Författare Ämne: Dagens filosofiska funderingar  (läst 274449 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #555 skrivet: mån 4 maj 2009 09:01:17 »
Vilken fantastisk start det blev på årets loppissäsong utomhus, fantastisk, underbar, enastående, jubelmässig ja man kan inte vara annat än lyrisk över starten. Jag var på Siggen och där var det fullproppat med folk, gamarna samlades i sophögen. Det stod tätt mellan fynden, kanske inte så fantastiska men ändå, bilen var full med fynd av olika slag. Sen vädret, ja kan man annat än sjunga Herrens lov, underbart och precis vad som behövs för en smakstart på utomhusloppissäsongen. Ja så nu är det igång igen, jakten. Jag har köpt en nässpol så att jag kan spola näsan ordentligt för att nosa upp fynd.

Ja nu väntar vi bara på att Galoppen startar den 23 maj. Visst, Siggen är helt OK men det är Galoppen som liksom är sommarens höjdpunkt. Vi får hoppas att det blir bra väder den helgen Galoppen startar.

Annars förs mina tankar till svininfluensan och myndigheternas skrämselrapportering runt denna. Funkar det inte med terroristhotet längre? Ni skall se att snart är det dags för en repris på skärselden. Ja våra auktoriteter har alltid haft något i bakfickan för att hålla folket på mattan. Fast nu har man tydligen hittat några grisar i Kanada som är utrustade med det numera så populära viruset H1N1. Huruvida grisarna smittats av människor förtäljer inte historien. Men jag är övertygad om att smittan kommer från utomjordingar som i smyg har besökt jorden och haft sex med de här grisarna i Kanada. Nu väntar jag bara på att någon myndighet eller religiös sekt tar upp detta och vi får en ny religion.

ArtTalentsCom : Gunhild Carling Swingband - Gunhilds Blues

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #556 skrivet: tis 5 maj 2009 09:07:57 »
Jaha, vissa dagar har en förmåga att starta annorlunda även om man så att säga inte är ute efter det. Visst jag gillar både variation och överraskningar men morgonens överraskning hade jag kunnat vara utan.

Efter att ha vaskat av mitt vackra ansikte i badrummet så drog jag ur pluppen ur handfatet och känner hur vattnet skvätter runt benen. Då har avloppsröret lossnat från handfatet och strömmar rakt ut på golvet. Står där med mina nakna fossingar omgivna av vatten, inte roligt och nu skall jag dessutom leka rörmokare, tvii, samt torka upp vatten på golvet. Det blev ingen smakstart på dagen direkt.

Kan man privatisera för mycket, det är frågan man ställer sig i Svenskan? Många tycker att privatiseringen har gått lite väl långt i till exempel Filippas Täby där det tyvärr ofta bara finns privata alternativ att välja bland. Det inskränker på valfriheten tycker många. Visst, du kan välja mellan att gå i Scientologskolan, Moderatskolan, ICA-skolan eller någon annan skola knuten till någon organisation. Men vill jag gå i en skola som inte är bunden till någon form av intresseorganisation så finns inte det valet. Om du inte är Moderat, inte handlar på ICA och ogillar sekter så är det svårt att hitta ett alternativ i Täby. Jag vet att det finns sådana personer även i Täby. 

Det som utlöst denna debatt är Moderaternas planer på att privatisera alla vägar och övergå till att avgiftsfinansiera dessa. Det skall gå att tjäna pengar på att sköta vägar också. Nu har vi kommit så långt att det är OK att tjäna pengar på gamla och sjuka, de har blivit så kallade intjäningsobjekt. Det har inneburit en ordentligt lyft för dessa att bli lönsamma vårdobjekt i stället för kostnadsbärare. Företagen slåss om att få komma med det absolut billigaste vårdalternativet till fromma för oss skattebetalare.

Ni som har farhågor om att det skulle leda till vanvård har fel. De får inget betalt om vårdobjektet dör, det är en garanti för hög kvalité i vården. För inget företag vill ju förlora sitt lönsamma vårdobjekt. Det garanterar att insatserna i första hand handla om att hålla vårdobjektet vid liv, det har högsta prioritet, inget slöseri här inte. Bäst är det om objektet ligger i en säng och inte gör någonting för att äventyra intjänandeförmågan, det vill säga att objektet lämnar institutionen. Därför får inte objektet bli för bra eller avlida då detta leder till minskade intäkter den private entreprenören.

