Författare Ämne: Dagens filosofiska funderingar  (läst 275055 gånger)

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #465 skrivet: tor 29 jan 2009 09:57:23 »
Med tanke på att det är den främsta sångaren så kan jag hålla med men för övrigt lät det som "vanligt".

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #466 skrivet: fre 30 jan 2009 07:31:54 »
På Saab där sparas det ordentligt man tar bort trotjänargåvan som Saabanställda fått efter 25 års anställning. Det måste vara en ordentlig sparåtgärd. Gåvan, under de år den delats ut, har bergis kostat lika mycket som GM-chefens privata jetplan under en hel vecka. Det gäller att prioritera och det finns inga anställda som gjort sig förtjänta av en sådan generositet. Högt räknat motsvarar gåvan 0,01 % av GM-chefens bonus per år.

Nu tycker jag det är lite dumt att ta bort den. Saab borde i stället byta ut guldklockan mot något som mer speglar dagens arbetsmarknad. Jag tycker Saab skulle dela ut en dumstrut till de medarbetare som är dumma nog att jobba där i över 25 år. En dumstrut kan köpas på Butricks för några 10-or. Den gesten tror jag även Saab har råd med. Även inom staten borde man förse idioterna som är så dumma att de jobbar på samma arbetsplats i 25 år eller mer med en ordentlig dumstrut. De ”arbetsfånar” som är lojalitet med sin arbetsgivare och tror att denna lojalitet är besvarad borde omyndigförklarar och sjukskrivas för infantilitet.

Dagens arbetsmarknad är exakt vad namnet säger, en marknad och inget jävla tivoli. På den marknaden köps arbetskraft till lägsta möjliga pris. Glöm inte att den marknaden blir alltmer global. Det finns alltid någon någonstans i värden som är villig att jobbar för sämre lön än du.

Jag har hört att Arbetsmarknadsministern Littorin har långt framskridna planer på att öppna en arbetsbörs där företag kan annonsera efter personal. De som är intresserade bjuder på jobbet genom att bjuda lägsta lön de är beredda att utföra arbetet till. ”Vinnare” är den som begär minst ersättning. Här skall företagen även kunna bjuda ut arbete som utförs av någon i dag, detta för att stimulera till lönesänkningar. Frågan Alliansen brottas med är om den som har anställningen innan skall få vara med och bjuda eller ej? Alliansen är inte helt överens på den punkten. Maud motsätter sig det. Den vars jobb auktioneras ut till lägstbjuda och sedan får det till låg lön tror hon inte kommer att ha den rätta motivationen. Detta är typiskt Maud, denna omtanke, denna känsla för sina medmänniskor.

Jag frågar Littorin: ”Varifrån har du fått den här strålande idén? ” Jag läste om de fattigauktioner man hade där fattiga föräldrarlösa  barn auktionerades ut till lägstbjudande, säger Littorin och fortsätter:  Tyckte det verkar vara en bra modell då får alla lönen satt utifrån vad marknaden tycker är rätt nivå Jag har alltid haft en känsla för det här med rättvisa, sådana är vi i Alliansen”.

http://se.youtube.com/watch?v=7Kc-ja6i1GI

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #467 skrivet: mån 2 feb 2009 08:19:08 »
Hur mediekåta får poliser vara? Så fort det är en fest med kändisar så finns det hur mycket polisresurser som helst för en narkotikarazzia. Då är det inget snack, att jaga kändisar på fester det verkar vara polisens högst prioriterade arbetsuppgift i konkurrens med fortkörning. Är dessutom någon TV-kanal där så är det klockrent. Med tanke på att dessa ingripanden sker på sena kvällar så ger de väl en hel del kompensation i form av ledighet som ett extra plus.

Commersen, Carlshamn, min favorit bland lokala tidningar berättar något sorgligt. Nu har finanskrisen nått ända till Ã…ryd och hotar Ã…ryds vävstuga. Studieförbundens nedskurna anslag förorsakade av finanskrisen gör att denna, för Ã…ryd och hela Sveriges kultur väsentliga verksamhet, är hotad. Ã…rydsborna är i chock. Att de lägger ner skolan gör inget där lär sig barnen bara en massa ofog, den kan vi vara utan. Affär vad skall vi ha den till?, de har bara en massa skräp. Men vår vävstuga, att läggs ner den är ett dråpslag inte bara mot Ã…ryd utan mot hela landsbygden. Det är som att spotta majestätet i röven. Vi är många som inte kan tänka oss Sverige utan Ã…ryds vävstuga, eller hur?

Carl Bildt får låga betyg för sitt ledarskap på UD. ”Han agerar som en tupp i en hönsgård och vi är hans höns”, säger en chef på UD. En annan anställd berättar: ”Han är nästan aldrig här och det är skönt för när han är här så står han bara och drar anekdoter från sina resor ute i värden. Det är långa utläggningar om vilken meny han blivit serverad. Värst är det när han skall analysera vilka kryddor som eventuellt använts i såsen. En sådan analys kan pågå i flera minuter. Var det timjan i såsen eller inte, det är den stora frågan.”

Fast enligt en annan UD-anställd så är dessa utläggningar om menyer att föredra framför hans politiska monologer. Dessa monologer som kan pågå i timmar går alltid ut på att varna för den lede Ryssen. Även den senaste konflikten i Gaza är Rysslands fel enligt Carl Bildt. ”Jag har bevis på att Hamaskrigarna är förklädda Ryssar”, säger Carl.

UD:s viktigaste uppgift just nu är enligt Carl Bildt  att jobba på det stora målet. Vilket är då det stora målet, jo att bidra till att Calle väljs till EU:s utrikesminister. Eller som Calle brukar säga: ”Min karriär är viktigast inte bara för Sverige utan för hela världen, ja det är en universal fråga därför måste det komma främst.”

http://se.youtube.com/watch?v=5joRRYNypKM

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #468 skrivet: tis 3 feb 2009 08:05:15 »
Man skrattar så tårarna rinner. Strulet på Försäkringskassan har nu fått sin förklaring. Det är strul med IT-utvecklingen. Först så har man köpt SAP och tror att det skall fungera utan plågor, naivt. Alla SAP-installationer är förknippade med svåra plågor, driftproblem och gigantiska förseningar och extrakostnader.

Sen börjar utsugningen man vill ha betalt för allt och systemet kräver en hel hord av konsulter. Jag är inte förvånad över att pengarna på Försäkringskassan tar slut. Detta är bara början på Försäkringskassans lidande. Det är endast inkompetenta företag som köper SAP då det är en riktig kostnadsbomb. Vad jag förstår så kom regeringen med en massa nyheter som skulle implementeras mitt under införandet och det går inte. Därför är det ministern, Cristina Husmark Pehrsson, som bär ansvaret för Försäkringskassans totala fiasko. Installationen av SAP påbörjades 2005 och skulle vara klar 2008. Ny beräknad färdigtidpunkt är 2011, snacka om försening. Vad kostar det oss skattebetalare? att Cristina Husmark Pehrsson fått möjlighet att kolla VAB-dagar. En kontroll som hittills visat sig leda till högre uttag av dagar, inget fusk alltså utan tvärt om.

Ingostaty, man vrider sig i skratt. Har man inget annat att resa en staty över i Göteborg än en person som är känd för att slå andra tills de blir medvetslösa. Enligt uppgift skall skulpturen utformas så att Ingo står där med sitt mästarbälte i handen samtidigt som hans brallor har ramlat ner och hans håriga rumpa är bar. Statyns titel skall vara: ”Det är svårt att dra upp brallorna när man har boxhandskar på händerna.”

Äntligen, vi ser solen igen. Efter att rullgardinen i princip varit helt nerdragen i flera veckor så tittar solen äntligen fram. Men visst är det typiskt att då blir det svinkallt. Man har alltså att välja på solsken med bister kyla eller rullgardinen nere och tjänlig temperatur, tvii. Detta ger perspektiv på livet och det gamla talesättet att välja mellan kolera och pest. Fast när man är inomhus så lider man ju inte av den låga temperatur och kan samtidigt glädja sig åt att solen strålar skiner ner på tangentbordet.

Men det är inte så tokigt med kallt väder och att vara inomhus ibland. Man kan städa till exempel. För min del är det jätteroligt att städa ibland då jag ofta hittar kul grejer som jag glömt bort. Fast efter helgen så får man sitta i bur igen, vara en burhöna och värpa ägg innehållande säljbara slogans för att öka konsumtionen av prylar ingen egentligen behöver, och ”en cykel på köpet”.

Såg föresten att Dogge ”en cykel på köpet”  Doggelito, Carolina Gynning och några andra kändisar var med om en jordbävning på hotell i Tokyo. Det var ruskigt låter Carolina hälsa fast värst var det att höra Dogge rappa ”och en cykel på köpet” i rummet bredvid. Jag trodde det var hans jävla rappande som gjorde att hela huset skakade. Jag skrek åt han att sluta innan hotellet ramlat sönder helt. Fick svaret: ”En Platt TV för 3.999, värsta dealen, betala om två månader och en cykel på köpet.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #469 skrivet: ons 4 feb 2009 07:35:52 »
Vet ni vad det är för dag idag? Nej tänkte väl det, det har jag också missat. Det är underlivets dag idag fick jag lära mig i City. Tänk det visste ni inte. City uppmärksammar detta med en artikel med Ylva Frantzéns onaniskola, sju sköna sätt för en kvinna att få orgasm. Så nu vet ni vad jag gör strax, smyger mig ut i vilrummet och provar. Skall jag hinna med alla sju så får jag ligga i. Kul att äntligen ha något väsentligt att göra på jobbet.

”Det här är det största som hänt oss”, kan man läsa under en annons med ett par som står framför en rätt tjusig villa. Vad är det då som har gett deras liv en sån injektion? Jo dom har fått HD-TV från Canal Digital.

Hela jag uppfylls av en underbar känsla som strömmar genom min kropp. Canal Digital är svaret på den fråga mänskligheten har ställt sig sedan Adam och Eva: ”Vad är meningen med livet? Äntligen finns svaret: Det är HD-TV från Canal Digital.  Jag genomströmmas av en euforisk känsla samtidigt som jag känner som ett nålstick i mitt hjärta och den stora frågan dyker upp: ”Varför har inte jag uppnått detta yttersta, varför har inte jag HD-TV från Canal Digital och kan titta på bilder med nästan samma skärpa som när jag tittar ut genom fönstret?”

Här har jag vandrat i dödskuggans dal. Mina ögon har varit oseende men för 6.894 kr för två hel år och 364 kr för en HD-Box så kan mina ögon öppnas och jag kan se ljuset, HD-TV från Canal Digital.

Enligt Slagerbertan Karlsson är den kommande melodifestival en katastrof. ”Jag har hört alla låtarna och vem sjutton vill höra de här glättiga balladerna nu i finanskristider säger Bertan och fortsätter: ”Jag hade velat hört låtar om varsel och utanförskap, inte det här. Musik med en kör av varslade Volvoanställda som sjunger om arbetets välsignelse och hur de saknar det monotona arbetet vid bandet. Jag hade velat höra hur städerskor likt fångarnas kör framför en hymn till skurtrasans lov. Varför finns det ingen som sjunger en hyllning till skattereduktionen för hushållsnära tjänster, en hyllning till Maud Olofsson?”

Det är synd om UD-personalen. I Uganda är osten dålig och brödet kass  och i Guatemala saknas det opera. För att inte tala om de stackare som får nöja sig med en 9-hålare i Maputo, skandal. Det är inte undra på att Calle Bildt anses som så dålig chef när han godkänner sådana här brister i sin personals sociala miljö.

Har hört att Calle kommer att ta krafttag mot den här vantrivseln på UD.  ”Jag har snackat med Grevinnan och hon är numera UD-anställd”, låter Calle hälsa. ”Eftersom hon dyrkar mig så är jag numera den mest populära ministern bland de anställda. För jag har bestämt att bara de som är adliga skall få fylla i enkäten och det är jag och min Grevinna, klockren succé för mig.” Ja så lätt löser en handlingskraftig person den här typen av frågor.

http://se.youtube.com/watch?v=ZAkkyYZCNwM

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #470 skrivet: tor 5 feb 2009 07:50:02 »
I Aftonbladet pågår en debatt om hur lite uppskattning trotjänare får på sina arbetsplats när de slutar efter 25, 30 år på företaget. Det blev en Mazarin eller det blev inte ens ett tack  efter 30 års arbete.

Rätt intressant det här att dessa ”överklassfasoner” nu börjar få fotfäste i Svenska företag. Du skall vara tacksam för att du har fått jobba här, ”tack goa direktören”. Det är du som skall tacka för att du fått nöjet att arbeta och berika aktieägarna. Nu väntar vi bara på att all personal skall gå kurser i bugning så att alla anställda kan hälsa goa direktören med en korrekt bugning när direktören anländer. 

Den här trenden kom i samband med Alliansens valseger, när dessa personer med ”överklassmaner” tog över regeringen. Det var Borran som tyckte sig stå över lagar och regler, det var andra ministrar som kände bristande solidaritet med samhället. Det som förvånade mig mest var att dessa personer smet från TV-licenser, anlitade svart arbetskraft och annat trots att det med tanke på deras förmögenheter måste handla om småpengar. Det är helt enkelt en livsstil att smita undan och att vara osolidarisk.

Stärkta av globaliseringen och den fria importen av arbetskraft så har ”goa direktörens” makt ökat väsentligt de senaste åren och de är inte sena med att utnyttja det. Vi har fått en klass av direktörer vars mål här i livet är att berika sig så mycket som möjligt. Dessa personer får mig att tänka på Marco Ferreris film Brakfesten. Visserligen har jag några 100 millioner men lite till vill jag ha, till vad?, kan alltid vara bra och lägga på hög.

Undrar ni om finanskrisen och vem som är ”skyldig” till den så är det giriga direktörer som samlar pengar på hög som är orsaken. Det är goa direktören och andra girigbukar som är finanskrisens motor.

Själv har jag aldrig haft några illusioner när det gäller arbete, det är av ondo. Det är ett sätt för samhället att inte bara stjäla våra liv med så kallad arbetstid. Det är också en typ av tortyr där de får oss att utföra meningslösa sysslor till ingen nytta alls. På vilket sätt blir världen bättre av att vi kör en reklamkampanj för någon totalt onödig produkt som en elektrisk groggskakare.

Och från Vatikanen hoppar det ut grodor ur Påvens mun. Att höra denna gubbe tala är som att göra en tidsresa ett par 100 år tillbaka i tiden. Denna Kristus ställföreträdare på jorden visar inga som helt likheter med den vars ställföreträdare han skall vara. Intolerant, fördomsfull och jävligt mycke gubbe skulle man kunna säga. Man undrar hur ett sällskap kan välja en person som saknar all karisma till ledare?

Nu har Påven kommit på att SVT konspirerar mot hans högvördighet. Att programmet om sekten ”katolska prästbrödraskapet SSPX” tagits fram för att smutskasta Påven för att han upptog ”brödraskapet” i den katolska familjen igen. Brödraskapet förnekar bland annat att det skedde övergrepp mot judar under 2-ra världskriget.

Att Påven lider av paranoia är knappast något nytt då han bland annat jämfört klimathotet med hotet från de homosexuella. Vari nu det hotet skulle bestå av.  Det jag tycker är märkligt är att man kan ta en senil gubbe på sånt allvar.

Nej se på Påven på samma sätt som en clown fast han är inte riktigt lika rolig. När jag ser honom i något nyhetsprogram så brukar jag tänka mig honom med en röd näsa och en strut på huvudet. Överst på struten sitter ett kors och på struten står det textat: ”Jag vickar för Jesus.”

http://www.youtube.com/watch?v=8rmM-Uan1xk

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #471 skrivet: fre 6 feb 2009 08:57:42 »
Rekord, rekord och åter rekord kan man läsa om i DN. Vi lever i rekordens tidevarv. Kronofogden har aldrig drivit in så mycket pengar från trilskande betalare eller personer som saknar ekonomiska resurser. Aldrig tidigare har pensionerna minskat, det är också ett sorts rekord och sist men inte minst, DN:s upplaga ökade med 31.000 exemplar.

Förklaringen till kronofogdens rekord är att från årsskiftet så får fogden sno allt han hittar på stört. Tidigare så togs en viss del av inkomsten och den som utsattes för indrivningen kunde till exempel spara till ett tandläkarbesök. Men tjii det går inte längre. Utan nu snor fogden det också direkt om det finns på ett konto. Skall en person satt under indrivning spara några kronor till ungarnas klädköp till vintern så är det madrassen som gäller.

Man får en känsla av strafftänkande här från Alliansregeringens sida och Göran Perssons ord klingar i min skalle: ”Den som är satt i skuld är icke fri..”  Intressant att Alliansen har blivit så influerad av Göran. Men Göran han hade stora visioner och pratade om nationer. Alliansen är mer jordnära och pratar privatekonomi. Man skulle kunna säga, ”En Allians nära dig”. 

Förr i tiden har jag läst att på vissa arbetsplatser så betalades lönen ut i form av värdecheckar giltiga i godsägarens affär. Ibland valde denna godsägare även vad personen behövde, det blev en tunna sill och en säck potatis. Kan det vara något  för Alliansregeringen att ta upp? Den som är satt under indrivning berövas rätten att inneha kontanta medel och förses i stället med kuponger giltiga för diverse varar som Alliansen anser att personen behöver.

Det går framåt här i landet. Det kanske snart dags för arbetsläger och anstalter där personer med bristande försörjningsförmåga kan interneras. Vår justitieminister, Beatrice Ask, har enligt uppgift, via vetenskapliga undersökningar  kommit fram till att det är i den här gruppen av invånare finns det en förhöjd risk för egendomsbrott.  Det gäller att hålla koll på dessa element och för säkerhets skull fängsla dem innan de begår brott. Detta naturligtvis för deras eget bästa.

Sanna Bråding visas på Webb-TV på Aftonbladet där hon sitter och tycker synd om sig själv. Så synd att hon faller i tårar och begråter sig själv. En månads fängelse och fy vilken skam. Jag trodde snarast att det var lite chick att ha suttit på kåken en månad eller två, lite shabby chick så att säga. Det var  Paris Hilton som skapade denna trend. Det har i alla fall satt fart på hennes karriär. Alla vill intervjua denna kriminella B-skådis. Aftonbladet har en intervju från insidan, en intervju i cellen ”Undrar om hon bits?”, läskigt.

Jag har inte hört intervjun men jag vet ändå vad hon säger. Hon börjar med att beklaga sitt förra liv utan struktur med ångest och droger och bedyrar sin djupa ånger över vad som skett. Sen beklagar hon sig själv och erkänner att hon varit så dum, sååå dum, usch på sig stygga Sanna.

Men nu har hon fått en identitet som hon kan spinna på och den är riktigt säljande. Den självömkande, ångerfulla, snortande fången, en riktig underdog. Ja det går att göra karriär på allt nu för tiden. Snart skall ni se att alla kändisar som är på väg att slockna och glömmas bort tar chansen till väcka upp sina slumrande karriärer med lite ”fängelsekitsch”. Beatrice, det är dags att öka på antalet fängelseplatser. Är det inte dags att ta betalt för en månad på kåken, det är ju rena karriärinjektionen.

http://www.youtube.com/watch?v=x1VsY3kcyuw

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #472 skrivet: fre 6 feb 2009 09:52:58 »
På tal om musik, finns det någon som vet hur Harman Kardon Citation 11 resp. 12 står sig i dagens läge? Var rätt så länge sedan jag lyssnade på mitt gamla men har "gått" förbi Hifi affär och där var någon rörförstärkare som man fick ett stort smile på läpparna av.
Var inne på ljudsida men det var ett stort arbete att rega sig så det fick vara så.
 Får väl krypa ner i halsen så sångfåglarna endera dagen och kolla om min Citation fortfarande står sig.
 Det hade väl varit något för JJ med HK Citation 11,  12, det är i din stil och årgång.
Har för mig att den har en stigtid på sinuskurvan på 10 micro sek. vid 60W. Deee räcker teee! 

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #473 skrivet: fre 6 feb 2009 10:08:29 »
Oj, oj, oj, jag förstår väldigt lite. Men sinuskurvan vet jag vad det är. Det är kvoten mellan midjemått, häftmått och bystmått. Stigtid vet jag också vad det är. Det är den tid det tar för en man att få sin penis att erigera. Det övriga är bara teknikaliteter som vi kvinnor inte behöver bry oss om.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #474 skrivet: fre 6 feb 2009 14:23:51 »
Oj, oj, oj, jag förstår väldigt lite. Men sinuskurvan vet jag vad det är. Det är kvoten mellan midjemått, häftmått och bystmått. Stigtid vet jag också vad det är. Det är den tid det tar för en man att få sin penis att erigera. Det övriga är bara teknikaliteter som vi kvinnor inte behöver bry oss om.

*skrattar* Den här formeln skall jag absolut memorera och lära ungarna när de kommer hem och vill ha sinus och cosinus förklarat en vacker dag... Mycket lättare att komma ihåg din formel än kvot av motstående katet och hypotenusa, samt kvot av närliggande katet och hypotenusa. Lätt som en plätt, nu är jag redo att undervisa mina barn i trigonomi som de dessutom har användning för till vardags!

Stigtiden var jag dock helt på det klara med. Och det är dessutom ett kvalitetsmått som kan isoklassicificeras, tillika nyttjas som en diskvalificerande markör. Överstiger stigtiden 3,25 sekund så är det dags att byta ut mot effektivare objekt.   

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #475 skrivet: fre 6 feb 2009 14:55:58 »
Min erfarenhet är att en längre stigtid brukar även innebära en långsammare falltid vilket kan vara en fördel.

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #476 skrivet: fre 6 feb 2009 18:52:34 »
 Då verkar alla nöjda när stigtiden är 10/1000000sek. Det räcker täää!

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #477 skrivet: fre 6 feb 2009 20:25:25 »
Min erfarenhet är att en längre stigtid brukar även innebära en långsammare falltid vilket kan vara en fördel.

Det låter iofs som om detta argument skulle vara till fördel för meddelålders män...  ;D eller de trögfattade.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #478 skrivet: mån 9 feb 2009 08:24:31 »
Nu har det kommit ett nytt uttryck för att hindra folk att säga sina åsikter: ”Du är besatt!” I Filadelfiaförsamlingen på Öland avbröt man en kvinna som ville tala med orden ”du är besatt”.  Tumult uppstod och nu är det polissak av det hela.

Jag känner bara på mig att detta är en trend som även kommer att sprida sig till politiker. Nå, Janne Björklund ”hur var det med dina påståenden om den dåliga skolan”? ”Du är besatt det är därför du ställer den här frågan.” Men har inte vårdköerna i Stockholm ökat Filippa?” ”Du är besatt, det hörs direkt. Djävulen har intagit din kropp. Jag svarar inte på frågor från djävulen.” 

Jaha så var det sopstrejk även i Stockholm. Vi blir mer och mer Europeiska och nu äntligen, sopstrejk. Det är ytterligare ett led i EU-anpassningen. Nu behöver vi bara en maffia som tar hand om soporna så kan vi kalla Stockholm inte bara för Nordens Venedig utan även Nordens Neapel, det går framåt.

Ulla Hamilton, politiskt ansvarig för soperiet i Stockholm, låter hälsa att 20-30 %:s lönesänkning får man stå ut med i dessa tider. ”Titta bara på Annika Falkengren, hon avstår hela sin bonus på 4,5 milion i år och får bara 12,5 millioner i lön. . ”Nu vill vi se lite uppställning från sopåkarna också. En 6-7.000 kr i månaden i lönesänkning är väl ingen större uppoffring när man jämför med Annikas 4,5 million. Nu skall stackars Annika leva på knappt 36.000 kr om dagen, vilket armod.”

Det här är en fiffig metod att tjäna pengar på. Man lämnar in ett skambud och kräver att de som gör jobbet skall sänka sina löner så att skambudet fungerar. Självklart så går inte de som jobbar med på det och då blir det vild strejk. Då kan man som entreprenör skylla på det och kassera in pengar utan att göra något. Vad säger då den ansvarige politikern Hamilton, jo: ”Det här får arbetsmarknadens parter ta hand om. De kan föresten ta hand om soporna också så slipper jag bli inblandad i det här. Jag kan inget göra trots att jag bestämmer. Men framför allt jag har absolut inget ansvar för någonting jag kvitterar bara ut min lön.”

Ja efter diverse mindre lyckade insatser från Polisens sida så kom Göteborgspolisen, denna omdömesgilla kår på att man skulle stärka sina aktier hos allmänheten. Efter att ha hyrt in en manlig strippa som lärde upp dem så var det dags att ge sig ut på stan och underhålla allmänheten. Iförda endast hölster gladde de 9 poliserna de boende i Göteborg med att uppträda nakna med sina dragna pistoler som de låtsades var deras könsorgan.  Polismästaren Erik Nord låter hälsa: ” Det handlar om erfarna, duktiga poliser som jobbat i många år, våra bästa resurser. Jag kan försäkra att de avlossade bara lösplugg.”

http://www.youtube.com/watch?v=x9p9FU7ilKc

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #479 skrivet: tis 10 feb 2009 08:37:31 »
I Kristdemokraten kan vi läsa att Göran Hägglund har vänt sig till Tomten med en önskan: ”Jag vill ha 10 nya kärnreaktorer.”  Undrar hur den här vändningen från Gud till Tomten påverkar Kristdemokraternas väljarstöd. Jag tror det ligger en ordentlig analys bakom från partiets valstrateger där man kommit fram till att varumärket Tomten är betydligt starkare än Gud. Varumärket Gud har blivit skamfilat i samband med Knutby. Då gäller det för partiet att profilera om från Gud till Tomten. Har även hört att Göran vill skippa den där Jesus också och i stället köra in Madonna som Tomtens dotter. Det ger även en viss balans med en kvinna i stället för en skäggig typ som Jesus. Jesus får en att  tänka på Talibaner.

Går det här bra kommer Kristdemokraterna att döpa om sitt parti till Demokratiska Tomtemadonnorna. Man har redan kontaktat Madonna som känner sig hedrad och kommer att föra diskussioner med Göran i samband med sitt Sverigebesök senare i år. Därför vill man också göra vissa ändringar i Trosbekännelsen. Inledningen blir i stället:

Vi tror på Tomten den allsmäktig,
Tomtegrottans och jordens skapare.

Vi tror ock på Madonna,
hans enfödde Tomtenissa, vår Bitch,
osv

Knallebladet Herrljunga, ”Nät och Gratistidningen som även din Granne läser”, har en länk där man kan få läsa det senaste om vad Polisen har åstadkommit. Under den senaste veckan har man haft 13 ärenden i Herrljunga. Det brott som toppar är den upprörande stölden av en 4-hjulings barncykel. Ärendet är ännu ej löst. Detta visar hur kriminaliteten får breda ut sig  i Alliansens Sverige. ”Ropen skalla, en Polisstrippa till alla.” Även i Vårgårda har man stulit en cykel, det verkar vara fråga om en cykelstöldsepidemi. Två cyklar den senaste veckan. Vad gör Polisen när de inte trakasserar ungdomar eller strippar? Inte fångar de cykeltjuvar i alla fall. Kan det vara en sån där liga från gamla Östeuropa som ligger bakom?

Annat var det när en ung man på 15 år härmade en gris och sa ”nöff, nöff” i närheten av en polis. Då sattes alla samhällets resurser in och 15-åringen står nu åtalad för detta ofog. Om nu den unge mannen tycker att en Polis ser ut som en gris och vill roa grisen med att språka med den, hur i helsike kan det vara ett brott?

Nu är det fest i Stockholm. Vilka som festar, jo råttorna ”is having a party” i de växande sophögarna. Den ansvarige för sophanteringen i Stockholm det Moderata Miljöborgarrådet Ulla Hamilton säger: Jag har ingenting med den här saken att göra.” Nu förstår jag varför hon kallas för Ulla ”Musen” Hamilton. Hon är en sann djurvän. Fast elaka tungor säger att hennes smeknamn inte har med möss att göra utan syftar på att hon skulle ägna sig åt ett promiskuöst levene, ett rykte jag varken kan dementera eller bekräfta. .   

http://www.youtube.com/watch?v=5N30aWEgeNk