Allmänt > Fria diskussioner
Dagens filosofiska funderingar
Kanon:
Något som hade varit ännu en grej hade varit att sända all info via satellit, är det inte dags för sådan sändning?
Man tar helt enkelt kontakt med satelliten och laddar ner utan ip-adress. Finns nog filantroper som kan offra sig och klarar av att sända både det ena och det andra från rymden. Kunde dessutom sändas som kod och dechiffreras när det når antingen satelliten eller mottagaren här på jorden.
Man kan nog säga att Någon har både skitt och trött i det.
Piratpartiet låter bra till en början.
Vad lyssnar du på? Jag lyssnar på Dator Månen.
Reggis:
Jag fick lite ångest i morse, tänk om jag är en kriminell brottsling? Jag sjöng nämligen mens jag duschade och jag hade inte hämtat in kompositörens godkännande. Det gör väl ingenting säger ni, vem bryr sig om vad du sjunger i badrummet? Jo då kan jag berätta att just mitt badrum är lyhört så den som bor under mig hör när jag sjunger. Det vet jag då det är min fågelvakt som bor där och hon har berättat det för mig. Jag sjöng â€Dance me to the end of love†så rätteligen borde Leonard Cohen ha haft några spänn av mig.
Jag är fullt övertygad om att nästa förslag från Antipiratbyrån kommer att bli krav på installation av mikrofoner i alla badrum så att de kan kolla att ingen sjunger upphovsrättsskyddat material i badrummet utan att göra rätt för sig. Varför inte operera in små mikrofoner på alla medborgare så att man hela tiden har koll på alla människor? Du kan ju citera någon bok utan att betala för det.
I en värld som ständigt förändras är det inte alls säkert att det som fungerar i dag gör det i morgon. Så glöm det förflutna och blicka framåt, uppmanar professorn Micael Dahlén. Vilka kloka ord och tänk, det är en man som skrivit detta. Tänk aldrig på dina misstag, glöm dem och sikta på morgondagen.
Det har alltid varit min melodi. Har jag gjort bort mig så inte grubblar jag över det utan på nästa projekt, trampa in i klaveret igen och var oberörd. Va fasen, man skall väl utnyttja att man är blondin och leva upp till förväntningarna. Det gäller både negativa och positiva sådana. Är det någon person som stärker folks fördomar, så är det jag. Jag är sinnebilden för en elefant i en glasaffär och då menar jag bildlikt talat naturligtvis inte fysiskt.
Ja som till exempel när jag gratulerade en anställd som visade ordentlig rondör till havandeskapet. Det visade sig att hon bara hade gått upp i vikt. När jag fick det klart för mig så sa jag bara, â€bättre lycka nästa gångâ€. Sedan drog jag ett skämt om att för att slippa bli uppumpad på det här sättet så kunde det vara bra att använda kondom för då skulle luften stanna i kondomen och inte ge någon efterföljande rondör.
Reggis:
Ja nu ni så är det dags för nästa idiotlag från EU, munkavlelagen. Det vill säga personer som påstås fildela skall kunna stängas av från Internet. I grundförslaget skall detta kunna ske via hotmetoden, den allt mer populära rättskipningsmodellen inom framför allt EU man nu även poppis i Sverige. Hotmetoden innebär att starka lobbygrupper utnyttjar sitt ekonomiska övertag mot personer, i det här fallet Internetleverantörer, och hotar med stämning om de inte gör som de säger. Snart kommer våra domstolar att vara avvecklade och rättskipningen har blivit en del av ekonomin. De med stora plånböcker kommer att våga ta strid mens de med mindre får ge sig. Genom att stänga av personer från Internet så har man berövat dessa människor en del av deras yttrandefrihet.
Det är skam, det är fläck på Sveriges banér, att medborgarrätt heter pengar. Detta skrev Verner von Heidenstam 1899 i Svenska Dagbladet. Nu år 2009, 110 år senare så har, â€tack†vare EU, det Svenska samhället gått så mycket tillbaka att samma diskussion är aktuell igen.
Ja och i radiokanalen The Voice pågår smutskastningen inför helt öppet ridå, smart. Kan de få mer reklam för sin usla kanal än så. Katrin Zytomierskas har sagt att Niccola Perelli vari otrogen mot Charlotte och då blev Perellis förbannade och krävde en ursäkt. Nu vill inte redaktören för programmet ha Katrin Zytomierskas i studion och han ser sin medverkan i programmet som ett tandläkarbesök, något han helst vill avstå. â€Hon kan ju kraxa ur sig vad som helstâ€, säger han om Katrin. Min frågeställning blir snarast vilken munhygien Kjell Eriksson, redaktören, har när han tror att han kan ersätta ett tandläkarbesök med att träffa Katrin Zytomierskas? Eller har hon stuckit in sin tunga i hans mun och vispat runt så det är att jämställa med en munhygienisk behandling?
Fast jag tror inte att det är Kjell Eriksson som behöver en behandling av munnen utan att det är Katrin. Hon är i behov av en ordentlig munhygienisk behandling, att någon sticker in sin tunga i hennes mun och vispar runt samt efter denna rengöring förseglar munnen med en S/M-boll.
Reggis:
Catharina Svenningstorp, tycker att Svensk handel inte utnyttjar vårt kronprinsessebröllop fullt ut. Det finns risk för att man har fel varor i sortimentet när Sverige översvämmas av köpsugna turister.
Ja det är bara att hålla med denna guru och kollega till Jolanda den 4:de. Vad förväntar sig turisterna? Varför inte framställa naturtrogna dockor av Viktoria och Daniel och sälja. Det ger möjligheter till utveckling. Ta fram en bröllopsgarderob, och sen är det bara att återkomma med lillprinsen när det är så dags. Tror det här kan bli en ordentlig konkurrent till Barbie. Barbie är ju bara en sketen amerikansk medelklasstjej och vi har en äkta kronprinsessa.
Härligt, reporäntan är nere på ½-procent. Nu är det dags att ta på sig spenderbyxorna. Det är dags att gå in på börsen och klippa. Med en sådan här låg ränta orkar till och med en penningtrött investerare som jag logga in och shoppa aktier för ett kortsiktigt innehav på en slagig börs. Man har ju lånelimits att utnyttja för att snäppa upp den tillgängliga penningmängden så att det blir någon utväxling på ens tankearbete i form av klingande mynt. Tänker vara tråkig och traditionell, det har visat sig ge den bästa avkastningen. In med stålarna i industrin. Då känner man sig också lite samhällsnyttig när man visar förtroende för vår ursvenska basindustri.
När jag håller på med den här typen av affärer brukar jag hissa en Svensk flagg på skrivbordet. Då känns det som hela Svenska folket står bakom mig i mina strävanden att tjäna pengar som jag kan lägga på hög. Hela Sveriges befolkning står enade bakom mina spekulationer för att få arbetsfria inkomster som kan nyttjas för dyra konsthantverks och konstobjekt. Nu skall vi inte överdriva det här men jag får en känsla av att en hjältegloria svävar över mitt huvud och Reggis hon tror på det Svenska näringslivet, hon är en näringslivets stöttepelare.
Reggis:
Anna Maria Kvarnstrand, denna Folkpartiets stjärnpolitiker från Vetlanda, som arbetar som överförmyndare i Vetlanda kommun, imponerar. I uppdrag granskning fick vi ta del av denna kompetens. Man blir helt tagen av Janne Björklunds välutbildade kollegor runt om i landet. När man ser denna dam så förstår man varför just Björklund är utbildningsminister. Man märker verkligen att Folkpartiets ledamöter är välutbildade för sina olika politiska uppdrag.
I TV-programmet â€Uppdrag Granskning†framgick det klart hur väl rustad intellektuellt och kunskapsmässig Anna Maria var, hon var inte bara ett stjärnskott utan även ett riktigt stolpskott. Hon lyckades i alla fall spara 77 öre utav den dryga halvmillionen som flickan i programmet skulle ha haft, duktigt. Jag måste fråga Björklund hur Folkpartiet får tag på alla sina stolpskott till politiker. â€Ja Anna Maria Kvarnstrand är unikâ€, säger Janne B och fortsätter: Hon kan rabbla Hallands floder både söderifrån och norrifrån. Dessutom kan hon hela Folkpartiets partiprogram utantill. Visserligen är hon sifferblind och kan inte ett dugg om ekonomi, det tar hennes man hand om, men hon kan räkna upp 117 blommor i vår Svenska fauna.â€
Är det inte viktigt att en överförmyndare inte är sifferblind och har viss ekonomiska kunskaper, frågar jag Björklund. â€Jo det skulle inte skada men det kompenseras genom hennas stora kännedom om hallands vattendrag. Dessutom var detta en vinna, vinna situation. Genom att mamman fick disponera dotterns arv så behövde vi inte ge den psykiskt instabile modern några bidrag och det sparade pengar åt kommunen och mamman behövde inte känna sig som ett socialfall.†Då jag frågar vad dottern vann så svarar Björklund: â€Alla kan inte vinna men två av tre vann.†Där lämnar vi Björklund för nu börjar det bli lite mycket för honom, det är tre personer och då börjar vi närma oss gränserna för Björklunds förmåga.
Annars börjar Sverige påminna om en diktatur. I Pirat Bay målet är domaren samtidigt en representant för kärande. Varför inte rationalisera det hela och låta domare och åklagare vara samma person för det var i praktiken så det blev. Så är det i Nordkorea och de islamiska domstolarna i Somalia. Det här att domaren inte skulle vara jävig låter som en vals. Inte skulle väl en person som inte vill påverka utslaget och som är aktiv i grupperingar knutna till kärandesidan ta målet om inte för att ge ett ordentligt straff. En ärlig person skulle ha avstått. Han har naturligtvis tagit målet för att döma hårda domar.
Frågan är bara på vilket sätt han får betalt av Hollywood? Vankas det ett antal lönsamma bisysslor för den lydige domaren? Dessutom har han smugit om sitt samröre med kärande. Nu behöver vi inte vara överraskade längre över den hårda domen. Det var ju Hollywoods representant som var domare. Grattis Hollywood, i Sverige är allt möjligt. Detta är inget mindre än en rättsskandal. Först har vi sexualförbrytare i HD och nu har Kalle Anka själv infunnit sig i Svenska domstolar.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion