Design, övrigt > Silver & bestick
Thebe och Facette
ina:
--- Citat från: ada skrivet tis 26 feb 2008 14:12:08 ---Har vi nämnt www.thebe.se här?
Där återfinns flera av besticken, i ett produktblad även grapefruktskeden som nog borde vara väldigt intressant för samlare
De korta knivarna bör vara dessertkniv långt blad, smörkniv, resp dessertkniv kort blad
--- Slut citat ---
Tack för denna länk!
Jag köpte en korg på loppis med massor av bestick i olika storlekar och utförande, nu kan jag kolla vad vissa som jag inte vetat vad de är till, minbesticklåda är överfull, men vad gör man när man har barn som slänger bestick *S*
HgF:
Som en extra liten krydda i Thebesamlarnas tillvara kan de "U"- och "R"-stämplade bestickdelarna vara.
U är en gammal industiell märkning för utskott, d v s ungeför det vi menar med andrasortering idag.
R- och U-stämlarna kan förekomma såväl med som utan ram.
R indikerar att det handlar om en restaurangversion, ibland med restaurangens namn, men oftast
utan. Nästan alltid är det svårt att återfinna R-stämplade versioner i de officiella förteckningarna
från Gense.
Jemmifer:
Är det någon här på RF som samlar Thebe för eget bruk?
Anja:
--- Citat från: HgF skrivet tis 25 mar 2008 11:04:30 ---Som en extra liten krydda i Thebesamlarnas tillvara kan de "U"- och "R"-stämplade bestickdelarna vara.
--- Slut citat ---
Tack för intressant information.
Anja:
--- Citat från: Jemmifer skrivet lör 26 apr 2008 21:58:50 ---Är det någon här på RF som samlar Thebe för eget bruk?
--- Slut citat ---
Jag samlar egentligen inte, men jag fick en otroligt fin present av Reseda när jag fyllde år, för några år sedan. MASSOR med Thebe-bestick. Jag använder dem ofta.
Varför undrar Du?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion