Författare Ämne: Dagens filosofiska funderingar  (läst 271971 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #210 skrivet: tis 3 jun 2008 19:22:08 »
Ja nu sätter EM-studion igång. Oj, oj, vi är en nation i kris, Zlatan har lagt av en fis. Nu är Ljungbergs revben inte på plats igen, går det inte att limma dit dem permanent så att det håller. Tobias har fått en finne i arslet så han kan inte sitta ner fast det är inget bekymmer bara han kan stå och sparka.

Ã…hh Henke, du är min ögonsten,
du har så jävla läckra ben.
När du med benen kickar
styr våra blickar
mot din läckra häck.

Ja visst är det spännande, det måste bli EM-guuuld i år för vi är bäst.

Zlatan hela dagen oaooo
Zlatan hela dagen på toaoo

Det svenska landslaget kommer att anlända med ambulanstransport och bäras ut på planen på bår så jäkla skadade som dom är. Sist kommer Henke, den gamle mannen in på plan stödd på en krycka.

Allvarligt talat, vad har det här laget med Sverige att göra. För det första så representerar dom en minoritet av Sveriges befolkning, det är bara gubbar och inga kvinnor. Dessutom har de flesta passerat ”bäst före datum” eller är defekta. Det blir storstryk och noll poäng det är uppenbart.

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #211 skrivet: ons 4 jun 2008 07:51:54 »
Ha ha ha... det var det roligaste jag läst på länge Reggis och precis så känner jag för den här cirkusen som kallas fotbolls-VM (eller EM eller vad det nu är). Finns det något mer ointressant eller?  ;D

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #212 skrivet: ons 4 jun 2008 12:54:56 »
Är det någon som på allvar tror att Sverige vinner någon match i Fotbolls-VM? Jag tycker det är komiskt rent ut sagt. Senaste nytt är att laget lyfte mot Lugano 11:19 och vi följer med spänning har flygresan går. Enligt uppgift så har både Zlatan och Henke redan besökt toaletten och Tobias har fått värk i en sena på det vänstra låret. Ljungberg som enligt uppgift lider av inverterad erektil dysfunktion är den minst skadekänsliga av våra spelare. Han kan till och med amputera bort ett ben och han står fortfarande upp. Han är mycket användbar i flera olika sammanhang. Sista nytt från planet är att Lagerbäck även han nu varit på toaletten. Vi följer med spänning vad som händer på planet.

Mer från idrottsvärlden. Gunilla Lindberg generalsekreterare i Sveriges Olympiska kommitté säger att hon lever för idrotten. Jag är övertygad om att hon även lever på idrotten i någon form av parasitiskt förhållande. Man skulle nästan kunna säga att de lever på varandra Gunilla och Idrotten, som ett par i en sorts Sado- masochistiskt förhållande. Jag skulle nog vilja klassa Gunilla som sadisten, som likt en vampyr suger ut Idrottsrörelsen. Att hon är en hejare på att suga kan man inte ta miste på. Hon har aldrig idrottat själv, säger hon utan bara varit publik. ”Jag har suttit i soffan hemma iklädd en gul tröja och en blå keps med en påse chips och en bärs och sugit framför TV:n”, säger Gunilla.

Dagens gåta är: Vem är den kände musikern som har något ihop med den kände TV-programledaren som snortat kox på muggen hemma hos en 43-årig Stureplansprofil känd inom Finansvärlden tillsammans med en uppmärksammad designer i kretsen kring Bert Karlsson. Det är vad hela Svenska folket undrar. Nu är man så nyfiken så att det gäller att lusläsa Expressen för spår om vem det kan vara.


kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #213 skrivet: ons 4 jun 2008 21:02:22 »
Är det någon som på allvar tror att Sverige vinner någon match i Fotbolls-VM?

Hm jag vet inte om Sverige vinner någon match; men om de INTE gör det så tror jag att vi får förklaringen till varför de inte gjorde det i efterhand av media... Sverige gillar att ta ut segrar i förväg och att förklara förluster i efterhand, och det beror väldigt sällan på att det andra laget är bättre...

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #214 skrivet: sön 8 jun 2008 21:04:58 »
Ja så har Fotbolls-EM starta och nu vet jag hur Sverige skall vinna. En av TV4:as sponsorer är Carlsberg, ni vet, troligen den bästa ölen i världen. Jag visste inte att öl och fotboll hörde ihop. Det är bara att hälla i sig några bärs så skall ni se att Zlatan, Tobias och Elmander blir av med sina krämpor. Äter de dessutom mat från en annan av huvudsponsorerna, MC Donald, så kommer alla spelarna att vara i finfin kondition. Sen får vi hoppas att de ringer med hjälp Hip Bop eller vad det heter, för noll öre i minuten, så är succén given. Suck, hur kan någon tro att Sverige skulle ha en chans i EM, det är ett gäng med första klassens losers.

Nej skall det vara idrott då skall det vara Klyftan, det är en ”fighter och vinner”. Jag säger bara Svenskt rekord i första riktiga tävlingen i tresteg. Är hon inte bara bäst? Synd att hon inte spelar fotboll. Då skulle Sverige ha haft en chans med Klyftan på topp.

Apropå topp så får det mig odelat att tänka på att i morgon så är det ett sjukt bra program på P3 radio klockan 10:00. Då kan ni lyssna på vår Blondinbella i en hel timma. Bellan har förberett sig sjukt länge och är sjukt taggad och sjukt på topp. Fast just nu snaskar hon på  knäckemackor som hon tycker är sjukt goda. Det skall bli sjukt kul att lyssna på Bellan. Tycker det är sjukt viktigt att det bereds utrymme i vår statsradio för personer som tycker att allt är toppen. Låt oss alla stämma in i en lovsång till vårt fosterland så här postumt nu när Nationaldagen har passerat. Får man vara så vågat att man föreslår kungssången, det känns som den är i tiden och passar sjukt bra i detta sammanhang. Kungen är ju så duktig, framgångsrik och förmögen och en god symbol för vårt land. Må alla födas lika framgångsrika.


Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #215 skrivet: mån 9 jun 2008 00:23:47 »
Redan som tonåring gillade jag att sitta och titta på kroppsarbetande män
Helt normalt beteende i TONÃ…REN oavsett kön.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #216 skrivet: mån 9 jun 2008 18:30:45 »
Ja det hoppas jag att det är Anja. Fast det är nog svårare att hitta kroppsarbetande kvinnor. Det enda ställe jag kan tänka mig att se det utomhus är i handelsträdgårdar och trädgårdsarbetande i parker och på kyrkogårdar. Tyvärr för spanande män (och flator) så brukar dom inte arbeta med bar överkropp. Det är inte utan att man känner sig lite gynnad på den här punkten.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #217 skrivet: mån 9 jun 2008 21:15:45 »
Jaha tur att man inte är man för då kan man ju bli anhållen som terrorist om man använder rakskum. Känns det inte lite pinigt det här med förstasidesrubriker om terrorister så visade det sig att vad de gjort var att raka sig. Dessutom hade Polisen, denna kompetenta yrkeskår, för säkerhets skull sprängt burken med rakskum. Man tar sig för pannan när två personer mot vilka det inte funnits någon som helst tidigare misstankar eller spår häktas och deras toalettartiklar inte bara tas i förvar utan för säkerhets skull elimineras via sprängning.

Är det inte lika bra att alla misstänks som tas i förvar kläs av nakna och spolar med klorin. Deras kläder stoppas sedan i en kista och kremeras. Det borde vara den gängse rutinen, bara för säkerhets skull. För att vara riktig säkra så är det bäst att Polisen dessutom sätta in en kork i rectum. De kan ju annars lägga av en fjärt som de kan antända med oanade konsekvenser, ja det finns mycket att tänka på.

Ja sen till EM igen. Ljungberg skall spela med sprutor står det i Aftonsnabeln. Hur sjutton skall det gå till? Fast enligt Expressen så fick han ett tokigt skrattanfall så det verkar som han redan har börjat med sprutorna. Annars så är det lugnt i truppen. Zlatan har sett bra ut på träningen och han har dessutom en hemlig analys som han berättar om i Aftonsnabeln.


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #218 skrivet: tis 10 jun 2008 09:55:19 »
Ja så var det dags igen för snoklagen att göra entré igen. Denna lag i Peeping Tom anda där SÄPO/FRA kan sitta och snoka och läsa dina mail. Skriver du att du har köpt rakkräm så är du en misstänkt terrorist och vips så stormar polisen in och spränger burken enligt lex Oskarshamn.

Men måste vi inte skydda oss mot terrorister? Självklart måste vi det. Frågan är bara på vilket sätt skyddet ökar för att SÄPO/FRA kan köra analysprogram på all datatrafik som går mellan olika servrar. Att det bara skulle röra sig om internationell trafik är en lögn. Många servrar som används i Sverige driftas i andra länder. Ett exempel är Telia. Har du mailkonto hos Telia som är risken stor för att SÄPO/FRA läser dem. För det första så finns det ingenting som tyder på att E-mail används i terroristsammanhang varför detta bara är en invändning för att myndigheterna skall kunna snoka i ditt privatliv. ”Storebror ser dig.”

Nej vad det handlar om är att detta öppnar oanade möjligheter att kartlägga alla invånare i Sverige och katalogisera dem. Vilket parti röstar du på, vem umgås du med, osv. Jag ser det som ett led i den ”betygssättning” av Svenska folket där Jan Björklunds omdömessystem under skoltiden är starten på. Sen följs det upp under resten av ditt liv genom att man snokar i dina mail.

Det här skulle väl inte vara så farligt om vi har med vettiga personer att göra. Men händelserna vid Oskarshamns kraftverk visar att så inte är fallet. Där räckte det med att personen hade en burk rakskum för att stämplas som terrorist. Tänk om du skriver att du tycker att Reinfeldt är dötråkig. De hittar ordet ”dö” och ”Reinfeldt”  i ditt mail och vips så är du anhållen för mordförsök på statsministern.

Såg i Aftonsnabeln att fått plåta det allra heligaste som finns idag nämligen de Svenska EM-spelarnas omklädningsrum. Man blir stum av att få se bilder på något så heligt. För fotografen måste det ha känts som för en muslim att träffa Muhammeds ande eller en kristen att få se en uppenbarelse av Jesus.  Kan även tänka mig att det är den känsla Jan Björklund skulle få om han fick träffa en reinkarnation av generalfältmarskalk Rommel eller om Maud plötsligt stötte på Mona Wessman sjungandes hambostinta i kortkort.

Enligt uppgift så var fotografen så tagen att han talade i tungor och sa något om att Sverige skulle vinna med 5-0. Det hade nämligen legat 5 sprutor som innehållit smärtstillande mot krämpor i en papperskorg där och det måste vara ett omen enligt fotografen. Vidare så hörde han Lagerbäcks röst inne i sitt huvud och den sa: ”Våra fotbollssoldater är rustade till tänderna inför denna för vårt fosterland så avgörande strid.” Samtidigt dök det upp en bild i hans huvud där han såg hur Zlatan hade fått änglavingar och flög över planen samtidigt som Guds änglakör sjöng nationalsången till ackompangemang av himmelens trumpeter under ledning av Henke.

Det var stort säger Michael Wagner på Aftonsnabeln, det var som att besöka Knutby och höra en predikan av Ã…sa Waldau. Man kände hur kroppen löstes upp och man blev en del av Zlatans svävande ande.

« Senast ändrad: tis 10 jun 2008 09:56:50 av Reggis »

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #219 skrivet: ons 11 jun 2008 09:51:14 »
Ja de gjorde sin plikt dessa fantastiska fotbollsriddare. Här finns det bara en sak att säga: ”Aldrig har så många haft så få att tacka för så mycket.” Inte bara en gång utan två gånger lyckades man sparka, ja OK då, en gång trycktes bollen in med kroppen i mål. Det är helt fantastiskt, sagolik, underbart, historiskt. Världen kommer inte att vara densamma efter detta. Såg ni, såg ni detta underbarn, nåja denna underbara kanske, Zlatan. Först spelade han bollen till en annan spelare, fick tillbaks den och sköt sedan in den mellan två stolpar, ja det var helt otroligt, såå vackert.

Ni som här har läst om mina bitvis förklenande omdömen om det Svenska landslaget, glöm det. Jag har varit påverkad av det varma vädret som satt mitt omdöme ur spel. Nu är de vinnare och som den populist jag är så vänder jag naturligtvis kappan efter vinden och gratulerar landslaget till att ha lyckats peta en boll två gånger mellan två stolpar. Ett stort Grattis. Samtidigt bör vi rikta även en tacksamhetens tanke till Lena Adelsohn Liljeroth, vår idrottsminister. Utan hennes stöd och entusiasm hade detta inte varit möjligt. Fast den som egentligen skall äras är Majestätet. Utan den goda förebilden han utgör som inspirationskälla för spelare och ledare vore vårt stolta landslag ingenting. Leve Konungen.

Nu till Grums där det har bedrivits spelverksamhet och spritutskänkning utan tillstånd i flera år med Polisens goda minne. Polisen har absolut inte stört denna verksamhet på något sätt. Får mig att tänka på hur det, enligt vad man läst, var i Chicago under förbudstiden. Polisen avlönades i stort sett av den illegala verksamheten. Inte för att jag vill påstå att Polisen i Grums har stått på spelklubbens lönelista men tanken att så kan vara fallet är inte svindlande. Vore jag ansvarig minister så skulle jag nog kolla upp den saken.

Nu stördes i alla fall idyllen, precis som i Chicago, av diverse våldsamheter och mord på offentlig plats. Byken blev då offentlig och detta tvingade Polisen till att ingripa. Vi får hoppas att detta bara var en tillfällighet så att näringen i Grums kan fortsätta. Det är ont om så kallade arbetstillfällen i Värmland. Enligt uppgift finns det fler sådana här verksamheter bland annat i Karlstad som också bedrivs mer eller mindre med Polisens goda minne. Vi får ju inte, som Maud Olofsson mycket riktigt påpekar, störa de stackars småföretagarna i glesbygden. Vad de behöver är inte mer kontroll och regler utan det skall bli enklare att bedriva verksamhet.


kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #220 skrivet: ons 11 jun 2008 12:15:00 »
Har det varit fotbollsmatch? Vilka spelade och hur gick det? Har nog missat detta event, kanske pg ointresse men det kan vara kul att höra hur det har gått ändå...

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #221 skrivet: ons 11 jun 2008 15:06:18 »
Jo två Svenskar varav den ena heter Zlatan lyckades peta en boll mellan två stolpar var sin gång. Grekerna lyckades inte med denna bedrift någon gång. Det ger ställningen 2-0 till Sverige och det är den som har högst siffra som vinner alltså Sverige. Detta upptar idag förstasidan i alla Svenska dagstidningar och är dagens huvudnyhet. Nyheten anses till och med större än Charlotte Perrellis separation. Nyheten från den Irländska folkomröstningen som i princip är avgörande för EU:s framtid betraktas som en parantes jämfört med dessa stora nyheter och finns inte alls på förstasidorna.   

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #222 skrivet: ons 11 jun 2008 21:19:41 »
Jo två Svenskar varav den ena heter Zlatan lyckades peta en boll mellan två stolpar var sin gång. Grekerna lyckades inte med denna bedrift någon gång. Det ger ställningen 2-0 till Sverige och det är den som har högst siffra som vinner alltså Sverige. Detta upptar idag förstasidan i alla Svenska dagstidningar och är dagens huvudnyhet. Nyheten anses till och med större än Charlotte Perrellis separation. Nyheten från den Irländska folkomröstningen som i princip är avgörande för EU:s framtid betraktas som en parantes jämfört med dessa stora nyheter och finns inte alls på förstasidorna.   

Har pirelli separerat menar du? Vojne-vojne, men då fick tidningarna något att skriva om, även det närmaste året framöver. Tack för din pedagogiska framställning av den där märkliga sporten där ett gäng fullvuxna karlar bråkar om en stackars boll. Jag har alltid undrat hur det kommer sig att just bollsporterna som är de som överlag får mest pengar när det gäller föreningar och dyligt, att de ändå inte har råd att bekosta varsin boll till alla spelarna så de kan hålla sams.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #223 skrivet: tor 12 jun 2008 12:19:12 »
Tyvärr så hade jag inte tillfälle att gå och titta på Kylies show i går, den skall ha varit enastående kitschig. Aftonbladet skriver: ”Så mycket kitsch att man nästan svimmade av.” Härligt att det finns artister som kan göra ett nummer av dålig smak och överdrifter och förvandla det till god smak som Kylie, härligt med en äkta Tingeling. Kylie är bara bäst på att synas.

Just det där med att alltid synas börjar bli viktigare och viktigare. Har kommit på att jag definitivt har tappat mark på den punkten. Man slappar till sig när man är en monogam. Har ni tänkt på det? Det är kanske dags att tänka lite mer offensivt och komplettera attributen genom att visa lite mer av magen nu när vädret tillåter. Man kan ju pucha upp lite också, det brukar uppskattas. Men framför allt rulla lite med baken. Det finns ingenting som har sådan magnetisk effekt på män som en just stjärtföring.

Stoppa dit ett par neonljus i sann Kyliestil, ett på varje skinka, som blinkar förföriskt i rött och blått. Komplettera det med ett par antenner på huvudet, också dessa med blinkande ljus. Toppa det hela med ett par skor som tutar när man går fram. Då kommer nog alla att vända sig om och se ”lilla mig”.

Äntligen, jag säger bara äntligen en lärare i Björklunds anda. En lärare som har förstått den nya skolpolitiken: Håll käften och lär dig rapa upp Folkpartiets partiprogram utantill”.  Visserligen var det bara en förskolelärare men det ger hopp inför framtiden. Vad gjorde då detta föredöme inom den Svensk lärarkåren? Jo han tejpade för munnen på barnen så att de blev tysta. Var finner man då dessa föregångsmän? Jo i Lund naturligtvis, ett lärdomssäte med anor. Vi får hoppas att ”tejppåtagning” blir ett obligatorium inom svensk skola. Elever skall inte yttra sig utan hålla käften och insupa det lärarna säger.




Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #224 skrivet: fre 13 jun 2008 11:13:31 »
Jaha man blir bara mer och mer förundrad över vår rättsapparat. Här har vi en person som varit häktad och sedan släpps trots att han är misstänkt för barnvåldtäkt, en pedofil helt enkelt. Med tanke på att dessa brottslingar har en i det närmaste 100 procentig återfallsfrekvens om de inte genomgår behandling så är det ytterst märkligt. Under den tid han väntat på rättegång har han nu gjort ytterligare två försök att våldta barn.

Vad säger då vår kompetenta rättsapparat jo, vi har haft så mycket att göra i samband med ett attentatet mot en åklagare så det här har fått ligga. Inte för att jag har någonting emot att man utreder brott mot sina kollegor men att prioritera det på bekostnad av flera barns hälsa och liv är oacceptabelt. Vad rättsväsendet här de facto har gjort är att säga: ”Det är viktigare att utreda brott mot åklagare än att skydda barn mot upprepade våldtäkter av pedofiler.”

Mitt förtroende för rättsapparaten var i det närmaste noll under den Socialdemokratiska regeringstiden. Jag nödgas tyvärr konstatera att mina förhoppningar om förbättringar med en moderat vid rodret har kommit på skam. Det var ett av de områden jag faktiskt trodde skulle bli bättre med alliansregeringen. I stället har förfallet fortsatt i en ökad takt och snart går man genom golvet.

Skall det vara så jävla svårt att få en fungerande Polis och rättsapparat? För övrigt är det inte så märkligt att rättsapparaten ser mellan fingrarna när det gäller sexualrelaterad brottslighet då man har domare i Högsta Domstolen som är dömda för det. Det är som om transportföretagen medvetet skulle ha bankrånare anställda för penningtransporter eller att Migrationsverkets skulle anställa personer fällda för rasistiska brott på sina förläggningar.

Så är Gerhard Bernadotte, släkting till vår kung, i farten igen enligt Expressen. Han får inte titulera sig prins men gör det ändå för att få förmåner. Men nu är han stämd för att ha utnyttjat förmåner som tillkommer närstående till anställda på Lufthansa. Lufthansa menar på att ”Prinsen” inte har någon relation med någon anställd utan att det är en bluff. Men ”Prinsen” säger enligt Expressen: ”Jag hade sex med honom både framifrån och bakifrån.”. Den han pennitrerade från båda hållen är en Lufthansaanställd och ”Prinsen” har även kallat in vittnen då det tydligen skedde offentligt i Bangkok. ”Prinsen” fortsätter: ”Vad skall jag mer göra? Skall jag stoppa in den i öronen på honom också eller vad menar Lufthansa?”

Ja man kan ju undra från vilka ytterligare håll Lufthansa anser att pennitrering skall ske för att du skall få tillgång till dessa personalförmåner.

Sen vill jag bara berätta att Maud har varit på möte i malmfältsgruppen. Där behandlas frågan om på vilket sätt Kiruna skall rivas. Malmfältsgruppen är ett slutet sällskap med Maud i spetsen. Beslut och handlingar från detta sällskap kommer aldrig ut i offentlighet. Enligt uppgift så skall de på det senaste mötet ha bestämt att sälja Kiruna kyrka till en hotellkedja i Las Vegas. Betalning sker genom leverans att 100 stycken rodeotjurar.

Tjurarna kommer att installeras i en nyuppförd byggnad där Kiruna kommer att återuppföras efter destruktionen. Maud är förtjust över affären. ”Den kommer att ge det nya Kiruna en kickstart”, säger hon och fortsätter: ”Vem sjutton vill ha en kyrka nej mekanisk boskap det är ett miljövänligt alternativ till vanlig boskap.”

Det går också ett rykte om att Maud skall vara med på premiärfärden för den nya rymdturismen i Kiruna. ”Vi skall skicka henne till Jupiter”, säger en som vill vara anonym. ”På Jupiter är dragningskraften  över 300 gånger Jordens så hon kommer att bli platt som en pannkaka. Det är nog det enda sättet att få henne att stänga munnen för käken vikt kommer att motsvara 2 ton och då kan inte ens Maud prata.