Författare Ämne: Dagens filosofiska funderingar  (läst 272081 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #450 skrivet: tis 20 jan 2009 12:20:35 »
I Göteborg där är affärer stark förknippade med alkohol.

I Göteborg är allt förknippat med alkohol. När jag flyttade hit så blev många mycket förvånade när jag sade att jag inte dricker alkoholhaltigt. Jag tror inte att jag än i dag 23 år senare har träffat på någon mer som spottar i glaset.

Eller så är det narkotika som gäller. Jag har nog blivit tillfrågad ett tjugotal gånger om jag vill köpa. Senast vid jul var det en kille i tjugoårsåldern som kom i en av de dyraste Mercedesarna och undrade om jag ville köpa något till näsan när jag kom ut från ICA. Och jag har sett flera småkillar som knappt har gått ur grundskolan som kommer i Lamborghini, Ferrari och liknande åk. Jag tror inte att de har tjänat pengarna på att sälja jultidningar...

« Senast ändrad: tis 20 jan 2009 12:22:20 av JJ »

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #451 skrivet: tis 20 jan 2009 12:48:06 »
 Det kan vara sjöluften som suger!

 Göteborg har varit riktigt bra när det gäller riktiga prylar. Fast det har väl mattats av så nu får folk köra med 60-tals.
 Minns speciellt ett kinesiskt armborst, hopfällbart. Nu sist var där en japanurna men den var på utredning så inget pris.
 Brukar varje gång köpa någon sten, det har blivit tradition.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #452 skrivet: tis 20 jan 2009 13:00:12 »
Fast det är väl lite snett med geografin nu, då Thomas Eskilsson sitter i Trollhättan, där Film i Väst ligger. Jag ska förresten dit och supa på skattebetalarnas bekostnad ikväll då det är galapremiär av Lukas Moodyssons Mammoth, det är 1,5 timme mingel före och öl och nattmacka efter filmen dessutom (på riktigt ska jag köra bil, och ni vet ju hur det slutar även nykter :), så det blir alkoholfria alternativ ikväll)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #453 skrivet: tis 20 jan 2009 13:57:22 »
Jag tycker det är något fel att man dricker mycket alkohol i Götet, det behövs. Tror att utan alkoholen i Götet så skulle mentalvården där kollapsa utav patienttrycket. Det skull bli mycket kostsamt. Därför är mitt förslag till stöd för Göteborg, ta bort spritskatten i Göteborgsregionen, det kommer att ge ett bättre stöd än det här stödet till bilindustrin. 

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #454 skrivet: tis 20 jan 2009 14:34:55 »
Jag ska förresten dit och supa på skattebetalarnas bekostnad ikväll då det är galapremiär av Lukas Moodyssons Mammoth,

Om du ser en Eamesfåtölj och en randig Pantonlampa bl a så har jag varit med och burit upp dem på skåpbilen som skulle transportera dem till studion.

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #455 skrivet: tis 20 jan 2009 14:43:31 »
 JJ  har du inte släpp en rökare i dom också?

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #456 skrivet: tis 20 jan 2009 19:28:49 »
Om du ser en Eamesfåtölj och en randig Pantonlampa bl a så har jag varit med och burit upp dem på skåpbilen som skulle transportera dem till studion.

Ã…h vad roligt att jag tittade in innan jag for (lite coolare att komma lite senare tror jag) Nu fick jag nåt att titta efter också
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #457 skrivet: ons 21 jan 2009 08:17:35 »
Reinfeldt är på hemlig resa i Afghanistan, enligt Expressen. Oj vad hemligt det är. Vad är det Expressen vill påskina? Att de har ”speciella” kontakter med vår statsminister och på det sättet antyda att de känner till hemlisar. ”Jag vet något som du inte vet”, får mig att tänka på småskolan.

Har ni tänkt på att allt fler behandlar er som om ni vore i yngre tonåren eller som om vi led av någon form av hjärnblödning. Ofta är det barnslig reklam utan någon som helst fakta eller substantiellt innehåll. Posten hade en massa hoppande bollar som skuttade runt med slutklämmen, ”En del av din vardag”. Iprenmannen som likt en pingstpastor frälser dig från huvudvärk, mensbesvär och vad det nu kan vara.

Eller de här försnuttade nyheterna enligt amerikansk modell som mest är en form av åsiktsreklam för reportern. Man visar något upprörande och sen ”bli nu jävligt upprörd”. Det som visas behöver inte vara sant på något sätt. Kravet på sanning ställs underligt nog bara på Liza Marklund.  Det är nog dags att göra uppror mot den här fördumningen.
Jag bojkottar numera alla varor vars reklam går ut på att fördumma oss.

Madonna är ingen feministikon länge. Hon är ett sunkigt gubbslem. Detta säger Karin Olsson i Expressen. Detta påstående bygger på förutsättningen att Madonna på något sätt tidigare drivits av någon form av vision. Nu är det inte så utan Madonna är inget annat än en produkt på marknaden vars förpackning i början skilde sig från andra produkters förpackning och inget annat. Det här med feministisk ikon är resultatet va att ett antal besservissrar och proffstyckare som Karin Olsson sitter och övertolkar olika företeelser och skapar ikoner.

Smarta reklammakare har lyckats dupera Karin Olsson och hennes kollegor att Madonna är något helt annat än ett rent kommersiellt projekt. Det är deras behov av att ha något att skriva om som skapat ”myten” Madonna. Nu är Madonna inte fräsch längre då kan Karin Olsson och hennes kollegor likt spyflugor som samlas runt en skithustunna kritisera de rester som finns kvar av Madonna, göra hån av henne och avsluta det hela med att kalla henne för sunkigt gubbslem.

Frågan är bara vem som är ett gubbslem? Är det Madonna eller är det Karin Olsson och hennes kollegor. Jag tycker nog att Madonna är inte förändrad. Hon är precis samma produkt som tidigare fast inte lika spännande, nyhetens behag har försvunnit. Vad Karin Olsson nu gör är att suga ut det sista. Madonna har aldrig varit något feministiskt föredöme, så varför dessa utfall?

http://se.youtube.com/watch?v=to-OBGvbV3c

« Senast ändrad: ons 21 jan 2009 11:35:10 av Reggis »

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #458 skrivet: tor 22 jan 2009 08:15:38 »
I Kungälvsposten kan vi läsa att ICA eventuellt är på obestånd. Lena Esbjörnsson i Kode berättar att när hon skall ta ut pengar på sitt ICA-konto så händer det ofta att det inte finns några pengar hos ICA. Då det rör sig om 2.000 kr, det vill säga inget större belopp, så  man undrar om ICA är nästa krisföretag som får bidrag från Maud?

Frågan kom upp då banken i Kode skall flyttas. Ove Wiktorsson centerpartiet, som är samhällsbyggnadsutskottets ordförande, konstaterar att denna flytt är ett resultat av att datorn kom. Till vem datorn kom framgår inte av reportaget.  Ove Wiktorsson är annars mest känd för sitt bevingade ord: ”Samhällsbyggnad och bensinstationer hör inte ihop.” ”Nej ett samhälle skall baseras på hästtransporter, det är framtiden”, säger Ove.

Nu har finanskrisen kommit till Christies så nu är det nog bäst att ta det här på allvar. De avskedar nu 25 % av personalen då efterfrågan på bättre objekt väntas sjunka drastiskt på grund av krisen. Då känns det bra att en ny stjärna har etablerats på konsthimlen nämligen Vladimir Putin. En tavla av Putin såldes för motsvarande 9,5 millioner kr på auktion i ST Petersburg. Köparen var föresten galleristen Natalia Kurnikova.

Är det nu dags att lansera nya konstnärer ur politikervärlden. Ser fram mot att få se en tavla med en piska av Janne Björklund, en skär naivistisk gris målad av Göran Persson och kanske en målning av Calle Bildt iklädd stålmansdräkt målad av hans hustru Grevinnan. Det gäller att ge marknaden det den vill ha. Kungen kan säkert kludda ihop något för att dryga ut apanaget, varför inte hustrun på en soffa ätandes en blodig biff och ett vargskinn på golvet nedanför.

Ett tips till Daniel, gymägaren, Westling. Han kan ta några foton på en lättklädd Victoria, och rubricera det som fotokonst, vilket klipp det skulle vara. Varför inte ta korten på gymmet och framför allt i omklädningsrummet. Skulle helt säkert kunna finansiera hela deras bröllop så slipper vi skattebetalare betala kalaset. Skulle det inte räcka får väl resten av familjen ställa upp och posera tycker jag.


http://se.youtube.com/watch?v=NopUzCkY37Q

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #459 skrivet: fre 23 jan 2009 08:24:07 »
Nu fick allt de som inte tror på marknadsekonomin sig en knäpp på näsan. Priset på rymdresor kan i det närmaste halveras då det har dykt upp en konkurrent till Rymdturistbolaget Virgin Galactic, som har en av sina baser i Kiruna. Det är företaget Xcor Aerospace som lockar med halva priset. Fast det är en sneakresa som bara är på 61 km höjd mens Virgins är på 100 km höjd. Främsta målgruppen är väl fattiga stackare som nöjer sig med en sån här budgettripp för runt 400.000 kr. Men visst funkar marknadsekonomin, i alla fall på rymdresor. Tänk om den kunde fungera på elen också.

Är du framgångsrik på marknaden? Glöm inte att du är en produkt på den globala marknaden. Har du rätt utseende eller är näsan lite väl stor, dags för lite plastik kanske? Hur är det med bukfläsket, känns det lite slappt, marsch till gymmet för att öka ditt marknadsvärde som är i sjunkande. Hur är du klädd, det där är inte retro det ser bara töntigt ut. Nej det är dags för en shoppingrunda så du inte helt tappar dit marknadsvärde.  Använd tiden rätt med make up, shopping och gym så att ditt marknadsvärde bevaras eller helst stiger. Annars kan du inte konkurrera på den globala marknaden.

I dagens Metro kan man läsa om Sanna Bråding, ni vet den där kändisen som blev kändis när hon torskade för att hon snortade. Innan var det väl nästan ingen som visste vem hon var men nu vet alla. Man kan bli känd för olika saker här i livet. Till saken, hon bloggar i alla fall från kåken nu, där hon berättar om sina vedermödor. Bland annat att hon inte kan ringa när hon vill, det är det värsta. Nu kommer hon inte bara att bli känd som ”tjejen som åkte fast för snortade” utan även som ”kåkbloggaren”. Ja hon jobbar till sig en ordentlig karriär. Nu fattas det bara lite sex så har hon garanterat en förstasida i våra ledande tidningar. Får man föreslå ett lesbiskt ”äventyr” med en av plitarna, det skulle sitta fint.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #460 skrivet: mån 26 jan 2009 08:00:30 »
I Commersen, tidningen från Karlshamn där kan du läsa rubriken ”Intresserad av pengar”. Rubriken riktar sig till unga med tillrubriken ”Ung Ekonomi”. Roligt att se att våra bonusdirektörers intresse sprider sig ner i åldrarna, återväxten av penningintresserade verkar säkrad. Själv tillhör jag de extremt penningintresserade. Jag erkänner villigt att pengar är ett av mina stora intressen. Jag älskar pengar, jag blir kåt av pengar. Såg en undersökning att kvinnor som är tillsammans med män som tjänar mycket pengar har ett bättre sexliv. Jag tror inte det spelar någon roll varifrån pengarna kommer, bara dom kommer så att säga och det är mycket. Ju mer pengar som trillar in, ju pilskare är jag. Nu har ju skatten sänkts igen vilket borde leda till ett jäkla kopulerande ute i stugorna.

I kristider är svarta affärer att rekommendera då de ökar dynamik i det finansiella systemet och ger en välbehövlig stimulans åt samhällsekonomin. Säljaren får behålla mer pengar vilket leder till ökade inköp och ett ökat kapitalflöde i de ekonomiska venerna. Det kan jämföras med effekten av att pumpa in koncentrerat amfetamin i venen. Det ger en ordentlig kick och en mycket hög aktivitetsnivå som inte bara varar på dagen utan i stort sett dygnet runt. 

Den ekonomiskt påtände svartsäljaren kommer som en konsekvens av inflödet av valuta att öka sin omsättning betydligt. Till slut kommer inflödet av kontanta medel att överträffa säljarens behov av likvida medel. Då gäller det att tvätta pengarna. Ett vanligt sätt är att köpa travvinster på Galoppen. Då pumpas ytterligare medel ut i det tidigare stagnerade systemets vener som får en ordentlig kick när de nu vita pengarna placeras på den svältfödda börsen. Den tidigare så impotenta börsen svarar med en ordentlig resning. Det självklara svaret på en stagnerad ekonomi är en ordentlig smörjning av den svarta marknaden.

Nej gör Christina Husmark-Persson inte bara till socialförsäkringsminister med ansvar för Försäkringskassan utan utvidga hennes mandat att även omfatta Skattemyndigheten. Det skulle garanterat leda till en omedelbar omorganisation och till en icke fungerande myndighet till fromma för svarthandeln och Sveriges ekonomi. Christina Husmark-Persson lider nämligen av två åkommor, hon är övertygad om att alla människor fuskar och hon litar inte på någon. Varhelst man behöver paranoia är Christina Husmark-Persson det självklara valet. Med sin enastående allmänna kompetensbrist, kombinerad med ett extremt kontrollbehov och sjuklig misstänksamhet kan hon få de bästa organisationer att sluta fungera. ”Att sätta in Christina Husmark-Persson är som att tanka en bil med gödsel”, lär jordbruksminister Eskil Erlandsson ha sagt.


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #461 skrivet: tis 27 jan 2009 08:16:37 »
De nya uppgifterna om att pensionerna riskerar att minskas med 4 % nästa år har fått Alliansen att komma med krafttag.

Jag har hört att Anders Borg planerar att möta den förväntade pensionsminskningen med att ta bort momsen på kattmat. En mycket älskvärd handling av denna pensionärernas bästa vän.

Men Maud hon vill inte vara sämre. För att uppmuntra pensionärer att börja arbeta föreslår hon att det skall anordnas rundturer för pensionärer till något jordbruk för självplock av potatis. De pensionärer som inte kan plocka potatis själva kan med fördel hyra in någon annan från hemmet för plocket. Halva kostnaden kan sen dras av som en hushållsnära tjänst.

Göran Hägglunds han vill i stället stimulera till andlig spis. Alla pensionärer skall få en bibel till kraftigt reducerat pris. De pensionärer som dessutom läser högt ur bibeln i hemmets samlingslokal eller på allmän plats skall få bibeln helt gratis.

Björklund han vill att alla pensionärer som kan stå upp skall kunna anmäla sig som kanonmat för att stå i vägen om Ryssen kommer. För detta skall de få en elegant uniform helt gratis och möjligheten att få marschera på städernas gator i sina uniformer för att påminna oss om den lede ryssen.

Det är ingen hejd på Alliansens löften till våra pensionärer, momsfri kattmat, möjlighet att köpa potatis billigt, en gratis bibel och som grädde på moset en splitter ny uniform.  Har Sverige verkligen råd med allt detta nu när andra behjärtansvärda behov tränger på.

”Jaha, det ser ju inte så bra ut”, sa vår näringsminister. ”Har nyföretagandet minskat i en högkonjunktur. Det kan se ut som vi misslyckats och det får det inte göra.” Låt oss därför göra om statistiken så den stödjer vår politik”, fortsatte Maud. Resultatet av denna omläggning blev att vi har haft en våldsam ökning av antalet nya företag samtidigt som totalsumman  minskat.

Hur är detta möjligt frågar jag vår näringsminister?: ”I Alliansens Sverige är allt möjligt”, svarar Maud och fortsätter: ”Fokusera inte på matematiska detaljer, har företagandet ökat så har det gjort det.” Men hur är det möjligt att totalsumman blir mindre om det har ökat”, frågar jag. ”Inte vet jag, säger Maud, ”jag är ingen matematiker det får du fråga någon räknekunnig om som till exempel Björklund, han kan räkna till tre i alla fall. Det är därför han är Utbildningsminister. Som minister behöver man inte kunna räkna, det är bonus. Skulle jag kunna räkna också så vill jag ha en lön till som matematiker också. Jag ville ha en ökning av antalet företagare och därför har jag beställt en statistik som visade det, så gör vi i Alliansen, möjligheternas politiker.”

Det är inte någon ände på allt elände. Obamas skräddare har gått i konkurs, suck. Vart skall detta sluta? Med en Obama som handlar på H&M, tvii?


http://se.youtube.com/watch?v=neFzQ-vBXm0


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #462 skrivet: ons 28 jan 2009 08:34:52 »
Tidningen Commersen i Karlshamn är en spjutspetsprodukt. Inte nog med att du kan tanka hem detta annonsblad. Nu finns Commersen som taltidning också via din dator. Du för bara muspekaren över texten så läses den upp. Med en bärbar dator och mobilt bredband kan du förgylla tillvaron för alla på till exempel bussen genom att få glada reklambudskap upplästa till dina medpassagerares glädje. När jag prövade i morse så såg jag hur min omgivning inte blev inspirerade av att höra att ICA Maxi i Ronnebys annons om att de blivit utnämnda till bästa sälj och bästa annonsör i Commersen. De som satt på bussen blev, ja helt enkelt irriterade.  En herre sa, ”skall man nu behöva höra reklam på bussen också”. 

Kanske lite dumt att skriva om det här för nu kommer bergis Filippa att sälja utrymme för talannonser inom SL. Även på sjukhusen kommer du att tvingas höra: ”Den goda maten, den handlar du på Frasses livs i Rövstånga”, i väntrummens högtalare. 

Annat är det att försöka läsa annonser i Bergslagsbladet, det kostar 150 kr/ månaden att få ta del av liknande intressanta saker som är gratis i Commersen. Dessutom måste du läsa helt själv vilket ställer krav på läskunnighet. En kunskap som är sjunkande efter Björklund budskap: ”Mer skola till medborgarna för mindre pengar.”

Vad är det för fel på Göteborg? Var inne på en av deras tidningssiter och där var det jul. Jag kunde tävla om julklappar  för 500.000 kr om jag skrev en önskelista med julklappar samt kunde motivera varför just jag skulle få en klapp. ”Julen är slut även i Göteborg, har ni inte fattat det ni som bor där?”, vill jag skrika när man ser sånt här. Det här ger mig samma känsla som när jag mitt i sommaren råkade besöka PEMA (ligger på vägen mellan Hörby och Sjöbo) och där är det fullt med tomtegubbar och slädar när det är nära 30 grader ute.

I Expressen kan man läsa om svullen mage. Orsaken till svullen mage är ofta ditt arbete. Du är helt enkelt allergisk mot arbete. Jag undrar om det inte är Alliansens fel att allt fler människor blir allergiska mot arbete. Jag har alltid varit allergisk mot arbete men jag har inte fått några fysiska problem av detta ännu. Jag drabbas ”bara” av svår tristess och ett tvångsmässigt behov av någon form av substans för att bota tristessen. Det kan vara lite puff, en lina eller en pava vin.  Vid riktigt svår arbetsrelaterad tristess så kan jag ordinera mig själv en starter, lite puff, och sedan följa upp med en pava vin och avsluta det hela med en lina.

http://se.youtube.com/watch?v=OxgU4h9cYmk&feature=related

« Senast ändrad: ons 28 jan 2009 08:49:28 av Reggis »

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #463 skrivet: ons 28 jan 2009 12:11:22 »
Vad är det för fel på Göteborg? Var inne på en av deras tidningssiter och där var det jul. Jag kunde tävla om julklappar  för 500.000 kr om jag skrev en önskelista med julklappar samt kunde motivera varför just jag skulle få en klapp. ”Julen är slut även i Göteborg, har ni inte fattat det ni som bor där?”, vill jag skrika när man ser sånt här.

Vi är tidigt ute här i Göteborg. Det e la förstås nästa jul som menas, änna!

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #464 skrivet: tor 29 jan 2009 07:48:56 »
I Östermalmsnytt får man ofta goda tips för hur man ”sparar”. Ett av tipsen gäller besök på en vegetarisk restaurant på Söder där du kan välja på soppa med bröd för 60 kr och en buffé med 6 varma och 20 kalla rätter samt två olika sorters soppa för 100 kr. Här rekommenderar Östermalmsnytt att man går ett gäng och en i gänget betalar 100 kr mens de övriga tar soppa för 60 kr. Den ”fullbetalande” bjuder sedan sina ”medätare” på rätter från buffén.

Det här tycker jag är så typiskt för Östermalm och dess innevånare. Att utnyttja allt och alla in absurdum. Med tanke på att de som bor där har Sveriges i särklass högsta inkomster och största förmögenheter så börjar man undra hur sjuka dom är. Föds dom snåla och med egenskapen att utnyttja andra eller är den egenskapen socialt betingad? När ett par på Östermalm är i affären och handlar och det är kö vid kassorna så ställer de sig alltid vid olika kassor. Detta för att sedan kunna välja den kö som gick fortast.

Det är bara i matvaruaffären i Fältöversten, Östermalms köpcentrum, som jag sett kunder stå och väga tuber av olika slag för att få tuben med mest innehåll. Jag hade ingen aning om att tuberna vägde olika. Fick reda på det då jag frågade en man som höll på och vägde kaviartuber vad han höll på med, jag vart nyfiken som vanligt. Då berättade han hemlisen att det kunde skilja på upp till 6 gram mellan två olika kaviartuber som skulle innehållande 300 gram kaviar. När jag gick till en annan våg för att väga de bananer jag skulle köpa hörde jag honom triumferande ropa ut ”304 gram, den skall jag ha”. Vissa väger även mjölkförpackningarna kan jag berätta. Det påstås att Calle Bildt, som numera är Östermalmsbo, även brukar snoppa av eventuella kvistar på äpplena innan han väger dem.

Såg att Magdalena Graf fått hjärnblödning av ett TV-program och behövde få hjärnan dränerad. Jag kan berätta att hon är inte den enda som får hjärnbesvär av TV, det drabbar även mig. Fast i mitt fall är det ingen hjärnblödning utan snarast är det fråga om en dränering direkt. Efter 15 minuters TV-tittande känns det som alla vettiga tankar har flugit, jag vet inte vart, men borta är de i alla fall. Därför har jag full förståelse för att Magdalena Graf är i stort behov av en dränering av hjärnan för att kunna delta i TV.  Med tanke på hur jag upplever det att titta på TV, hur är det då att vara att vara med? Det måste vara rena helvetet. 

Till sist en länk med musik till en av de absolut främsta sångare och gitarrister som trampat denna jord nämligen Sister Rosetta Tharpe.

http://se.youtube.com/watch?v=v7lN1R2LP-4