Allmänt > Fria diskussioner
Dagens filosofiska funderingar
Reggis:
Jaha så är det då bevisat, fuskarna finns i de moderata kretsarna fantasi och i deras bekantskapskrets. När kontrollen av VAB-dagarna infördes så skulle det spara hundratals millioner som folket fuskade sig till. Cristina Husmark Pehrsson (m) talade vitt och brett om detta fusk. Nu har det visat sig att det bara var i denna paranoida ministers vanföreställningar fusket fanns. Hon har nu infört en byråkrati med intyg som saknar motstycke. Många personer har kommit i ekonomisk knipa på grund av hennes regelsystem som inneburit försenade utbetalningar från Försäkringskassan. Hur kan en sådan minister få sitta kvar? Fast egentligen är hon en hjälte, så många värdefulla så kallade arbetstillfällen, som hon har skapt.
Varför inte krydda regeringen med lite fler ministrar som vill ha full kontroll över allt och lider av paranoia. En kabelminister vore väl på plats. En minister som kan sitta på heltid och lyssna på telefonsamtal och se om det finns några presumtiva terrorister på gång. Det kan skapa många fler så kallade arbetstillfällen nu i finanskristider. Några extra pengar fanns det inte till kommunerna för vård och omsorg men till det här går det säkert att få fram några milliarder. Sen kan man väl kolla småbarnsföräldrarna lite extra, ta in ett intyg inte bara från dagis utan även från arbetsgivaren och gärna bifoga en bild på det sjuka barnet, allt för att fastställa att barnet verkligen finns.
Det är inge svårt att starta ett dårhus. Det är bara att samla sina vänner hemma, var det en klok man som sa. Men med tanke på vad han sa så kanske han inte var så klok eller var insikten om detta klokt trots att han var en dåre. Ja när man läser sådant blir inte jag speciell mycket klokare. Men är det så nyttigt att vara klok? Handen på hjärtat vore inte livet betydligt enklare om man helt enkelt var en dåre. Tänk att kunna säga vad som helst och vara ursäktad, hon är ju inte riktigt klok så det behöver man inte bry sig om. Det tål att tänka på. Är det inte det här som är finessen med alkohol att bli en dåre en stund. Mer sprit ger en större dåre. Den som dricker mest är den största dåren. Problemet uppstår först när dårarna blir ministrar och tas på allvar som i fallet med Cristina Husmark Pehrsson.
http://www.youtube.com/watch?v=lATUMzqP1sg
Reggis:
Wanja Lundby-Wedin är ett typiskt offer för den Socialdemokratiska flumskolan. Hon förstod inte att 770.000 kr i månaden livet ut är rätt mycket pengar och innebär när personen i fråga är runt 60 år runt 60 millioner. Här ser vi våda av bristande baskunskaper i matematik. â€Jag tycker att alla företag skall införa ett test för alla som kandiderar till styrelseuppdragâ€, säger Björklund och fortsätter: â€Testet kan bestå i att läsa första kapitlet i Folkpartiets Partiprogram, sjunga Nationalsångens första del samt ett enklare räkneprov baserat på familjen Wallenbergs bonusavtal.â€
Marie Douglas gör av med ca 500.000 i veckan. Inte speciellt mycket för en kvinna på hennes nivå. Låt oss jämföra med Britta Spjut, denna spendermaskin. Hon är jätteduktig och klarar av att spendera det dubbla beloppet per dag som Marie behöver två hela veckor på sig för att spendera. Snacka om att vara sparsam och inte bidra till att lindra finanskrisen. Vi får hoppas att hon vinner den tvist, där hon vill ha 350 millioner till, ger ett positivt resultat. Hon verkar ju ha ett skriande behov av en förstärkt kassa.
Laila Bagge, en person som tydligen är med i någon sorts danssåpa på TV4. Hon har â€moonat†i TV och dessutom förstorat sina läppar kan man läsa. Jag såg ut som idiot säger hon. Rätt intressant det här, hon såg ut som en idiot, inte betedde sig som en idiot. Det gav henne i alla fall en enorm ångest, stor uppmärksamhet, och jättestora läppar samt en kall bak som ledde till blåskatarr. â€Jag det blev så jävligt att jag var tvungen att bära blöja för att inte kissa på migâ€, fortsätter hon. â€Det är därför ni inte har fått sett min rumpa på sista tiden.â€
â€Annars verkar det vara vad folk vill se nuförtiden, min bak. Funderar på att uppträda på Kivik i sommar med min bak. †â€Tyvärr så har jag väl ingen chans i det här dansprogrammet nu när jag inte an visa min vinnande rumpaâ€, låter hon hälsa. â€Men i Kivik kan ni se min världsberömda rumpa igen. Kommer att kosta 100 kr i minuten att komma in i tältet och titta.â€
JJ:
--- Citat från: Reggis skrivet ons 25 mar 2009 08:21:01 ---Marie Douglas gör av med ca 500.000 i veckan. Inte speciellt mycket för en kvinna på hennes nivå.
--- Slut citat ---
När jag läste i tidningen om henne så funderade jag på om det kan vara du Reggis!
Reggis:
Absolut inte, jag är inte girig och skulle det vara någon sorts hämnd mot ett X så skulle jag inte göra så här. Då skulle jag dra ner brallorna på X-et, få honom att framstå som löjlig.
Reggis:
Den gångna helgen var fantastisk, vilken shopping. Var på flera loppisar och fyndade. Det var länge sen jag hittade så många roliga prylar och även ekonomiska fynd. Kan det vara finanskrisens förtjänst? Folk behöver pengar och då åker den, efter mormor ärvda porslinsfiguren, ut på loppis, underbart.
När det är så bra fynd nu, hur kommer det inte att bli till sommaren? När Galoppen drar igång med 300 säljare, hur blir det inte då? Då kommer det inte bara att finnas tillgång till mormödrars polisfigurer utan kanske ryska bucharor, äldre smycken, målningar av Zorn, ja man vet aldrig vad det kan sluta med. Vi gamar kommer att dräglande stå där och titta ner i lådorna efter undersköna fynd att berika oss med. Fnissande inombords när vi förvärvar dessa okunnigas arvslott för en spottstyver av värdet. Vända oss om för att säljaren inte se hur vi hånflinar och tänker, â€vilken fullblodsidiotâ€.
Ja viss ger det en oerhörd känsla att gå därifrån och veta att man skörtat upp någon fattig stackare och de dessutom oftast är tacksamma för det. Tacksamma för att man har befriat dem från deras ärvda klenoder. Ja vad gör man inte för sina medmänniskor, man får offra sig ibland.
Visst är detta kul men klimax det är när säljaren är en handlare. Då blir det liksom lite tuggmotstånd. Då är det dags att förnedra personen i fråga genom att dessutom pruta. Finns det något som är mer tillfredställande än att sedan, efter avslutad affär, tala om vad säljaren sålt och vad jag får på auktion för föremålet eller om jag säljer det till någon uppköpare. Sen är det dags för långa näsan samtidigt som jag vänder på klacken och stönande lämnar affären eller ståndet klagandes på de höga priserna.
Ja nu har Ashton Kutcher lagt ut en bild på Demi Moores rumpa på nätet. Rumpor verkar vara det som är mest intressant just nu. Det är bara att anpassa sig till de nya kraven och hänga på, man vill ju vara inne. Därför har jag bestämt mig för att också göra en rumpkarriär och börja här på Retroforum. Jag lägger därför ut en bild, dock inte avklädd, på min av framför allt män uppskattade bakdel. Vill samtidigt påpeka att den kan göra diverse uppskattade konster bland annat att vicka sexigt. Den är rent ut sagt jätteduktig.
http://www.youtube.com/watch?v=f7DB5rclU1M
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion