Författare Ämne: Dagens filosofiska funderingar  (läst 272020 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #495 skrivet: tis 24 feb 2009 07:24:17 »
Ja AP-fonden betalar ut bonus till sina chefer trots att de gjort brakförlust. Tycker jag känns helt rätt. Det är väl när företagen går dåligt ledningen behöver lite uppmuntran. Har aldrig förstådd det där med bonus för att konjunkturen är bra. Nej jag är för tröstbonus, en direktörsnapp helt enkelt. Såg att Mats Odell inte gillade det här, han vill ta nappen från de goa direktörerna. Inte nog med att deras företag går dåligt, nu vill näringsministern sno nappen av dem också. Nej blöjor och mjölk var 4-de timme det är vad goa direktören behöver samt en rejäl bonusnapp i kavajfickan.

De SAAB-anställda är besvikna på regeringen, ”Jag är råförbannad på Maud Olofsson”, säger en SAAB-anställd. Det är naturligtvis inte Mauds fel att ingen vill ha deras undermåliga bilar. Maud var ju för övrigt hos GM för ett par år sen och gav ledningen några tips ”från en som vet”. ”Gör propellrar för faan” var Mauds budskap. Inte sjutton lyssnade GM på Maud inte, hade de gjort det hade det inte varit någon bilkris i Trollhättan utan det hade varit en propellerkris. Tycker det är bra med politiker som Maud som mer direkt försöker leda dessa vilsna företagsledare till den rätta stigen. Även Lena Adelsohn Liljeroth är en föregångare genom att tala om för Konstfack vad som konst, det är bra.

Har hört att Göran Hägglund är av åsikten att den så kallade finanskrisen är Guds straff. Först kommer 7 år av finanskris, därefter kommer 7 år med minskade bonus för direktörer och som lök på laxen avslutas det hela med Göran Perssons återkomst under 7 år som Socialdemokratisk regeringschef. Men det är inte slut med Svenska folkets lidanden utan även Calle Bildt gör en repris som regeringschef i ett nytt rekordförsök när det gäller ränta. Zimbabwe har nämligen slagit hans tidigare rekord på 500 % och det tycker Calle känns tungt.

http://www.youtube.com/watch?v=Sb0cJI4iORc

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #496 skrivet: tis 24 feb 2009 17:09:40 »

Har hört att Göran Hägglund är av åsikten att den så kallade finanskrisen är Guds straff. Först kommer 7 år av finanskris, därefter kommer 7 år med minskade bonus för direktörer och som lök på laxen avslutas det hela med Göran Perssons återkomst under 7 år som Socialdemokratisk regeringschef. Men det är inte slut med Svenska folkets lidanden utan även Calle Bildt gör en repris som regeringschef i ett nytt rekordförsök när det gäller ränta. Zimbabwe har nämligen slagit hans tidigare rekord på 500 % och det tycker Calle känns tungt.

http://www.youtube.com/watch?v=Sb0cJI4iORc


Jag undrar när det börjar regna gräshoppor?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #497 skrivet: ons 25 feb 2009 08:06:48 »
Först ett stort grattis till vår kronprinsessa Viktoria som är en hyvens tjej. Även om jag som en modern människa naturligtvis är motståndare till monarkin oberoende av monarkens kön måste man säga grattis. Tyvärr så har ju kungahuset lyckats få till en både klyftig, empatisk och trevlig tronarvinge. Det innebär att jag som republikan inte ser någon som helst chans till framgång i att ”störta” monarkin de närmaste decennierna, tyvärr. Fast jag måste erkänna att hon faktiskt är en tillgång för Sverige men jag tror hon skulle ha varit en lika stor tillgång utan ”kungatitel”. 

Tycker det här är vältajmat precis i en svår lågkonjunktur. Det kommer att sätta fart på veckopressen och även vara som ett fyrbloss i dessa av finanskrisen så dystra dagar. Det är rena stimulanspaketet som nunnan sa när hon öppnade försändelsen med diskret avsändare innehållande en vibrator. Hela landet vibrerar redan av förlovnings och giftermålsyra. 

Sen är jag skitarg, undrar ni på vad? Jo nu har dom strykigt mig ur almanackan de förbannade marodörerna. Det värsta är inte att mitt namn slopas utan att man ersätter det med ett mansnamn, min dag. Det skall tydligen bli Kevin den dagen, skit. Det är någon som heter Eva Brylla som kommit på det här. Jag tror hon heter Eva Fylla och att det står fel i tidningen. Man måste vara duktigt berusad för att komma på något sånt här.

I Expressen kan man läsa att Linda Rosing håller på att återfödas??? Jag trodde hon redan var född. Eller tänker hon inte bara byta bröst utan skall det bli en helrenovering, man byter rubbet, bit för bit. Vore jag Linda så skulle börja med huvudet. Det är troligen där den största förbättringspotentialen finns.

Vilken hypning det är inför hennes program ”Den rätte för Rosing”. I Expressen lovar dom att man skall få följa med henne in på toaletten, gud va intressant. Kan ni bärga er, tänk att få se Linda Rosing gå på toa, kan det bli bättre. Om jag tittade på programmet, nääh. Den som tittar på sån skit är verkligen i behov av reservdelar, främst i de övre regionerna.

http://www.youtube.com/watch?v=P6yg8QRMNuY

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #498 skrivet: tor 26 feb 2009 09:33:33 »
Jaha, SAAB vill att staten skall betala deras räkningar till tullen och helst också deras inköp. Vem skulle inte vilja det. Vilken ensamstående mamma med ansträngd ekonomi skulle inte vilja få sina räkningar betalda av staten?  SAAB är en gökunge som kommer att tränga undan betydligt viktigare behov än detta behov att tillverka bilar som ingen verkar vilja köpa som man har i Trollhättan. Inte en spänn till SAAB sen får de här brum, brum entusiasterna säga vad de vill.

Ja nu är spekulationerna igång. Vilken brudklänning skall vår kronprinsessa ha på bröllopet? Skall Det vara med långt släp? Designern Lars Vallin vill att det skall vara ett långt släp. Det tycker jag låter förbaskat tråkigt. Skulle vilja se vår sessa i en punkinspirerad kreation. Musiken när hon skrider till altaret skulle kunna vara de nu så aktuella AC/DC och ”Highway to hell”. 

Nu skall vi prata lite om korkade kvinnor. Korkade kvinnor är inte så korkade som du tror. Att vara korkad är en kvinnig strategi för att få makt. Den ”korkade” kvinnan gör så för att männen skall växa och känna sig betydelsefulla. Vilken kvinna vill ha en korkad man? Är du då mer korkad än mannen så framstår ju denne som ett geni och vips så är problemet med alla korkade män löst. Sen att vi sitter och skrattar åt dem bakom ryggen det är bara bonus.

Själv hade jag i 20 årsåldern förkärlek för korkade män, det var liksom enkelt och det sparade tid. Helst skulle de vara helt dumma, gärna näst intill analfabeter. Brukade kolla läget genom att använda några mindre vanliga ord för att se om de förstod. Visade det sig att resultatet blev positivt, det vill säga de förstod ingenting så var det grönt. Bäst var det om de dessutom låtsades begripa, då var det ett riktigt pucko, vilket var precis vad jag letade efter.

Det fina i kråksången är att eftersom vi inte hade något att prata om så kunde man fokusera på det väsentliga, det vill säga gymnastiska aktiviteter i sängen. Eftersom jag studerade så hade jag inte tid att hålla på och umgås. Jag brukade ha några sådana här, låt oss kalla det för levande massageapparater, till mitt förfogande. Därför måste jag säga att den korkade mannen är en mycket underskattad person. Rätt använda är de en stor tillgång. Är mannen dessutom generös och lite romantiskt lagd, det vill säga har fått för sig att uppvakta en så är det extra bra. Vem tackar nej till lite generösa presenter, inte jag i alla fall.

Sen kan man, om man själv saknar begåvning eller kraft att göra något väsentligt göra detta till en livsstil. Se bara på Linda Rosing, Carolina Gynning och allt vad de heter. Deras mål är att få rubriker. Det är dessa rubriker som är grunden för deras försörjning. Nu bidrar de till lösnummerförsäljning av veckotidningar och har på det sättet blivit en maktfaktor utan att för den skull ha bidragit med något. Frågan man ställer sig är: Saknar du helt begåvning av något slag men har fått en skapligt yttre och lyckas trots dessa uppenbara intellektuella brister nå en viss form av framgång är du då korkad? Svaret på den frågan är naturligtvis, absolut inte, eller hur?

Låt oss därför rikta ett stort tack till alla ”korkade” kvinnor som förser våra tidningar med rubriker och håller en hel industri igång med alla de så kallade arbetstillfällen detta ger. Låt oss samtidigt rikta ett stort tack till konsumenterna av denna press som står för fiolerna och är de verkligheten puckona. Det kan vara på plats nu när denna puckonas högtidsstund börjar närma sig i och med det väntade prinsessbröllopet.


kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #499 skrivet: fre 27 feb 2009 00:13:59 »
Även om jag som en modern människa naturligtvis är motståndare till monarkin oberoende av monarkens kön måste man säga grattis.

Tyvärr så har ju kungahuset lyckats få till en både klyftig, empatisk och trevlig tronarvinge. Det innebär att jag som republikan inte ser någon som helst chans till framgång i att ”störta” monarkin de närmaste decennierna, tyvärr.

NU skall du vara glad att du är kvinna. Annars hade jag friat direkt och osett. Nu i dessa förlovningstider så är det lika med offentlig avrättning att uttala att man inte ser fördelar med att hålla landet med ett marionettsällskap för att medborgare skall få sitt underhållslystmäte tillgodosett. Stackarna sitter där på sin ihåliga tron, och utför order på bekostnad av sina fria livsval och blir mer och mer förmögna för varje år som går på statliga medel (defakto landets dyraste socialbidragstagare). Jag hör att man säger till mig att de gör massa nyttigheter, men tyvärr är mitt förstånd för ringa för att förstå bättre... jag ser bara massa sparvar som flyger omkring och bygger bon. 

Men jag grattar sessan till förlovningen och att ha fått igenonom sin vilja. Trots att prinsgemålet i det här fallet inte har tillstymmelse till blått blod i ådrorna. Det är dem väl unnt. Och jag andas ut för att det sunda förnuftet vann i detta fallet! Ingen skall behöva berövas sin hjärtanskära på grund av konservativa maktstrukturer som är fullständigt förlegade.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #500 skrivet: fre 27 feb 2009 08:18:32 »
Wowe, nu är det förlovning och bröllop för hela slanten. Expressen har en förlovningsbilaga, äntligen något läsvärt i Expressen. Tänk snart kan vi få små prinsar och prinsessor att titta på. Är de inte redan på gång så skulle det vara spännande att få följa aveln av dessa. Är det något man kan hoppas på? Kanske TV6 kan visa det. Nu börjar det virkas i stugorna till de små prinsessorna och prinsarna så att de inte fryser om
huvudet. Då kan det gå om för Linda Rosing, 

I samma tidning kan vi läsa om att nu är nakenpoliserna i tjänst igen, mumma. Det har varit trist när chansen att få se nakna poliser med dragna Pistoler har varit begränsad men nu är det dags igen. Det ser man fram emot. Kan det vara något för det stundande kronprinsessbrölloppet? Att i kyrkan flankeras du unga tu av det bästa svensk Polis kan visa upp nämligen nakenpoliserna. De har i alla fall en given plats på möhippan. Har redan tipsat Vickans kompisar om det.

I skolan fick man lära sig att den som spar han har. Jag har numera förstått att min lärare, ett resultat av Sossarnas flumskola, var en dyslektiker. Vad han egentligen ville säga var:  ”Den som tar han har.” Själv lärde jag mig detta snabbt att det går betydligt snabbare och effektivare att ta än att spara. Spara föresten, vilket jävla töntigt ord. Tycker det kan strykas direkt i vår ordlista.

Ett annat ord som jag tycker är omodernt är utpressning. Nu när företag får rätt att jaga folk på nätet, begära ut personuppgifter och bötfälla så får ordet utpressning en ny betydelse.  Den nya Ipred-lagen har gett bl a Hollywood rätt att utdöma böter. Med ett hot om rättegång, där du riskerar att få betala motpartens rättegångskostnader, så är väl det här något som i alla fall liknar, förlåt mig, utpressning.

Men jag laddar inte ner säger du då kaxigt. Men du kanske har ett trådlöst lan som en granne ”lånar” och laddar ner på så vips så sitter du där och skall bevisa din oskuld. Ni som har tonårsbarn nu gäller det att hålla reda på ungarna, jakten från en girig industri är igång. Att höra vår naiva justitieminister tala om varningsbrev, att industrin inte vill stöta sig med presumtiva kunder är nys. I Danmark har massvis med barnfamiljer fått dessa utpressningslika brev med krav på 100.000 tals kronor. Var tog rättstaten vägen och framför allt RÖSTA PÃ… PIRATPARTIET i EU-valet.

http://www.youtube.com/watch?v=RqdpPZTJato

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #501 skrivet: mån 2 mar 2009 08:17:49 »
Nu är det toppnoteringar hos kronofogden. Enligt tidningarna så är det fler krav än någonsin. Förklaringen är att vi har fler och fler räkningar. Kan man inte tänka sig någon form av statligt stöd för dessa strömmar av räkningar. Jag kan tänka mig, varannan tar staten. Varför skall bara företagen få hjälp. Enligt Expressen så har vi bara sett början på eländet, tvii vad trist.

Nu måste vi ta något roligt för att balansera detta trista. Kristdemokraterna kommer att åka ur riksdagen enligt sierskan Jolanda den 4:de, man tackar, det är goda nyheter. Är dessutom ryktet att Göran Hägglund har fått hemorrojder sant så har denna dag helt plötsligt blivit en toppendag. Skulle dessutom Alf den helige Svensson kallas till sin skapare så är det ingen hejd, fram med skumpan och fira. Då har jag bara en liten önskan kvar, det är att Marit Paulsson blir stum så man slipper höra henne. Fast det vore ändå bättre om hon gör Alf sällskap till vår skapare. Vilket par det skulle bli, stackars skaparen.

Jag såg att Reese Witherspoon har börjat med att bara äta barnmat. Nu vill hon ta ytterligare ett steg och har annonserat efter ammor.  ”Ja vet att det verkar lite avigt att börja med bröstmjölk igen när man är 33 år och många tror säkert att jag är en lesba, inget fel i det i och för sig”, säger Reese och fortsätter: ”Men problemet är att det finns inga män jag kan amma för varje kille ger så lite och sen måste man vänta ett helt dygn innan det finns en liten skvätt till och de har dessutom bara en spena. De vill gärna att man suger oftare men som sagt var resultatet av sugandet blir rätt klent. Dessutom är det sådant jävla liv på dom, stönar och har sig, och sen sitter spenen så knäppt mellan benen.”

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #502 skrivet: tis 3 mar 2009 08:43:10 »
Ja då var det dags för ökad bonus tyckte Volvocheferna. Ja de har ju lyckats sparka några tusen vid fabrikerna och det borde de belönas för. Jag blir alltid lika imponerad över industridirektörernas fingertoppskänsla, känsla för stämning och opinion. ”Våra goa direktörer kommer att sluta om de inte får mer betalt, säger man då. Jag säger bara var så god, efterfrågan på chefer inom en överetablerad bilindustri är inte stor.

Det här är en ny form av blindhet genererad av extrem girighet. Problemet med denna blindhet är att det tyvärr inte finns några tekniska hjälpmedel mot denna. Att förse näringslivets toppar med blindkäppar lär inte leda någon stans. Resultatet blir nog bara SM på företagen där goa direktörerna jagar personalen med sina käppar.

Stöld, sällan har ett ord missbrukats så mycket som ordet stöld. Du köper en skiva, du kopierar den och ger kopian till en kompis. Stöld vrålar dessa upphovsrättsfanatiker. Du har kunnat kopiera både papper och musik rätt länge nu. Tidigare fanns det bandspelare och kassettdäck som användes för kopiering, inte sjutton betraktades det som stöld. När jag köper något så är min åsikt att jag fritt skall kunna förfoga över det. Det är som att köp ett äpple på Coop och sen ger mitt ägande av äpplet bara rätten att äta upp det själv. Skall jag ge bort det så skall jag betala en gång till för äpplet. Klyver jag det i 4 delar och bjuder på det så skall jag betala för fyra äpplen.

Det är beklämmande att se denna tekniskt handikappade ”kulturmaffia” kalla spridandet av böcker, musik och annat på nätet som stöld. Vad det handlar om är utveckling. Det går helt enkelt inte att stoppa utvecklingen om vi skall ha kvar ett demokratiskt och öppet samhälle. Det är bara att välja: Ett öppet demokratiskt samhälle eller en polisstat?, vad vill ni ha?

Fast det spelar ingen roll för det kommer att komma andra kulturpersonligheter som förstår det här. De kommer att anpassa sig efter den nya tiden och hitta nya sätt att finansiera sin verksamhet och få lön för sitt arbete. Då kommer dessa perukstockar som Horace Engdahl, Carina Rydberg, Brunner och andra polisstatsförespråkare att stå där med långa näsan när ingen är intresserade av deras verk och verksamhet. Även om Alliansregeringen tillsammans med Sossemedlöparna sätter in hela rättsapparaten på detta så kommer det att misslyckas. Enda sättet är att internera i stort sett hela Sveriges befolkning och tror jag inte ens Ask och Bodström ger sig in på.

I detta sammanhang får det mig att tänka på en annan stöld. Hur många gånger har inte du på jobbet kommit på idéer som chefen snott och presenterat som sin? Ja det är några gånger, eller hur? Vad tänker Alliansen och Sossarna göra åt denna stöld? Eller går gränsen för detta skydd just för kulturarbetare?

Och så lite mer Sussan…….

http://www.youtube.com/watch?v=bcH52KVe0H0

http://www.youtube.com/watch?v=qbQY4h_eLzw


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #503 skrivet: ons 4 mar 2009 08:37:57 »
Hur jävla dum får en facklig företrädare vara? Vi har redan fått en lönesänkning på runt 20 % pga kronans fall. Det är just det som är vitsen med en flytande växelkurs. Skall man dessutom som IF-metall bjuda på lönesänkning så är man inne och manipulerar marknaden. Vad är det här för lågpannor?

Utlandsägda företag som har anställda i Sverige är idag mycket nöjda med den Svenska lönenivån där de upplever att lönen sänkt med runt 20-30 % genom kronans försvagade värde. Det är därför varslen till största delen avser företag vars verksamhet är koncentrerad till Sverige. De företag som inte klarar sig i dagsläget bör helt enkelt läggas ner om det inte handlar om rena likviditetsproblem i ett för övrigt lönsamt företag. Är det rena likviditetsproblem av tillfällig art är inte lönesänkning rätt medicin.

För det första så handlar det till största delen om personer vars lön till stor del konsumeras upp. Minskas detta utrymme så förvärras krisen genom en konsumtionsminskning. Skall löner sänkas så bör det vara de högsta lönerna då dessa löner till stor del hamnar på konton och inte konsumeras upp. Det verkar inte vara aktuellt utan där verkar i stället marknadsanpassningar uppåt vara en trend.

Det är bara att gratulera Alliansen till att ha dresserat facket till lydiga hundar. Snart kommer facket att förhandla så att man arbetar gratis Det är inte lönen som räknas, det är glädjen att ha ett jobb att åka till och känslan av att kunna bidra till goa direktörens bonus som är huvudsaken. Nu vill jag se den här fackkillen sänka sin lön och äta sin egen medicin.

Måste passa på och gratulera rättsamhället till en lysande insats. Man fick den 15-årige pojken som sagt ”nöff, nöff” till två Poliser fälld. Kostnaderna för detta vart bara drygt 100.000 kr men det är det värt. Det är 10 gånger mer än vad Anna Odells uppmärksammade psykspelskonstverk kostade eller ungefär det samma som Nug:s Territorial Pissing kostade samhället. Parallellen med Nug:s verk är slående, är det inte en plankning av detta verk. Är det något de här poliserna gör så är det väl en Territorial Pissing, att visa vem som bestämmer.

Jag har just skickat en blomsterkvast till Beatrice Ask och en till Carin Götblad och gratulerat dessa till det utmärkta polisiära konstverket som dessutom var mycket prisvärt. Fast det går och förbättra vilket jag också framfört till Beatrice. Poliserna kunde ha skrikigt apdjävul till pojken i samband med gripandet och avslutat det hela med att pissa på pojken.

http://video.google.com/videoplay?docid=4572375059074507023

http://www.youtube.com/watch?v=8dPXTjGF-X4


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #504 skrivet: tor 5 mar 2009 08:10:54 »
Tråksverige, tråkighetens fäste på jorden. Här försöker några unga konstnärer liva upp landet, skapa debatt och få oss att tänka. Hur blir bemötandet? Allt annat än ett entusiastiskt ”va bra”  i alla fall.  Vad kommer man då dragande med jo ”oj vilka kostnader” det ena verket innebar en kostnad på 10.000 kr och det andra 100.000 kr. Detta måste vara en svår belastning på ekonomin i dessa finanskrisens dagar. Sen kommer nästa klyscha, ”tänk om alla gjorde så här” precis som det skulle vara någon skräckis. Tyvärr så är nog den förhoppningen fruktlös att alla i Sverige plötsligt skulle vilja bli preformancekonstnärer.

Våra goa direktörer får några millioner i höjd bonus i handen samtidigt som de kickar ut folk till ett liv i utanförskap. De berövas chansen att få vara nyttiga allt för att kunna hålla uppe lönsamheten så att goa direktören skall få se saldot på sitt konto nå nya höjder.

Det får mig att tänka på vår Herre. ”Om jag ock vandrar i dödsskuggans dal, fruktar jag intet ont, ty du är med mig; din käpp och stav, de trösta mig.” Tänk på det ni som hotas av utanförskapets förbannelse och får vandra i dödsskuggans dal som Alliansregeringen brukar benämna det.

Även denna ökenvandring har ett slut. Då kan städerskan Anna åter igen får uppleva lyckan av att få vrida ur en skurtrasa i hinken när hon städar goa direktörens kontor, vilken lycka. Därefter kan hon glädja sig åt att goa direktören får högre bonus, delad glädje är dubbel glädje. Fast goa direktören bjöd faktiskt all personal på tårta för att fira resultatet som gav goa direktören 7 millioner i extra bonus.

Även Anna fick en bit tårta trots att hon egentligen inte är anställd utan numera är outsourcad till ett städbolag, detta för att minska de fasta kostnaderna och öka de rörliga kostnaderna. Hon fick visserligen gå ner i lön i samband med att man tecknade avtal med städbolaget som hon blev anställd av till 16.000 kr i månaden. Men glädjen att kunna bidra till goa direktörens bonus kompenserar detta lönetapp mer än väl. Dessutom känns det bra att veta att man numera är en rörlig kostnad på 16.000 kronor plus sociala avgifter, en kostnad man kan välja att ha eller att avstå ifrån, säger Anna och fortsätter: ”Goa direktörens bonus den är fast den. Den är närmast att jämföra med urberget.” ”Men jag är nöjd” säger Anna ”att inte hamna i utanförskap och dessutom var tårtan god.”

Och nu blir det Sussan igen…

http://www.youtube.com/watch?v=TyHZer2i2UQ

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #505 skrivet: fre 6 mar 2009 20:27:13 »
Jaha, nu ytterligare ett led i vågen av förstatligande här i Sverige. Volvo skall säljas till Kinesiska staten. Kinesiska staten kommer snart att köra Stockholms Tunnelbana så det känns bara bra att Kommunistkina även tar hand om Volvo. Det är i alla fall bättre än Finska staten som rattar Fortum. Har hört att Alliansen funderar på att sälja kungahuset till Kina också så får kineserna stå för fiolerna när det gäller bröllopet nästa år. Det blir ett paketpris på Volvo och kungahuset och så skickar vi med Maud Olofsson som bonus också sa Anders borg. Men det gick inte Kineserna på utan dom skall ha svarat ”att skall vi lösa dina problem med Maud Olofsson så skall vi ha Volvo gratis”.

Nu kan goa direktören sitta på sitt tjänsterum och läsa de mail du skickar på din arbetsplats. Allt fler företag installerar hjälpmedel för att kunna övervaka de anställda. Det här är riktigt roligt, säger en dirre jag träffat. Tidigare hade jag ingenting att göra på jobbet men nu kan jag verkligen engagera mig i mina anställda. Jag vet till exempel att Eva på ekonomi är lite nervös idag för hon har en ny date i kväll. Läste hennes mailväxling med en väninna och inte visste jag att hon var så intresserad av sex. Tror jag får göra fler besök på ekonomiavdelningen fortsättningsvis.

Sen blir man ju urförbaskad på den där förbannade försäljningschefen som påstår att jag sitter och sover hela dagarna. Fast man kan ju inte tala om att man vet vad han säger. Jag kan kolla av när han inte är på plats och då lägger jag begagnade tuggummin på hans stol, kul eller hur? Såg att han mailat om att det här och han misstänker Kenth, en kille på hans avdelning. Det såg jag när han mailade sin älskarinna och berättade om händelsen. Fast jag har skickat ett mail från hans dator till hans fru där jag har skrivit: ”Älskling kommer hem senare då jag skall träffa Johanna. Kanske sover över hos henne och då åker jag direkt till jobbet. Puss, Ingvar.” 

Det blev ett jävla liv på hans fru och mycket av diskussionen gick via mail så man fick vara med. Jag passade även på att svara på en av hustruns mail. Där anklagade honom för att vara impotent som aldrig hade sex med henne. Jag skrev bara: ”Det är helt riktigt. Hur skulle jag kunna vara otrogen med Johanna som du påstår om jag är impotent. Jag sover bara mycket bättre i hennes säng, det är allt.” Efter det så har dom skilda sovrum har jag förstått. Fast jag kunde inte låta bli att maila hustrun en gång till. Då skrev jag: ”Nu när vi har skilda sovrum så kan jag väl ta med mig Johanna hem så kommer jag att somna bra även hemma.”

Nu håller jag på och undersöker hur mycket det kostar för att även kunna avlyssna de anställdas telefoner. Problemet är att många har egna mobiler och dom kommer jag inte åt, tyvärr. Fast jag kanske kan få tillgång till dem via FRA, det kan vara en lösning. Kan hänvisa till att jag har misstankar om att de är terrorister.


Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #506 skrivet: fre 6 mar 2009 20:47:02 »
 Sussan är riktigt bra, vad som slog mig var att trummisen och sångaren  har haft det risigt med tänderna, frågan är om trummisen hade några över huvud taget men han kunde ju än dock både tugga och spela med besked.

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #507 skrivet: fre 6 mar 2009 21:30:27 »
Här har vi en bas som heter duga, för dom som kan tillgodogöra sig den. Bas är fint.

http://www.youtube.com/watch?v=lXP4eNiL7HQ

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #508 skrivet: fre 6 mar 2009 22:00:22 »
 Och här har vi dagens filosofiska för dom riktiga filosoferna.

http://www.youtube.com/watch?v=5_TVtbMU8o0&feature=related

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #509 skrivet: fre 6 mar 2009 22:51:03 »
 För att höja den kulturella nivån!!!

http://www.youtube.com/watch?v=pZH4z3y0JIs&feature=related