Författare Ämne: Bokrean, start 26 Februari  (läst 2043 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
Bokrean, start 26 Februari
« skrivet: tor 21 feb 2008 20:19:43 »
Nu har de tänkt till och lagt reastarten efter lön! Jag har bläddrat igenom två kataloger och hittat några intressanta böcker.

Akademibokhandeln har Gisela Eronns bok om Stig Lindberg för 119 kr.
Thomas Erikssons bok "Älskade form" kostar 149 kr på samma ställe.
Bokia/Wettergrens har en engelsk bok som kan vara något - "Complete guide to 20th century antiques" av Martin Miller för 179 kr.

Har man lite is i magen så väntar man till rean på rean, men vill du verkligen ha boken så kan de snabbt ta slut så köp direkt.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Bokrean, start 26 Februari
« Svar #1 skrivet: tor 21 feb 2008 22:22:42 »
Jag föredrar när man startar innan lön. Då slipper man trängas så mycket.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Bokrean, start 26 Februari
« Svar #2 skrivet: tor 28 feb 2008 22:23:58 »
Bokhandlarna har olika reautbud så det kan löna sig att titta runt i olika affärer om det finns på orten. Idag var jag på Stadsbiblioteket där en bokhandel brukar hyra in sig i ett rum vid rean. Där hittade jag "Wigerdahls värld" av Lage Stene & Hans Rooth för endast 39 kr! Klart läsvärd för intresserade av inredningsdesign från 50- till 70-tal.

Tittade även igenom "Complete guide to 20th century antiques" av Martin Miller som jag tipsade om tidigare, men jag tyckte att den bara tog upp ett fåtal av föremål inom sitt område. Men den var en tjock bok med massor av saker inom alla möjliga områden. Finns den kvar på rean på rean så kanske jag slår till.