Författare Ämne: Dagens filosofiska funderingar  (läst 274915 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #165 skrivet: sön 27 apr 2008 20:12:33 »
Super-JAS, visst låter det härligt. Som hämtat från en actionserietidning av något slag. Jag vet att när jag var nästan bäbis så var det ett program på TV om en tecknad figur som hette Super Ted. Det var en teddybjörn som kunde flyga och gjorde stordåd genom att rädda folk.

Nu skall det läggas ner några milliarder på en ny leksak till militärerna så de har något att leka med. Kan de inte få varsin teddybjörn i stället för de här väsnande dyra plåtspektaklen?

Nu har man sparat på A-kassa, skurit ner i sjukvården, jagar bidragsfuskande småbarnsföräldrar som knappt finns allt under förevändning att skatten skall sänkas så att det lönar sig att arbeta.

Men vad går då pengarna till, jo leksaker till vuxna karlar. Flera milliarder till leksaker man häpnar. Vore det barn så skulle jag inte säga något men de här är överåriga barn, så kallade militärer. Militärer nöjer sig inte med nallar inte det skall vara överljudsplan i full skala minsann när militärer pangar på varandra och leker krig.

Nu har man dessutom hittat en lekkamrat nämligen Norge. Men Norge kräver att Sverige skall leka med samma leksaker som dom gör annars vill dom inte leka med oss. Nä låt oss i stället bygga en stor sandlåda utrustad med ett gäng Super Tednallar där dessa militärer kan leka med varandra. Det blir betydligt billigare.

Ryktena säger att det är Calle Bildt som kommit på det här. Känner mig tvungen att ringa Calle och fråga.

”Visst är det jag”, säger Calle och fortsätter. ”Fick idén från blondinbellans blogg. Allt hon pratar om är super som till exempel där hennes mamma bor ”Skälby är hur som helst supermysigt”.  Jag blev lite avsis och tänkte nu jäklar skall jag överträffa blondinbellan Isabella  det måste till ett  Super-JAS det är mer super än Skälby.”

”Så du menar att det är en intern moderattävling mellan dig och Isabella blondinbella och du vem som är mest super”, frågar jag?

”Ja det kan man säga. Hon är så poppis inom partiet att man pratat om att göra henne till utrikesminister så något måste jag hitta på. Alla kvinnor i partiet går omkring och har samma poser som blondinbellan titta bara på Filippa, hon tror att hon är Isabella. Tidigare ville alla vara som mig med ett långt rrrrrrrrrrr när de pratar, inte så längre. Fast nu blir det ändring på det när jag får mitt Super-JAS.”


Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #166 skrivet: tis 29 apr 2008 00:42:28 »
Super-JAS, visst låter det härligt.

Nu skall det läggas ner några milliarder på en ny leksak till militärerna så de har något att leka med.

Nu har man sparat på A-kassa, skurit ner i sjukvården, jagar bidragsfuskande småbarnsföräldrar som knappt finns allt under förevändning att skatten skall sänkas så att det lönar sig att arbeta.

Ryktena säger att det är Calle Bildt som kommit på det här.

Jag har tagit bort en del av Reggis text. Men varför reagerar ingen på ursprungstexten??

Jag tycker det är för djävligt.
« Senast ändrad: tis 29 apr 2008 00:53:17 av Anja »

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #167 skrivet: tis 29 apr 2008 14:55:37 »
Ja man kan inte annat än att hålla med Stig Hadenius att psalmtoppen är ett hån mot tittarna. Den förre journalistprofessorn är mest kritisk till att det är en kvinna som leder programmet, vilken skymf. Hon har enligt Stig Hedenius gjort Bolibompa av det heligaste vi har. De som hittat på programmet och det här Grynet skall omedelbart ha avsked tycker Hedenius i tidningen Dagen.

Därefter borde de ställas inför rätta och bara ett straff kan komma i fråga nämligen korsfästelse, fortsätter han. Tänk att få nöjet att slå in spikar i denna billibompande Grynet jag dräglar både här och där när jag tänker på det. Fast mest dräglar jag där. Tänk att äntligen få nytta av min stora hammare som jag fick av min fru på fars dag. Hon hade hoppats att jag skulle slå den i huvudet på henne så hon dog och slapp mig men så lindrigt skall hon inte komma undan. Ja vi lämnar denna fina förebild för den kristna kyrkan.

I samma tidning kan man läsa om att ballongprästen i Brasilien nog får antas ha nått sitt mål. För dryga veckan sen steg an upp mot sin faders boning med hjälp av 1.000 heliumballonger. Man har sökt efter honom man han har ej stått att återfinna. Undrar om man sökt i himmelen? Kan Livets ord i Uppsala ha något med försvinnandet att göra.

Sen har Kronprinsessan besökt Lund. Vad hon gjorde där, jo hon tittade på spex. Det var vår utbildningsminister Jan Björklund som var huvudattraktionen. Han trodde nämligen att han var inbjuden för att hålla ett tal om kunskapsskolan men egentligen så var det ett invigningstal till en karneval han höll inför eleverna vid Lunds universitet. Snacka om blåsning. Han gjorde braksuccé då alla trodde att hela hans tal var ett stort skämt.

Jag det är skönt med fäder som tar sitt ansvar. Mannan som höll sin dotter fängslad i 24 år och våldtog henne ville bara hennes bästa. ”Jag ville rädda henne från knarkträsket säger han.” Det bara visar hur långt de här antidrogfanatikerna är beredda att gå. Vissa män skyr inga medel för att rädda sina barn från yttervärldens fasor och frestelser. Tycker de här sekterna som ”Ett narkotikafritt Sverige” och liknande har en stor del i skulden för det inträffade.

« Senast ändrad: tis 29 apr 2008 14:57:53 av Reggis »

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #168 skrivet: mån 5 maj 2008 16:04:45 »
Nu har vi fått en kvinnlig Jesus. Elisabeth heter hon. Jesus fick bära sitt kors men Elisabeth Fritzl fick bygga sitt eget fängelse. Det är en modernare variant på det här att bära världens synder på sina axlar.

Nu förfasar sig omvärlden över hur man har kunnat hålla en kvinna fången på det här sättet och drabbas av förvåning. Hur är detta möjligt frågar man sig. Jag konstaterar bara att än idag lever det patriarkariska samhället vidare där män betraktar kvinnor som ägodelar. Det är med detta som utgångspunkt man skall tolka det som skett.

Mannen kan inte vara riktigt frisk säger någon. Tyvärr så är jag övertygad om att han är det. Han är bara ett extremt exempel på det kvinnoförtryck vi har i världen.

I tidningen Dagen kan vi läsa om mångfald. Det är historiskt lyder rubriken, att 12.000 kristna samlas på samma plats, Halleluja. Ja det var kristna, kristna och ändå fler kristna i en salig mångfald bestående av kristna. Det är bara att konstatera att för tidningen Dagen så måste ett sillstim vara den ultimata exemplet på mångfald.

Sen är den äntligen på gång, filmen om Knutby. Den har vi väntat på. Man lovar, det skall bli action kryddad med sex och våld, svek och brustna hjärtan. Produktionsbolaget har också fler idéer runt detta och man funderar på att göra en form av actionsåpa på temat ”Sveriges bästa predikat”. Det kommer att bli en tävling i någon av våra TV-kanaler och heta ”Predikanttoppen”. Sen kommer tittarna att få rösta fram sin favoritpredikant. Det är, enligt vad jag hört, redan klart att Ã…sa Waldau, Runar Sögaard, Ulf Ekman och Ã…ke Green vill delta. Även Carola skall, enligt vad som kommit till min kännedom, vara intresserad.

Carola skall ha sagt: ”Ja för sjutton nu när jag inte får sjunga i Eurovision Contest så kan jag väl få predika lite på TV. Jag har tränat in en predikan som handlar om vikten av att vara rik och välbärgad och att se ner de som inte är kallade av Gud som jag är. Tycker fler personer borde välja min livsstil och bli artist och rik. Mottot i min predikan kommer att bli:  ”Jag älskar mig själv för jag är en förträfflig person.”



« Senast ändrad: mån 5 maj 2008 16:09:46 av Reggis »

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #169 skrivet: mån 5 maj 2008 18:55:04 »
Det här kan väl vara något att filosofera över...
Värmebölja till helgen
Sverige 05 maj 18:28

Rota fram solglasögonen och solstolen. En riktig värmebölja väntas svepa in över landet lagom till helgen.

Frånsett i morgon tisdag väntas det vara soligt i hela landet under resten av veckan. Och till helgen stiger temperaturen ytterligare.

- Det är ett högtryck som börjat etablera sig och som fäster till helgen. För Götaland och Svealand innebär det temperaturer på mellan 20 och 25 grader och i Norrland 15-20 grader, säger Anna Österman, meteorolog vid SMHI till DN.se.

Värmeböljan innebär att en stor del av Sverige om en vecka kommer ha sommar, enligt den meteorologiska definitionen..............."
"

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #170 skrivet: tis 6 maj 2008 09:10:56 »
Nu i lönetider så har jag funderat lite runt det här med lönesättning.

Jag har kommit fram till att de flesta personer på arbetsmarknaden är kraftigt överbetalda för det skruttjob de utför. Lönerna i Sverige är på tok för höga för den enklare arbetskraften vid en internationell jämförelse. Visserligen är lönerna i Sverige bland de lägsta i Europa men nu måste vi tänka på den globala konkurrensen och då är de för höga.

Vid en jämförelse med Filipinerna så är de flera gånger högre än vad man betalar för motsvarande arbete där. Vi måste på något sätt konkurrensutsätta lönerna i Sverige så att de anpassar sig till en internationell nivå och då är Filipinerna ett bra exempel att jämföra med. Varför jämföra med just Filipinerna undrar ni?  Jo där har men att välgörande överskottet på arbetskraft så där kan de fria marknadskrafterna verka fritt. Det är så vi måste tänka i en global ekonomi.

På Filipinerna kan arbetsgivaren gå ut på arbetsmarknaden och leta efter prisvärda arbetare och på det sättet pressa ner lönerna till ett minimum. Det leder i sin tur till att du får tillgång till billiga varor och tjänster. Precis som du letar efter bästa pris när du köper en TV-apparat så kan arbetsgivaren leta efter billig arbetskraft. Vi får kongruens mellan löner och priser.

Det är bara att konstatera att för att Sverige skall behålla sin konkurrenskraftigt i den globala ekonomin så skall vi följa löneläget på Filipinerna. Ett alternativ är naturligtvis att flytta personalen till Filipinerna om man trilskas med att inte vilja anpassa sig till den globala ekonomin i Sverige.

Men är då alla löner i Sverige för höga? På det är svaret nej. Personer med hög utbildning och direktörer är vid samma jämförelse med Filipinerna kraftigt underbetalda. Därför måste vi göra något åt dessa underbetalda direktörer. Jag skulle vilja påstå att detta är ett större problem än överbetalda arbetare. Nu finns det dessutom en trend i Sverige att kritisera chefers välförtjänta bonus. Tycker att pressen inte tar sitt ansvar som blåser upp dessa i ett internationellt perspektiv små bonusbelopp till något skamligt. Det är det inte duktigt folk skall ha bra betalt. Vad vore våra företag utan sina direktörer. För att tala klarspråk. Det finns ett globalt överskott på arbetskraft men ett underskott på direktörer.

Därför är det med glädje man noterar att från den 15 december blir det fritt fram för arbetskraftsimport till Sverige från hela världen och inte bara EU. Det har Allianceregeringen tillsammans med Miljöpartiet beslutat. Det kommer att innebära att lönerna i Sverige genomgår en appricering till den globala lönenivå vi alla eftersträvar. I nuläget så riskerar vi i Sverige att hamna i ett lönelägesmässigt utanförskap och det måste undvikas om Sverige skall ha en framtid i den globala ekonomin. Vi måste alla eftersträva fri konkurrens även när det gäller löner och komma över fördomen att löner inte kan sänkas. Lönerna måste kunna gå upp och ner precis som till exempel priset på olja. Det är inget konstigt med det.


kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #171 skrivet: tis 6 maj 2008 09:52:19 »
Det är bara att konstatera att för att Sverige skall behålla sin konkurrenskraftigt i den globala ekonomin så skall vi följa löneläget på Filipinerna. Ett alternativ är naturligtvis att flytta personalen till Filipinerna om man trilskas med att inte vilja anpassa sig till den globala ekonomin i Sverige.

Men är då alla löner i Sverige för höga? På det är svaret nej. Personer med hög utbildning och direktörer är vid samma jämförelse med Filipinerna kraftigt underbetalda. Därför måste vi göra något åt dessa underbetalda direktörer.

För att tala klarspråk. Det finns ett globalt överskott på arbetskraft men ett underskott på direktörer.

 Vi måste alla eftersträva fri konkurrens även när det gäller löner och komma över fördomen att löner inte kan sänkas. Lönerna måste kunna gå upp och ner precis som till exempel priset på olja. Det är inget konstigt med det.



*asg* Tack för morgonens bästa! Skulle platsa på debattsidan på DN allra minst. Klockren iakttagelse!! Du är bäst, fröken, kör så det ryker! :-*

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #172 skrivet: tis 6 maj 2008 13:02:54 »
Det är sååå skönt att slänga en blick på bloggen Blondinbellan. Det är där alla väsentligheter som inträffat behandlas. Isabella ser nu fram emot sin goodiebag som hon skall få efter att hon har skölja ner sitt lyxtilltugg med bubbel på introduktionspartyt för den nya tidningen ”Passion for business”.

Det är såå härligt med en så positiv människa som Isabella. Varför är inte alla lika positiva som hon? Varför dansar vi inte alla på små skära moln med en lyxsandwich i ena handen och ett glas bubbel i den andra? Ja det kan man fråga sig.

Fast Calle Bildt som var bjuden har bett Isabella att sno åt sig en extra godiebag som han kan ge till Anna Maria när han kommer hem från ett trist ministermöte i Tyskland. Ja va fasen säger Calle här sitter en annan fast med ett gäng gubbar när man hade kunnat frottera sig med kändisar och käkat lyxsandwich, skit helt enkelt. Fast Isabella skall stoppa in en sandwich i en servett och stoppa in i godibagen hon snor med sig för min räkning.

Vi får väl passa på och önska denna efterlängtade tidning välkommen. Vi behöver mer passion och romantik i vår tillvaro. Spelar ingen roll vad passionen avser. Snart kommer tidningen ”Jag älskar sopor” ut. Den kommer att innehålla intressanta reportage om vad renhållningsarbetare stöter på när de utövar sin passion för att transportera sopor.

Har även hört att den mer erotiskt laddade ”När jag kramar ur min skurtrasa” är på gång.


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #173 skrivet: ons 7 maj 2008 12:00:15 »
Ulf Ekman gjorde succé under Jesusdagarna, över 3.600 Jesustörstande kristna från hela världen kom till Livets ords vårseminarium. Temat var ”Andens eld och ledning” vilket var passande just i Valborgstider då Majbrasan står i centrum för vår dyrkan.

Ja Majbrasans betydelse för kristenheten har varit väldigt underskattad enligt Pastor Ekman och han fortsätter: ”Vi tror att vi tidigare har varit helt felfokuserade genom att snacka om Gud. Är det någon som sett denna omtalade Gud? Nej, just det. Har ni sett en Majbrasa, precis därför kommer Livets Ord att i stället för Gud tillbedja Majbrasan. I stället för Fadern, Sonen och Den Helige Ande blir det Majbrasan, Flamman och ”Det Heliga Restavfallet”. Det är vi, medlemmarna i Livets Ord, som är Det Heliga Restavfallet. Livets Ord kommer att ändra namn till ”Den Miljövänliga Soptippen av Brasans Heliga”.

Ja sen till vår kära Blondinbella, detta ljus på nätet. Isabella berättar hänfört om Passion for Business evenemang på Elite Plaza. Det var så lyxigt så påkostat och alla som var där var så duktiga. Tidningen är en strålande tidning med duktiga människor bakom. Ja Isabellas tillhör de personer som kan uttala sig om kommande händelser eftersom tidningens första nummer kommer ut i morgon. Hon är inte bara en Blondinbella hon är också vår Sibella på nätet.

Calle Bildt, denna mänskliga variant av en skyttel har varit och invigt Slovkiens, tydligen ett nytt land som kommit till, och Sveriges ambassader i Wild Web Woods, Europarådets datorspel. Låter som ett ansvarsfullt uppdrag för vår utrikesminister. Enligt vad jag har hört så aspirerar han på att bli kung för Wild Web Wood. Det är för att kunna visa muskler i detta sammanhäng han behöver Super-JAS. Enligt helt obekräftade uppgifter kommer han att utnämna Blondinbellan till näringsminister och Anna Maria till drottning. Anna Maria påstås vara jättesur för hon hade velat bli kung.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #174 skrivet: fre 9 maj 2008 12:42:13 »
Blondinbellan har brist på persienner så solen strålar rakt in i ansiktet på Isabella redan klockan 7 på morgonen, stackar hon. Egentligen har det hänt en olycka i hennes säng under natten. Hon har inte kissat på sig av självgodhet utan de ”svarta kylgrejer” som Isabella har för ögonen har ramlat av, stackars henne. Det har inneburit inte bara att solen strålat in i hennes ansikte och väckt henne tidigt utan hon har fått påsar under ögonen också. ”Fy sjutton”, säger Isabella och fortsätter, nu kan jag inte gå ut och visa mig innan jag har behandlat mina påsar med antipåskräm.”  Tur att jag har fått sådan kräm i en godibage på något exklusivt party med lyxsnittar och extra dry bubbel jag haft godheten att besöka tillsammans med mycket kända fantastiska underbara och rika människor.”

”Ja det är inte klokt att det inte finns ”svarta kylgrejer” som kan sitta kvar för ögonen hela natten mens man sover. De kan föresten sitta där hela dagen också så slipper jag se allt elände och alla fula människor som finns. Då kan jag drömma om alla underbara perfekta människor utan påsar under ögonen. Nu kom jag på att även jag vill göra en insats för offren för den där cyklonen i Burma. Jag skickar ner min extra godibage med bland annat ”antipåsskräm”, ett flott modemagasin, doftservetter och andra bra och ha grejer. Jag känner att jag måste ställa upp här. Jag är övertygad om att nu när de haft en cyklon har de inte kunnat sova ut ordentligt eftersom deras hem raserats. Då behöver de göra något åt sina påsar under ögonen. Blondinbellan tänker på alla.”

Ja så har Kristdemokraternas väljare kommit ut ur garderoben. Enligt Expressen så har de gått över till Sverigedemokraterna som nu har över 4 % mens Kristdemokraterna befinner sig under 4 %:s spärren. 

Nu till den här bedrövliga Ulrica Schenströmaffären som är uppe i KU. Av alla fjantigheter som förekommit så tar nog denna rekordet. Hade Ulrica varit man så hade det inte hänt ett jävla dugg. Utan här gick det hela ut på att få bort en duktig politiker och pressen hängde på, sorgligt. Trots att jag inte är en vän av Moderaterna så tycker jag att det här är av samma dignitet som Monas Toblerone, det vill säga larv. Det hade räckt med att påtala att har man jour så skall man vara nykter även på kvällen och gett en varning.

Att nu sitta och älta detta ytterligare en gång tyder bara på att Sossarna inte har någon egen politik. Annars skulle man inte behöva hålla på och peta i det här igen. Vad skall Ulrica göra? Klä sig i tjära och fjäder och springa naken genom Stockholms Centrum med en skylt på ryggen där det står ”Jag har druckit vin vid en olämplig tidpunkt, spotta på mig och skramla till ett rep”.  Nog är nog och precis som med Tobleronen så finns det gränser för hur mycket ”stryk” man kan ge en person för att personen gjort ett misstag. Fast när det gäller kvinnor så verkar denna gräns vara förbaskat lågt satt vilket det här är ytterligare ett exempel på.



Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #175 skrivet: fre 9 maj 2008 23:16:31 »
Om de som ger kvinnor "på pälsen" är kvinnor och därtill frikyrkliga upphör alla gränser. Frikyrkliga kvinnliga pastorer är det mest inkrökta jag någonsin stött på. Därvidlag kommer alla syföreningar m m till korta, då det gäller att göra en höna av en fjäder.

Det mest upprörande uttalande som en av dessa frimicklare någonsin hört är: Din dotter är så vacker, så du får ladda hagelbössan med salt och skjuta friare i rumpan, då hon blir äldre.

Vilken värld lever dessa människor i? Hur är de funtade? Törs de överhuvudtaget SE på TV?(med ljudet avstängt förstås i så fall)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #176 skrivet: mån 12 maj 2008 18:12:25 »
Blondinbellan, Isabella är superglad idag. Hon skall nämligen bli intervjuad av TV-5, åhh va spännande, jag bara dör när jag hör det. Isabella är tvungen att svepa en latte för att hålla nerverna i styr. Tänk att bli intervjuad av någon fantastisk, rik och vacker programledare som är såå framgångsrik, åhhh.

”Jag hoppas att han som intervjuar mig har en snygg nacke”, säger Isabella i förtroende.  ”Det finns ingenting som är så sexigt som en snygg och välrakad nacke som man kan slicka på med sin tunga. Jag känner hur jag blir alldeles varm när jag tänker på det. I bästa fall så får jag slicka honom under fötterna också. Kanske bäst att jag tar med mig lite Yes, ni vet den dryga underbara Yes som är såå skonsam mot händerna. Den är skonsam mot fötterna också. Då kan han tvätta fötterna innan jag börjar slicka på dom. När ändå min tunga är i farten så kan jag passa på att köra in den i hans öra också. Så jag tar nog med mig några tops också samt den senaste Godibagen med allt som behövs för att bli en levande hund. Jag har just lärt mig sitta vackert och säga ”Ja” och ”OhhJa” med en sexig latteröst.”

Nu lämnar vi vår kära Blondinbella i sina viktiga bestyr där hon sitter och väljer färg på sina trosor. ”Skall jag ta rosa eller röda, det är frågan? Det är sexigare med röda men rosa stämmer mer med min framtoning. Har för mig jag har ett par som ser ut som polkagrisar också, kan det vara rätt?”

« Senast ändrad: mån 12 maj 2008 19:50:34 av ada »

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #177 skrivet: mån 12 maj 2008 20:03:36 »
Intressant att jag blev censurerad här för att jag talade om pungimplantat. Det var en drift med de här bröstförstoringarna och annat som kvinnor har känt sig tvingade att genomgå för att duga. Rätt intressant det här att skulle det ha handlat om kvinnor och bröst så hade det säkert varit helt OK. Man slutar aldrig att förvånas över hur känsligt den här typen av diskussioner blir när det handlar om dessa stackars män.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #178 skrivet: mån 12 maj 2008 20:40:36 »
Det lät inte som nåt jämlikhets-statement utan mest bara smaklöst.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #179 skrivet: mån 12 maj 2008 21:20:14 »
Ja det är bra att du som företrädare för den goda smaken håller siten ren från dylika smaklösheter. Det var samma argument som tyskarna använde när man brände böcker. De ansåg sig också som företrädare för den goda smaken. Skämt åt sido. Jag tycker själv, när jag kollade på det jag skrivit att det var rätt bra och kan inte finna någon smaklöshet i det. Jag spann vidare på ett feministiskt tema i den andan som finns i dagens Aftonblad och tycker faktiskt att det jag skrev var rätt kul. Men som sagt var, när det handlar om män så får man vara försiktig, de tål inte så mycket. Det är skönt att du skyddar de stackarna från sådana här smaklösheter.