Författare Ämne: En rysare!  (läst 5111 gånger)

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
En rysare!
« skrivet: fre 14 sep 2007 13:31:30 »
I dessa Idol-tider... Det här klippet har Ni kanske redan sett... Men den tål att ses fler gånger! Jag både ryser, gråter & njuter på en och samma gång. 

http://www.youtube.com/watch?v=Ya1xLdnrI0c

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: En rysare!
« Svar #1 skrivet: fre 14 sep 2007 14:11:30 »
ja den håller än! helt underbart klipp, men här kommer en som jag inte vet om jag sett länkad nånstans, en familjemedlem tipsade, håll näsdukarna beredda!

http://www.youtube.com/watch?v=njXr1c-12eI
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: En rysare!
« Svar #2 skrivet: fre 14 sep 2007 17:30:45 »
Vad månne bli av denna 6-åring? Jag passade på att läsa lite om tävlingen. Den lilla flickan gick till final. Men operakillen vann.

PAT

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 23
    • Visa profil
SV: En rysare!
« Svar #3 skrivet: fre 14 sep 2007 19:21:07 »
2 mycket bra låtar och 2 av mina favoriter btw..

Mobilkillen fick till det hela vägen i Nessum Dorma vilket var lysande men dock bara ett litet avsnitt i låten om ni vill höra den i en perfekt version som kommer att ge er 10 gånger mer ståpäls i nacken skall ni se/höra Pavarotti's version ifrån de 3 tenorerna (Carreras, Domingo, Pavarotti) live konsert.

Lille tjejen var riktigt söt och vilken sångtalang jag kunde knappt skrika mamma utan bräcklig röst vid den åldern :)

Låtversionen som spelas i bakgrunden i den filmensnutten är föressten Eva Cassidys version av Over the Rainbow och om ni inte vet vem hon e så skaffa allt hon gjort!

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: En rysare!
« Svar #4 skrivet: fre 14 sep 2007 21:07:17 »
Tack för tipsen, PAT!

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: En rysare!
« Svar #5 skrivet: fre 14 sep 2007 22:26:32 »
PAT, nu har jag lyssnat på web-versionen med dom tre. Pavarotti suger. Han är/=var bara bäst!! Jag ska lyssna med bättre ljud.

Angående min länk, jag föll även för människoödet Paul Potti. Han symboliserar mycket. Varför har ingen fångat hans talang för länge sedan? Han har väl, som alla andra, stött på en del musiklärare under sin uppväxt? Eller är inte musik ett obligatoriskt ämne i England/Wales  ::)