Författare Ämne: Dagens filosofiska funderingar  (läst 272230 gånger)

Fluxe

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 35
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #570 skrivet: ons 20 maj 2009 10:09:32 »
Hav en behaglig loppistur, det finns säkert trevliga loppisar runt om i vårt vackra land!

Jag åkte på en hel del auktioner tidigare, hur kul som helst.  ;)

Kommer att sakna dina skarpsynta och trevliga filosofiska funderingar...

/Lasse
En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #571 skrivet: mån 8 jun 2009 09:51:47 »
Jaha tillbaka i trälskapet, det vill säga jobbet. Min loppistur har fått mig att inse att jag är inte skapt för att jobba, tvii för jobb. Passa tider, usch det är jag dålig på, vara nykter, inte kunna ta ett glas vin när man har lust, bläääh. Det är ingen frihet direkt.

Näh, nu har jag tagit konsekvenserna av detta och sagt upp mig. Jag har jobbat tillräckligt tycker jag och den här gången tänker jag inte falla för övertalningar om ”hur fint det är att jobba”, jag går inte på det en gång till, arbete suger.

Annars så har jag haft det utomförträffligt. Har åkt runt och besökt i första hand loppisar men även en och annan antikhandlare har jag förärat med ett besök. Fynd, har hon gjort några fynd då? Jo visst har jag gjort det. Har inte hunnit kolla upp allt men ger ett litet smakprov på en äldre kinesisk vas här, ca en halv meter hög. Fin va?

Annars så röstade jag på Piraterna och det gick ju bra och var ju inte speciellt förvånande. Utan det som förvånar mig mest är hur folk kan rösta på Marit Paulsen. En människa som bara, och då menar jag bara, pratar utan att åstadkomma något. Hon har inte bara gett den svenska köttbullen ett ansikte utan även pratkvarnen. Fast det öppnar ju dörrarna för ett nytt parti, SCAN-partiet. Nästa val så ställer de upp med Mamma Scan ska ni se.

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #572 skrivet: mån 8 jun 2009 20:14:07 »
  Hej!

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #573 skrivet: mån 8 jun 2009 20:39:44 »
Är det Otto Dix Kanon? Tycker det ser ut som Marta och Otto till vänster. Marta är hon med det burriga håret.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #574 skrivet: mån 8 jun 2009 23:25:49 »
Näh, nu har jag tagit konsekvenserna av detta och sagt upp mig. Jag har jobbat tillräckligt tycker jag och den här gången tänker jag inte falla för övertalningar om ”hur fint det är att jobba”, jag går inte på det en gång till, arbete suger.



Ojoj; jag menar stort GRATTIS!!

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #575 skrivet: tis 9 jun 2009 09:42:03 »
Tack Kikarn, arbetslivet är bara en stor bluff. Det stjäl ens tid när man kan göra betydligt roligare saker, eller hur? När man ligger där på dödsbädden, jag har tjänat andra i hela mitt liv, till vilken nytta. Nej nu får det vara nog med arbete. Jag har bidragit tillräckligt.

Såg att Grevinnan Bildt verkar ta sig in i EU-parlamentet tillsammans med allas våran Affe. Båda kryssas in på grund av sin stora popularitet. Grevinnan Bildt kommer att tillföra den folklighet som EU-parlamentet så väl behöver, en folkets grevinna. Affe, den gamla reaktionären, passar perfekt i EU-parlamentet. Där kan han säkert etablera sig som Guds ställföreträdare och tala myndigt till populasen. Hoppas bara inte storpappan i Vatikanen tar illa upp.

Annars har jag först nu förstått vad ett toppmöte är. Såg bilder i kvällsblaskorna från  Tjeckiens tidigare premiärminister Topolaneks besök i Italien hemma hos Berlusconi. Det verkade som det hade något med toppmassage och göra. Med tanke på könsfördelningen bland våra ”toppolitiker” så måste det vara en fördel att vara homo eller bi. Annars får man väl göra som Berlusconi, flyga in ett gäng med modeller för att utjämna skillnaderna. Ja politikerlivet ställer minsann inte bara krav på att kunna tala vackert utan även andra färdigheter.

I Expressen så utnämns Janne Björklund till dagens struts. En utnämning som inte bara borde komma Janne till del utan hela Folkpartiet. Folkpartiet vet nämligen alltid bäst, det är besserwissrarnas självklara val i alla lägen. Piratpartiets framgång beror på okunniga väljare. På samma sätt så sa svenska folket nej till Euron pga oförstånd enligt Folkpartiet. Att vi inte är med i Nato beror enligt Folkpartiet på vi inte förstår vårt eget bästa. Jag konstaterar att Jan Björklund är utbildningsminister och då får han väl utbilda oss alla feltänkare så vi börjar älska att bli övervakade, bli stridsvagnskramare och anpassa samhällsekonomin efter jordbrukspriserna på världsmarknaden.

Janet Martin's "Travel On"


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #576 skrivet: ons 10 jun 2009 08:48:40 »
NRX 2009-06-10

Äntligen tänker regeringen göra något åt kattplågan!

Såg att vår jordbruksminister tänker komma med ett förslag om att det skall bli tillåtet att jaga katt med gevär. Han har tänkt sig två jaktsäsonger, en kort vårsäsong på 14 dagar och en höstsäsong efter semesterledigheten på ca 2 månader.

Jägarförbundet stödjer förslaget under förutsättning att de får behålla kattskinnet. Jordbruksministern kan till och med tänka sig ett litet bidrag för varje skjuten katt. Under jaktsäsongen kommer det att vara förbjudet att vistas utomhus i vissa kattrika trakter efter kl 19:00 och före 05.00 på morgonen under jaktsäsong.

”Det är precis det här vi behöver, ett tillskott till övrigt skjutbart villebråd”, låter Torsten Mörner från Svenska jägarförbundet hälsa. ”Vi kommer att till varje pris undvika att förväxla katter med småbarn men en och annan unge kommer säkert att stryka med. Det får man räkna med. Det gör inte så mycket med tanke på att varje unge utgör en belastning för miljön. Jag ser detta som ett första steg, nästa blir att vi även får jaga terrorister och fildelare”, fortsätter Torsten Mörner.

I Stockholm har man infört bonus för läkare som klarar av patienterna snabbt på alla närakuter. I Huddinge har man kommit på att för varje fråga patienten ställer så ökar vårdtiden ordentligt. Därför förses alla patienter med ett munskydd som gör det omöjligt för patienten att göra sig hörd med hänvisning till att det är åtgärder mot svininfluensan. Dessutom har man flyttat mottagningen in till sjukhusets bibliotek. Patienter som ändå envisas med att mumla något blir då upplysta om att ”här råder det tystnad” för de är i ett bibliotek.

På närakuten på Gullmarsplan undersöker man möjligheterna att söva ner alla patienter innan de kommer in till läkaren. Man funderar på att installera ett löpande band där de nedsövda patienterna åker förbi läkaren på bandet. Problemet är att det kan bli köbildning i samband med uppvaknandet. Men det kommer nog att lösas. Man funderar på att ta upp ett hål i väggen och köra ut dem direkt på gatan. ”Frisk luft” har aldrig skadat någon som man säger. Filippa, vårt sjukvårdslandstingsråd, är entusiastisk. De löpande banden kan man köpa billigt från nedlagda bilfabriker.

Sue Foley - Sad Sad City ... Blues

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #577 skrivet: tor 11 jun 2009 10:05:12 »
Jaha, nu slopas vuxencensuren för biograffilm. Törs man verkligen göra det? Huu va hemskt. Här ser vi ytterligare ett exempel på när samhället inte hunnit med. Det finns hur mycket film som helst att titta på men vissa filmer får du eventuellt inte se på bio men det går bra i soffan hemma. Parallellen till den övervakning som myndigheterna bygger upp kring Internet är precis lika otidsenlig som denna censur. När skall våra politiker begripa att de spottar i motvind.

Får mig att tänka på ACTA, detta övervakningsprojekt som EU och USA håller på med. Förslaget innehåller bland annat möjligheter för den amerikanska mediaindustrin att via hembesök hos dig kontrollera vad du har för elektronisk utrustning hemma, en husrannsakan helt enkelt. Allt om ACTA är hemligt, jättehemligt helt enkelt utom för projektets ”sponsorer”. Sponsorerna är Microsoft och andra Amerikanska storbolag. För dig som övervakas och riskerar att bli utsatt för husrannsakan är allt hemligt. Det är så hemligt att inte ens de som är EU-parlamentariker och skall besluta i frågan får veta vad de röstar om, nej det får bara de amerikanska lobbyisterna och storbolagen.

Det här vansinnet måste naturligt stoppas annars så kommer det en dag då det knackar på din dörr. In springer Kalle Anka med rätt att kolla vad du har för elektronisk utrustning. Småknattarna rasar runt i din bostad och kollar om du har kopior på någon film i din bokhylla och Musse Pigg stoppar in huvudet under ditt täcke för att kontrollera så att där inte finns några bomber. Välkommen till Disneyland.

Låt oss till sist gratta prinsessan Madeleine, hon fyller år idag. Det firar hon med en ordentlig shoppingtur naturligtvis. Prinsessan Madeleine är en shopaholic som ni redan säkert känner till. Hon har gett oss shopaholics ett ansikte. Prinsessan Madeleine är speciellt svag för skor. ”Jag blev inspirerad av Imelda Marcos, min största inspirationskälla här i livet”, låter prinsessan hälsa och fortsätter: ”Det största ögonblicket i mitt liv var när jag blev inbjuden till hennes bostad på Hawaii för att titta på hennes skosamling. Vi skotokiga måste hålla ihop. Vi har för övrigt samma storlek på våra skor. Det måste ligga en högre kraft bakom detta, det brukar jag säga till de personer som inte är troende.”

Vi får önska vår skotokiga prinsessa en riktigt bra födelsedag och må hennes skoförråd växa under många år.

Shannon Curfman Live Rockin' the Rivers 2007


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #578 skrivet: fre 12 jun 2009 09:31:02 »
Idag tänkte jag filosofera lite om Tradera, denna soptipp på nätet. Eller är det inte en soptipp, därom tvistar de lärde. Är inte Tradera ett miljöprojekt, genom att vi återanvänder sådant som andra tröttnat på eller av ”misstag” blivit ägare till på grund av felköp. Man kan också se Tradera som en av orsakerna till dagens lågkonjunktur. Genom att vi köper begagnat så behöver ju motsvarande pryl inte produceras. Då behövs det ingen som gör den och den personen blir då arbetslös. Eftersom personen blir arbetslös så kanske den personen på grund av penningbris i sin tur handlar second hand och då blir ändå fler arbetslösa osv. Äntligen har det slagits fast att orsaken till finanskrisen heter Tradera.

Har ni som köper och säljer till exempel era begagnade kläder på Tradera tänkt på detta. Tänkt på vilken skada ni tillfogar samhällsekonomin. Hur ert förbaskade traderande gör att barnfamiljer får gå från hus och hem. Hur den stackars arbetslöse mannen som inte längre kan bidra till familjens försörjning tar ett rep och hänger sig på grund av er.  Kommer vi till utvecklingsländerna så är konsekvensen av ert traderande ändå större. Där sprider det fattigdom och svält. Antalet gatubarn i Sydamerika ökar lavinartat och allt detta på grund av Tradera. Det finns bara en vettig åtgärd, förbjud Tradera. Vad gör Alliansen, ingenting som vanligt när hemlöshet och misär brer ut sig i det Svenska samhället.

Annars tar Expressen upp ett högaktuellt ämne i dessa försommardagar. Beach 2009, kom i bikiniform inför sommaren.

Börja med att försöka komma i förra säsongens baddräkt.

-Gick det?

-Inte det, då är det dags att göra något åt din vikt, du har nämligen svällt inte svultit utan svällt som en tvättsvamp gör nar du fyller den med vatten. Nu finns det massvis med metoder. Bry dig inte om vilken du tar, skit det samma men följ den slaviskt så ska du se att du återgår till anständig vikt igen. Med tanke på finanskrisen kan det dessutom vara provocerande att gå upp i vikt med tanke på att det finns personer som svälter.

Jag då, jo jag kom i förra årets baddräkt, man är väl solidarisk med utvecklingsländerna minsann. Annars skulle jag aldrig ha skrivit det här, inte för att jag vill skryta men…

Nu är det dags för lite Madde….

Love and treachery - Madeleine Peyroux


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #579 skrivet: sön 14 jun 2009 16:36:02 »
Snacka om att förför en, man faller bara pladask. Har man en gång bara så lite som slickat på en så är det kört. Har du fört in en i munnen så kan du bara inte sluta. Först är de så där ljuvligt hårda, man sluter munnen om den och gnuggar med tungan på den, åhh. Sen för man den fram och tillbaka i munnen, ljuvligt ja bara ljuvligt. Efter en stund så börjar den släppa ut en härlig mjuk kräm i munnen samtidigt som den blir mjukare. Man tar den mellan tänderna och biter lite försiktigt, ååååh, man vill ha mer, jag måste ha mer. Då är det dags att stoppa in en till i munnen.

För min del har det gått så långt att jag brukar börja med två och sen fylla på allt eftersom de mjuknar. De finns att köpa på Lidl men jag varnar er, börjar ni suga på en så finns där ingen återvändo. De heter Amanie Creamy Drops with caramel cream filling. De kan förstöra alla goda föresatser ni har för att komma i bikini form till sommaren. Se upp de är till och med mer lockande än en vacker sko av Manolo Blahnik.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #580 skrivet: mån 15 jun 2009 08:38:49 »
Vilken jävla helg, den regnade bort. Man blir så förbannad, skit tycker jag. Vilket språk jag har föresten men det är förståligt. Här hade jag lurat ut hur jag skulle kunna göra otroligt bra loppisrundor och så,,, regn, regn och mer regn. Egentligen vill man gråta men det är ju bara att lägga mer lök på laxen, ändå mer väta. Fast jag skall inte klaga för jag hittade en del bra grejer på de två inomhusloppisar jag besökte. Sen är det inte så tokigt men en romantisk söndagsmorgon där man inte måste passa loppistiderna utan kan skutta på i sängen utan att kolla in väckarklockan. Ja nu när jag tänker närmare efter så var det nog besvikelsen att min noggranna planering sprack som gör mig ilsk. För egentligen vart den en fantastisk söndagsförmiddag av det hela.

Ja vi kommer alla att sakna Lejonborg som minister. Tyvärr så var han inte den röstmagnet som Folkpartiet så väl behöver. Hans karisma, utstrålning och jävlar anamma är något som behövs i dagens politik. Det kommer att bli svårt att ersätta en sådan naturbegåvning. Fast varför gå över ån efter vatten. I Folkpartiet finns det alltid en ny besserwisser som kan axla en ministerpost. Varför inte ta Ian Wachtmeister, han säger i alla fall att han är Folkpartist. Moderaterna har sin grevinna. För att få balans inom alliansen så behövs det en greve som Ian som folkpartistisk minister.

Jag tycker att med tanke på finanskrisen så borde skolavslutningen ske i närmaste köpcentrum och inte i kyrkan eller skolans aula för att hålla uppe konsumtionen. Där kan barnen få varsin 1.000-lapp och shoppa för. Nu kommer man inte långt med 1.000-kronor men föräldrarna får väl skjuta till lite till. Varför inte ha en tävling, den som shoppar mest vinner och får sin bild på förstasidan i ortstidningen. Den som shoppar allra mest i Sverige får första sidan på Dagens Industri, blir förklarad som nationens hjälte samt erhåller Mäjestätets förtjänstmedalj i 7:de storleken med blått band.

En Madde till……

Dance Me To The End Of Love - Madeleine Peyroux
« Senast ändrad: mån 15 jun 2009 08:41:40 av Reggis »

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #581 skrivet: tis 16 jun 2009 07:49:03 »
Jag kan inte låta bli men jag har hakat upp mig på det här med övervakningen av Internet. Av vilken anledning skall vi inte avlyssna alla människor dygnet runt, varför bara mobiltelefoner och Internet? Nej in med hela kittet för faan, automatisk chippmontering i hjärnan och mikrofoner överallt. Varför skall vi få vara anonyma när vi går på stan´, nej tatuera in våra personnummer i pannan så vi vet vem vi har att göra med. Tänk på att har du ett rent samvete så har du ju inget att frukta, eller hur? Dessutom så kan du då bevisa att du inte ägnar dig åt terrorism. Björklund och Tolgfors, bugga mig för faan så jag kan bevisa min oskuld.

Det är kvinnorna som gör jobbet, så är det bara. Det är vi som drar det tyngsta lasset nu när det är finanskris och lågkonjunktur. I DI kan vi läsa att 2008 köptes det modekläder för 75,1 milliarder och vilka tror ni handlade merparten av detta? Jo det var vi kvinnor naturligtvis.

Utan vårt shoppande skulle krisen vara betydligt djupare och betydligt allvarligare. Vi får som vanligt bära det tyngsta lasset och inte får vi tack för det heller. Har du hört någon man som har sagt till dig: ”Fy faan va bra du har shoppat idag, tack skall du ha, du är en hjälte.”  Nej i stället ifrågasätts det, ”men har inte du två par likadana sedan tidigare?”, är en vanlig kommentar när man förväntar sig ”en hjältinnas mottagande”.  Det är vi kvinnor som håller samhällets hjul i rullning utan oss står hjulen stilla.

Vi borde få en egen dag tycker jag. Precis som det finns Fars Dag, Barnens Dag, Mors Dag borde det finna Shoppaholicarnas Dag där vi får den respekt och aktning som vi är så förtjänta av. Uppvaktas på morgonen med en ordentlig bunt med sedlar inslagna med en piffig rosett runt. Presenten borde för övrigt statsfinansieras, ju mer skatt du betalar ju mer pengar i bunten. Finansiering, inga problem, det är bara att ta från de som är sjuka och inte kan bidra med någon shopping. Varför skall de ha några pengar överhuvud när de inte kan shoppa? Fast egentligen behöver det inte finansieras det betalar sig själv med hjälp av de dynamiska effekterna.

Suzanna Choffel - Cupid (by Sam Cooke) w/ Dan Dyer


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #582 skrivet: ons 17 jun 2009 08:29:11 »
Det härjar en våldtäktsman i Tensta, det har polisen inte tid med polisen måste jaga fildelare, det har högre prioritet hos Alliansen. Ett rån av en närbutik, inte viktigt precis som att man ryckt väskan av 80-åriga Emma är inget att bry sig om, nej fildelare har högsta prioritet. Att skydda storbolagens tvivelaktiga intressen, det är ett prioriterat område hos Alliansregeringen.

Det är klart att polisen prioriterar detta för då kan de sitta på kontoret med en kaffemugg i handen och surfa runt. Det är naturligtvis bekvämt och behagligt. Samtidigt kan de frottera sig med Hollywoods advokater och slicka lite rövar. Det brukar vara ekonomiskt lönsamt genom att de brukar få erbjudanden om något välbetalt jobb som expert hos dessa mäktiga ekonomiska intressen. Det är bara att titta hur korruptionen inom rättssystemet sprider sig. Domare från intresseorganisationer som dömer i mål där intresseorganisationen de är medlem i är ena parten. Detta är dessutom inte jäv enligt Svea Hovrätt, man tar sig för pannan, rättsrötan sprider sig i Svea Rike. Nu skall även Polisen köpas. Det är bara att gratulera Piratpartiet och Miljöpartiet till en brakseger i nästa riksdagsval.

Man blir upprörd över de trakasserier och den förföljelse man utsätter Prinsessan Maha al-Sudairi av Saudiarabien för i Frankrike. Prinsessan har gjort en stor insats för mänskligheten och shoppat för 187 millioner kronor i Paris lite exklusivare affärer. En ordentlig insats för att motverka lågkonjunkturen. Nu vill affärerna ha betalt, va oförskämt och vår hjältinna har låst in sig på hotellrummet och vägrar betala vilket hon gör rätt i.

Räcker det inte med att hon shoppat, skall hon betala också? Skall vi kvinnor göra allt. Hennes man då, Saudiarabiens inrikesminister och tronföljare prins Nayef bin Abdul Aziz, vad gör han? Nu är det hans tur att göra något, han kan väl i alla fall betala nu när hans fru gjort grovjobbet, den förbannade knölen. Jag blir så upprörd över denna ständigt återkommande diskriminering av oss kvinnor och att vi måste göra allt.

Rosie Ledet - LRBC 2004


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #583 skrivet: tor 18 jun 2009 08:39:06 »
Nu har Alliansens och Polisens nya strategi kommit fram. Alla Poliser sätts in på jakten av fildelare, det värsta brott mänskligheten har skådat. Kan vi få bukt med det så får vi stå ut med oannonserade husrannsakningar, telefonavlyssning, privatpoliser från storbolag, etc. Frågan är då hur övrig polisiär verksamhet skall utformas, vem tar över den? Jo nu har vi fått svaret, dresserade hundar.

Det fick Julia Andersson i Uppsala erfara här om dagen när hon blev attackerad av en polishund. Hunden tog fel på person. Hon har nu anmält polisen för tjänstefel. Jag älskar hundar säger Julia, det är polisen man ska vara rädd för. Så den här medborgaren är fullt nöjd med nyordningen att ersätta poliserna med dresserade hundar.

De flesta jag frågar vad de tycker om det här med att ersätta dagens poliser med hundar är mycket positiva till ”hundpoliserna”. Ändå fler tror inte att de kommer att märka någon skillnad mot idag. Det fanns till och med en och annan som alltid trott att polisen var bemannad av hundar, ”har det inte alltid varit så”, var en vanlig kommentar.

Christer Nordström, pressansvarig på Uppsalapolisen där de första hundpoliserna redan är verksamma är fåordig: ”Jag tror inte att allmänheten kommer att märka något”, säger han och fortsätter: ”Det är mycket lättare att få en hundpolis att anstränga sig lite extra, det är bara att vifta med en burk med Robertssons hundmat så blir det extra fart på den. Försök att få en traditionell polis att göra något. Det skall mycket till för att få dem att lämna fikarummet.”

Ja så är det midsommar, blommor under kudden, grodor som hoppar, inte ur munnen hoppas jag. Fast midsommar är vår fyllehelg nummer ett och det är som upplagt för mungrodor, spyor och slagsmål. Fast midsommar är även förknippad med friluftssex och romantik. Ägna er åt det senare så slipper ni tillbringa hela midsommardagen i spyfärdig  konvalescens.

Själv drar jag ner till myllan. Tyvärr så är midsommarhelgen en jävla dålig loppishelg fast en och annan loppis skall jag nog kunna nosa upp. Annars får det bli hormonproduktion för hela slanten. Det är inte så tokigt det heller. Såg i Expressen att sex och motion var det som motverkar rynkor bäst. Det producerar hormonet DHEA vilket håller kroppen i trim. Så sätt nu igång med hormonproduktionen nu i midsommar.

BLUE ALERT~MADELEINE PEYROUX

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #584 skrivet: mån 22 jun 2009 18:34:16 »
Ã…ter från myllan och genast så börjar min hjärna gå för högvarv och filosofera över livets väsentligheter. Här kommer tips inför sommarens festande.

Vilken tur vi har som har kändisar. Kändisarna provsmakar sillen åt dig och i Expressen kan du se resultatet och köpa ”rätt” sill. Du slipper villa runt i komplett mörker när du skall handla. Samma med vin, öl ja på alla områden ställer dessa kändisar upp som labbråttor och provar, för ditt bästa. De kommer också med tips på sevärda filmer och annan underhållning och inte minst vilka TV-program du bara måste se.

Ibland kan du få titta på dessa undermänniskor, wundermänchen” som man säger i Tyskland. De visar sig offentligt, tänk att få ta på en kändis, iiiiih. De börjar också dyka upp i politiken, talar om hur du skall rösta och varför, jo för att de tycker så. Varför bry din hjärna med sådant här när det finns andra som är mer insatta i frågan och vet bättre. Dessutom minskar risken högst betydligt för att göra fel, en kändis kan naturligtvis inte ha fel. ”Fy faan vilken äcklig sill du har”, den skall smaka så här för den är rekommenderad av Expressens kändispanel med bland andra Markoolio ingår.

Fast det här kan du använda i andra sammanhang. Har du misslyckats totalt i dina kulinariska ambitioner och maten smakar, ja just det skit, servera den med påannonseringen: ”Receptet till den här rätten kommer från Aftonbladets expertpanel.” Sant eller inte, spelar det någon roll, alltid någon att skylla på. 

Ett annat knep jag brukar köra med är att servera något billigt skitvin som jag har hällt upp på karaff med orden ”vinnare i Svenska Dagbladets vintest”. Ni skulle bara höra hur de som dricker det tycker att det smakar sååå gott. Har ni något lågprisvin som ni fyllt upp bilen med i Tyskland och visar sig smaka urk är detta ett sätt att bli av med det och inte bara det. Alla är så nöjda och uppskattar verkligen ditt budgetvin som höjs till skyarna. Frågar de vad det heter så tar du fram en flaska med något svindyrt vin och visar upp. Jag garanterar detta fungerar i alla sammanhang. Det bästa är att du blir betraktad mer eller mindre som en gormet med stora kunskaper inom området och alla vill höra din åsikt om mat och vin.