Allmänt > Fria diskussioner

Veckans festdukning - V9

<< < (2/5) > >>

JJ:
Jag köpte mina plattor i Göteborg för något år sedan - verkar vara lite ädlare träslag än teak.

Köpte sex tallrikar av modellen på bilden för 25 kr/st för några veckor sedan. Det fanns elva st - två antikhandlare ryckte de andra.

Kryddsetet köpte jag idag! En hundring tycker jag var bra pris. Karotten på höger sida var billig men lock saknas tyvärr. Om någon har ett löst sådant så är jag spekulant. Jag har lite mer delar i serien, men det är inget som jag har satsat på, även om de är riktigt snygga.

Tallriken är inte Bo Fajans.

kikarbara:
Jag vill minnas att mormor envisades med att kalla sina plattor för mahogny, men jag vet inte alls, sen vet jag att hon även hade en variant som var rutig, och rutorna var i vitt och en teakfärgad trävariant, om det var teak eller ej vet jag dock inte. Men dessa skulle ju tålas att tvättas ordentligt med tanke på smörgåsmargarin etc så det vete fåglarna om det är teak...

JJ:
De flesta plattorna man ser är av teak. Jag har några sådana någonstans också...

Allt porslin är från Rörstrand, men från två olika serviser, dock med samma formgivare. Ada vet säkert - någon annan?

Anja:

--- Citat från: JJ skrivet ons 27 feb 2008 23:28:42 ---Ada vet säkert - någon annan?

--- Slut citat ---

För enkelt!

ada:

--- Citat från: Anja skrivet ons 27 feb 2008 23:36:18 ---För enkelt!

--- Slut citat ---
Precis, vi får hålla mun så dom andra får en chans :)

Men en gissning (om det är rätt är det kanske en ledtråd) att tallrikarna är samma serie som de tvåfärgade?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion