Allmänt > Fria diskussioner
Dagens filosofiska funderingar
Kanon:
Eftersom inte abonemanget har upphört så är det väl på sin plats att utnyttja den förträfflig bildkvatittan här.
Vi får alla ta oss ett järn. Här är väl en del damer som slickar sig om munnen efter att ha insupit ett järn av denna kalibern?
Reggis:
Trevlig musik Kanon och den ett ordentligt järn därtill. Vad mer behöver en stackars kvinna så här i finanskristider. Möjligen en tomahawk då.
Procahontas, ja så skall du se ut nu i vår. Ut och köp ett gäng med strutsfjädrar och sätt på dig som en fågelstjärt, ställ dig på ett ben och hoa â€Good Morning kära arbetskamrater†när du kommer till jobbet. Sen är det dags för lite indiandans till lunch. Pannband med en rosafärgad fjäder i är aldrig fel och i stället för en handväska så är det tomahawk som gäller, allt detta enligt modeexperterna. Jag har ett tilläggstips nämligen lägg dig i ett Solarium och ligg där en timme så blir du röd också. Jag vill minnas att Procahontas var Indian.
Såg att gourmétidningarna nu lär ut hur du lagar till billiga pizzor som du sköljer ner med ett hemkört budgetvin. Skall du vara riktigt inne så är det mat tillagad på rester som gäller. Pytt i Panna är den mest inne rätten just nu men skall den vara äkta så skall den vara tillagad på rester. Har du inge rester så gå till grannen och fråga om du inte kan få deras rester. En bjudning med rester som du har tiggt till dig hos grannarna är extra inne. Naturligtvis skall det serveras lådvin till, vad annars? Finast är det med en egen blandning från olika kartonger av lådvin, helst slattar, det är finast. Då kan du skriva så här på inbjudningskortet:
â€Välkommen på finanskrismiddag hemma hos mig. Jag bjuder på pytt tillagad på rester jag tiggde ihop i går hos grannarna. Till pytten serveras ett obestämt blandat vin från de slattar jag kramat ut ur den sista tidens kartonger. Efterrätt blir det ingen om ni inte tar med er själva, ta med en termos med kaffe också föresten. Jag underhåller med att spela â€Kära mor†med Göingeflickorna på grammofon.â€
Sedan kan du avsluta det hela med att ta upp en ordentlig kollekt mens du går runt och sjunger â€Närmare dig oh Gud†gärna bara klädd i underkläder med en skylt runt halsen där det står â€Jag fryserâ€.
Reggis:
Höga klackar ger bättre sex. Det är det jag alltid har hävdat. Det skall enligt Aftonbladet bero på att klackarna ger någon sorts muskelträning vilket jag inte tror på. Nej på med ett par riktiga stilettklackar under akten så kan du sätta dit dem i ryggen på din partner så blir det full fart. Det är lika effektivt som en piska kan jag tala om och dessutom ger det förbaskat fin motion. Fast det ena utesluter inte det andra, både piska och klackar i ryggen ger dubbel effekt.
Jaha i Metro kan man läsa om årets matupplevelse. Vad är det för människor som tycker det är en stor upplevelse att äta, stackare. När du lämnar restauranten får du den meny du ätit utprintad med drickjom och allt i handen. Så att du när du kommer hem kan sitta och stirra på menyn och tänka tillbaka på när du stoppade näring i munnen och tuggade. Det verkar ungefär lika spännande som att stirra ner i toaletten och studera avföringen för att fastställa att det där är säkerligen pocherad lax med vitvinssås som kommer ut och nu pinkar jag ut ett glas med Château d´Yquem á drygt 2.000 kr per flarra. Förmågan att göra saker och ting märkvärdigare än vad de är verkar outtömlig. Jag har ingenting mot god mat men så in i helvete märkvärdigt är det väl ändå inte.
Finns det något löjligare än när du skall smaka av ett vin. Anledningen till denna procedur verkar ha gått i glömska. Det var att innan modern teknik kom så hände det att vinet var surt, därför avsmakning. Men nu när moderna människor sätter ner näsan i glaset och för säkerhets skull luktar på vinet innan de tar en liten snutt är det en kvarleva från grottåldern. Jag har aldrig fått något otjänligt vin serverat, inte ens kvartersrestaurangens husets är det fel på. Varför denna fåniga ritual fortfarande existerar begriper jag inte.
I Aftonbladet är det en krönikör som heter Ã…sa Lindborg som hela tiden pratar om sig själv i 3:dje person. Skäms hon så in i vassen för vad hon gör. Det är â€ändå sitter man där och tittarâ€, vad är det man sitter där och tittar på. Jo, se det är Linda Rosing. Om hon nu skäms så förbaskat för att hon sitter där och glor på en dockysåpa så tycker jag hon antingen låter bli eller så står hon för det. Dessutom har det visat sig att â€manâ€, enligt tittarundersökningar är runt 200.000 personer det vill säga 2% av Sveriges befolkning. Som vanligt är det mest mediefolk som är intresserade av att glo på ett transpantat eller heter det inplantat?
http://www.youtube.com/watch?v=VfAb-c21IiQ
Reggis:
Bra att EU börjar hantera frågor om barnledighet, vilken av föräldrarna som skall vara ledig. Tänker EU också undersöka vilken av föräldrarna som är lämpligast? Låt mig gissa, kan det vara kvinnan? En vågad gissning men kanske inte så vågad för i katolska länder är kvinnan alltid lämpligast. Det enda läge då kvinnan inte är lämpligast är när hon är död, fast det är inte riktigt säkert för Påven har något på gång där också. â€Död och död†säger Påven, â€hur vet ni detâ€? Detta är början på EU:s offensiv mot den nya tiden, en renässans för den klassiska hemmafrun. Snart kommer katolska kyrkan att förklara att kvinnor bör förses med fotbojor så att de inte kan förlupa hemmet.
Anledningen är att Påven anser sig ha blivit passerad i perukstockighet av talibanerna och att dessa har fått någon sorts patent på att vara religiösa fanatiker. â€Vi är minst lika fanatiska och reaktionärt bakåtsträvande, vi katolikerâ€, säger Påven. â€Ja vi är värre vi vill att kvinnor skall leva som på Jesu tid och betraktas som ägodelar på samma sätt som kossor. Kvinnor borde administreras på samma sätt som boskap, det vill säga av jordbruksverketâ€, avslutar Påven.
Det är även andra nya idéer på gång inom EU. â€Vi tänker ta kommandot även inom andra områden. Vi tänker stifta lagar och bestämmelser runt matfrågan. Varför skall EU-medborgarna själva bestämma vad de vill äta?†säger Václav Klaus, Tjeckiens president. â€Valet av matsedel skall naturligtvis ske så att det bidrar till EU:s utveckling och intressen. Idag är det dags att dricka vin från Italien och i morgon skall vi ha Polsk bratwurst till middag och se på en Fransk film. Det skall inte vara ett tvång men vi skall ha ekonomiska styrmedel som verkar i den önskvärda riktningen. Gratis vin som betalas av EU:s jordbruksstöd kommer att göra att medborgarna väljer just det vinet. Fast när det gäller att få fart på ätandet av Polska bratwurst måste detta kombineras med straffskatt på övrig mat. Bara gratis räcker inte i det fallet.â€
Sen vill vi ha en King Size papa eller hur….
http://www.youtube.com/watch?v=6m_mHTJB2bs
Reggis:
På SE-banken är en löneförhöjning på 2 millioner, en marginell löneförhöjning, vilket företag. Skönt att höra att det var en av näringslivets tungviktare, Markus Wallenberg som sa det. Vi får hoppas att hans inställning i lönefrågan sprider sig inom näringslivet och att alla anställda får ta del av detta. När jag blir tillfrågad nästa gång så kommer jag att säga, â€Det räcker med en marginell löneförhöjning in the style of SE-bankenâ€.
Jag har nog aldrig sett maken till girighet liknande den SEB:s direktörer nu visar prov på. Fast det är tyvärr inte det mest beklagliga utan det är att man är fullt beredd att orsaka företaget en ordentlig ekonomisk smäll för att några giriga direktörer skall få några millioner till. Den här ledningen är rent ut sagt illojal. Skulle andra anställda ha agerat på det här sättet så skulle deras anställning ifrågasättas. Nu har dessa giriga direktörer tillsammans med bankens ordförande inte bara tagit bort möjligheter till statliga lånegarantier utan också totalt förstört varumärket SEB, en skada i milliardklassen. Det är bara att konstatera att hela ledningen är inkompetent.
Nu till århundradets skandal, hockeymatchen i Göteborg, man blir chockad och tappar helt tron på Sverige som nation när något sådant här kan inträffa. Hela Sverige är i chocktillstånd, domaren kan ju inte reglerna. Man kan inte annat än hålla med Arnell i Aftonbladet som dundrar: â€Stäng av domarnaâ€, â€dumstrut på för Sjöberg och hans stjärtgossar.†Sjöberg var huvuddomare i skandalmatchen. Jag vill gå steget längre. Jag tycker Sjöberg och hans stjärtgossar skall stå för kostnaderna för omspelet och publiken skall ha pengarna tillbaka och det skall Sjöberg stå för. Fast det räcker inte utan här måste det till mer straff. Jag tycker att han skall få tillbringa ett år i utvisningsbåset i Scandinavium i Göteborg.
Jag såg i en tidning att det läggs ner mer pengar på bröstinplantat än på alzheimerforskning. Vad skall man dra för slutsatser av det? Att det är viktigare att kvinnor har ordentliga rattar än att vi kan minnas vad vi gjort. När man ser sådant här så börjar i alla fall jag fundera över hur samhällets prioriteringar går till. På hemmet sitter det ett antal kvinnor och undrar hur det kommer sig att de har så stora bröst så att de hänger ner i knäna.
http://www.youtube.com/watch?v=R5tuR8uaQUg
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion