Allmänt > Fria diskussioner

Dagens filosofiska funderingar

<< < (12/118) > >>

brodertuck:
Det är säkert sant att det går två officerare på varje värnpliktig, och det kallar man för befälsbrist!!
I Värnpliktsnytt står det så härhttp://www.varnpliktsnytt.se/granskar.php?id=3909&datum=2008-02-05
Tyvärr är det så att flertalet officerare inte direkt har med utbildningen av de värnpliktiga att göra, de har i stället administrativa arbetsuppgifter.

Reggis:
Ja det är väl inte så konstigt. Först har vi en officer som basar över en annan. Denna officer i sin tur basar över en soldat. Som ni kanske vet så kommer vår skolminister från denna miljö. Kan vi nu få se två lärare per elev kanske? Den ene undervisar och den andra administrerar den förstes undervisning.

Reggis:
Ja idag är det dags för hela svenska folket att skämmas, det tycker i alla fall Carola enligt Aftonsnabeln. ”Ni har bränt mig på bål”, säger hon. Dessutom kommer hon med ett löfte: ”Ni skall slippa se mig någon fler gånger i Melodifestivalen.” Fast sedan tar hon genast tillbaks det löftet: ”Det kommer i alla fall att dröja väldigt länge”, så än kan Svenska folket inte andas ut. Vissa personer är som ett tuggummi under fotsulan på ett par sandaler, man blir liksom aldrig av med dem.

Inte för att jag direkt vill jämföra Carola med ett urtuggat  tuggummi som spottats ut på trottoaren och fastnat under en sko men det finns ett stort samband. Hon kan ju ha serverat en av sina religiösa loskor och när människor hör dem så känns det som att få något i halsen. När sedan den drabbade harklar sig så åker tuggummit ut av misstag och hamnar på gatan.

Nog om vår 25-årsfirande Carola som sångfågel ovan där svävande som en ängel högt i skyn över alla övriga medborgare. Från denna av Guds utvalda människa till Finlands motsvarighet till en annan av Gud nedkallad person nämligen Calle Bildt. Jag talar naturligtvis om Ilkka Kanerva. Den Finska utrikesministern skall ha sexbombat en finsk erotisk dansös med SMS innehållande olika typer av inviter rörande sexuella övningar.

Fast det hela är ett missförstånd. Vad Kanerva egentligen ville var att anlita dansösens danstrupp, Glamour Girls, för en EU-kampanj i Tchad. Detta på initiativ av Calle Bildt som tycker det är så förfärligt trist i dessa flyktingläger som svenska soldater nu skall patrullera. Ett FN-uppdrag skall ha lite Glamour över sig så vad kan vara bättre än denna danstrupp. Det kommer att lätta upp livet för dessa flyktingar högst väsentligt och även vara en stimulans för våra soldater.

”Det kanske visar sig att vi till slut inte behöver några soldater utan att det räcker med att skicka en erotisk danstrupp  i stället.” ”Det skulle ställa nya krav på försvarets utbildning för internationella uppdrag”, säger Calle. ”Jag och Kanerva kom på det här tillsammans när vi råkade se hur poppis programmet ”Let´s dans” är”, fortsätter Calle. ”Det var då han kom på att han kände denna erotiska dansös och vi kom överens om att han skulle kontakta henne.”  Ja där kan man se hur lätt missförstånd uppstår.

Annars kan det här vara ett sätt att lösa övertalighetsproblematiken inom försvarets officerskår. Utbilda dem till erotisk dansöser. Att det är mest män ser jag inte som ett problem, det finns rakhyvlar. Med dessa kan man hyvla av det mesta som står ut.

kikarbara:

--- Citat från: Reggis skrivet tis 11 mar 2008 11:59:10 ---Ja idag är det dags för hela svenska folket att skämmas, det tycker i alla fall Carola enligt Aftonsnabeln. ”Ni har bränt mig på bål”, säger hon. Dessutom kommer hon med ett löfte: ”Ni skall slippa se mig någon fler gånger i Melodifestivalen.” Fast sedan tar hon genast tillbaks det löftet: ”Det kommer i alla fall att dröja väldigt länge”, så än kan Svenska folket inte andas ut. Vissa personer är som ett tuggummi under fotsulan på ett par sandaler, man blir liksom aldrig av med dem.

--- Slut citat ---

Visst var det underbart när Nordman heeeelt otippat kunde äntra scenen till fröken tuggummi-under-sulans stora förvåning. Gud hör bön, det är härmed bevisat =)!

NÄSTAN helt i klass med de monstruösa scengångarna från finland som tog hem hela klabbet. Den gången var jag dock helt övertygad om att fyraåringarna hade gjort världsrevolt och kapat samtliga telefoner/ att världens undergång var nära/ att melodifestivalen hade spelat ut sin roll. -välj lämpligt alternativ.

Det blev vid min ära underhållningen värt att se på den här gången, trots allt; (eller höra, för jag hade det mest i ryggen måste jag medge medan rästen av familjen bänkade sig. Jag förstår mig inte riktigt på melodifestivalsyran är jag rädd).

Carola och svenska ishockeylandslaget appellerar till min sämsta sida som jag har svårt för att respektera hos mig själv. Nämligen förmåga till njutning av skadeglädje när det inte går enligt deras plan och man kan se på löpsedlar dagen efter VARFÖR de egentligen förlorade; för det kan inte vara så att "det andra laget" är bättre än de?

convallaria:
Jag förstår vad ni har emot Carola, men inte varför man inte kan ge konstruktiva tips istället för att sparka på lovligt (?) byte. Med den gudabenåade sångrösten skulle hon kunna bli hur bra som helst om: nån annan valde låtarna, hon skippade allt mellansnack samt gick hos en skicklig sångpedagog som lär henne variera uttrycken. Leve tonsäkerheten!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion