Författare Ämne: Dagens filosofiska funderingar  (läst 274790 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #225 skrivet: mån 16 jun 2008 11:56:57 »
”Stockholm är ingen askkopp” stod det på ljusreklamen vid Fridhemsplan när jag passerade där i morse. Brukar vanligtvis inte passera Fridhemsplan på morgonen så den här ljusreklamen var en nyhet för mig.

Jaha, tänkte jag vilken bra information. Jag har alltid trott att jag bor i en askkopp. Nästa tanke som kommer är då: Vem är det som nu har kommit till denna enastående slutsats och bekostat denna oerhört värdefulla information? Jo det är vår kommun och våra politiker som har kommit fram till detta och lägger ner pengar på att sprida sin insikt till oss övriga Stockholmare, tack så hemskt mycket.

Fast det finns så mycket mer som Stockholm inte är. Kan man förvänta sig att det i morgon till exempel står att Stockholm är inte Pajala eller en cigarrsnoppare. Stockholm är inte heller en flod eller en begagnad kondom. Det är som sagt var mycket inte Stockholm är. Detta är ett helt nytt grepp att tala om vad vi inte har. Stockholm, staden som saknar Eiffeltorn. Ja det skall bli spännande och se hur man säljer Stockholm internationellt med detta nya angreppssättet.

Nu till en av de allvarligaste frågorna som ”drabbat” det moderna Sverige. Skall våra politiker förvandla Sverige till en diktatur på onsdag? Då menar jag att man inför ett övervakningssystem av medborgarna vars motstycke endast står att finna i extrema diktaturer. Statens möjlighet att fritt få läsa din post och lyssna på dina telefonsamtal (IP-telefoni) är vad det handlar om.

Det skrämmande i det här är att politikerna inte har förstått vidden av beslutet och vilka oanade möjligheter det skapar för olika typer av brottslighet.

Hur är det med de kreditkortsnummer och personuppgifter man får tag på? Kan FRA sälja dessa till kriminella ligor?

Hur är det med uppgifter som i och för sig inte handlar om brott men kan vara generande för personen i fråga. Kan FRA använda dessa för utpressning? Det är allmänt känt att känsliga uppgifter man fått tag på via avlyssning och annat har använts i utpressningssyfte tidigare både utomlands men även i Sverige.

Hur är det med åsiktsregistrering och kartläggning av medborgare. Redan nu har det visat sig att FRA ägnat sig åt detta utan tillstånd så beslutet är nog bara en formsak, man kör säkert redan för fullt.

Det är bara att gratulera krypteringsprogrammakarna för deras lysande framtid. För det är precis vad som kommer att hända, allt kommer att krypteras. De terrorister man tänkt sig upptäcka kommer att vara de första att kryptera.

Hur dum i huvudet får en politiker vara, tydligen hur jävla dum som helst. Det är skrämmande att upptäcka att vi i Sverige styrs av kompletta idioter. Det skrämmande är inte det man åstadkommer utan det man vill åstadkomma för några terrorister kommer man inte att få tag på.

wimpi

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #226 skrivet: tis 17 jun 2008 01:33:39 »
De kriminella ligorna behöver inte FRA för att skaffa sig personuppgifter, det fixar de utmärkt själv. Av vilken anledning skulle FRA vara intresserade av att sälja info till kriminella ligor när uppgiften är att förhindra brott?

Det värsta är att det är kompletta idioter som orsakat vad som sker i samhället idag. Jag sk*iter fullständigt i om jag skulle bli avlyssnad om avlyssningen i sin helhet skulle resultera i att en enda terrorist blev stoppad. Tyvärr har de bombgalna människorna fått stort svängrum i världen och alla insatser som prövas för att hejda dem välkomnar jag.


Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #227 skrivet: tis 17 jun 2008 05:32:23 »
Vet ni om att fler kvinnor i världen dör pga av våld från sina närmsta (företrädesvis män) än vad folk dör i terroristbrott? Med det inte sagt att terroristbrott skall negligeras eller förminskas, men lite nyansering vore inte dumt. Tänk om lika mycken möda och kraft för att inte tala om pengar, lades ned på den typen av brott! Dessutom har jag ingen som helst lust att bli avlyssnad. På tal om epoker (i en annan tråd), tacka vet jag retro och tom rokokocko. Den stilförebild (USA) som blivit allt annat överskuggande för vår regering skrämmer mig mycket mycket mer.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #228 skrivet: tis 17 jun 2008 08:45:30 »
Wimpi du antar tydligen att alla som arbetar på FRA är någon form av helgon och att personer med kriminell läggning aldrig skulle kunna arbeta där. Du gör också antagandet att dessa personer inte är mutbara. De undersökningar som finns visar på motsatsen. Det är vanligare att personer som är beredda på att begå brott söker sig till den typen av arbete. Vad är det som säger att de inte kan bli utsatta för utpressning?

Att ha en sluten myndighet som i princip ingen kan kontrollera och som hanterar personlig information om alla Svenska medborgare är bara det i sig en säkerhetsrisk. Att sen ägna sig åt utpressning av anställda på FRA för att få ta del av uppgifter är ingen svindlande tanke.

Sen ställer man frågan till vilken nytta? Jag säger bara kryptering. Vilka terrorister kommer att skicka okrypterade mail, naturligtvis inga. Därför är påståendet om att kunna spåra terrorism inte sant. Det man vill är att kartlägga och övervaka medborgarna i Sverige. Att anföra terroristargumentet är bara ett påhitt.

Det är sorgligt att våra politiker går på det här. Jag bara upprepar frågan: Hur dumma i huvudet får politiker vara? Det får vi se i morgon.

Det är bara att gratulera Miljöpartiet som är det enda partiet som är helt emot det här med kartläggning och avlyssning av Svenska folket. Är det bara Miljöpartiet som är beredda att stå på demokratins sida? Min röst har de i nästa val, det kan jag garantera.




Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #229 skrivet: tis 17 jun 2008 11:56:05 »
Är det några som behöver övervakas så är det väl våra politiker, eller hur?

Fredrik: ”Hejsan det är Fredrik”.
FRA-Nisse: ”Hejsan Fredrik vad kan jag göra för dig?”
Fredrik: ”Har du inte något snaskigt om den där Mona som man kan läcka ut?”
FRA-Nisse: ”Skall kolla. Jag ser att hon kom hem sent igår och att hon ringde sin man
och tjatade om att köpa en hund.”
Fredrik: ”Det är väl ingenting jag har nytta av.”
FRA-Nisse: Ser att hennes telefon var på samma mast som den här killen hon sågs på krogen med. Kan det vara något?”
Fredrik: ”Vem menar du?”
FRA-Nisse: ”Den där reportern som slätade av Schenström, det vet du väl för sjutton”
Fredrik: ”Jasså den jäveln. Har du inget på han, skulle kännas bra?”
FRA-Nisse: ”Skall se men kör på det här för det var högst 100 meter mellan dom igår.”
Fredrik: ”OK, då läcker jag att Mona och reportern hade ett hemligt möte igår i hennes sängkammare.”.
FRA-Nisse: ”Reportern föresten har pratat med en prostituerad, Stina, häromdagen.”
Fredrik: ”Skitbra då kan jag läcka att vi vet det om han börjar protestera när vi kör Monagrejen.”
FRA-Nisse: ”Ser att Kungen varit ute på vift, något du kan använda?
Fredrik: Nej inte just nu, men spara den. Kan komma till användning om han trilskas.

Sanningen är att de säger sig vilja spionera på, terrorister, dessa kommer att köra krypterat. De som dom säger sig inte vilja spionera på, vanligt folk, kommer dom att spionera på. Det hela är bara en stor lögn. Det är ett gäng med pojkar som har köpt en stor dator som dom vill leka med.
 

« Senast ändrad: tis 17 jun 2008 11:58:44 av Reggis »

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #230 skrivet: tis 17 jun 2008 22:55:07 »
Så sant Reggis, jag håller med utan en enda suck! Eller jag suckar och tycker detsamma! Välj själv......samtidigt så måste jag ställa mig lite undrande .hur ska denna spaning fungera............måste finnas massor med jobb att söka i en snar framtid!
För min egen del så kan jag tänka mig att tipsa om en hel del i min egen bransch, Huldas kateter läcker! Stomipåsarna behövas hämtas på apoteket! Ring Dos-apoteket! Kontakta HSV angående APO-doser mm.

Alla yrkesområden har sitt vardagsspråk som användes, som säkerligen kan misstolkas av andra.............mitt inom äldreomsorgen.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #231 skrivet: ons 18 jun 2008 07:39:32 »
Hur är det med uppgifter som i och för sig inte handlar om brott men kan vara generande för personen i fråga. Kan FRA använda dessa för utpressning? Det är allmänt känt att känsliga uppgifter man fått tag på via avlyssning och annat har använts i utpressningssyfte tidigare både utomlands men även i Sverige.

Hur är det med åsiktsregistrering och kartläggning av medborgare. Redan nu har det visat sig att FRA ägnat sig åt detta utan tillstånd så beslutet är nog bara en formsak, man kör säkert redan för fullt.

Det är bara att gratulera krypteringsprogrammakarna för deras lysande framtid. För det är precis vad som kommer att hända, allt kommer att krypteras. De terrorister man tänkt sig upptäcka kommer att vara de första att kryptera.

Hur dum i huvudet får en politiker vara, tydligen hur jävla dum som helst. Det är skrämmande att upptäcka att vi i Sverige styrs av kompletta idioter. Det skrämmande är inte det man åstadkommer utan det man vill åstadkomma för några terrorister kommer man inte att få tag på.


Jag kan bara sucka och hålla med. Jag förstår inte att det massiva uppbådet mot dessa olika övervakningssystem helt lyser med sin frånvaro. Men är vi förvånade? Storebror låter sitt ansikte lysa över oss och med detta känner vi oss nådiga, vi rättskaffens apostlar.... Ära vare makten i höjden. Vår nya uppgift uppenbarar sig, gån ut och frälse folket och ge dem insikten om att frälsningen finns i och med att storebrodern ser dem, och belöna dem wo rättrogna äro. *ho-ho-ho-ho*

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #232 skrivet: ons 18 jun 2008 10:05:31 »
Eftersom FRA redan idag tydligen samlat på sig information om personer och deras förehavanden så infinner sig genast misstanken att de redan har samlat på sig uppgifter om dagens politiker som de kan läcka. Är det därför våra politiker beter sig som knähundar inför FRA? Vilka snaskigheter har FRA samlat på sig? Tycker det här börjar likna Hoover. Han hade samlat på sig snaskigheter om så gott som alla politiker i USA som han sen använde i utpressningssyfte för att driva igenom sin vilja.

Det här kan låta som ett skämt men jag är övertygad om att det är så det hänger ihop. Sen finns de här 6-7 politikerna som man inte har kunnat hitta något på och det är dom som måste övertygas.

Rätt intressant det här. Tipping togs fram för att skydda företagens information och genast så skall ett gäng med grabbar på FRA använda hela Svenska folket som labbråttor för sin paranoia. Är det inte billigare att skapa en Virtuell värld åt våra politiker och FRA där dom leka elektroniska Cowboys och Indianer. De kan hålla på och elektroniskt spåra varandra och samla på sig ”Utpressningskort”, ”Pinsamhetskort” och andra spelattribut. Det är bara att konstatera att de flesta män blir aldrig vuxna.

Sen står det för en gång skull något vettigt i Aftonbladet. Det är inte Zlatans förtjänst att han just nu spelar så bra det är Helena Segers förtjänst. Jag kan inte annat än hålla med. Enligt förbundskaptenen har han träffat en smart och utåtriktad kvinna och det har smittat av sig på Zlatan. Så rätt, så rätt alla män är i grund och botten oduglingar men med rätt impulser från en kvinna kan till och med dessa oduglingar till män bli till nyttigheter.



Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #233 skrivet: tor 19 jun 2008 12:17:14 »
Jaha, det gick som jag sa, Fotbolls-EM blev rena förnedringen. Det var pinsamt att se de svenska gubbarna bli ifrånsprungna utav pigga rappa killar från Ryssland. Det var egentligen bara kryckorna som fattades fast det behövdes ju inte eftersom hela det Svenska spelet var kryckigt. Tyvärr så undrar man vad det här ger för intryck av Sverige som nation. Jag tror att detta har skadat Sveriges rykte ute i hela världen. Vi upplevs som en samling föredettingar. Synd att vi har ett fotbollslandslag som drar skam över nationen. Jag tycker hela fotbollslandslaget och framför allt dess förbundskapten skall skämmas. När landslaget kommer hem borde de visas upp i Rålamshovsparken där tillfälle ges att kasta ägg på dem. Ett stort ägg i skallen det är vad dessa, jag tvekar inte att säga det, landsförrädare har förtjänat, tvii.

Ja sen har inkompetensen vunnit en stor triumf i Sverige genom den nya STASI-lagen. Det som FRA kommer att kunna kontrollera och avlyssna är det vanligt folk skickar. Allt annat kommer naturligtvis att krypteras. Våra större företag har förberett sig på lagen och börjat nu skicka all mail ”tunnlad” till ett demokratiskt land med yttrandefrihet. Därifrån skickas sen mailen vidare runt världen. Det här innebär att i stället för att avlyssna mail mellan Sverige och utlandet blir det till sist bara inhemsk trafik som kommer att avlyssnas.

Det får mig att ställa frågan: Är våra politiker helt inkompetenta eftersom man röstat igenom en lag som ger konsekvenser som är totalt motsatt mot vad man säger eller ligger det något annat bakom.

Jag drar nog slutsatsen att det finns en dold agenda som man inte talar om. Kan det vara så att Alliansen tänker klamra sig fast vid makten genom att använda FRA för att spionera på sina politiska motståndare? I senaste valet så visade ju Folkpartiet på tendenser till detta har detta gett blodad tand. Genom att gräva fram pinsamheter och pikanterier som kan spridas i pressen och på nätet kan ett maktskifte förhindras. Har vi fått en Alliansdiktatur i Sverige?

Sen vill jag bara utfärda en sista varning om ni skulle drista er till att bada i helgen. Akta er för att göra det med Adidas skor på. I Canada har nu sju fötter i Adidasskor spolats upp på en strand. Vetenskapen står frågande inför denna gåta. Varför lossnar fötter på människor när de badar i Adidasskor? Dessutom undrar man ju varför de som blir av med sina fötter inte saknar dem? Jag skulle i alla fall sakna min fot om den ramlade av när jag badar.

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #234 skrivet: tor 19 jun 2008 13:11:08 »

Är våra politiker helt inkompetenta



JA

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #235 skrivet: tor 19 jun 2008 13:41:31 »

Sen vill jag bara utfärda en sista varning om ni skulle drista er till att bada i helgen. Akta er för att göra det med Adidas skor på. I Canada har nu sju fötter i Adidasskor spolats upp på en strand. Vetenskapen står frågande inför denna gåta. Varför lossnar fötter på människor när de badar i Adidasskor? Dessutom undrar man ju varför de som blir av med sina fötter inte saknar dem? Jag skulle i alla fall sakna min fot om den ramlade av när jag badar.

Det var så makabert att jag fick söka efter information om detta http://seattlepi.nwsource.com/local/367567_feet19.html

Jag för min del tror att hajarna fått god smak, alternativt blivit miljömedvetna, såna där skor avger säkert miljöfarliga plastångor, bara att bita av så flyter skorna tillbaka iland utan att förpesta havet.

Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #236 skrivet: tis 24 jun 2008 15:29:48 »
Jaha så har sommarstiltjen infunnit sig i det vackra Svenska landskapet och nyhetstorkan drabbat den Svenska nationen. Inte ens Fotbolls-EM är aktuellt just nu när vi ägnar oss åt att smälta denna neslighet och kollektiva förnedring vi drabbades av. Det finns även gränser för hur vi Svenskar kan vältra oss i självömkan till och med när det handlar om  något så viktigt som fotboll. Ett litet glädjeämne är att Holländarna förnedrades på samma sätt som Sverige. Fast det vi absolut kan glädja oss åt är att Danmark, befolkat av dessa lömska Danskar, överhuvud inte var med i EM. Skadeglädjen är den enda sanna glädjen viket man upplever i en stund som denna.

Midsommarhelgen har passerat. Denna fruktbarhetsrit där vi tillsammans hjälps åt att resa en kopia av det manliga könsorganet i luften. När vi fått denna penisattrapp i gigantformat att stå upp så vidtar hyllningar till organet i fråga. Vi dansar runt penisattrappen och sjunger om grodor, grisar och annat som en hyllning till mannen. I jämställdhetens tecken tycker jag att på något sätt skulle även det kvinnliga könsorganet kunna hyllas på samma sätt. Jag kan bara inte komma på hur. Man skulle kunna bygga en koja vars ingång försågs med blommor och annat. På kvällen tar man sedan ner stången och stoppar rent symboliskt in stången i kojan samtidigt som man sjunger Ӂ jänta å jag, åhh jänta åhh jag”.

Till sist några ord om denna stackars Blondinbella som känner sig mobbad. I Aftonsnabeln undrar Mats Strandberg om detta att mobbningen av Blondinbellan beror på att hon är kvinna. Självklart är det så. En man som hade haft en site med namnet Blondinbellan hade absolut inte behandlats på detta sätt, det är jag övertygad om.


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #237 skrivet: ons 25 jun 2008 12:16:35 »
På nyheterna igår fick vi höra att våra politiker numera inte kommer med egna förslag utan får  sina förslag från så kallade tankesmedjor. Tankesmedjorna skriver förslag som passar deras syften och sen ger man politikern förslaget som lägger fram det i Riksdagen. Tankesmedjorna kan sedan vara anlitade av företag, eller olika organisationer för att skriva förslag åt de politiker de har på sina listor.

Det innebär att politikern skall ses mer som en budbärare, en Jesus skulle man kunna säga. Vill till exempel Sveriges bönder ha mer bidrag så ber de en tankesmedja skriva något som passar. Sedan ger man förslaget till en politiker som för fram budskapet som sitt eget.

Dagens politiker har inte tid att ha egna åsikter utan det överlåter man till lobbygrupper att ha. Politikerna delegerar helt enkelt rätten att ha åsikter till lobbygrupper som sedan förser dem med marknadsmässigt framtagna åsikter. Då löper vi inte risken att få åsikter som är för annorlunda eller till och med felaktiga. Jag tänker på fasa hur det var i EMU-omröstningen då Svenska Folket enligt Folkpartiet röstade fel. Nej sådana svåra beslut skall inte tas av folket utan det sköts bäst av lobbygrupper. Det Irländska exemplet är ytterligare ett exempel som förskräcker.

Ett bra exempel är vår miljöminister Anders Carlgren. Han får massvis med förslag från bilindustrin som han sedan gör till sina. Därefter så fixar han olika typer av subventioner utifrån vad bilindustrin vill ha. Bilindustrin att vi skall köpa deras lager av etanolbilar och vips så fixar Carlgren en subvention där. Bilindustrin vill också sälja mer elbilar och konstigt nog, det vill just nu Carlgren också. Här ser vi ett fruktsamt samarbete mellan industrin och en politiker. Man skulle nästan kunna säga att Carlgren är bilindustrins representant i Regeringen.

Det här skapar oanade möjligheter till besparingar. De olika lobbygrupperna kan ju avlöna sina politiker eller varför inte tala klarspråk och tala om vad de är nämligen marknadskommunikatörer. Det kan gå till så att efter ett val så ropas politiker ut till högstbjudande lobbyintresse. Staten säljer alltså politikerna och använder summan till att finansiera systemet. Jag tycker att man även kan lägga ut ett antal politiker på Tradera för försäljning.

Vi väljer inte politiker med åsikter längre utan vi väljer ett gäng med marknadskommunikatörer, nämligen 349 stycken. Det innebär att en lämplig titel i stället för riksdagsman eller riksdagskvinna bör vara Megafån. I den Svenska Riksdagen finns 349 Megafånar som representerar ett antal kapitalstarka lobbygrupper.

Tallen

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
    • Porslinsbloggen
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #238 skrivet: ons 25 jun 2008 13:23:25 »
Det där kunde jag inte ha sagt bättre själv... ;D

Man kan ju inte med gott samvete säga att vi lever i en representativ demokrati längre...politikerna representerar ju inte folkets åsikter, även om vissa åsikter kanske inte heller av vissa skäl bör representeras (då tänker jag närmast på de allt för extrema människofientliga åsikterna), så är det helt klart brister någonstans i systemet. Jag anser att det är allt för lätt för företagsintressena att påverka politikernas beslut, företagen ska inte ha något eget "liv" på det sättet att de kan påverka samhällsutvecklingen på bekostnad av människorna  >:(

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #239 skrivet: tor 26 jun 2008 08:30:58 »
Såg i pressen att det varit någon form av nationell yra på Skansen kallad ”Allsång på Skansen”. Tyvärr så missade jag denna begivenhet. Tycker emellertid att det låter trevligt på beskrivningen. Man skall ha dammat av lite gamla lik under tonerna till marschmusik från en mässingsorkester.

Nu undrar jag om även majestätet var närvarande och delade ut ordnar till förtjänta senila män samt överlämnade fanor med ett pissgult kors på till berömvärda patrioter? Tycker vi skall ha mer sådant i Statstelevisionen.  Skulle vilja se unga män med bara överkroppar smörjda i olja marschera till tonerna av Sveriges honnörsmarsch, "Under blågul fana". Just Skansen skulle lämpa sig bra för dylika uppträdanden på grund av sin anknytning till den Svenska hembygden. Det hela skulle kunna avslutas med ett tal av Maud Olofsson där hon talar om vikten av att avlyssna alla Svenskars telefoner och läsa alla Svenskars brev till fromma för fosterlandet. Men ack det är bara drömmar, våta drömmar, i huvudet på en patriot som jag.

Då känns det skönt att veta att vi har en Utbildningsminister som Jan Björklund. Det borgar för att disciplin och ordning kommer att vara i fokus i Sverige och att den Svenska fanans roll även fortsättningsvis kommer att vara betydande i vårt moderna samhälle. Kan han dessutom införa marsch till mässingsorkester som ett obligatoriskt ämne på skolschemat så är vår nation räddad från den Socialistiska flummskolan. Finns det något vackrare än gossar och flickor som står på led och gör givakt inför fanan. Kan man dessutom få dessa gossar och flickor att marschera i takt så är vår nations lycka gjord. Jag måste erkänna att jag blir riktigt upphetsad vid denna tanke på vår ungdom gåendes i takt i raka led på våra skolgårdar. Det kallar jag för kunskap. Det är just den kunskap ett modernt samhälle behöver.

Kan man dessutom få framföra ett litet önskemål om skoluniform eller varför inte förse hela Svenska folket med uniformer försedda med nummerlappar med personnummer på ryggen. Då kan man genast identifiera människor och via övervakningskameror övervaka alla Svenskar. Till dig som inte tycker om det, säger jag bara: Är du ärlig så har du inget att frukta. Dessutom sätter man ett litet chip i uniformen så kan staten hela tiden se var du är. Det är bara för ditt eget bästa så att du inte går vilse. Ju mer jag tänker på det, vilken trygghet det skapar. Den inre fienden, det vill säga ickepatrioterna, är vår värsta fiende, därför måste vi spionera på varandra. Med FRA i tiden.