Musikinstrument och retro musik > Retro musik

Symfonirock

<< < (2/7) > >>

Nastamuumio:
För att sabotera för alla ordningsmänniskor som prompt måste lista och etikettera allting tycker jag även Abbas-Arrival  och Beatles´-Because skall ingå i symfonirock-facket.
När jag tänker efter borde väl Led Zeppelins Kashmir också platsa?
Hörde nyss Freiheit med Keeping the dream alive,som lät så mycket Beatles som jag trodde bara 10cc kunde göra.

kikarbara:

--- Citat från: Nastamuumio skrivet lör 15 mar 2008 16:05:51 ---För att sabotera för alla ordningsmänniskor som prompt måste lista och etikettera allting tycker jag även Abbas-Arrival  och Beatles´-Because skall ingå i symfonirock-facket.
När jag tänker efter borde väl Led Zeppelins Kashmir också platsa?
Hörde nyss Freiheit med Keeping the dream alive,som lät så mycket Beatles som jag trodde bara 10cc kunde göra.

--- Slut citat ---

Kan 10cc låta som beatles??????????? Vilken låt eller skiva tänker du på?

Arival kan jag inte få till att ingå i symfonirock-facket hur jag ändå bär mig åt. Är det inte lite spelemansmusik redan över den? Ligger inte så långt från det som kom i den gengren från björn och benny om jag skall försöka tänka mig in i hur den går.

Nastamuumio:
Tycker 10cc är den naturliga utvecklingen av Beatles.Välproducerat av kunniga musiker som inte lämnar nåt åt slumpen.I´m Mandy fly me är en jättehyllning till Beatles som i sin tur gjorde Back in the Ussr som en hyllning till Beach Boys och Honey Pie som en tribut till Fred Astaire.Även rena rip-offs kan vara lyckade;Queen stal Beach Boys´körsång från Heroes and Villains och trumfade med Bohemian Rhapsody.

lustiga_lena:
tycker att John Miles' låt "Music" låter ganska symfoniskt

Lampedusa:
Om man verkligen gillar symfonirock får man inte missa alla de fina grupper som fanns i Italien på 70-talet. Jag kan berätta mer om det finns intresse.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion