Författare Ämne: Dagens filosofiska funderingar  (läst 275148 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #525 skrivet: tis 24 mar 2009 08:33:35 »
Jaha så är det då bevisat, fuskarna finns i de moderata kretsarna fantasi och i deras bekantskapskrets. När kontrollen av VAB-dagarna infördes så skulle det spara hundratals millioner som folket fuskade sig till. Cristina Husmark Pehrsson (m) talade vitt och brett om detta fusk. Nu har det visat sig att det bara var i denna paranoida ministers vanföreställningar fusket fanns. Hon har nu infört en byråkrati med intyg som saknar motstycke. Många personer har kommit i ekonomisk knipa på grund av hennes regelsystem som inneburit försenade utbetalningar från Försäkringskassan. Hur kan en sådan minister få sitta kvar? Fast egentligen är hon en hjälte, så många värdefulla så kallade arbetstillfällen, som hon har skapt. 

Varför inte krydda regeringen med lite fler ministrar som vill ha full kontroll över allt och lider av paranoia. En kabelminister vore väl på plats. En minister som kan sitta på heltid och lyssna på telefonsamtal och se om det finns några presumtiva terrorister på gång. Det kan skapa många fler så kallade arbetstillfällen nu i finanskristider. Några extra pengar fanns det inte till kommunerna för vård och omsorg men till det här går det säkert att få fram några milliarder. Sen kan man väl kolla småbarnsföräldrarna lite extra, ta in ett intyg inte bara från dagis utan även från arbetsgivaren och gärna bifoga en bild på det sjuka barnet, allt för att fastställa att barnet verkligen finns.

Det är inge svårt att starta ett dårhus. Det är bara att samla sina vänner hemma, var det en klok man som sa. Men med tanke på vad han sa så kanske han inte var så klok eller var insikten om detta klokt trots att han var en dåre. Ja när man läser sådant blir inte jag speciell mycket klokare. Men är det så nyttigt att vara klok? Handen på hjärtat vore inte livet betydligt enklare om man helt enkelt var en dåre. Tänk att kunna säga vad som helst och vara ursäktad, hon är ju inte riktigt klok så det behöver man inte bry sig om. Det tål att tänka på. Är det inte det här som är finessen med alkohol att bli en dåre en stund. Mer sprit ger en större dåre. Den som dricker mest är den största dåren. Problemet uppstår först när dårarna blir ministrar och tas på allvar som i fallet med Cristina Husmark Pehrsson.

http://www.youtube.com/watch?v=lATUMzqP1sg


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #526 skrivet: ons 25 mar 2009 08:21:01 »
Wanja Lundby-Wedin är ett typiskt offer för den Socialdemokratiska flumskolan. Hon förstod inte att 770.000 kr i månaden livet ut är rätt mycket pengar och innebär när personen i fråga är runt 60 år runt 60 millioner. Här ser vi våda av bristande baskunskaper i matematik. ”Jag tycker att alla företag skall införa ett test för alla som kandiderar till styrelseuppdrag”, säger Björklund och fortsätter: ”Testet kan bestå i att läsa första kapitlet i Folkpartiets Partiprogram, sjunga Nationalsångens första del samt ett enklare räkneprov baserat på familjen Wallenbergs bonusavtal.”

Marie Douglas gör av med ca 500.000 i veckan. Inte speciellt mycket för en kvinna på hennes nivå. Låt oss jämföra med Britta Spjut, denna spendermaskin. Hon är jätteduktig och klarar av att spendera det dubbla beloppet per dag som Marie behöver två hela veckor på sig för att spendera. Snacka om att vara sparsam och inte bidra till att lindra finanskrisen. Vi får hoppas att hon vinner den tvist, där hon vill ha 350 millioner till, ger ett positivt resultat. Hon verkar ju ha ett skriande behov av en förstärkt kassa.

Laila Bagge, en person som tydligen är med i någon sorts danssåpa på TV4. Hon har ”moonat” i TV och dessutom förstorat sina läppar kan man läsa. Jag såg ut som idiot säger hon. Rätt intressant det här, hon såg ut som en idiot, inte betedde sig som en idiot.  Det gav henne i alla fall en enorm ångest, stor uppmärksamhet, och jättestora läppar samt en kall bak som ledde till blåskatarr. ”Jag det blev så jävligt att jag var tvungen att bära blöja för att inte kissa på mig”, fortsätter hon. ”Det är därför ni inte har fått sett min rumpa på sista tiden.”

”Annars verkar det vara vad folk vill se nuförtiden, min bak. Funderar på att uppträda på Kivik i sommar med min bak. ” ”Tyvärr så har jag väl ingen chans i det här dansprogrammet nu när jag inte an visa min vinnande rumpa”, låter hon hälsa. ”Men i Kivik kan ni se min världsberömda rumpa igen. Kommer att kosta 100 kr i minuten att komma in i tältet och titta.”
« Senast ändrad: ons 25 mar 2009 08:23:29 av Reggis »

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #527 skrivet: ons 25 mar 2009 12:20:40 »
Marie Douglas gör av med ca 500.000 i veckan. Inte speciellt mycket för en kvinna på hennes nivå.

När jag läste i tidningen om henne så funderade jag på om det kan vara du Reggis!

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #528 skrivet: ons 25 mar 2009 19:14:44 »
Absolut inte, jag är inte girig och skulle det vara någon sorts hämnd mot ett X så skulle jag inte göra så här. Då skulle jag dra ner brallorna på X-et, få honom att framstå som löjlig.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #529 skrivet: tor 26 mar 2009 07:48:59 »
Den gångna helgen var fantastisk, vilken shopping. Var på flera loppisar och fyndade. Det var länge sen jag hittade så många roliga prylar och även ekonomiska fynd. Kan det vara finanskrisens förtjänst? Folk behöver pengar och då åker den, efter mormor ärvda porslinsfiguren, ut på loppis, underbart.

När det är så bra fynd nu, hur kommer det inte att bli till sommaren? När Galoppen drar igång med 300 säljare, hur blir det inte då? Då kommer det inte bara att finnas tillgång till mormödrars polisfigurer utan kanske ryska bucharor, äldre smycken, målningar av Zorn, ja man vet aldrig vad det kan sluta med. Vi gamar kommer att dräglande stå där och titta ner i lådorna efter undersköna fynd att berika oss med. Fnissande inombords när vi förvärvar dessa okunnigas arvslott för en spottstyver av värdet. Vända oss om för att säljaren inte se hur vi hånflinar och tänker, ”vilken fullblodsidiot”.

Ja viss ger det en oerhörd känsla att gå därifrån och veta att man skörtat upp någon fattig stackare och de dessutom oftast är tacksamma för det. Tacksamma för att man har befriat dem från deras ärvda klenoder. Ja vad gör man inte för sina medmänniskor, man får offra sig ibland.

Visst är detta kul men klimax det är när säljaren är en handlare. Då blir det liksom lite tuggmotstånd. Då är det dags att förnedra personen i fråga genom att dessutom pruta. Finns det något som är mer tillfredställande än att sedan, efter avslutad affär, tala om vad säljaren sålt och vad jag får på auktion för föremålet eller om jag säljer det till någon uppköpare. Sen är det dags för långa näsan samtidigt som jag vänder på klacken och stönande lämnar affären eller ståndet klagandes på de höga priserna.

Ja nu har Ashton Kutcher lagt ut en bild på Demi Moores rumpa på nätet. Rumpor verkar vara det som är mest intressant just nu. Det är bara att anpassa sig till de nya kraven och hänga på, man vill ju vara inne. Därför har jag bestämt mig för att också göra en rumpkarriär och börja här på Retroforum. Jag lägger därför ut en bild, dock inte avklädd, på min av framför allt män uppskattade bakdel. Vill samtidigt påpeka att den kan göra diverse uppskattade konster bland annat att vicka sexigt. Den är rent ut sagt jätteduktig.

http://www.youtube.com/watch?v=f7DB5rclU1M


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #530 skrivet: fre 27 mar 2009 08:13:05 »
Ja må jag leva, ja må jag leva uti hundrade år. Jag fyller år idag. Klockan 04:00 tittade jag ut i ljuset efter att ha vistats i moderslivet ca 9 månader. Sedan dess så har jag förgyllt tillvaron för mänskligheten dygnet runt i över 30 år, de ni.

Latex, detta synnerligen underskattade klädmaterial gör äntligen ett genombrott på klädmarknaden. Nu är helt OK att klä sig latex och se ut som en riktig ”kick ass babe”. Det kan vi tacka Malin Ã…kerman och filmen Watchmen för. Jag kom ihåg hur det var när jag gick ut en gång klädd i latex, det var väl nästan 10 år sen. Alla stirrade som besatta.

Jag har för övrigt önskat mig något i latex på födelsedagen. Får se om min fegis till kille klarar av att shoppa några latexprylar till mig. Jag brukar plåga honom med att shoppa typ underkläder och liknande. Han tycker det är så genant men jag tycker det är kul. Varje gång jag säger ”vet du vad du kan köpa till mig när jag fyller år?” Så blir han stel som en ja nu skall vi inte gå in på det. Blicken börjar flacka nervöst och så väntar han på det värsta. Förra året var det en BH i rosa på önskelistan. Jag såg när han kom hem med en påse och såg så nöjd ut. Då hade han tagit mod till sig och handlat inte bara en visade det sig utan tre stycken och alla var jättefina. Då fick han beröm och blev belönad. Vi får se när jag kommer hem efter jobbet vad jag får, hi, hi. I morse fick jag bara en puss på kinden!!!, snålt tycker jag.

I Expressen kan du få se en film på en hustru som är djupt engagerad i sin mans hälsa. Han befinner sig i en pool och när han försöker ta sig upp ur poolen så knuffar hustrun i honom för att förlänga hans träningspass ytterligare. Tyvärr så slutade det med att den träningsovilliga mannen drunknar. Typiskt män att smita på det här sättet. Ingen tåga alls utan bara lägga av och drunkna, ryggradslöst, tvii. Det skulle inte förvåna mig om de skyller denna ynkryggs död på hustrun när hon bara ville hjälpa till med träningen.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #531 skrivet: mån 30 mar 2009 08:30:16 »
Ja vad blev det? Blev det något i latex i fredags? Jo det blev det. Det blev ett livstycke i rödfärgad blank latex. Vet inte om det passar på allmän plats men det är snyggt. Främst avsett för varmare dagar då man i princip skulle kunna begränsa klädseln till detta plagg på överkroppen. Sen fick jag lite bling också, jag är mycket nöjd, mmmm.

Nu har äntligen Janne Björklunds idéer om den förnyade skolan börjat slå igenom. I hemkunskapen har man ersatt ”riktig” matlagning med att se på bilder när några lagar mat. ”Detta för att stimulera elevernas fantasi”, säger Björklund. ”Då kan eleverna i fantasin tillaga mycket exklusiva matsedlar utan att det kostar något, fiffigt eller hur”, menar Björklund och fortsätter: ”Bra undervisning behöver inte kosta pengar.”

Björklund fortsätter med sina visioner för skolan: ”Läraren är en överskattad resurs i klassrummet precis som böcker och annat material, det kostar bara pengar. Mitt mål är en gratisskola helt finansierad med reklam. Här är det dags att ta in näringslivet i undervisningen. Ni skulle bara veta vad mycket reklam det finns som går att använda i undervisningen och det är GRATIS! Mc Donald´s, ” We're lovin' it!, är ju rena poesin. För att inte tala om den roliga dialogen med von Lidl, mycket användbart.”

”Vi i Folkpartiet kan bidra genom att subventionera ett exemplar av Folkpartiets partiprogram till varje elev.  Sen finns ju Bibeln och den är härligt tjock och räcker säkert hela skoltiden. Den kan vi säkert få gratis av något religiöst sekt och de får komma på värvningskampanj. Församlingen i Knutby har anmält intresse och Ã…sa är ju rena entertainern och i kombination med pastor Green och lite svavelosande domedagspredikningar kan vi ingjuta den rätta vördnaden för överheten.”


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #532 skrivet: tis 31 mar 2009 08:16:58 »
I Metro kan vi läsa om en person som har kommit på en smart idé. Antalet väskryckningar ökar och det bästa vore om kvinnor, för det är nästan uteslutande kvinnor som drabbas, slutar att använda handväskor för då finns det inga väskor att rycka. Äntligen en person som har förstått att problemet med väskryckningar är kvinnornas fel, att de stackars gossarna blir så frestade av att se dessa handväskor. För att komma på något så smart krävs det naturligtvis en man nämligen Kent Johansson från Hägernäs i Täby. Vilken smart idé?

Varför inte i stället stifta en lag som förbjuder kvinnor att ha handväskor på allmän plats? Att använda handväska kan i princip jämställas med provokation till brott. Låt oss förbjuda allt som kan locka mindre nogräknade till brott. Folk rånas fortfarande på mobiler, förbjud mobiler. Löser inte det här problemen så beror det på att det behövs ytterligare förbud.

Var det några som var på VSK:s jätteloppis i Västerås i helgen? Där kommer man in på en av Sveriges absolut största arenor. Trots att det är runt 150 bord eller mer så känns det som hallen är i stort sett är tom. Sen har man ett fik vilket är helt OK. Men där finns väl en 30-tal sittplatser och det är svårt för alla fikasugna och korvätande att få tag på en sittplats. Många vänder och avstår på grund av platsbrist!!!

Nu undrar jag varför det var så snålt med stolar och bord för oss som vill fika? Man hade kunna ställt upp 100 eller 200 gånger fler stolar och bord utan risk för trängsel. Det fanns minst 5.000 kvm eller mer av tomt utrymme till förfogande. Man blir väldigt förundrad i alla fall. Fast loppisen var helt OK. Inga knallfynd men lite smått och gott fanns det i alla fall för inköp.

Ja det gäller att bli ordentligt gift säger Victoria, ja ni vet kronprinsessan och fortsätter:  ”Vi skall ha 4 präster som viger oss, Daniel skall inte ha en chans att påstå att han inte förstod att vi gifte oss. Jag vet minsann hur killar är. För övrigt vet ni varför kungahuset alltid väljer den 19 juni för bröllop? Inte jag heller men någon har sagt mig att det den dag som Jehovas etablerade sig i Sverige och anlade Rikets Sal. Kungen har fått för sig att Rikets sal har något med slottet att göra.”

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #533 skrivet: ons 1 apr 2009 07:44:13 »
Inte bara människor kan bli sjuka enligt Aftonbladet, utan även ishockeyföreningar kan bli sjuka. Leksand har drabbats, ”Det är något sjukt med Leksand”, och det är inte sjukt bra, enligt Mats Wennerholm läkare med specialitet på sjuka ishockeylag. Annars var bandyguldet till Västerås sjukt enligt spelarna själva. Ӂhh, det är fantastiskt, sjukt, åhh”, sa spelarna i en intervju. Lika sjuka var de i Nässjö, ”åhh så sjukt”, vi vann.
Det verkar vara den nya trenden inom idrottssverige, att allt är sjukt. Sjukt bra eller bara sjukt. Idrotten har på detta sätt gett ordet sjuk en ny innebörd.

Depressionen sprider sig bland det Svenska folket. Makroindex för hushållen har sjunkigt med 3,3 % under årets första månader och är nu nere på -53,6. Vad orsaken till denna pessimism är vet man inte. The bottom måste snart vara nådd, det finns ett golv och nu finns riskan för att vi ramlar igenom golvet. Då ställer man sig frågan: Vad finns det under golvet? 

Bonusträsket har urholkat Svenska folkets förtroende för näringslivet. Uppgifter om bonus till ledningar har enligt fackliga företrädare smugits in i resultaträkningen under rubriker som ”kostnader för morötter” för att inte sticka eventuella läsare i ögonen.

Det är detta nya språkbruk inom näringslivet som har lurat LO-ordföranden Wanja Lundby-Wedin. Ja hur sjutton skall jag veta att en avsättning på 770.000 kr i månaden för kommande inköp av morötter handlar om en kommande bonus till VD? Hur skall jag veta att kostnader för hälsoprogram på 30 millioner avser inköp av en exklusiv egendom till VD.

Sen kan ni också se vad som händer när det inte betalas ut tillräckligt med bonus. Teknikområdeschefen Thomas Jobenius på det börsnoterade teknikföretaget Rejlers har, enligt åklagaren, varit tvungen att extraknäckar som hallik för ett stall av skolflickor för att kunna försörja sig.  Nej det är bäst att ge dessa samhällets stöttepelare inom Svenskt näringsliv en ordentlig bonus så de slipper driva bordellverksamhet för avvikande sexuella behov av våldsnatur vid sidan om.

http://www.youtube.com/watch?v=h4AA6EuZe-k


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #534 skrivet: tor 2 apr 2009 10:32:23 »

Antikmässa, Älvsjö, öppningsdag, alla var där. Knut Knutsson, Mosel och fler kända namn från Antikvärlden fanns för beskådande av en kändiskåt allmänhet. Var du inte där så finns du inte. Knut, stod och föreläste på scen, Mosel vankade runt bland en hög med tavlor. I en jättemonter fanns den hysteriska Maud Ingster från Mästerby Antik. Ja det var precis som vanligt.

Hur var då utbudet på denna årets höjdpunkt inom antikt i Sverige? Ja, de som är intresserade av träslevar, rangliga skåp och andra oanvändbara bruksföremål från förr kan andas ut. Inom den så kallade allmogenischen verkar varuförsörjningen vara tryggad de närmaste 100 åren. Frågan är bara kommer det att finnas något fortsatt intresse för dessa totalt oanvändbara saker? Ja vissa grejer som strykjärn från sekelskiftet kan man använda som dörrstopp, det gör jag. En sängvärmare från samma tid kan du förvara aceton i, ja visst kan det användas det är bara fantasin som sätter en gräns.

På konstfronten var det magert. Jag måste säga att min konstsamling nog slår hela utbudet på mässan. Kanske inte på varje punkt men om man ser på helheten. Utbudet var inge vidare för att vara en ledande mässa. Det utbud som fanns var dessutom kraftigt överprissatt. När det gäller skulptur, vilket tidigare varit rätt välrepresenterat såg jag i stort sett ingenting. Konst och konsthantverk av högre kvalité var det också magert av. Framför allt saknades bättre hantverk av utländskt ursprung.

Textil börjar ta ett allt större utrymme vilket gläder just mig som textilälskare och tillika samlare. Även här kunde jag glädjande konstatera att mina samlingar lätt matchar mässutbudet. Men det är inte så konstigt med tanke på att jag samlat textil sedan jag var 13 år. Fast visst var det ett fint utbud även om jag upplevde prisnivån som rätt uppskruvad. Skulle prisnivån stämma så är det bara att konstatera en fin förmögenhetstillväxt på mina samlingar.

Sen fanns det en hel del retroprylar men där tycker jag att säljarna hade en lite väl optimistisk prissättning. Det handlar ju inte om några unika saker utan oftast om massproducerat gods även om formgivaren är en kändis. För ekonomiska fyndjägare fanns i stort sett ingenting, fast det var väl inte heller att vänta sig. Rätt intressant att se kopplingen mellan loppisar och mässan. Jag såg två föremål som jag har sett på loppis som tagit sig dit med ett 50-dubblad prislapp. Hur jag vet det? Jo de var föremål som var så unika att två exemplar av samma föremål är uteslutet. Undrar ni varför jag inte köpte dem så kom jag för sent i det ena fallet och det var ännu ej till försäljning i det andra. Annars hade de varit mina.

Var det något som förvånade mig? Jo jag blir förvånad över de här handlarna, typ Utsigten antikt och kuriosa, från Karlskrona som tar med sig högvis med loppisbetonat gods inom ”kärringnostalgiområdet”. Jag menar broderat och virkat i dussinkvalité utan speciell ålder, oljetryck från sekelskiftet av typ söt flicka och liknande. Finns det avsättning för dyligt begagnat skräp?

Apan kissade på mig när jag låg och sov, säger en av de kvinnliga deltagarna i Robinsson i Aftonbladet. Jag har aldrig sett detta program men nu blir jag nyfiken. Vem är denna apa som kissade på henne när hon sov? Eftersom det här var en retrospektiv betraktelse över höjdpunkterna i programmets historia så kan vi bara gissa. Det stod nämligen inte vem apan var. Jag gissar på att det var Linda Rosing. Har inte hon ett förflutet som Robinhood deltagare.

http://www.youtube.com/watch?v=8x-U62JCF44

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #535 skrivet: fre 3 apr 2009 09:03:39 »
Ã…h vilken dag, trallalallala, värmen är på väg. Jag, som alltid varit en föregångskvinna, har ömsat skinn till försommarklädsel. Ingen kappa i morse utan det blev bara en tjockare kavaj med halsduk. Burr, lite kalt blev det men sen kom det en busvissling från några killar som grävde i trottoaren på min väg till jobbet. Det värmde och jag kvitterade med ett stort leende. Lutade mina armbågar mot staketet som omgav ”utgrävningen”, la huvudet på sned i mina händer och sa: ”Hejsan killar, går det bra där nere i kloakerna”. Fick en uppskattande vinkning från dem och fortsatte sedan mot arbetet.

Jag vet inte vad det är men jag är skitsvag för det här med en busvissling. Har alltid gillat det. Vet, jättebarnsligt och inte speciellt feministiskt direkt men va faan, man är ju inte mer än människa. Jag kommer ihåg första gången det hände. Det var när jag passerade en uteservering vid Centralen här i Stockholm och jag var väl inte mer än 14 år. Först fattade jag inte vad det handlade om, var det mig dom visslade efter? Stannade upp, gick tillbaka och fram till deras bord för jag trodde de 5 killarna runt bordet ville mig något. Oj vad de blev generade när jag frågade vad de ville. Fast sen när en av dom sa att han tyckte jag var en riktig ”puma” så var det jag som blev generad och stack därifrån. Men jag måste erkänna att jag var mycket smickrad. Ända sen dess finns det ingenting som gör mig på så gott humör som en busvissling.

Förra sommaren höll man på med någon sorts rörarbete precis utanför min port och då var det en busvissling varje morgon när jag gick till jobbet. Jag la märke till när man hade paus och gropen var tom. Därför vart mina morgonrutiner anpassade så att jag alltid gick till jobbet när gropen var ”bemannad”, bara för att få höra visslingarna. Känns lite tungt att erkänna denna fåfänga så här men jag tror att det är fler än jag som reagerar så här. Kommer ihåg att jag saknade gropen när de tyvärr vart klara med jobbet.

Annars är Moderaterna i kommunfullmäktige är upprörda. Det kommer bara att vara tillåtet att servera sprit till 03:00 på Stockholms krogar. Det är framför allt risken för svartklubbar som en konsekvens av förslaget man är rädd för. Det är synd att man inte använder samma resonemang när det gäller till exempel stöld. Tillåt stöld så är vi av med det brottet också. Ta bort alla lagar och bestämmelser så har vi befriat samhället från all kriminalitet. Tur att det finns människor som kommer med radikala förslag för att komma till rätta med kriminaliteten. Dessutom kostar det inte ett öre utan tvärt om vilken sparpotential. Inga fängelser, inga poliser, oj va billigt.

http://www.youtube.com/watch?v=Ga5q53sjEcA



Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #536 skrivet: mån 6 apr 2009 08:55:10 »
Vilken fantastisk helg och vilken lördag, jubel, jag trivs. Var uppe arla på lördagen och hörde fåglarnas kvitter innan ljuden från trafikens dränker deras muntra sång. Mina papegojor stämde in i lovsången till den annalkande sommaren. Skuttade upp ur sängen innan väckarklockan ringde för att mala bönor till kaffebryggaren. Tittar med en ilsken blick mot sängen där jag inte ser någon tillstymmelse till aktivitet från den andra sänghalvan, där händer det ingenting, absolut ingenting, tvii.

Då är det dags för Wagneropera, detta brukar kunna sätta fart på den slöe mannen som ligger i sängen och drönar. På med en CD och valkyriornas rytt och sen in i sängen igen, det är dags för lite morgongymnastik. Det finns inget så uppfriskande som en ordentlig rytt till takten av en Wagneropera. Efter avslutat ridpass så brukar det vara betydligt lättare att få fart på män. Det är nödvändigt för det är en samlarmässa på gång vilken jag inte vill missa och det tar en stund att åka dit. Jag vill vara där före den öppnar.

Kommer i alla fall iväg runt 08:00 och vi är där i god tid innan öppning. Gör några riktigt bra fynd både prylmässiga, sådant jag gillar, och ekonomiska, det vill säga kraftigt underprissatt. Är mycket nöjd men denna mässa som jag brukar bevista varje år och så gott som varje gång har gett ett gott utbyte. Inge fantastiska grejer men väl värt att besöka. Dessutom är deras kafeteria ett föredöme med sitt stora utbud av hembakat.

Besöker sedan ett par loppisar på vägen hem igen med lyckade inköp och sen till lördagens höjdpunkt, friluftssex. Såg på bilens termometer att temperaturen var runt 20 grader och då är det tillräckligt varmt för denna min favoritaktivitet. Så det var till att åka in på en parkeringsficka och gå en bit ut i skogen så fort man lämnat motorvägen. Finns det något bättre än denna aktivitet, fåglarna kvittrar och det är vår i luften, underbart. Ja det fick bli avslutningen på lördagen.

Läste här om dagen att Lotta Bromé är sur på SVT för att någon skall ha påstått att hon är kriminell. Nu är det inte riktigt det hon är sur på visar det sig utan att det inte gett henne samma skjuts framåt i karriären som för Bråding. ”Ja va sjutton inte får jag några erbjudanden att medverka i program där jag kan köra lite snyftisar och tala om hur mycket jag ångrar mitt kriminella förflutna. Inte för att jag har något kriminellt förflutet men visst borde även jag få köra lite tycka synd om, eller hur? Känna TV-publikens sympatier och värmen från en empatisk månghövdad TV-publik, varför unnar man inte mig detta själsliga elixir? Varför får inte jag sitta i en soffa och bikta mig inför TV-publiken?”

Detta får mig att undra varför ingen TV-kanal helt enkelt gör ett program med offentlig bikt där kändisar kan bikta sig inför kamerorna så att alla kändiskåta människor har något att prata om på fikarasten på jobbet.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #537 skrivet: tis 7 apr 2009 08:04:44 »
I Aftonbladet kan man läsa om att de arbetslösa tycker de studerande gnäller över sina klena ekonomiska förutsättningar. ”Vi har det mycket värre”, säger de arbetslösa. Ja detta är en ny tävling, ”Vem har det värst?” Ja kan vi inte jämföra vem som har det bäst så ska vi naturligtvis se vem som har det sämst. Jag säger bara Zimbabwe, där svälter man ihjäl. Såg på nyheterna att där fick fångarna bara en skål med majsvälling om dagen, slå det ni gnällisar. Tänk på det ni arbetslösa och så kallade fattigpensionärer som vältrar er i i lyx och frossar på hundmat på burk, en lyx som är få förunnat i Zimbabwe.

Nu har ”Svennis” fått sparken igen. Jag hade velat sitta på en bänk i Sydafrika säger ”Svennis”. Fy sjutton vilka krav den mannen har, där duger inte vilken bänk som helst. Vad är det för fel på en bänk på Nytorget på Södermalm, undrar jag? Där sitter det alltid ett gäng arbetsoförmögna utrustade med var sin flaska Aurora nu när solen börjar titta fram. Jag tror att ”Svennis” skulle kunna ge gänget den stjärnglans de så väl behöver. Kan bli en turistattraktion för Stockholm. Turistbussarna åker dit och släpper av passagerarna och presenterar den Svenska filosofiska eliten på bänken och alla får ta Svennis i hand och han berättar lite om ledarskap. Hur han har tänkt att göra ett team av Nytorgsgänget och ställa upp i VM i ölhävning.

På Aftonbladet har man en test om man är arbetsnarkoman eller inte. Det var 8 frågor och ju fler Ja man har ju mindre risk för att man går in i väggen. Jag hade Ja på alla frågorna. Tycker frågorna var löjliga. Jobbar över, varför det säger jag bara. Har aldrig jobbat över, varför skall jag arbeta gratis? Det ingår nämligen i mitt jobb att lösa arbetsuppgiften på arbetstid och jag har ingen övertidsersättning. Händer det att du kopplar bort telefon och skiter i E-mail står det på en annan fråga. Felformulerad tycker jag. Händer det att du svarar i telefon eller på E-mail borde frågan ställas.  Brukar du har dåligt samvete för att du inte hinner med är en annan fråga. Men Hallå Aftonbladet, det är år 2009, jag hinner alltid med. Det är bara att delegera, jag är modern.

Joanne Shaw Taylor: Time has come

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #538 skrivet: ons 8 apr 2009 08:57:11 »
Behov av spottkoppar är enormt. Att vara spottkopp är dessutom ett lönsamt yrke, se bara på Sanna Bråding. En person kan betraktas och behandlas som en värdelös skurtrasa vars användning är att lätta på människors frustration. På Kristi tid så hade man så kallade syndabockar, är det inte dags att introducera en modern variant av syndabock. Av djurskyddsskäl bör vi inte välja djur utan i stället se det som ett yrke som alla andra yrken.

I platsannonsen kan det stå:

Masochist söks, villig att bli bespottad både fysiskt och verbalt i offentlig miljö. Skall tycka om att synas och njuta av att bli förnedrad inför andra. Ett extra plus är om du kan visa en förlåtande attityd, alltid känna att felet är ditt samt via självömkan kan få människor att se ner på dig. Du bör helt sakna självkänsla och tycka att du är en jävla skit som har gjort dig förtjänt av att bli hånad och helst fysiskt slagen. Ett extra plus är om du har lätt för att få blåmärken och gillar att slicka folk i röven.

Cheferna för Acta, Sveriges sämsta hyresvärd, får 67 millioner i bonus för förra året. Vinsten i företaget rasar, kunderna (hyresgästerna) är missnöjda. De enda som är nöjda är företagets chefer, de är nöjda med bonusen.

Tycker att detta är exempel på nytänkande, att belöna dåliga prestationer. Varför bara belöna bra prestationer, nej i sann kommunistisk anda så skall alla direktörer ha samma belöningar oberoende av resultatet. När det gäller bonus så skall de socialistiska idealen gälla, lika bonus för alla direktörer. Det är direktörens behov som skall styra. Alla direktörer har ett lika stort behov att lägga pengar på hög så därför bör bonus alltid utgå oberoende av resultat.


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #539 skrivet: tor 9 apr 2009 08:02:14 »

Ja nu är det snart Påsk och det betyder att loppissäsongen drar igång ordentligt. Jag har lyckats få fram en ordentlig lista på över 100 loppisat och marknader i Skåne, jag sticker nämligen ner till myllan i Påsk. Det kommer att bli häktiskt men det går. Lösningen är planering och åter planering samt en ordentlig väckarklocka. Det gäller att gå och lägga sig tidigt och gå upp tidigt för att inte missa några ”måsteloppisar”. Nu ser det ju dessutom ut att bli temperad väderlek, då måste det finnas utrymme för vederkvickande sexpauser i naturen också när jag förflyttar mig mellan de olika loppmarknaderna. Det gör behovet av planering ändå viktigare för att utnyttja den vakna tiden effektivt. 

Fast planeringen måste vara flexibel så att man klarar diverse obehagliga överraskningar. Förra året, dock inte påsk, så pågick det vägbyggen mellan Sjöbo och Dalby vilket jag inte kände till. Inte nog med att det tog extra lång tid att åka de hade dessutom tagit bort ett par av mina favoritställen för paus. Såg hur de jämnat den lummiga fina naturen utmed vägen med marken och det hela var bara grus, tvi. En stor missräkning så nu har jag mer noggrant kollat upp hur det är med mina favoritställen så jag skall slippa sådana överraskningar. Där sitter man och hetsar upp sig och så blir det inget, det gillar jag inte. Fast i värsta får man väl ta igen detta hemmavid men det ger inte samma känsla som att bli stimulerad av den brummande trafiken under akten.

Ja att de flesta chefer har tråkigt på jobbet kan jag intyga. Då gäller det att hitta på något för att få dagen att gå. Lidlchefen i Tyskland ägna sin arbetstid till att spionera på personalen och för detta fick han sparken, fy sjutton. Vad skall en stackars chef göra?

Nu när vi fått så fina hjälpmedel att övervaka personalen så skall vi plötsligt inte få använda oss av teknikens landvinningar. Vi kan kolla alla mail som går in och ut från företaget. Vi kan till och med se vad de anställda skriver på sina datorer och titta på vad de filer de lagrat handlar om. Äntligen har vi något att göra, nämligen att engagera oss i personalen, och då blir det plötsligt inte tillåtet, suck.

För övrigt har det löst sig, mitt problem vad jag skall ha på mig på påskafton. Det blir en liten topp från ”Aldus and Friend” matchade med ett par svarta jeans från ”Hot and horny”. Jag rotar också fram min perfekta handväska från ”Shoppers best” och på fötterna blir det ett par höga skor från ”See you soon”. 

Ha en trevlig Påskhelg för det tänker jag ha.