Sue Foley - Blues In D Natural / Queen Bee



Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #557 skrivet: ons 6 maj 2009 07:48:56 »
Ja så var det efterfrågan på hål igen, både Sandvik och Atlas Copco går bra på börsen. Jag hoppas att ni tog till vara på mitt tips och shoppade upp er på en redig börspost av vardera slaget. Vill ni göra en kortsiktig vinst så kan det vara läge att sälja nu, annars behåll till början på nästa år. Annars så tror jag att det är läge för att shoppa Getinge, tror att nu när oron för finanskrisen verkar släppa så börjar anspänningarna visa sig och det kommer att öka efterfrågan på medicinsk utrustning från, ja just det, Getinge. Det kan även vara läge att shoppa Nolato, jag tror att deras medicintekniska sida kommer att gå strålande. Men köp inte om ni inte har någon uthållighet, den här aktien kan vara volent så det stör, inget för personer med svaga nerver och tunn plånbok.

Annars så har jag blivit lite småkåt på Axis, ett bolag som alltid gör bra grejer. Deras senaste rapport var stark, rena ståfräsen bland många i övrigt hängiga rapporter. Fast lågkonjunkturen har nog inte bottnat ännu så man får hålla på sig en stund och ge sig till tåls med att hoppa på Axis, även om det är lockande. Riskan är annars att men får svårt och hålla takten när kursen glider upp och ner på börsen. Där är mitt råd, avvakta men var beredd, snart pekar den rakt upp i taket.

Såg att Tyskland har förstärkt sitt lag inför Eurovision Contest med Dita von Teese, klokt. Inget tilltalar en jury mer än en skicklig strippa. Varför har inte Sverige någon strippa på scen?  Det skulle vara en garanterad röstmagnet. Malena Ernman får väl ta saken i egna händer och strippa själv mens hon gal.

Har sett att Italien inte heller har några strippor i Eurovision Contest för att alla strippor är upptagna i EU-parlamentsvalet för Silvio Berlusconis parti, Frihetens folk. Det skall vara en strippa i år säger han. Vem vill titta på en gubbe när man kan få se en ung snygg lättklädd tjej. Hans senaste fyndkandidat kan enligt uppgift i tidningarna även prata, hon måste vara överkvalificerad i det parlamentet.

Dani Wilde Ghetto Child


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #558 skrivet: tor 7 maj 2009 09:03:02 »
Nu får vi dagligen se något av de osmakligaste formerna av snyltande jag sett. Det är diverse kändisar som berättar hur de blivit trakasserade för att de är för övervakning av andra människor. Vi får läsa hur dessa stackare får ta emot hotelser, telefonsamtal där ingen ger sig tillkänna när de lyfter luren och annat.

För det första, det är som att du skulle ha tyckt synd om en ”mobbad” före detta KGB eller Stasiagent. Vem tycker synd om dem, ingen hoppas jag. Dessutom är hela grejen en sorts personlig marknadsföring av personen i fråga. Beträffande telefonsamtal utan uppringande så är det något hela Svenska folket drabbas av och så även jag. Det är TM-bolagens robotar som ringer och när bolagets personal inte hinner med så blir det ”tomma” samtal. Jag har minst ett par varje dag trots att jag är för fildelning och mot övervakning av enskilda medborgare.
 
Skall en politiker få ha bröst eller inte, det är frågan? Fast egentligen är frågan, skall en politiker med bröst dölja denna kroppsdel. Malin Siwe har skrivit en ledare i DN om vänsterpartisten Hanna Löfqvist barm och tycker att den utgör ett oetiskt och sexistiskt reklaminslag för Vänsterpartiet.

Vad kan man dra för slutsatser av det? Jo att man behöver varken vara man eller taliban för att vilja begränsa kvinnors rätt att klä sig efter egen smak. Att Malin Siwe, som har uppenbara problem med sin vikt och är utrustad med ett stort antal dubbelhakor, med avund ser på Hanna Löfqvist kan jag förstå. Men att utifrån sina egna tillkortakommanden inom hälsoområdet kräva att alla andra kvinnor skall klä sig i heltäckande burka får mig att tänka på gråsossar. Det skall vara rättvist. Har jag det dåligt så känns det bättre om alla lider. Att läsa något sådant från en liberal skribent gör mig minst sagt förvånad.

Aeschbacher - Eliana Burki

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #559 skrivet: fre 8 maj 2009 08:50:23 »
Har ni nappat på mina råd när det gäller aktieköp? Tänkte väl det. Nu kommer fler heta tips från Reggis. Marknadens aktörer håller just på att positionerar om sig och det innebär kraftigt ökad aktivitet på börsen med volenta inslag i en klart uppåtgående trend. I vissa fall kan rapporter leda till kusrusning som i fallet Hexagon och Holmen.

Motståndsnivåerna har raserats och i princip handlas det fritt utan större eftertanke. Vad skall ni då handla? Bolag med höga substansvärden som fastigheter och industri, om ni går på säkerhet. På lite sikt kan dessa aldrig leda till en förlust med tanke på dagens pressade kurser. Men framför allt, tro inte att ni kan pika och köpa vid absolut rätt tillfälle. För det innebär bara att ni står på sidan om när rusningen börjar och den kommer kan jag garantera. Det viktiga är att handla nu och ha is i magen.

Annars så rustar jag själv för helgens loppisar. Förra helgen innebar en stark start på säsongen. Den här helgen tänker jag bevista minst tre uteloppisar och SMHI har lovat tjänlig väderlek för utomhusloppisar.

I Aftonbladet kan vi läsa om att Maud Olofsson har det kul. Hon har blivit kritiserad för diktatorsfasoner och för att ha gjort Centern till ett högerparti. Jag har skitkul åt det här säger Maud. ”När jag hörde applåderna på vårt stämma så var jag så full i skratt att jag nästan vek mig, säger Maud och fortsätter”: ”Jag är så populär att kritik är helt befängd. Aldrig tidigare har någon partiledare varit så poppis det är därför jag funderar på om jag inte borde vara statsminister och inte bara vice. Då skulle det bli ordning på arbetsmarknaden. Vi kan inte ha det som nu att det är flera som skall vara med och bestämma utan låt arbetsgivaren bestämma själv. Då blir det ordning på torpet. Dessutom vill jag införa arbetsplikt. De som inte arbetar ställs till arbetsmarknadens förfogande och körs till de djupa skogarna i Norrland för arbetsträning.”

”Fackföreningar är som att ha en blåsa på tungan som man är tvungen att känna på, trots att det svider”, fortsätter Maud. Nej låt oss slippa ha blåsor på tungan och förbjud facket. Tyvärr så kan vi inte det på grund av diverse regler inom EU men vi kan ändå ta ifrån dem allt inflytande. Gör facket till en papperstiger. Med det citatet av Mao vill jag bara visa att Centern är inget högerparti utan vi är närmast att jämföras med gammalkommunister.”


Sue Foley - Same Thing



Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #560 skrivet: mån 11 maj 2009 08:41:16 »
Ja, så var det dags för lönesänkningar i Sverige, visst är det bra? Det är bara att gratulera regeringen till ett väl utfört arbete. I Arbetsdomstolen har det nämligen kommit en dom som innebär att det är godkänt med lokala överenskommelser om sänkt lön.

Det gick inte Alliansen till val på, sänkta löner. Fast det är ju logiskt, lägre lön triggar människor att av ekonomiska skäl ta ett extrajobb och det ligger i Alliansens arbetslinje. Nu pratar man dessutom inom Alliansen om att höja momsen på maten till 50 % som en stimulansåtgärd för att få människor att jobba mer.

När det gäller personer som bor i hyreslägenheter kommer dessa tack vara Mats Odell att stimuleras till ytterligare arbetsinsatser då hyrorna framöver kommer att höjas radikalt i framför allt Stockholm. Detta genom slopade bidrag till byggande av bostäder samt en välbehövlig avreglering och avveckling av bruksvärdessystemet.

