Musikinstrument och retro musik > Retro musik

Lördagslåten från nisse.

<< < (12/14) > >>

gitzie:

--- Citat från: JJ skrivet lör 30 aug 2008 23:32:14 ---Jag har inte kunnat titta på Youtube på över en vecka. Datorn på jobbet har det kommit virus i och chefen har bestämt att den inte får startas. Men tids nog kommer jag att se vad det är i länkarna.

--- Slut citat ---
Varför tittar du inte i den datorn som du skriver inlägget i ??

Kanon:
 Därför att den är en stenåldersdator och dom klarar inte av snabba ryck.

JJ:
Det kan man säga. En 486:a med 66 Mhz klockfrekvens. Windows 95 som inte klarar bredband. Minnet är fullt till 99%, och jag har bara Outlook och Explorer på den, allt onödigt är bortrensat. Men jag har en nyare dator som bara skall småfixas lite så går den nog att få igång - när jag får tid (och lust).

Nastamuumio:
Undrar var trådstartaren tog vägen eller varför intresset dog.I tider när människor närmast mekaniskt länkar till youtube och refererar till allehanda tilldragelser annorstädes
är det bara att konstatera att många stora ögonblick inte är bevarade på film någonstans.

Den som minns den gamla rullen "Raggargänget" med bl a E-H Järegård,J-O Strandberg och Solveig Ternström kanske liksom jag diggade den här låten som framfördes i filmen.
I brist på youtube-inslag får ni skivomslaget med den här mannens bästa inspelning.
Under ekars djupa grönska och Mexican shuffle får ursäkta.Originalet hette Rough road och gjordes av Lee Hazlewood.På svenska blev det "Hård stad".Hitta på loppis för en femma och njut!

Det finns några covers på youtube så tydligen är det någon mer än jag som diggar den här.

Den är inte i klass med Tornehaves men lyssna så vet du vad som väntar:

www.youtube.com/watch?v=MsX_UfNsbc0

nisse 8:
Här är ja ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion