Desperationen sprider sig. I Sundsvall har en äldre kvinna blivit rånad på sina julklappar och i Jönköping har man stulit Jesusbarnet i krubban utanför Stora Hotellet. På vägarna råder det blixthalka och på TV kan vi se det Svenska rättsväsendet framstå som om det vore befolkat av, om inte jubelidioter, så i alla fall ett gäng karriärkåta åklagare, terapeuter, kriminalare och annat löst folk. Satt med stor undran framför TV:n och tittade på hur dessa personer i sin jakt på ett lik tömde en tjärn på vatten, sprang runt i skogen och till sist hittade lite aska som man utan tekniskt undersökning utnämnde till det eftersökta liket.
De var som att titta på ett rollspel där det fantiserade fritt och alla försökte få sina vansinniga idéer bekräftade. Alla inblandade ville så gärna att Thomas Quick skulle vara skyldig vilket skulle främja deras karriär. De påminde på något sätt om en antikhandlare som fått för sig att han har en unik målning. Allt som talar emot detta unika bortser han ifrån â€men visst ser det ut som ett â€A†i början på signaturenâ€, säger han mens du har svårt att överhuvud se någon form av signatur.
I Milano där satsar man på sina hemlösa. Där blir det rysk kaviar för 4,5 millioner till de fattiga. Vad får de fattiga hemlösa i Sverige till jul? Ingenting har man gjort för de hemlösa. Tycker Göran Hägglund är en förbaskad snåljåp. Inte för att det behöver vara rysk kaviar men några skinkor och lite köttbullar kunde han väl ändå hosta upp.
Regeringens satsning på fordonsindustrin är rätt intressant. Att satsa 28 millioner på gammal teknik och gamla idéer är ju inget jag skulle använda mina privata medel till. Men nu är det andras pengar Maud hanterar då går det som vanligt bra att vara â€jultomte†för Maud. För detta vill jag utnämna Maud till årets politiska tomte eller kanske tomtar för hon har ju tre löner. Däremot har hon inte ett öre till ett världsledande företag som Elmo Leather när de fått finansiella problem. Fast dom gör ju inga tekniskt underutvecklade bilar vilket verkar vara en förutsättning för stöd. När Maud är i farten skall pengarna garanterat kastas i sjön.
Fast idag får vi inte glömma Drottningen, hon fyller år. Vår Drottning fyller faktiskt bara 65 år. Jag tycker hon ser betydligt äldre ut. Det innebär att hon blir pensionär idag men enligt uppgift tänker hon fortsätta â€jobbaâ€. Det känns bra att hon fortsätter att gå på middagar och resa runt i världen något som de flesta brukar kalla för semester. Fast när Drottningen gör det då är det arbete. Så man kan vrida på saker. När Drottningen äter då jobbar hon. Undrar vad min arbetsgivare skulle säga om jag tar upp min julmiddag som övertid?
http://se.youtube.com/watch?v=gXaRHJLnlrc