Allmänt > Fria diskussioner
Dagens filosofiska funderingar
kikarbara:
--- Citat från: Domino skrivet fre 21 mar 2008 13:09:37 ---Kul med en lite annan vinkel på kungafamiljens liv och leverne... Har aldrig tänkt på dem som bidragstagare.... har alltid tänkt att de jobbar för sin "lön", men du Reggis fick mig att fundera lite extra! :D
--- Slut citat ---
Då när kungen kläckte ur sig frasen om bidragstagare eller om det var arbetslösa att "sparvar inte flyger in genom munnen på en" skrev jag en ilsken insändare med ungefär samma budskap som ovan. Jag fick både ilskna svar och stående oversioner på den, vilket var lite kul.
Så jag vidhåller, avskaffa kungahuset och gör härbärge av slottet så det kommer till NYTTA!
Hur fasen kan vi ha råd att hålla oss med en lyxlirare som kungen när folk svälter, folk är hemlösa och föräldrar inte kan ägna sig åt umgänge med sina barn för att se saknar fasta adresser, exempelvis???????
Men visst är kungen både bidragstagare och bidragsberoende; det är skattebetalare som betalar honom för både resor, bekostar lyxyachter, hans palats och dyligt. Så hur var det nu med sparvarna som inte flyger in genom munnen på folk?
nisse 8:
--- Citat från: kikarbara skrivet fre 21 mar 2008 13:33:58 ---Då när kungen kläckte ur sig frasen om bidragstagare eller om det var arbetslösa att "sparvar inte flyger in genom munnen på en" skrev jag en ilsken insändare med ungefär samma budskap som ovan. Jag fick både ilskna svar och stående oversioner på den, vilket var lite kul.
Så jag vidhåller, avskaffa kungahuset och gör härbärge av slottet så det kommer till NYTTA!
Hur fasen kan vi ha råd att hålla oss med en lyxlirare som kungen när folk svälter, folk är hemlösa och föräldrar inte kan ägna sig åt umgänge med sina barn för att se saknar fasta adresser, exempelvis???????
Men visst är kungen både bidragstagare och bidragsberoende; det är skattebetalare som betalar honom för både resor, bekostar lyxyachter, hans palats och dyligt. Så hur var det nu med sparvarna som inte flyger in genom munnen på folk?
--- Slut citat ---
In flyger en sparv och ut hoppar en groda ::)
Reggis:
Jaha, jaha, här sitter man på landsbygden och petar in en text med hjälp av sitt Turbo-3G. Måste erkänna att inte känns det som Turbo direkt. Skulle vilja påstå att var det ett samlag så skulle jag vara helnöjd med hastigheten, då jag gillar långa utdragna sådana. Men nu är det inget samlag och då vill jag ha mer sprut än det här, det kanske skall vara sprutt föresten.
Var på en sådan där Antik och Samlarmässa idag. De har blivit helt värdelösa då alla bra grejer byter ägare innan besökarna släpps in. Då är det bättre med de öppna där du kan komma när du vill typ Degeberga och andra utomhusmarknader. Fast i Linderöd där släpper dom in en när man kommer trots att det är inomhus så där kan man hitta kul grejer. Alla borde göra som Linderöd, inte ha öppningstider utan kom när du vill.
Mina förväntningar var lågt ställda, det vill säga inga fynd alls och jag kan bara notera att förväntningarna blev uppfyllda. Fast jag hittade i alla fall ett askfat i keramik av Grünewald som inte säljaren visste var det var. 150 kr och det var mitt. Fast det är inge summor att tala om för dessa. De är bara värda runt 2.000-3.000 kr. Inte mycket för att hålla på i närmare en halvtimme och leta, buu för Antik och Samlarmässor. Missade dessutom en loppis som brukar vara bra då den var samtidigt, man gör sina misstag. Köpte några grejer till men inga märkvärdigheter.
Såg att Centerpartiet är så nöjda med Maud Olofsson att de tycker hon skall ha två löner. Hon har ju enligt egen uppgift minst två jobb och egentligen tre. Titeln Vice Statsminister måste vara en tung titel att bära. Låter lika tungt som att vara revisorssuppleant i en bostadsrättsförening. Det vill säga att stå till förfogande om båda de ordinarie revisorerna lämnar jordelivet. För övrigt tycker jag att alla småbarnsmammor verkar ha minst lika många jobb men inte sjutton har de flera löner för det. Fast de kan ju inte dansa hambo i kortkort som Maud. Varför ställer hon inte upp i det här Let´s dance? Inte för att jag vet vad det är men det verkar vara något för Maud. Då kan hon kanske få en lön till och det behöver hon tycker jag.
brodertuck:
Konstigt att det inte blivit mer väsen om Olofssonskans löner. Jobbar hon verkligen 3x40 timmar/vecka? Hur får hon ihop dygnsvila och veckovila enligt arbetstidslagen?
Inte jobbar hon väl deltid? Det är väl inget ovanligt att folk har två eller till och med tre deltidsarbeten? Hur redovisar hon sin tid? Inte kan hon väl sitta och göra partiledarjobb på statsrådstid? Många frågor men få svar.
Jag inser ju nu hur fel jag gjort under åren, det är antalet samtidiga anställningar som räknas, inte vad man presterar.
Reseda:
7 x 24 =168, 3 x 40= 120 Kära nån då, människan kan ju sova 2 hela dygn. Jag förutsätter naturligtvis, att MÃ…ddan jobbar utan raster av något slag.
Jag tror hon tillhör den sortens övermänniskor som inte ens behöver gå på toa. Naturligtvis är alla 3 jobben belägna i samma rum. Tid för förflyttning behövs då inte. Vidare så är Maud kopplad till näringsdropp. Matraster obehövliga alltså.
Tänk om Sverige bestod av fler så präktiga övermänniskor. Då skulle nog BNP 3dubblas.
Varför hade jag förr bara 1 heltidsjobb + hushållarbete? Jag måste vara otroligt lat om man jämför med Måddan ??? >:(
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion