Allmänt > Fria diskussioner
Dagens filosofiska funderingar
Reggis:
Ja må jag leva, ja må jag leva uti hundrade år. Jag fyller år idag. Klockan 04:00 tittade jag ut i ljuset efter att ha vistats i moderslivet ca 9 månader. Sedan dess så har jag förgyllt tillvaron för mänskligheten dygnet runt i över 30 år, de ni.
Latex, detta synnerligen underskattade klädmaterial gör äntligen ett genombrott på klädmarknaden. Nu är helt OK att klä sig latex och se ut som en riktig â€kick ass babeâ€. Det kan vi tacka Malin Ã…kerman och filmen Watchmen för. Jag kom ihåg hur det var när jag gick ut en gång klädd i latex, det var väl nästan 10 år sen. Alla stirrade som besatta.
Jag har för övrigt önskat mig något i latex på födelsedagen. Får se om min fegis till kille klarar av att shoppa några latexprylar till mig. Jag brukar plåga honom med att shoppa typ underkläder och liknande. Han tycker det är så genant men jag tycker det är kul. Varje gång jag säger â€vet du vad du kan köpa till mig när jag fyller år?†Så blir han stel som en ja nu skall vi inte gå in på det. Blicken börjar flacka nervöst och så väntar han på det värsta. Förra året var det en BH i rosa på önskelistan. Jag såg när han kom hem med en påse och såg så nöjd ut. Då hade han tagit mod till sig och handlat inte bara en visade det sig utan tre stycken och alla var jättefina. Då fick han beröm och blev belönad. Vi får se när jag kommer hem efter jobbet vad jag får, hi, hi. I morse fick jag bara en puss på kinden!!!, snålt tycker jag.
I Expressen kan du få se en film på en hustru som är djupt engagerad i sin mans hälsa. Han befinner sig i en pool och när han försöker ta sig upp ur poolen så knuffar hustrun i honom för att förlänga hans träningspass ytterligare. Tyvärr så slutade det med att den träningsovilliga mannen drunknar. Typiskt män att smita på det här sättet. Ingen tåga alls utan bara lägga av och drunkna, ryggradslöst, tvii. Det skulle inte förvåna mig om de skyller denna ynkryggs död på hustrun när hon bara ville hjälpa till med träningen.
Reggis:
Ja vad blev det? Blev det något i latex i fredags? Jo det blev det. Det blev ett livstycke i rödfärgad blank latex. Vet inte om det passar på allmän plats men det är snyggt. Främst avsett för varmare dagar då man i princip skulle kunna begränsa klädseln till detta plagg på överkroppen. Sen fick jag lite bling också, jag är mycket nöjd, mmmm.
Nu har äntligen Janne Björklunds idéer om den förnyade skolan börjat slå igenom. I hemkunskapen har man ersatt â€riktig†matlagning med att se på bilder när några lagar mat. â€Detta för att stimulera elevernas fantasiâ€, säger Björklund. â€Då kan eleverna i fantasin tillaga mycket exklusiva matsedlar utan att det kostar något, fiffigt eller hurâ€, menar Björklund och fortsätter: â€Bra undervisning behöver inte kosta pengar.â€
Björklund fortsätter med sina visioner för skolan: â€Läraren är en överskattad resurs i klassrummet precis som böcker och annat material, det kostar bara pengar. Mitt mål är en gratisskola helt finansierad med reklam. Här är det dags att ta in näringslivet i undervisningen. Ni skulle bara veta vad mycket reklam det finns som går att använda i undervisningen och det är GRATIS! Mc Donald´s, †We're lovin' it!, är ju rena poesin. För att inte tala om den roliga dialogen med von Lidl, mycket användbart.â€
â€Vi i Folkpartiet kan bidra genom att subventionera ett exemplar av Folkpartiets partiprogram till varje elev. Sen finns ju Bibeln och den är härligt tjock och räcker säkert hela skoltiden. Den kan vi säkert få gratis av något religiöst sekt och de får komma på värvningskampanj. Församlingen i Knutby har anmält intresse och Ã…sa är ju rena entertainern och i kombination med pastor Green och lite svavelosande domedagspredikningar kan vi ingjuta den rätta vördnaden för överheten.â€
Reggis:
I Metro kan vi läsa om en person som har kommit på en smart idé. Antalet väskryckningar ökar och det bästa vore om kvinnor, för det är nästan uteslutande kvinnor som drabbas, slutar att använda handväskor för då finns det inga väskor att rycka. Äntligen en person som har förstått att problemet med väskryckningar är kvinnornas fel, att de stackars gossarna blir så frestade av att se dessa handväskor. För att komma på något så smart krävs det naturligtvis en man nämligen Kent Johansson från Hägernäs i Täby. Vilken smart idé?
Varför inte i stället stifta en lag som förbjuder kvinnor att ha handväskor på allmän plats? Att använda handväska kan i princip jämställas med provokation till brott. Låt oss förbjuda allt som kan locka mindre nogräknade till brott. Folk rånas fortfarande på mobiler, förbjud mobiler. Löser inte det här problemen så beror det på att det behövs ytterligare förbud.
Var det några som var på VSK:s jätteloppis i Västerås i helgen? Där kommer man in på en av Sveriges absolut största arenor. Trots att det är runt 150 bord eller mer så känns det som hallen är i stort sett är tom. Sen har man ett fik vilket är helt OK. Men där finns väl en 30-tal sittplatser och det är svårt för alla fikasugna och korvätande att få tag på en sittplats. Många vänder och avstår på grund av platsbrist!!!
Nu undrar jag varför det var så snålt med stolar och bord för oss som vill fika? Man hade kunna ställt upp 100 eller 200 gånger fler stolar och bord utan risk för trängsel. Det fanns minst 5.000 kvm eller mer av tomt utrymme till förfogande. Man blir väldigt förundrad i alla fall. Fast loppisen var helt OK. Inga knallfynd men lite smått och gott fanns det i alla fall för inköp.
Ja det gäller att bli ordentligt gift säger Victoria, ja ni vet kronprinsessan och fortsätter: â€Vi skall ha 4 präster som viger oss, Daniel skall inte ha en chans att påstå att han inte förstod att vi gifte oss. Jag vet minsann hur killar är. För övrigt vet ni varför kungahuset alltid väljer den 19 juni för bröllop? Inte jag heller men någon har sagt mig att det den dag som Jehovas etablerade sig i Sverige och anlade Rikets Sal. Kungen har fått för sig att Rikets sal har något med slottet att göra.â€
Reggis:
Inte bara människor kan bli sjuka enligt Aftonbladet, utan även ishockeyföreningar kan bli sjuka. Leksand har drabbats, â€Det är något sjukt med Leksandâ€, och det är inte sjukt bra, enligt Mats Wennerholm läkare med specialitet på sjuka ishockeylag. Annars var bandyguldet till Västerås sjukt enligt spelarna själva. â€Ã…hh, det är fantastiskt, sjukt, åhhâ€, sa spelarna i en intervju. Lika sjuka var de i Nässjö, â€åhh så sjuktâ€, vi vann.
Det verkar vara den nya trenden inom idrottssverige, att allt är sjukt. Sjukt bra eller bara sjukt. Idrotten har på detta sätt gett ordet sjuk en ny innebörd.
Depressionen sprider sig bland det Svenska folket. Makroindex för hushållen har sjunkigt med 3,3 % under årets första månader och är nu nere på -53,6. Vad orsaken till denna pessimism är vet man inte. The bottom måste snart vara nådd, det finns ett golv och nu finns riskan för att vi ramlar igenom golvet. Då ställer man sig frågan: Vad finns det under golvet?
Bonusträsket har urholkat Svenska folkets förtroende för näringslivet. Uppgifter om bonus till ledningar har enligt fackliga företrädare smugits in i resultaträkningen under rubriker som â€kostnader för morötter†för att inte sticka eventuella läsare i ögonen.
Det är detta nya språkbruk inom näringslivet som har lurat LO-ordföranden Wanja Lundby-Wedin. Ja hur sjutton skall jag veta att en avsättning på 770.000 kr i månaden för kommande inköp av morötter handlar om en kommande bonus till VD? Hur skall jag veta att kostnader för hälsoprogram på 30 millioner avser inköp av en exklusiv egendom till VD.
Sen kan ni också se vad som händer när det inte betalas ut tillräckligt med bonus. Teknikområdeschefen Thomas Jobenius på det börsnoterade teknikföretaget Rejlers har, enligt åklagaren, varit tvungen att extraknäckar som hallik för ett stall av skolflickor för att kunna försörja sig. Nej det är bäst att ge dessa samhällets stöttepelare inom Svenskt näringsliv en ordentlig bonus så de slipper driva bordellverksamhet för avvikande sexuella behov av våldsnatur vid sidan om.
http://www.youtube.com/watch?v=h4AA6EuZe-k
Reggis:
Antikmässa, Älvsjö, öppningsdag, alla var där. Knut Knutsson, Mosel och fler kända namn från Antikvärlden fanns för beskådande av en kändiskåt allmänhet. Var du inte där så finns du inte. Knut, stod och föreläste på scen, Mosel vankade runt bland en hög med tavlor. I en jättemonter fanns den hysteriska Maud Ingster från Mästerby Antik. Ja det var precis som vanligt.
Hur var då utbudet på denna årets höjdpunkt inom antikt i Sverige? Ja, de som är intresserade av träslevar, rangliga skåp och andra oanvändbara bruksföremål från förr kan andas ut. Inom den så kallade allmogenischen verkar varuförsörjningen vara tryggad de närmaste 100 åren. Frågan är bara kommer det att finnas något fortsatt intresse för dessa totalt oanvändbara saker? Ja vissa grejer som strykjärn från sekelskiftet kan man använda som dörrstopp, det gör jag. En sängvärmare från samma tid kan du förvara aceton i, ja visst kan det användas det är bara fantasin som sätter en gräns.
På konstfronten var det magert. Jag måste säga att min konstsamling nog slår hela utbudet på mässan. Kanske inte på varje punkt men om man ser på helheten. Utbudet var inge vidare för att vara en ledande mässa. Det utbud som fanns var dessutom kraftigt överprissatt. När det gäller skulptur, vilket tidigare varit rätt välrepresenterat såg jag i stort sett ingenting. Konst och konsthantverk av högre kvalité var det också magert av. Framför allt saknades bättre hantverk av utländskt ursprung.
Textil börjar ta ett allt större utrymme vilket gläder just mig som textilälskare och tillika samlare. Även här kunde jag glädjande konstatera att mina samlingar lätt matchar mässutbudet. Men det är inte så konstigt med tanke på att jag samlat textil sedan jag var 13 år. Fast visst var det ett fint utbud även om jag upplevde prisnivån som rätt uppskruvad. Skulle prisnivån stämma så är det bara att konstatera en fin förmögenhetstillväxt på mina samlingar.
Sen fanns det en hel del retroprylar men där tycker jag att säljarna hade en lite väl optimistisk prissättning. Det handlar ju inte om några unika saker utan oftast om massproducerat gods även om formgivaren är en kändis. För ekonomiska fyndjägare fanns i stort sett ingenting, fast det var väl inte heller att vänta sig. Rätt intressant att se kopplingen mellan loppisar och mässan. Jag såg två föremål som jag har sett på loppis som tagit sig dit med ett 50-dubblad prislapp. Hur jag vet det? Jo de var föremål som var så unika att två exemplar av samma föremål är uteslutet. Undrar ni varför jag inte köpte dem så kom jag för sent i det ena fallet och det var ännu ej till försäljning i det andra. Annars hade de varit mina.
Var det något som förvånade mig? Jo jag blir förvånad över de här handlarna, typ Utsigten antikt och kuriosa, från Karlskrona som tar med sig högvis med loppisbetonat gods inom â€kärringnostalgiområdetâ€. Jag menar broderat och virkat i dussinkvalité utan speciell ålder, oljetryck från sekelskiftet av typ söt flicka och liknande. Finns det avsättning för dyligt begagnat skräp?
Apan kissade på mig när jag låg och sov, säger en av de kvinnliga deltagarna i Robinsson i Aftonbladet. Jag har aldrig sett detta program men nu blir jag nyfiken. Vem är denna apa som kissade på henne när hon sov? Eftersom det här var en retrospektiv betraktelse över höjdpunkterna i programmets historia så kan vi bara gissa. Det stod nämligen inte vem apan var. Jag gissar på att det var Linda Rosing. Har inte hon ett förflutet som Robinhood deltagare.
http://www.youtube.com/watch?v=8x-U62JCF44
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion