kronprinsessas sida.

Lite mer svung efterlyser Svensk Damtidning som går under beteckningen ”Den kungliga veckotidningen.”  Mer radikala grepp kommer det från Veckorevyn. ”Daniel bör onanera mer så han får upp takten bättre”, tycker Veckorevyn som har kallat in vinkexperten Carolina Gynning för en bedömning. Hon har också erbjudit sig att ge Daniel speciella tips i frågan med instruktioner och övningar helt gratis under förutsättning att Veckorevyn får ensamrätt på att rapportera om hur det gååår för Daniel.

http://www.youtube.com/watch?v=RQm1Cz0cxw4



Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #520 skrivet: tis 17 mar 2009 09:28:10 »
Ja som en skänk från ovan i dessa kristider, säger många i Österrike om Josef Fritzl, nu när rättegången börjar. Det finns Fritzl-Schnitzel, Fritzl-Öl och dessutom spelet ”Ich bin ein Fritzl”. Spelet går ut på att hindra personer från att rymma från en källare. Du samlar poäng och för varje våldtäkt i källaren får du 1-5 poäng beroende på situationen. Det går att få 10 poäng om man våldtar två personer samtidigt. Det finns även kunskapskomponenter i spelet. De går ut på att välja rätt citat och avgöra vilket som kommer från Mein Kampf. 

”Pengarna bara trillar in på mitt konto”, låter Fritzl hälsa då jag har ensamrätten på namnet. ”Jag kommer också att lansera min bok om barnuppfostran som jag skrivit. Den heter ”Hur du får full kontroll över dina barn”. Boken har redan köpts in av Påven som tycker att den verkar vara ett steg i rätt riktning. Han kommer att lägga in den som ett obligatorium för alla katoliker.”

Jag har hört att även Kristdemokraterna i Sverige har visat intresse för Fritzls bok liksom Björklund. ”Ibland får man vara lite jesuit”, låter Björklund hälsa, ”man får ta det onda med det goda”. ”Antingen har man ungar som springer ute på gatorna och hittar på en massa ofog eller så förvaras de i en källare av föräldrarna. Visst det här med våldtäkterna och incest är inget vi applåderar”, låter Björklund hälsa, ”men låt inte det skymma helheten och målet om att få lite ordning och reda i familjen. Jag tycker att Fritzl visar på ett stort samhällsansvar vilket ofta glöms bort i detta sammanhang.”

Göran Hägglund låter hälsa att han tycker att i princip borde varje familj få bestämma hur de vill uppfostra sina barn. ”Jag tycker inte samhället skall lägga sig i det här”, säger Göran och fortsätter: ”Jag har tagit upp det här med partiledningen och Björklund som tycker att vi skall föreslå att spelet ”Ich bin ein Fritzl” skulle kunna köpas in till våra skolor, men då utan våldtäkter. I stället skall spelet gå ut på att de skall citera bibeln och när de kan tillräckligt många citat utantill får de komma ut ur källaren på prov.”

http://www.youtube.com/watch?v=ZayuHi0-hKw&feature=related



Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #521 skrivet: ons 18 mar 2009 08:35:54 »
”Vår ledning är i skriande behov av några millioner till att lägga på hög”, låter Marcus Wallenberg meddela. För övrigt är våra löner vår privatsak och kan i stort sett betraktas som en familjeangelägenhet. Att det finns aktieägare utanför familjekretsen som är med att betalar skall de se som en förmån, att få bidra till våra penninghögar. Nu måste vi emellertid böja oss för pöbeln och populasen, vi kan ju mista kunder och det innebär en nackdel för våra kommande bonusar. Detta med att berika sig själv utan att det sticker i ögonen är en svår konst.

Dessutom anser jag att vi har stöd av regeringen för att dela ut bonus, det är arbetslinjen som gäller. Varför unnar människor inte den hårt arbetande styrelsen och företagsledningen några futtiga millioner i bonus, vi är ju för sjutton arbetare. Vem får då dessa pengar om inte vi får pengarna, jo ägarna. Visst, det kan låta som om det är i stort sett samma grupp av människor så det spelar ingen roll. Men så är det inte utan bland ägarna finns bland annat pensionsstiftelser och då handlar det om pensioner och andra perifera behov hos populasen. Pensionärerna och fondsparare som sitter där passivt och profiterar på oss arbetare. Det är bara att konstatera att i stort sett hade Marx rätt. Frukten av arbetets mödor skall tillfalla arbetarna och inte dessa profitörer till ägare, avslutar Marcus.

Sen finns det ett skäl till. Styrelser och företagsledning gör den största insatsen när de inte har något med verksamheten att göra. När vi direktörer är löne- och bonusstinna mår vi som om vi ätit upp en hel gräddtårta. Vi är dästa och spyfärdiga på grund av överkonsumtion. Man kan inte begära att vi stackars övergödda direktörer skall kunna tänka vettigt under dessa förhållanden. Det är just därför vi skall ha högre löner för att få bort risk för att vi skulle kunna börja jobba. Arbetande direktörer ställer bara till problem. Därför motiverar detta mer än väl några millioner i bonus och extralöner för att få oss att avstå från att engagera oss i verksamheten. Det är mycket bättre när vi är fullt upptagna med våra löner i stället för att störa verksamheten med våra snurriga idéer.

På Aftonbladet har det kommit en ny blogg, Fattigbloggen, det ni. Det är en stackars kvinna som heter Jessica som skall leva på 97 kr om dagen, jag ryser. Tanken är att vi ska få en inblick i hur det är att leva på socialbidrag. Det värsta är inte detta performanceverk i rena Odellstilen utan att för 4,1 % av Sveriges befolkning är det en realitet. Så många är det som lever på socialbidragsnormen. De är betydligt fler än som röstar på Kristdemokraterna.

Fast är det inte inne just nu att vara fattig och liksom bita ihop och lida i det tysta. Visst faan är jag fattig men inte klagar jag inte. Låt den där jävla Alliansen piska mig bara, piska mig på båda skinkorna. Det värsta som finns är att bara få smisk på ena skinkan, det känns på något sätt som man tappar balansen då. Nej några ordentliga piskrapp skall det vara jämt fördelade över hela stjärten. Som nattlitteratur gäller ”Barnen från Frostmofjället” för att man skall känna att det var värre förr.

Nu till fenomenet Sussan.

http://www.youtube.com/watch?v=dEhBnOygrmY&feature=related

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #522 skrivet: tor 19 mar 2009 08:27:19 »
I Ryssland har man halverat skatten på sprit, detta för att ge befolkningen tröst så här i finanskristider. Varför i helvete kan vi inte göra detsamma här i Sverige? Mer sprit till folket så här i kristider så att människor inte behöver tänka på allt elände. Tänk bara, att få supandet lite mer socialt accepterat. Varför titta snett på människor som stinker sprit på morgonen? Nej tvärt om, det är helt rätt att visa att man bryr sig. Jag blir så deprimerad av att vårt fädernesland far illa att jag måste ta en klunk på morgonen. Vilken patriot borde vi alla säga, vilken hjälte och vilken fosterlandsvän. Så nästa gång du ser en person som raglar runt, se personen som en hjälte. Gå fram, klappa personen på axeln och fråga om du får äran att bidra till ett helrör. Eller varför inte gå och köp ett och deppa tillsammans.

Nu har modet tagit sig ända in i finansmarknadens kontor. När Annika Falkengren backade gällande bonus och löneförhöjningar så konstaterade man att hon framträdde i en billig enkel topp, kanske till och med inköpt på H&M. När hon var på årsstämman så var det mycket bling, som tydligen är finansmarknadens ord för exklusivare utstyrsel.

När får vi höra liknande analyser beträffande manliga VD:ar? Idag bar Marcus Wallenberg en blå slipps, det innebär att bonusarna är på väg att höjas. När kommer man att tolka konjunkturen utifrån makthavarnas klädsel? Är det dags att ersätta alla dessa inkompetenta ekonomer som strör värdelösa råd omkring sig med modeexperter. Snart kommer Aftonbladet att lansera ”Sofies Mode med Investeringstips”  och Expressen kommer med ”Cecilia Blankens Mode och Finansblogg”. 

Blondinbellan kommer att samarbeta med Jolanda den 4:de och starta bloggen, ”Finansextra med ekonomiska spådomar”.  Idag har jag tagit på mig en röd kjol säger Bellan och det innebär att konjunkturen är på väg upp. Jolanda låter meddelar att det är dags att köpa några poster SCA. Jag hade en dröm i natt där granarna i skogen pratade med varandra och de sa att snart blir vi avverkade. En kuslig dröm där granarna hade svår ångest inför den hotande avverkningen. Tror det här är med mode och ekonomi är två sidor av samma sak. Kryddat med lite spådomar och en bra kristallkula så är det ett helt annat grepp, en helhetssyn på finansmarknaden ett grepp vi tidigare saknat.

http://www.youtube.com/watch?v=6yxRikj5PfQ

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #523 skrivet: fre 20 mar 2009 08:46:16 »
Maud Olofsson blivit upprörd över den här bonusdiskussionen. För både sopåkare och byggnadsarbetare har prestationslön vilket kan jämföras med bonus. De får mer lön om de arbetar har hon konstaterat och inte vill ni väl ta bort deras förmåner. Därför måste bonussystemet finnas kvar som en morot, ett incitament för folk att göra något extra.

”Sen det här tjafset om att bonus bara skall utgå vid positivt resultat, larvigt”, säger Maud och fortsätter: ”Det är precis lika ansträngande att gå upp på morgonen och göra ett uselt jobb som att stiga upp och göra ett bra jobb. Till största delen beror ju resultatet på konjunkturen så låt oss glömma det där med prestation. Det är därför det heter ”resultatbonus”, huruvida det är bra eller ej spelar ingen roll bara det resulterar i något.

”Vad vi egentligen borde göra är att hitta ett bonussystem för oss politiker också”, säger Maud. ”Inte sjutton får jag mer betalt om jag arbetar. Jag ser absolut ingen skillnad i något av mina tre lönekuvert vid de tillfällen jag har arbetat utan det är samma jävla summa jämt varje månad för mina tre arbeten.”  ”Jag vill ha en morot”, säger Maud, ”en stor bamsig morot och en piga som Annika Falkengren har.” 

”Titta bara på hur fet jag har blivit”, fortsätter Maud. ”Det beror på att jag inte får någon uppmuntran i form av bonus. Jag gör så lite som möjligt och då jag varken anstränger hjärnan eller kroppen och ofta tillbingar dagarna i sängen tröstätandes så går jag upp i vikt. Det är även detta som ligger bakom min bristande kontakt med verkligheten. Jag har fullt upp med att inte flyga iväg som en ballong. Jag har blivit uppblåst av min egen självgodhet och förträfflighet.

Jag tycker att även en alkis som sitter i parken och dricker T-sprit skall ha bonus, säger Maud. Bonus till alla är mitt valspråk. I nästa val kommer vi inom Centern att slåss för bonus genom att bland annat döpa om alla pensioner till bonus då kanske dessa fåniga protester tar slut. Vi döpte ju om fastighetsskatten till fastighetsavgift så allt är möjligt.

Och så blir det Sussan …..

http://www.youtube.com/watch?v=dEhBnOygrmY

http://www.jeffersonbluesmag.com/content/view/278/32/lang,sv/

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #524 skrivet: mån 23 mar 2009 08:07:47 »
Ja sen har vi den andra stora personen här på jorden vid sidan av Maud Olofsson, nämligen Påven. Man blir bara imponerad över hur en drygt 80 åring gammal gubbe kan hålla sig så ajour med dagens samhälle. Nu har denna stora gubbe kommit på att lösningen med AID:s inte ligger i att dela ut kondomer utan ”i ett andligt och mänskligt uppvaknande”, det var bra. Gubben har vaknat efter att ha sovit isolerad från verkligheten i över 60 år. Men nu skall han ut och frälsa världen med sina tankar som han fått i sitt somnambula tillstånd. Det var steg ett, hur blir det nu med resten ”oh store Padre”, Guds ställföreträdare på jorden?

Det är här likheten mellan Påven och Maud finns, de befinner sig helst på himmelsk höjd båda två. Fast Maud ser sig helst som en ängel och ingen gubbe trots att hon på grund av övervikt får hålla sig på jorden. ”Mina tankar är ändå väldigt högtflygande trots att kroppen så att säga är fast förankrad i den Norrländska karga myllan och jag kan dansa tango i kort kort”, fortsätter Maud. ”Jag är småföretagarnas ställföreträdare i Alliansregeringen på samma sätt som Påven är Guds ställföreträdare”. ”Det är jag som för kampen mot vår tids förbannelse turordningsregler och fackföreningar. Det vore inte mer än rätt om Påven bannlyste dessa två företeelser.”

Påven har i alla fall en supporter, Clara Lidström, kristen feministisk bloggare i bl a Expressen. ”Påven har rätt”, säger denna nymoralismens ansikte i Sverige och tidningen Dagen hänger på. Avhållsamhet, det är deras gemensamma mantra. Varför inte ta steget fullt ut och amputera snoppen på alla män, det vore en mycket effektivare åtgärd. Eller varför inte för säkerhets skull sy igen könsorganen på alla kvinnor när ni ändå är igång så att dessa inte ägnar sig åt självbefläckelse som onani heter i dessa kretsar.