Fast Maud Olofsson hon är inte nöjd med dessa stimulansåtgärder hon vill ha mer. Hon vill införa arbetstvång. De som inte arbetar, saknar förmögenhet och inte uppbär socialbidrag och som bevisligen inte svälter måste fuska på något sätt. Dessa personer samlas ihop i arbetsläger och hyrs ut som gratis arbetskraft till småföretagare mot betalning i form av en närande limpsmörgås med ost och en tallrik nyttig grönsakssoppa tillagad på närodlade grönsaker från en gård nära dig. De som uppbär socialbidrag måste också befinna sig i arbetslägret men de får betala för sin smörgås och soppa med hjälp av bidraget. Man kan inte ha flera löner säger Maud. Det kan bara jag och det är för att jag är både partiledare, vice statsminister och näringsminister samt av partiet vald till ”årets Göteborgare” och kan dessutom dansa hambo och är Guds ställföreträdare på jorden.

Men Maud vill inte bara ha tvång hon vill ha ett belöningssystem också. Varje vecka så utses ”Veckans arbetare” som får ett pris i form av en säck potatis. Säcken delas ut av jordbruksminister Eskil Erlandsson och den innehåller bara ekologiskt närodlad potatis. ”Min förhoppning är att detta skall stimulera människor till at göra sitt yttersta”, säger Maud och fortsätter: ”Tänk på att nästa säck med potatis kan bli din.”

Skål syster - Olivia Bergdahl


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #561 skrivet: tis 12 maj 2009 08:44:32 »
Börsen jublar och kursen gick som en raket för Husqvarna. Vad berodde det på? Inte kan det vara den halverade vinsten, nej Husqvarna säger upp mer personal än man tidigare annonserat. Från tidigare 960 personer så toppar man detta med ytterligare knappt 300 så det blir 1250 totalt, vilken lycka och glädje.  Det ger ytterligare 90 millioner i besparingar för Husqvarna och inte bara det, överutbudet av arbetskraft ökar ytterligare vilket kan leda till fler lönesänkningar på Svensk arbetsmarknad, fantastiskt och synnerligen glädjande. Tillsammans med uppgifter om att Frälsningsarmén har rengjort sina gamla soppkök och räknar med att starta verksamheten igen så är det ingen hejd på alla positiva nyheter. Soppköken kommer drastiskt att minska socialbidragskostnaderna vilka annars skulle kunna skena och leda till, jag vill knappt ta ordet i min mun, skattehöjningar.

Pust, tur att man inte bor i Engand. Där tar man betalt efter hur stora bröst man har. Eftersom jag har ett par ordentliga lökar så skulle det bli kostsamt för mig att bosätta mig i England. Nu gäller det i nuläget i och för sig bara priset på BH:n, men ni ska se att det är bara början, snart kommer det i rättvisans namn, allt mer som betalas utifrån BH-storlek. Fast skor kanske betalas utifrån skostorlek och mina fötter är nätta, där tjänar jag in några kronor och samma sak gäller mina händer. De är rätt små så handskar borde bli billigt. Ja man kanske ska emigrera till England i alla fall. Kan vara ett klipp trots storleken på mina bröst.

Ja och i kväll smäller det. Går vår operadiva vidare i melodifestivalen eller ej? Skulle hon åka ut så kommer hela den Svenska nationen att sörja. Vår ära kommer att ha gått förlorad och vi kommer att betraktas som en B-nation. Då blir det inte kul att vara Svensk, man skäms helt enkelt.  Tidningarna kommer att vara överösta med kommentarer om hur Östeuropa röstar på varandra, denna styggelse som närmast är att betrakta som fusk. Kan närmast jämföras med budtrissning på Tradera för att dra en parallell till retrovärlden. Men de som egentligen är skyldiga till ett eventuellt fiasko står att finna betydligt högre upp på samhällstoppen nämligen Alliansregeringen. Min fråga är: Kan Alliansregeringen sitta kvar om Sverige misslyckas att ta sig till final i Eurovision Contest. Svaret är naturligtvis nej och därför vill jag redan nu kräva Kulturminister Lena Adelsohn Liljeroths avgång.

Charles Mingus - Moanin'

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #562 skrivet: ons 13 maj 2009 08:25:40 »
Det är rätt kul att läsa lite lantistidningar på nätet för att se vad det som rör sig i huvudet på glesbygdsbor och lantisar. Oj vilken fajt det är, man slåss för att få ha en bensinmack kvar. Här står olika intressen mot varandra, svältförespråkarna inom miljörörelsen mot glesbygdsintressen. Just nu har svältförespråkarna med Centerpartiet i spetsen, som vill göra drivmedel av mat, övertaget. Alla mackar måste förutom fossila bränslen bidra till att öka svälten i världen och ha drivmedel gjord på mat i sina pumpar. Detta krav har också fördelen att öka efterfrågan på spannmål och därmed öka böndernas inkomster. Det är det sista som gör att Centerpartiet är så förtjusta i det här med etanolbilar.

Ja här kan man se motsättningarna mellan olika intressen. Bönder ställs mot de som vill kunna tanka sina bilar i glesbygden. Naturligtvis är det böndernas intresse som går främst, före både övriga glesbygdsbor och svältande barn i Afrika. Varför inte inse att etanol är ingen lösning utan bara en beklaglig parantes som drivmedel.

Nu till Tranås, den ort som jag tycker ett praktexempel på en så kallad håla. Hålornas håla skulle man kunna säga. Ibland när jag trafikerar E4 mellan Stocken och Skåne så tar jag en sväng förbli Tranås. Varför undrar ni säkert? Jo, Tranås är så deprimerande att hur jävlig man än känner sig så bor jag i alla fall inte i Tranås och det är en tröst. Livet kan vara värre jag skulle kunna vara uppvuxen och bo i Tranås, tvii.

Överdriver jag inte nu, nej. Titta bara på huvudnyheten i Tranåsposten, ”Postbilen började brinna”. Va faan är det att skriva om? Det var för övrigt den enda nyheten som fanns i denna Tidning. Då händer det i alla fall mer i Uddevalla, där är det inte en sketen post som börjat brinna utan ett helt flerfamiljshus. Visserligen var det bara tvättstugan men i alla fall.  Undrar om Uddevalla borna gick man ur huse för att spana in den demolerade tvättmaskinen? På jobbet berättar man för varandra, ”jag var där”, ”jag såg den utbrända tvättmaskinen, det var en Cylinda”.

Nu till stället där det alltid händer något nämligen Vetlanda, kommunen där man älskar barn. Man låter inte bara pappor förgripa sig på sina döttrar utan kommunen passar också på att förse sig från minderårigas arv för att hålla nere socialbidragen. Vad händer där, jo huvudnyheten är man lyckas gripa en person som rökt på. Man hittade tillräckligt med puff för att rikta misstanke om ringa narkotikabrott. Fast jag kan tipsa om att man även druckit starköl på offentlig plats, trots förbud mot detta. En prioriterad brottslighet att bekämpa i denna kommun. Med tanke på den utsatta situationen med ringa narkotikabrott, öldrickning på allmän plats men framför allt att en person kört 55 i stället för 50 så förstår man har fullt upp. Då kan man inte låta sådana bagateller som övergrepp mot barn stjäla resurser.

Jag gör det som ni ber mig,
för jag älskar de som ser mig!

Olivia Bergdahl

Skål syster - Olivia Bergdahl


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #563 skrivet: tor 14 maj 2009 07:50:31 »
Se upp för Ella Bohlin och Kristdemokraterna i EU-valet. Ella vill nämligen förbjuda snusande i Sverige. Det är faktiskt värre än så, hon arbetar aktivt för att få snuset förbjudet inom EU. Hon är en så kallad förbudspolitiker som vill förbjuda allt hon inte tycker om. Ella gillar, enligt uppgift, inte gardiner så snart kommer hon säkert att vilja förbjuda det. Hon brukar alltid säga: ”De som inte har något att dölja behöver inga gardiner”.  Jag vet inte vem som är värst av Ella eller Marit, tyck synd om mig, Paulsen. Den person som gett den Svenska köttbullen och socialbidraget ett ansikte som ni kanske redan vet.

Ja, så till dramatiken kring prinstiteln. Nu har Jan Bernadotte, greve av Wisborg, blivit avundsjuk på Daniel Westling. Varför skall bara han få kalla sig för prins, jag vill också vara prins. Han kräver nu upprättelse av kungen och vill få tillbaka sin prinstitel. Personligen har jag också biologiska kopplingar till adliga släkter, dock ej Svenska, men i dagens internationella atmosfär så skall väl det inte spela någon roll. Jag kommer nu att titulera mig prinsessan Reggis. Har mejlat kungen och meddelat om mitt beslut. Skulle också gärna vilja lägga till hertiginna av Nytorget. Har även tagit upp den frågan med Kungen i mitt mejl.

Nicolas Sarkozy har gett den tekniskt efterblivne att ansikte. Han personifierar rädslan för det nya och krampaktigt försöker han styra utvecklingen bakåt. Att en nation med en sådan ledare har ett stort inflytande inom EU garanterar att EU även i fortsättningen kommer att framstå som en mossig församling av dammiga gubbar.

Just nu har han drivit igenom en lag som innebär att fildelare skall kunna stängas av från nätet. Det kan jämställas med att skära tungan av folk. Det var ett vanligt straff på medeltiden men Herr Komsikomsa hämtar det mesta av sin inspiration från den tiden. Inte undra på att folk skiter i EU-valet.

Mavis Staples "Eyes On The Prize"


JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #564 skrivet: tor 14 maj 2009 12:20:56 »
Har mejlat kungen och meddelat om mitt beslut. Skulle också gärna vilja lägga till hertiginna av Nytorget. Har även tagit upp den frågan med Kungen i mitt mejl.

carl-gustav.bernadotte@hotmail.com ...eller?

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #565 skrivet: tor 14 maj 2009 18:26:52 »
Nej det är..

Totte@knugen.se

Prinsessan Reggis af Nytorget

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #566 skrivet: fre 15 maj 2009 07:03:13 »
Ja så har Expressen undersökt sexdrömmar och sexfantasier. Vilken är den vanligaste sexfantasin hos kvinnor? Jo det är att ha sex med en främmande person. Jag måste erkänna att det gör mig förvånad, varför drömma om det? Det är väl ingenting man behöver drömma om, hur svårt kan det vara? Inge svårt alls skulle jag vilja påstå. Det är bara att sätta sig med ett glas vin i vilken bar som helst, har du inte hittat en okänd man att ha sex med inom en timme så är det dags för en ”total makeover”.  Fast jag tror inte det är lika kul när du sen vaknar på morgonen och hittar en okänd man i din säng. På grund av alkoholintag minns du dessutom inte vad ni gjort. Fast då brukade jag tänka, skit i det, det vet inte han heller.

Sen gäller det att bli av med karlsloken efteråt och det är då problem kan uppstå. Jag lärde mig ganska snabbt att det är betydligt bättre att se till att inte ta hem dem. De flesta gånger så brukade man få en karl på halsen som det sen var svår att bli av med. De kunde sitta där med en blomsterkvast i handen och ett litet paket och vänta på en i trapphuset när man kom hem från jobbet. Inte så bra för ibland kunde det sitta två killar där, vilket ger en dåligt rykte bland grannarna. Mitt tips är därför att utnyttja varma sommardagar för den här ”fantasin”. Då kan man åka ut till Djurgården och kombinera det med friluftssex och sen dra hem utan karlslok som man måste bli av med.

Heidi Ershult, världsberömd från Big brother och Bachelor, fråga mig inte vad det är. Hon har i alla fall en egen hemsida. Där kan man läsa hennes djupa filosofiska tankar: "Om vi hade lika goda jordgubbar som i Turkiet så skulle nog jag se ut som en jordgubbe!", säger denna så kallade Stureplansprofil. Det får mig att tänka på Fredrick Federley, Stureplanscenterns portalfigur och hans filosofiska tankar: ”Nu städar vi ut lite luder ur garderoberna”. I denna Stureplanshjärnornas kamp tycker jag nog att Heidi slår Fredrik med hästlängder.

Haitian Fight Song / BFJO Takasago (Charles Mingus)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #567 skrivet: mån 18 maj 2009 08:40:06 »
Skandalen är ett faktum, Sverige först på 21 plats, utskämda som vanligt. Trots att vi bytt hårfärg på sångerskan till en blond Carola så gick det inte. Vad ska vi nu göra? Är det dags för en rödhårig Carola? Kan det vara så att Sveriges bidrag är för jävla tråkiga hur bra våra damer än sjunger? Kan det vara så att musiken saknar själ helt enkelt, det är min uppfattning. Visst alla dom här tjejerna/damerna sjunger jättefint men själlöst, no soul, no blues. Ta till exempel den här Agnes som var en av kandidaterna, inte för att hon är sämre än övriga men fy faan va tråkig hon är. Dessutom sjunger hon bara tråkiga låtar. Den här Marlene Ernman är precis lika tråkig trots att hon sjunger så höga toner.

Så länge vi envisas med att ställa upp med artister av det slaget så blir det jumboplatserna som gäller. Fast egentligen är det inte artisternas fel utan TV-publiken som har en bedrövlig smak. Det är tur att den Svenska schlagersmaken har en sådan begränsad utbredning, det är i alla fall jag tacksam för.  Nej jag skulle vilja se Louise Hofsten, en person med själ, representera Sverige nästa gång. Synd att inte Ugglan vann, hon har också lite själ.

Beatrice Ask har gjort nya prioriteringar när det gäller polisarbetet kan man läsa om i Aftonbladet. Hon har gett offentligt urinerande högsta prioritet. ”Ja dessa vardagsbrott måste få högsta prioritet, just offentlig urinering är ett stort samhällsproblem”, säger Beatrice och fortsätter: ”Det är en miljöfråga helt enkelt. Jag har en bekant som lider av inkontinens och ibland så läcker hon. Det är klart att hon skall betala böter för detta. Polisen skall ha rätt att kontrollera om det finns urin på underkläderna, en självklarhet i Alliansens Sverige. Vi kan inte ha läckande människor gåendes på våra gator och torg. I Alliansens Sverige där håller vi tätt.”

Patricia Vonne Austin Rocks

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #568 skrivet: tis 19 maj 2009 07:58:50 »
Dumheten får ett allt starkare grepp över det Svenska folket. När man läser bloggar och hör synpunkter om Anna Odells konstverk, ”Okänd kvinna”, så blir till och med en misantrop som jag förvånad. Skadegörelse, överutnyttjande av vårdapparaten, ja huu så hon har betett sig.

Så här går det när man drar ner brallorna på etablissemanget. Framför allt så blir jag fascinerad över hur vanliga människor blir så upprörda över slöseriet med skattemedel. Summan handlar om en bråkdel av den löneförhöjning som vår EU-minister Cecilia Malmström får i månaden (360.000 kr per månad) eller ca 0,18 % av den bonus som Volvochefen fick. Det tycker jag det var värt. Hela debatten visar bara på hur betydelsefullt och efterlängtat hennes konstverk var. Inte bara som en taskspark på psykiatrin utan som ett skrik i den totala tystnad vi lever i där kunskaper får allt mindre betydelse och spekulationer och kändisåsikter dominerar debatten. Sverige håller på att bli ett enda stort Gulag, ett arbetsläger, där nyttiga medborgare bidrar med sin arbetskraft allt efter marknadens behov. De som inte arbetar lever i utanförskap. Det gäller att få in dessa bin i vårt nya Folkhem, Alliansens Gulag.

I Expressen där basunerar man ut att du skall vara sailor-chick som Paris Hilton. Klä dig i sjömanskostym med en sjömansmössa chickt på svaj. Äntligen har Göteborgarna blivit moderiktiga, parfymerade med lukten från fiskrens. Vad är det för skillnad mellan en abborre och en Göteborgare? Ja säg det, båda står och gapar som om hjärnan går på tomrum. Eftersom jag aldrig hört talas om att man stekt en Göteborgare i en stekpannan så måste det finnas någon sorts skillnad, frågan är bara vilken?

Birgitta Johansson-Hedberg, ett av våra styrelseproffs talar om vad hon tycker om sina kollegor i Expressen: “ "Ett gäng idioter som fortsätter nominera varandra och klia varandra på ryggen”, är hennes professionella uttalande. ”Män är djur”, fortsätter hon och ”vi kan inte ha ett näringsliv som styrs av apor som tänker med snoppen”. Det är inte svårt att hålla med henne, äntligen någon som har förstått.

För övrigt kommer ni inte att se mig här på Retro på ett slag. Jag har totaltröttnat på att jobba och tagit ledigt några veckor för att göra en ordentlig loppistur i Sverige. Ã…terkommer efter turen och redovisar resultatet här. Önska mig lycka till och på återseende. Ni kanske får något delresultat under färden.

Diamanda Galas Gloomy Sunday


gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #569 skrivet: tis 19 maj 2009 19:46:13 »
Ha det så skönt, Reggis ;)
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))