Retroshoppen > Säljes

Fönsterhängen, från fåglavik, Ugglor

(1/3) > >>

kikarbara:
Ugglor som fönsterprydnad till salu. Transparent glas. Från fåglaviks glasbruk.


kikarbara:
Jag avskyr ugglor, så ge ett skambud. Det finns några stycken.

JJ:
Jag har sett sådana i gult och grönt glas förutom ofärgade. Hittar du någon röd så är jag intresserad.

kikarbara:

--- Citat från: JJ skrivet sön 24 feb 2008 13:34:33 ---Jag har sett sådana i gult och grönt glas förutom ofärgade. Hittar du någon röd så är jag intresserad.

--- Slut citat ---

Än så länge har jag bara hittat ofärgade, men vet att jag har en låda med runda glasduttar i, i olika färger, vet inte om det är fönsterhängen eller med vilka motiv... men det kan nog ta ett litet tag innan jag gräver fram dem förstås... (eller kommer så långt rättare sagt).

JJ:

--- Citat från: kikarbara skrivet tis 26 feb 2008 22:52:31 ---Än så länge har jag bara hittat ofärgade, men vet att jag har en låda med runda glasduttar i, i olika färger, vet inte om det är fönsterhängen eller med vilka motiv... men det kan nog ta ett litet tag innan jag gräver fram dem förstås... (eller kommer så långt rättare sagt).

--- Slut citat ---

Duttarna är nog till för taklampor där dessa limmades på sidorna så ljuset lyste genom dem. Men jag vet att de även såldes separat i fabriksbutiken där jag var på skolresa i tioårsåldern.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion