Författare Ämne: Dagens filosofiska funderingar  (läst 272068 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #585 skrivet: mån 22 jun 2009 19:20:42 »
Ett annat knep jag brukar köra med är att servera något billigt skitvin som jag har hällt upp på karaff med orden ”vinnare i Svenska Dagbladets vintest”. Ni skulle bara höra hur de som dricker det tycker att det smakar sååå gott. Har ni något lågprisvin som ni fyllt upp bilen med i Tyskland och visar sig smaka urk är detta ett sätt att bli av med det och inte bara det. Alla är så nöjda och uppskattar verkligen ditt budgetvin som höjs till skyarna. Frågar de vad det heter så tar du fram en flaska med något svindyrt vin och visar upp. Jag garanterar detta fungerar i alla sammanhang. Det bästa är att du blir betraktad mer eller mindre som en gormet med stora kunskaper inom området och alla vill höra din åsikt om mat och vin.

Jag är .... HELT säker på att det här fungerar!!  ;D

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #586 skrivet: mån 22 jun 2009 20:10:32 »
 Fungerar inte på mig, jag finner aldrig något vin som är tillräckligt bra i jämförelse med det vinet fasan fann i resterna från någon som flyttat. Har aldrig haft en plånboken så jag kommit i närheten av det  Haut Sausternes, gyllenbrunt, från omkring 1900 skulle jag tro.
 Där fanns en på nätet 1926, expert trodde det var odickbart, men  det jag smakade var det absolut godaste jag smakat i hela mitt liv det är ett som är säkert.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #587 skrivet: tis 23 jun 2009 09:06:32 »
Ja Kanon, ingenting går upp mot något som är ordentligt lagrat. Detta gäller inte bara vin utan även ost. Hittade en gammal ost nere i källaren i en lägenhet jag köpte för ett antal år sedan, den var vällagrad fast inte som ditt vin Kanon. Osten var bara ca 20 år och helt grön. Doften från den går inte att beskriva. Än idag kan jag vakna upp kallsvettig ifrån en dröm där denna ost ingått.

Nå hur blev det nu i midsommarhelgen? Gjorde ni något åt existerande rynkor eller om ni saknar rynkor något för att förebygga uppkomsten av rynkor? Det gjorde jag i alla fall. För min del blev det en hel del dans på stången. Jag är helt nöjd med midsommarhelgens skönhetsvård.

Ja och nu ger opinionsmätningarna Piratpartiet plats i Riksdagen, jag är inte förvånad. Vem vill ha lagar som ger privata företag rätten att göra husrannsakan? Vem vill att våra Polisresurser skall användas för att jaga ungdomar för att de är intresserade av kultur? Vem vill att privata bolag via utpressningshot om böter på miljontals med kronor skall kunna kräva diverse ersättningar utan att behöva framföra några som helst bevis? Naturligtvis ingen och då finns det bara två alternativ i valet och det är Piraterna och Miljöpartiet. Såg för övrigt att en person i USA blev dömd att betala 1.5 million dollar till skivbolagen för att någon hade utnyttjat hennes nätverksadress och laddat ner 34 låtar. Hon kunde inte bevisa att det var någon annan som använt adressen.

Ja annars är tittarkampen mellan ”Allsången på Skansen” och ”Lotta på Liseberg” i full gång. Vilken vinner denna tittarkamp? Fast nu ger sig ytterligare en park in i striden och det är klassiska Furuvik som satsar på ”En snaps med Taube”. Det är Sven-Bertil Taube som kommer att leda allsång med Taubevisor från Furuvik. För att få den rätta stämningen så ingår det ett helrör med den klassiska drycken Renat i entrébiljetten. Allt är sponsrat av Systembolaget. ”Jag tror att min far skulle ha varit stolt om han fått uppleva detta”, säger Sven-Bertil och fortsätter: ”Vi måste bevara det svenskaste av det svenska nämligen fylleskrålet med grötrim där min far har gjort så stora insatser.”



ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #588 skrivet: ons 24 jun 2009 12:06:05 »
Dagens filosofiska fundering kretsade kring kissnödighet och morgonstånd och jag har tagit bort den, också tack vare löftet att fortsättning skulle följa.

Saken har diskuterats förut, vilka ramar inlägg på Retroforum bör hålla sig inom så det är inget att diskutera. Låser tråden idag, kommer förhoppningsvis ihåg att låsa upp den igen sedan.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se